Sign In

Remember Me

סינט ג'ון – היום השלישי

מאת: מיטל אור / עוברים הלאה

היום השלישי של הסיור בסנט ג'ון היה יום ראשון בשבוע, מה שאומר שכמעט הכל סגור. החנויות סגורות ברובן ואפילו בתי הקפה נפתחים למעט מאד זמן, אם בכלל. בהשוואה למה שקורה במרכזי הקניות הצפוניים בימי שבת זו הייתה עבורי הפתעה. לא חשבתי שדווקא בקנדה ישמרו על יום אחד בשבוע כיום משפחתי או לפחות כיום ללא קניות…

היום היה לנו סיור שכונות עם חברי הקהילה היהודית, אבל אנחנו יצאנו לסיור מקדים עוד לפני כן וראינו את אזור מילג'וויל ואזורים נוספים. הבתים כאן הם די טיפוסיים ודומים, עץ (כלומר דמויי עץ ברובם), הרבה טבע מסביב ויש שכונות ותיקות בהן העצים גבוהים ועבותים ושכונות צעירות יותר בהן העצים עוד לא גדלו לממדים עצומים. המעבר בין שדרות עצים אדמדמים המשילים את העלים הוא מעבר יפיפה והתחושה הפנימית היא של סרט טוב בו אנו עוברים. אם מוסיפים לעצים הסובבים את נופי האגם או הנחל, התחושה החיובית הולכת ומתגברת. אני אוהבת את הסיורים שאנחנו עושים כך לבד, ניסינו להיכנס ככל שניתן לשכונות, לנסות להרכיב לעצמנו את השאלות שנשאל מאוחר יותר את אנשי הקהילה ולנסות לראות את גודל הבתים כאן.

המפגש עם הקהילה היה כהרגלו מעניין, אנחנו יצאנו ברכב עם נורמן והוא הסביר לנו על השכונות השונות. בשלב יחסית מוקדם של הטיול החל לרדת גשם ואיתו לא נכנסנו לתוך השכונות אלא קיבלנו מבט כללי על סנט ג'ון, שהיה גם הוא מעניין מאד. עברנו דרך חלק מהמפעלים של אירווינג (כל המפעלים פה כנראה שייכים למשפחה זו באיזושהי דרך), עברנו על פני האוקיינוס המרשים, הוא הראה לנו איפה עוברות המעבורות וסיפר טיפה על השכונות.

ישנן אפשרויות שונות לעבודה ולמגורים פה במקום ועד היום הדברים העיקריים שהבנתי הם:

  • בשביל עבודה צריך אנגלית ברמה טובה+
  • השכירות בסנט ג'ון (ויכול להיות שבקנדה בכלל) גבוהה בצורה משמעותית מרכישת הבית
  • קשרים זה דבר נפלא והם עוזרים למצוא עבודה ולאנשי הקהילה היהודית יש הרבה כאלה
  • תמיד עדיף להגיע מראש עם עבודה, אבל אם זה לא יוצא כדאי להתחיל לעבוד במשהו בתור התחלה
  • חשוב להחליט כבר בסיור על האזור בו רוצים להתמקם על מנת להגיע למגורים בסופו של דבר מפוקסים והחלטיים על השכונה כי אחרת אנחנו עלולים להגיע למצב בו אנו עוברים ממקום למקום או גרוע מכך (מבחינתי), מעבירים את הילדים בין בתי הספר השונים ולא מאפשרים להם התאקלמות מתאימה.

זהו לבינתיים, בפוסט הבא אנסה לסכם גם קצת על החוויה הפורמלית של כרטיסי טיסה, מלון ורכב 🙂

< למאמר הקודם     |     למאמר הבא >

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments