Sign In

Remember Me

אל תדאגו – נתניהו לא הולך לשום מקום

אל תדאגו – נתניהו לא הולך לשום מקום

בלה בלה, לא עושים ביקורת פוליטית בזמן מלחמה, בלה בלה, יהיה זמן לזה, בלה בלה…

הכל נכון. אבל אי אפשר לא להגיד את הדברים עכשיו. משום שהמציאות המטורללת רק נמשכת.

פנה אליי חבר שאמר שהוא רואה את האור. חושב שיהיה פה מזרח תיכון חדש. נתניהו יתפטר או יודח. ובא לציון גואל. ובכן, לא. ממש לא. הסיבה שאני כותב את הפוסט הזה היא על מנת שהדברים יהיו כתובים כאן, שלא יגידו שהם לא נאמרו. מן הסתם, להישאר בישראל בעתיד הרחוק לא אשאר. אבל יש דבר שכמי שחי בישראל נכון לעתיד הנראה לעין מפריע לי באופן מיוחד ולכן אני מעוניין להפנות אליו את הזרקור.


לאחר שבועות/חודשים צה"ל ינצח את המלחמה בצורה מוחצת, ונתניהו יציג את עצמו כגיבור המערכה, כמי שהוביל את צה"ל לניצחון, כנגד "כל הסיכויים". עדת המעריצים, ימנים נוספים וגם אנשי מרכז יתרגשו מהניצחון הענק, וינהרו לתמוך בו ולמחול לו על אחריותו הברורה והנחרצת לאסון הגדול שקרה לאלפי המשפחות. הוא יזכה שוב בבחירות בעוד 3 שנים – כי רוב הציבור ימני והוא גם ככה כבר ישכח מכל זה בעוד 3 שנים – ויקים קואליציה של 64 מנדטים (ומעלה) והכל יחזור חזרה לקדמותו. מי שישלמו את המחיר יהיו כל ראשי מערכת הביטחון ואולי – אולי – גם גלנט ייקח אחריות.

וגם אם נתניהו לא יצליח להשיג מחדש אהדה ציבורית מספקת אמיתית שתקנה לו בבחירות הבאות 64 מנדטים, הוא יפעל בכל כוחו בזמן שנותר לו כדי לפגוע בזכות הבחירה של מפלגות ערביות ומפלגות שמאל על מנת להשיג רוב כזה בצורה מאולצת.

וגם אם הוא לא יצליח לשנות את זכות הבחירה של אזרחים שונים, נתניהו וחבריו יפעלו באופן מיידי כדי להעביר חלקים נרחבים אם לא את כל המהפכה המשטרית. הם יסבירו שזו הדרך היחידה להילחם בטרור ולמנוע פעם נוספת אירוע שכזה. חלק גדול מהציבור יתנגד אבל חלק אחר, ככל הנראה רוב העם, יהיה בעד, ויגיד שכל זה לא קשור לועדת החקירה הממלכתית שתוקם. ועדת החקירה כלל לא בטוח שתוקם אבל גם אם תוקם, הממשלה באמצעות החקיקה שהעבירה, תעקר מתוכן את מסקנות ועדת החקירה או תמנה אנשים מטעמה שיובילו את התחקיר.

וגם אם ההפיכה המשטרית לא תיחקק במלואה או אף בחלקה, נתניהו יפנה את האצבע המאשימה אל עבר אנשי המחאה, ממשלת בנט ולפיד, אהוד ברק, אהוד אולמרט, הטייסים ומי לא, ויציין שכל האירוע אירע באשמתם, והוא וממשלתו ירשו מציאות שבה כבר אי אפשר לעשות הרבה כדי למנוע את מה שקרה. העמדה הזאת תתפוס בציבור ותאפשר לנתניהו לשכנע ועדת חקירה שאין לו כל אשמה. נתניהו ידאג לטפטף כל הזמן, מעת לעת, את העמדה הזאת, בקרב הציבור. הוא יגרום לכך שהציבור כל הזמן ישמע על זה מכל כך הרבה גורמים עד שישתכנע.

