Sign In

Remember Me

מלכת בריטניה מתה 👸

מלכת בריטניה מתה 👸

ה- YouTube שלי מלא בסרטונים על המלכה. זה האלגוריתם של גוגל שהחליט בעצמו שבגלל שאני גר בבריטניה, אז אני בטח מתעניין – אבל זה לא מעסיק אותי במיוחד, ולמרות זאת החלטתי לכתוב מאמר ביקורתי על מלוכה בכלל ועל הבריטית בפרט.

זוכרים שלמדנו בבית הספר היסודי על התקופה הפיאודלית? ימי הבניים, אבירים, מלכים, אפילו מסעות צלב לארץ הקודש… אז אנחנו כבר במאה ה- 21. לא הגיע הזמן להתקדם?
הרעיון שאדם מחוייב למלוך רק בגלל שהוא נולד למשפחת המלוכה הוא איוולי. ואם הם לא רוצים למלוך? אולי יש להם תוכניות אחרות, כמו הגשמה עצמית? (ראו הנסיך הארי שמאס במלוכה וויתר על תפקידו). אולי זה נשמע לכם מפתה להיות מלך, אבל אני משוכנע שאם תחשבו על זה טוב תגלו שלהרבה אנשים זה לא יתאים. התפקיד הזה דורש לוותר על חייך ולהשתעבד לתפקיד שהמשפחה שלך תפרה לך, כמו בימי הבניים שאם נולדת לאבא נפח, אז אתה תעבוד כנפח כל חייך. ולהיות מלך משמעותו לחיות בסיכון תמידי שמישהו קרוב או רחוק יתקע לך סכין בגב. ולמה שאדם ישלוט באחר רק בגלל שהוא נולד למשפחה הנכונה? המלך לא נבחר על פי כישורים, אלא על פי המוצא המשפחתי (גירסה נחותה של נפוטיזם). מלך בריטניה החדש למשל, צ'ארלס השלישי, סוגד לאלוהי הדת הירוקה, ועכשיו נדפקנו – הוא יתחיל לברבר על תחנות רוח חשמליות שגורמות נזק סביבתי, מפגע ויזואלי שלא לדבר על ציפורים שמתות בהמוניהם בגלל השיגעון הירוק שמניב מעט מאוד חשמל אם בכלל. מילא שפוליטיקאי שנבחר על ידי ההמון הנבער מקדם אגנדה ירוקה או אחרת, זה משהו שאני יכול להבין, להסכים או להתנגד לו באופן דמוקרטי, אבל אף בריטי לא בחר במלך הזה, אז עדיף שישתוק.

פוגע בנוף, צורם בעיניים, הורג ציפורים ובזבזני. לא היה עדיף לבנות כורים גרעינים? הכי בטוח, יעיל וירוק שיש

בעצם, מה עושים מלכים? רוב המלכים בהיסטוריה האנגלית ובכלל בעולם הרגו, רמסו ושדדו אנשים. למשל, דוד המלך הנערץ, זה שכתב את הספר תהילים נגד טילים, היה מחכה כל היום לרגע שבת שבע, יפת התואר, תתרחץ עירומה על הגג בבניין ממול. הוא היה משקיף עליה ומאונן בחשאי (גירסה קדומה לסרט פורנו בזמנו) אבל הוא לא הסתפק בכך, ושלח את בעלה למות במלחמה, כך יכל היה לממש את זממו ולשכב איתה לאחר שבעלה מת. זה מה שעשו מלכים בכל ההיסטוריה האנושית. מלכות בדרך כלל פחות בעניין של סקס, אבל הן גם הרגו וניצלו את הכוח שלהם נגד אינדיבידואלים. אז למה אנחנו צריכים מלוכה בבריטניה?

לטובת המלכה איליזבת השנייה, הדבר הכי טוב שהיא עשתה במשך 70 שנות כהונתה הוא שהיא לא הרגה אף אחד. אם נפריד בין תפקידה כמלכה, והיותה אדם, כנראה שהיא היתה אישה טובה, חביבה ומנומסת – אני בהחלט מעריך אותה. לא הייתי חושש אילו הייתי נתקל בה בטיול שעשיתי בטירת וינדזור במרץ השנה, אבל עם מלך אחר, בתקופה אחרת, חיי, חירותי או רכושי היו עשויים להיות בסכנה.

בטיול בטירת וינדזור בבעלות משפחת המלוכה. מרץ 2022

באותו היום המלכה היתה בטירה, אז חשבתי שניפגש…

אבל השומרים מימי הביניים לא הרשו לי להיכנס

אז נסענו באוטובוס הצהוב למסעדה קרובה

שם זללתי את הקינוח הזה 🙂

אם אנשים מסויימים מעריצים את משפחת המלוכה, הם יכולים לממן אותם באמצעות תרומות. מדוע אני, כאזרח בריטי, צריך לשלם מס עבורם? תושב בריטי משלם לפחות פאונד וחצי מס שנתי עבור המשפחה, שזה יותר מ- 80 מליון פאונד שהממשלה הבריטית מעבירה למשפחת המלוכה בשביל שעכשיו הם יתחילו לקשקש על הטרנד הבא? ממתי שמעתם על מלך או מלכה שאמרו או עשו דבר בעל ערך? הם שבויים בקונספט של המיינסטרים וידקלמו מה שמצפים מהם. משפחת המלוכה בבריטניה היא אחת העשירות בעולם, הם יכולים לממן את איכות החיים שלהם באמצעות נכסי הנדל"ן בבעלותם, הם יכולים לתת זכיונות למכירת מזכרות לתיירים משועממים, או להשכיר את אחת מעשרות הטירות שיש להם בבריטניה לאירועים. אנחנו לא צריכים לממן אותם – זה עניין עקרוני.

בישראל אף פעם לא הרגשתי לגמרי "שייך", תמיד הייתי בשוליים מבחינת השקפה העולם שלי. ואני מודה שגם בעקבות קרנבל המוות של המלכה בבריטניה, אני לא מרגיש לגמרי שייך, אני חושב שאני לא מתחבר לשום מיינסטרים ולא משנה באיזה מדינה – אני אינדיבדואל: יש לי דעות משלי וחלקן גורמות לחלק מהאנשים להתרחק (למשל, התגובות שקיבלתי על המאמרים שכתבתי על המגיפה ועל כך שלישראל היתה חובה מוסרית ותועלתנית לתקוף את רוסיה), ולחלק אחר מהאנשים דווקא להתקרב, אלו שמבינים ומעריכים את נקודת ההשקפה שלי.

בחזוני הייתי רוצה לראות את משפחת המלוכה הבריטית ממשיכה את המסורת אבל בהפרדה מלאה בין המונרכיה למדינה, כלומר, ביטול המונרכיה החוקתית, הוצאת המילים His Majesty's בכל האתרים ממשלתים ובכל המסמכים הרישמיים ועצמאות כלכלית של משפחת המלוכה, שלא יהיו עלוקות על הציבור. אני מניח שהמלך הנוכחי והבא אחריו לא יהווה עבורי מקור השראה, סביר שאמשיך להתעלם מהם אבל את הפאונד וחצי בשנה שהממשלה הבריטית שדדה ממני עבורם אני רוצה בחזרה.

עידכון: מפגין אנטי-מלוכה נעצר באוקספורד לאחר שצעק: "מי בחר בו?" בזמן טקס ההמלכה של המלך. באדינבורו נעצרה אישה לאחר שהחזיקה שלט: "לבטל את המלוכה". בבריטניה חופש הביטוי מוגן באמצעות פסיקה משפטית, אבל לא מעוגן בחוקה.

 

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

11 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אורח לרגע
Guest
1 year ago

זה אמנם פריפריה לטענתך המרכזית אבל תרשה לי לתקן פה משהו. דוד שכב עם בת שבע לפני ששלח את בעלה למות בקרב. היא נכנסה להריון מדוד והוא ניסה להסוות את ההריון כאילו הוא מאוריה. כשזה לא הלך הוא ארגן לאוריה מוות בקרב והתחתן עם בת שבע. סוף תיקון.

אורח לרגע
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 year ago

ילד מחוץ לנישואים הוא ממזר אם הוא נולד לאשה נשואה מגבר שאינו בעלה. (לא חל על גברים נשואים ואשה שאינה אשתם…) ; כלומר התינוק הספציפי הזה אכן היה ממזר. אבל הוא מת זמן קצר לאחר הלידה כך שזה לא הפך לבעייה. התינוק הבא של בת שבע, שלמה, כבר נולד כשר למהדרין.

אורח לרגע
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 year ago

מרוב תנ"ך לא הספקתי להתייחס לטענתך העיקרית. לדעתי אתה צודק באנטי מלוכנות שלך.  הבעיה היא שבית המלוכה הבריטי הוא
מעין יסוד שעליו עומדת קונסטרוקציה שלמה.
צריך לתכנן מראש בזהירות איך לשלוף את היסוד הזה החוצה בלי למוטט את כל המבנה.
אולי עכשיו, כשהבן לא נחמד של אליזבת  הוא המלך, תתחזק המגמה הרפובליקנית בבריטניה. יהיה מעניין לראות.

דניאל
Guest
1 year ago

אני איתך ומתעצבן בתור קנדי שגם אחנו צריכים להשבע אמונים לטמטום הזה. Constitutional Monarchy… למה?

Reply to  דניאל
1 year ago

אבל יש יום חופש ביום שני..! אמנם רשמית רק לעובדים פדרליים, אבל חלק גדול מהחברות הפרטיות מיישרות קו ומאפשרות לי – איזה בידור – ליהנות מיום חופש כדי להתאבל על מותה של מלכת אנגליה. יפה מצידם

Member
1 year ago

נקודה מאוד חשובה – תחנות כוח גרעיניות מייצרות חשמל בטוח וידידותי לסביבה לאין ערוך מכל דרך אחרת. אבל לך תסביר ניהול סיכונים ל "ירוקים", ברובם הגדול לא מסוגלים לחשב ערך משולש.
התנועה הירוקה מזמן הפכה לדת. היא איננה זקוקה לנימוקים רציונליים, אפשר לקבל פרס נובל על מצגת פאוור פוינט, ואסור לחשוב אחרת.