Sign In

Remember Me

עד גיל 20

עוד מוקדם להגר, אבל כדאי לחשוב בכיוון של לימודים או עבודה בחו"ל. גם אם בבוא העת תבחר ללמוד ולעבוד בארץ, לפחות תדע שבדקת את האפשרות ותהיה שלם עם עצמך. מצד שני, אם תלמד ותעבוד בחו"ל ותחליט לשוב, ייתכן שתקבל מענק קליטה לתושבים חוזרים, כך שאתה לא לוקח סיכון.

[stextbox id="warning"]מהם היתרונות ההגירה לחו"ל?(בחו"ל אני מתכוון למדינות המערביות, האיחוד האירופי, ארה"ב, אוסטרליה ויפן)[/stextbox]

ככלל, רמת החיים במדינות המערביות גבוהה יותר מבישראל, אלא אם אתה גר בסביון, אבל בדרך כלל:

  1. איכות החיים גבוהה יותר (רכבות תחתיות, פארקים ומקומות בילוי משופרים, עסקים פתוחים 7 ימים בשבוע, תרבות וספורט ברמה גבוהה, אוכל בריא ומגוון יותר ועוד).
  2. השירותים לציבור יעילים יותר (שירותי הרווחה).
  3. רמת הלימודים גבוהה יותר, המגוון רחב יותר, העלות בחלק מהמקרים נמוכה יותר, את התואר תוכל לסיים מהר יותר והתעודה מוכרת יותר בעולם (מידע על לימודים בחו"ל).
  4. רמת השכר באירופה ובארה"ב גבוהה משמעותית וכוח הקנייה שלך חזק יותר, כלומר לא זו בלבד שבחו"ל תרוויח יותר, אלא שגם המוצרים זולים בעשרות אחוזים מבישראל (מידע על עבודה בחו"ל).
  5. המגוון מרשים, האנשים מדהימים, ההזדמנויות אין סופיות.
  6. וכבונוס, הדת נפדרת המדינה, הגנרלים עובדים בצבא (ולא בפוליטיקה), החוקה מגנה על הפרט, והמדינה ממוקדת ברווחת האזרח.

סקר: 35% מבני הנוער רוצים לעזוב את הארץ

בעיניי תכלית האדם היא אושרו ובמקרה שלך האושר האישי שלך. זכותך הבסיסית להיות מאושר, אבל במהלך חייך תפגוש אנשים שינסו לשכנע אותך שטובת המדינה, המנהיג או האל היא תכלית קיומך. חשיבה ביקורתית ועצמאית הם הבסיס לחיי החופש שלך. השתמש במוח שלך – זה הנכס החשוב ביותר שיש לך. חקור את העולם בעיניים פקוחות לרווחה, גלה תרבויות חדשות, העשר את חייך. צא מהבועה, פרוש כנפיים ועוף.

אם אתה עדיין מתלבט פשוט תדמיין את עצמך בישראל בעוד עשר-עשרים שנה: אתה תיהיה בסביבות גיל השלושים (אם לא תמות במלחמה מיותרת או בתאונת דרכים שהיה ניתן למנוע) ואיפה תיהיה ישראל בשנת 2030? קרא את הכתבה שכאן.

בנתיים, עד שיגיע הגיל המתאים, סע לטיולים בחו"ל – תכיר את העולם 🙂

אגב, אתה לא היחיד שרוצה להגר, אני מפרסם מכתב לדוגמא של בחור בגילך שרוצה להגר:

מאת: דני
נושא: אחי, שאפו !

הודעה:
הרבה, הרבה מאוד זמן חיפשתי איזה אתר כזה שיירכז בתוכו את המידע הזה, תודה רבה לך !
צריך ביצים כדי לעשות דבר כזה ..
אני בן 17, החלטתי שאני לא מתגייס, יש לי משהו אישי נגד בזבוז זמן 🙂
אני חולם על לעוף מפה, וזה ייקרה הכי מהר שאני אוכל לגרום לזה לקרות !
עברתי קצת על הנושאים באתר ..
באמת כל הכבוד לך ! ותודה רבה !

 

מאת: יוסי
נושא: אתר מעולה. תודה רבה לך.

הודעה:
בלי שום ספק אחד האתרים היותר מועילים שיצא לי אי פעם להיתקל בהם. אתה כותב מעולה, מצליח לבטא היטב את התסכול שנלווה אל החיים בארץ, נותן טיפים שימושיים ואולי הדבר החשוב מכל – משמש כקול שפוי לכל ישראלי שחושב להגר.

מה לעשות, כשעוברים שטיפת מוח מהרגע שכף רגלך דורכת במערכת החינוך הישראלית, מחשבות על הגירה הן ממש לא דבר מובן מאליו. אני מניח שכבר יצא לך להיתקל לא פעם ולא פעמיים באותם שטופי מוח, שסביר להניח שפשוט מקנאים בך, גם אם הם מדחיקים את זה ועוטפים את הקנאה בלאומנות בזויה.

בעוד מספר חודשים ימלאו לי 18. יש לי פטור משירות צבאי, ואני לא מתכוון להישאר בישראל. אולי אטייל, אולי אנסה להתחיל ללמוד. מה שזה לא יהיה, זה לא יהיה כאן. אמצא לי מקום הומניסטי, מתקדם ותרבותי שייתאם את ערכיי ואת דרך חיי. ללא הומופוביה; ללא גזענות; ללא אלימות בכל מקום; ללא מיליטריזם בזוי; ללא ערסים בכל מקום; וחשוב לא פחות, מקום עם שכר הולם שמאפשר לך להתקיים בו בכבוד.

כולי תקווה שהרבה אנשים ייחשפו לאתר הזה ואני מתכוון להפנות את כל מי שייתלבט בנושא.

בהצלחה בהמשך הדרך,

יוסי.

וקצת מילות עידוד על הצבא המוסרי ביותר בעולם שאתה אמור (אבל לא חייב) להתגייס אליו:

ויש לי עוד טיפ אחד בשבילך: למד אנגלית!
עזוב אותך מלימודים פורמלים, זו לא הדרך הנכונה ללמוד שפות. מצא את הדרך שלך ללמוד שפה בינלאומית שבכל העולם מדברים בה, שהאינטרנט נכתב בשפתה ושכל מי שעשה משהו בחיים שלו מדבר בה. אנגלית היא המפתח שלך לעולם הגדול.

שאלת את עצמך האם חוק גיוס חובה לצבא הוא מוסרי? בקישור הזה תמצא את התשובה.
שוקל להגר? קרא את המדריך לבני נוערמומלץ!

עבור ל:
חיילים 21 עד 34 (או רווקים) 35 ומעלה (או נשואים)


Subscribe
Notify of

3 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments