Sign In

Remember Me

הקם להורגך – השכם וברח

הקם להורגך – השכם וברח

בגדול, זהו פוסט המשך לפוסט הקודם שכתבתי (רוצים לצאת מעבדות לחירות? תפסיקו להיות 'יהודיים'), והוא נובע מהתגובות שהתקבלו.

דווקא ביום השואה אני חושב שראוי לכל מי שמגדיר את עצמו 'יהודי' להרהר באחת השאלות המקדמיות שאיש לא נוהג לדון בהן. במקום לשאול את עצמו – למה זה קרה לנו, היהודים, שטבחו והשמידו אותנו – צריך לשאול – למה בכלל להטריח את עצמי בשאלות כאלה, ולא פשוט לעזוב את השיוך ליהדות. למה להיטבח ולנסות לקום לתחיה במקום, פשוט, לא להיטבח to begin with?

נתחיל קצת בהאשמת קורבן

לפעמים קורבנות אשמים. נכון, הם לא אשמים בכך שפגעו בהם, ביזו אותם, רצחו אותם או עשו להם כך או אחרת. אבל כן יש להם מרכיב אשמה, או אחריות מסוימת, בכך שבכלל הביאו את עצמם למצב שבו הם נמצאים.

קחו למשל תרמילאי שמטייל בנחלים בימי חורף. התחזית מדברת על שיטפון אבל הוא בשלו. בשלב מסוים מגיע ענן ושוטף את הנחל. התרמילאי מתחיל לרוץ במעלה הנחל, אבל, למרבה ההפתעה (?), לא מצליח להתמודד עם זרם המים. הוא מקפח את חייו בטביעה אכזרית ונמצא רק למחרת. כולם כועסים וזועמים – הכיצד קרה דבר כזה שהוא התקשר למד"א ולקח להם 40 דקות להעלות מסוק לאויר? "את המוות הזה אפשר היה למנוע!".

אבל האמת היא, ופה אני חושב דווקא שיהיו שיסכימו איתי, לא כל כך בטוח שאני מבין על מה הצעקה הגדולה. מישהו מחליט להתעלם מהאזהרות והסיכונים ויוצא לטיול נחלים בלב סערה – כאילו, מה חשבת לעצמך?!

ניקח את זה צעד אחד (פרובוקטיבי) קדימה

אנשים שגרים באיזורים שנחשבים 'מסוכנים', כמו, למשל, באיזורים הסמוכים למתקנים מסרטנים, או באיזורים מוכי אסונות טבע וכולי, אנשים כאלה – האם אין להם ולו בדל אחריות לכך שבכלל הביאו את עצמם למצב הבעייתי שאליו נקלעו? נניח, אדם גר כל חייו מעל תחנת כוח מזהמת. בוקר אחד מתגלה, חס וחלילה, גוש סרטני. האם אין לאותו אדם ולו שמץ אחריות לכך? עכשיו, ברור שתחנת הכוח היא האחראית העיקרית. אבל האם לקורבן עצמו – אין בכלל ולו במקצת, אחריות מסוימת למצב שאליו נקלע? הרי אף אחד לא הצמיד לך אקדח בראש לגור דווקא מעל תחנת הכוח.

ועכשיו לאמת הכואבת ביותר

הדוגמאות מחריפות. וכאן כבר צריך להתחיל לזוז באי נוחות. אבל לדעתי, זה לא הופך את מה שאני כותב לפחות אמת ממה שהוא: האם ליהודים שנטבחו ונשרפו במחנות ההשמדה, האם להם לא היתה ולו אפילו קצת אשמה בכך שהביאו את עצמם לסיטואציה? שוב, דבר לא יצדיק את המעשים השפלים והאיומים שבוצעו בהם. אבל, האם מלכתחילה, לא היה נכון פשוט לקום ולעזוב? (הדם עוד טרי והעצב הוא גדול, אז אשתדל להימנע מהדוגמה העכשווית של ה-7 באוקטובר, אבל אתם מסוגלים להבין את הכיוון…)

בשורה התחתונה – 'יהדות' זה לא סתם קשקוש, זה קשקוש שאשכרה מסכן את החיים שלכם

ניחא הייתם עושים כישופים או מחליטים לרוץ במעגל ולהלל פסלים. ניחא המנהג האידיוטי שלכם היה ללכת לכנסיה או מסגד ולשכב על הרצפה עם הפנים לאיזשהו כיוון שהמחוג במצפן הראה ולבקש מהקיר שיעזור לכם בצרותיכם. ניחא הייתם משתייכים לכל דת או כת מקושקשות אחרות, אבל בחייאת, אתם לא קולטים ש'היהדות' הזאת שאתם משתייכים אליה היא לא רק טירוף OCD פסיכוטי, אלא משהו שממש מסכן את החיים שלכם? כאילו, במה זה פאקינג טוב? יש כל כך הרבה שטויות להאמין בהם מה נתקעתם דווקא בקשקוש הזה על תיבת נוח?! לא חבל למות על שטויות?