וגם אם נתניהו לא יצליח לשכנע שהאחריות היא על אנשי המחאה או הממשלה הקודמת, נתניהו יפנה את כל האצבע המאשימה אל בני גנץ שהצטרף איתו לממשלה. הוא יגיד שגנץ מנע בעצמו את המשך הלחימה ולכן גרם להרוגים רבים נוספים והדרך היחידה להימנע מהמשך הנזקים היא לבחור שוב בממשלת ימין – כמובן בראשותו.

וגם אם נתניהו לא יצליח לשכנע שהאחריות היא על בני גנץ, נתניהו ידגיש שוב ושוב שמלוא האחריות על האירוע היא על אנשי הצבא – הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מפקד חיה"א וכו', וידאג שהם יקחו אחריות פומבית בצורה מלאה ומצולמת לעיני כל הארץ. הוא ידגיש שבתחקיר מקיף (ש"בוצע" על-ידי אנשיו), כל הערכות המודיעין שהועברו על-ידי צה"ל היו קונקלוסיביות, והן לא כללו שום אזהרה מפני אירוע מהסוג שקרה כאן, ולכן לא היה בידי הקבינט והממשלה שום דרך למנוע את מה שקרה.

וגם אם הציבור לא ישתכנע שכל הנ"ל אשמים, נתניהו ואנשיו ייצרו מספר תיאוריות קונספירציה מתוכננות היטב, עם סרטונים ערוכים, תמונות, תחקירים ומה לא, על מנת לשכנע את הציבור שהיתה חפרפרת בפנים והיא זאת שאחראית לכל מה שקרה כאן. חובבי תיאוריות הקונספירציה ישתו בהנאה את האמור ויגידו שאי אפשר להצביע בודאות שהדברים שמוצגים בתיאוריית הקונספירציה לא קרו (כי לך תוכיח שאין לך אחות). התכנון הקפדני יבטיח שהתיאוריה תתיישב בול עם העובדות הקיימות והדבר יצליח לשכנע את הציבור בדבר חפותו של נתניהו מכל אחריות.

וגם אם תיאוריות הקונספירציה לא יצליחו לחלחל בצורה משמעותית בקרב הציבור, נתניהו יצביע על מי מבין חברי הממשלה – לרבות שרי הביטחון וביטחון הפנים – ויטיל עליהם את מלוא האחריות הבלעדית לאירוע. הוא יחזור שוב ושוב שכל הידע על מצב הביטחון מעולם לא הועבר אליו על-ידם והם קיבלו את ההחלטות ישירות עם הגורמים המקצועיים בלי להביא דבר לידיעתו. הציבור ישמח שיש כתובת ואשמה על מישהו בכיר מספיק, וישחרר את נתניהו מכל אחריות.

וגם אם לא יצליח לנתניהו להטיל את מלוא האחריות על השרים האחרים, נתניהו יפנה אל העם, הציבור הימני, ויגיד את הדברים הבאים: "חבריי בימין, אנשי ימין יקרים, מאז פרוץ המלחמה, השמאל פועל ללא לאות כדי להפיל ממשלת ימין. הוא עושה זאת בכל דרך. משתף תמונות של הרוגים, מעצים את גודל האירוע, מדגיש את עוצמת הנזק ופוגע בהרתעה של כולנו. הוא עושה כן בחוסר אחריות ורק כדי ליצור ממשלה של תומכי טרור על מנת להשתלט על ישראל מבפנים. עלינו לעצור את השמאל מכך. עברנו ימים קשים, אסור לנו ליפול למלכודת הזו שטומן לנו השמאל". הימין יצא בהמוניו ויקרא בקול גדול שאסור להיכנע למהלכי השמאל.

וגם אם הקריאה הזאת לא תצליח, נתניהו ידאג לייצר כל כך הרבה הישגים נחזים לטובת הציבור, כמו חלוקת מתנות, תקציבים, הסכמי שלום מאולצים עם מדינות שונות, פגישות מדיניות עם כל מנהיגי העולם ומה לא, על מנת להראות שהוא המנהיג היחידי הכל יכול וישכנע באמצעות כך את הציבור שלמרות כל מה שקרה, אי אפשר בלעדיו.

וגם אם זה לא יצליח לו, נתניהו עלול לדאוג לפרוץ מלחמת אזרחים. הוא ייצור שסע עצום בעם, גדול יותר מזה שהיה ערב המלחמה, כזה שלא ניתן יהיה לאחות אותו בקלות. הוא ידגיש שהצד השני הוא בוגד ואין לו דין אחר. כך תפרוץ מלחמה עקובה מדם שבה איש יפגע ברעהו. בתום האלימות נתניהו יקום ויגיד שזו העת להתאחד ולפתוח דף חדש – בהנהגתו כמובן.

וגם אם לא תפרוץ מלחמת אזרחים, נתניהו עלול לדאוג להפיכה צבאית, באמצעות איתור ביביסטים בתוך הצבא שיהיו עושי דבריו. אנשים בינוניים שלא היו מקודמים בשום דרך אחרת אלמלא הביביזם. אלו יקודמו לדרגים בכירים וינהיגו מהפכה צבאית. הוא יציג את זה כאירוע חירום שנובע בגלל השתלטות גורמים עוינים על ישראל.

וגם אם לא יצליח ליצור הפיכה צבאית, נתניהו יפעל להפרדה בין שני חלקי העם בצורה פיזית. הוא יטען ששני הצדדים לא יודעים להסתדר זה עם זה והגיע הזמן להיפרדות. הוא ידאג בעורמה שהחלק שיישאר תחתיו יהיה רוב גדול משטח ישראל וישאיר בידי המדינה השניה שטח קטן מאוד. באמצעות כך יחמוק מכל אחריות ויישאר ראש הממשלה של יהודה.

וגם אם כל אלו לא יצליחו לו, נתניהו ידאג לשלוף רעיונות יצירתיים אחרים מהכובע. אנשיו לבטח כבר עובדים על כל שלל האפשרויות.

כך או אחרת, כמו שאמרתי לחברי, אומר גם לכם: אל תדאגו – מה שלא יהיה – נתניהו לא הולך לשום מקום.

אני יזם הייטק, נוסע מתמיד שטס מסביב לעולם, בעל בלוג "המתמידים" בו אני משתף תובנות מנסיעותיי. כיום אני חי בישראל, אבל נערך לעזיבה. אני איש מרכז-שמאל, קפיטליסט, שמאמין בחירות מוחלטת ובהתערבות מינימלית (אך לא אפסית) של המדינה בחיי הפרט. כבר שנים שאני מרגיש זר בישראל, ומחכה ומצפה כבר ליום שיבשילו התנאים לעזיבתי.

Subscribe
Notify of

13 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Flying Dutchman
Guest
6 months ago

הביביזם לא הולך להעלם כי מבחינת הביביסטים, אם לפיד, גנץ או מישהו אחר היה בשלטון, אז היינו עכשיו עם 2600 הרוגים במקום 1300 ומדינת ישראל הייתה נכבשת כולה על ידי הערבים. זה קו החשיבה המעוות שלהם וזה לא ישתנה גם אחרי אסון כזה.

Admin
6 months ago

אני לא בטוח שפיפי ישרוד בממשלה. ייתכן שהתבוסה הזאת תאלץ אותו להתפטר, אבל מה שבטוח שכל פעולה שהוא עושה כיום, זה לא נגד החמאס חלילה, אלא כל דבר שישאיר אותו בשלטון. אם הוא חושב שפעולה נגד החמאס תעזור לו להיבחר שנית, היא יפתח במלחמה (כפי שעשה), הוא אם יחשוב שהפסקת אש והחזרת השבויים היא מה שתגרום לציבור להריע לו, אז הוא יפסק את המלחמה, כי אין לו ערכים או עקרונות מלבד להישאר בשלטון ולהתחמק מגזר הדין. שים לב, הוא צירף את הישראלי הפחדן ביותר בארץ בשם קוץ, שהיה רמטכל מוג לב, לממשלת אחדות, זה יאפשר לו להטיל את האחריות על… Read more »

Last edited 6 months ago by הישראלי הנודד
משהו
Guest
6 months ago

חבר יקר, גם אם כל מה שכתבת יקרה במקביל, זה לא יהיה מספיק חזק כדי להשאיר אותו ראש ממשלה.
אין לי טיעון אחר מלבד מה שאני מרגיש בלב, ומכיוון שאני סבור שכך מרגישים גם 95 אחוזים מהאזרחים היהודים וגם רוב לא מבוטל מהאזרחים הערבים, לא תהיה אפשרות שהוא ימשיך.
אולי זה ישמע נאיבי. אני חושב שנתניהו בעצמו יתפטר לאחר סיום המלחמה. כי גם אם אין לו לב, יש לו בוודאות מוח לדעת מה מתחולל בלב של האזרחים.

משה מ
Guest
Reply to  משהו
6 months ago

לדעתי אתה נותן לאיש (וגם לעם ישראל) הרבה יותר מידי קרדיט.
עם זאת, אני מקווה שאתה תתגלה כצודק ואני אתבדה.

SID
Guest
Reply to  משהו
6 months ago

אתה באמת חושב שהמצביעים של ביבי פתאום יפסיקו להצביע לו? אז למי הם יצביעו? הוא התסיס אותם כל כך חזק בשנאה שהם איבדו לגמרי כל קשר למציאות. הם לא רואים את כל המחדלים האמיתיים, השנאה שלהם חזקה מדי. הם יעשו את מה שתירגלו אותם במשך שנים ויאשימו את ה"סמולנים", ה"אנרכיסטים", האנטישמים ושאר עוכרי ישראל.
ביבי יתפטר? עוד לא הבנת שהבן אדם פסיכופט קליני? אין לו דבר כזה בלקסיקון.

Reply to  SID
6 months ago

לא זוכר את השנה, אבל היו בחירות שפיפי הפסיד בגדול, הליכוד התצמק מאוד, וברור שזה היה באחריותו ובגללו. אז הוא שתק, נכנס לאיזור הדימדומים בידיעה שהציבור הישראלי הוא מטומטם, ישכחו, והוא יחזור בגדול. ייתכן, תלוי איך התפתחו הדברים, שהוא יבין שלטובתו עדיף שהוא יתרחק מעט, לאחר שהכעס יפחת, הוא ישוב. מה שכן, הוא כבר יצר ממשלת אחדות, כי הוא מתכנן להאשים אותם במחדלים העתידיים והוא יודע שיהיו. הם כאלו מטומטמים ומושחתים במפלגה של קוץ שהם לא מבינים את הפיתיון ותרגיל העוקץ שהוא סידר להם, העיקר להיות בממשלה ולדאוג לעצמם. אני אהיה מאוכזב אם הציבור הישראלי ימשיך בתמיכתו. זה אומר שלא… Read more »

Last edited 6 months ago by הישראלי הנודד
Tomer
Guest
6 months ago

תחזית: נתניהו דווקא כן ילך (גם ציבור השוטים לא יוכל לאפשר המשך כהונה של מישהו שדבק בו כזה רבב), אבל דבר לא ישתפר: ישראל עדיין תהיה מדינה קטנה מוקפת אוייבים ונאכלת מבפנים, חלקים נוספים בציבור ישברו חזר ימינה והדת תמשיך לכרסם ביתר שאת כל חלקה טובה.

Tomer
Guest
Reply to  Tomer
6 months ago

ישברו חזק* ימינה.

Tomer
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
6 months ago

מאחר ובליכוד יש עדיין אחוז גבוה של מתפקדים שגם אם סדר העדיפויות שלהם מעוות, כסף לא נמצא בראשו, אני סבור שהם לא יוכלו לשאת את החרפה ויפילו אותו במפלגה. לא טענתי שהחלופה שתגיע תהיה בהכרח עדיפה…

Tomer
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
6 months ago

שלא תחשוד לרגע שזה נובע מזלזול בדעתך, אבל אני לא חושב ששאלת השארותו של ביבי בשלטון חשובה מספיק כדי שאקדיש זמן למחקר על דמויות השוליים הסהרוריות שמנית כאן…