כשאתם בוחרים להשתייך לשטות הזאת, אתם מביאים על עצמכם את הסיכון. נכון, זה לא אומר שמי שטובח בכם חף מאשמה. הוא האשם העיקרי ואין מחלוקת על כך. אבל צריך להודות ביושר, גם לכם יש אחריות. אז למה בכלל להשתייך לדבר הזה מלכתחילה?!

אני יזם הייטק, נוסע מתמיד שטס מסביב לעולם. כיום אני חי בישראל, אבל נמצא על הקוים, בעיקר לארה"ב. נערך לעזיבה, אבל עוד לא יכול להשלים את התהליך מסיבות משפחתיות. אני איש מרכז-שמאל, קפיטליסט, שמאמין בחירות מוחלטת ובהתערבות מינימלית (אך לא אפסית) של המדינה בחיי הפרט. כבר שנים שאני מרגיש זר בישראל, ומחכה ומצפה כבר ליום שיבשילו התנאים לעזיבתי.

Subscribe
Notify of

167 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
arn
Guest
4 days ago

זה לא בדיוק ככה. אתה צודק רק אם אלוהים לא קיים. אם אלוהים לא קיים אז אתה באמת יכול להחליף את הדת שלך בהתאם למה שנוח לך כמו שמחליפים גרביים. אבל קיימת האופציה שאלוהים קיים ואז יש לדת משמעות עצומה. החיים שלך כאן על הארץ יסתיימו תוך פחות מ-100 שנה שזה זמן קצר מאוד לעומת הנצח. לפי החילוניות כל תושבי העולם בלי יוצא מהכלל יגיעו למקום אחד – לקבר. לעומת זאת הדת מבטיחה לך חיים נצחיים. אתה יכול לזלזל בזה ולהגיד שזה סתם שטויות של אנשים מטומטמים – אבל עצם העובדה שמיליארדי אנשים האמינו ומאמינים בכך (כולל אנשים גאונים) מראה… Read more »

arn
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
3 days ago

אני לא יודע מאיפה הגעת למסקנה ש 6 – 7 מיליארד אנשים שמאמינים באלוהים הם בורים יחסית. אני מניח שאם היית צריך להקים עסק או לתכנן תוכנית כלשהי איתם, היית מתייחס לרובם כאל שווים אילך מבחינה שכלית.
בכל אופן אם 6 – 7 מיליארד אנשים חושבים שאלוהים קיים אי-אפשר לבטל אותם סתם ככה. אולי הם צודקים ואולי הם טועים אבל צריך להתייחס למה שהם חושבים ברצינות. בהתחשב בכך שהרווח שתרוויח אם יש אלוהים ואם תלך בדרכיו – הוא עצום, שווה להתייחס לזה בכובד ראש ולבדוק את הענין.

Reply to  arn
3 days ago

אני חושב שיש לנו עסק עם טרול.
הוא לא הגיע לנהל דיון שכלתני, אלא רק רוצה לגרום לקוראים לפקפק. אני לא בטוח שהוא חרדי, אולי דתי? לא ברור מה אתה arn עושה באתר הזה? למה אתה אובססבי עם הטיעון של פסקל?

אגב, אז עם קרוב ל- 2 מילארד מוסלמים שמאמינים באללה עכבר, ובקושי 15 מיליון יהודים שחצי מהם לא מאמינים, אז לשיטתך, ללכת עם הרוב, העדר, שווה התייחסות – לכן: או שתתאסלם, או שתתנצר או שתיהיה חלק מעשרות הדתות שלכולם מספר המאמינים גדול מהיהדות.

Last edited 3 days ago by הישראלי הנודד
Reply to  arn
3 days ago

הטיעון שלך שאם X שאינו ניתן להוכיחו קיים, אז תעשה Y, אחרת תצטער כל חייך – הוא טיעון בעייתי. אולי מגיבים אחרים מכירים דיונים לוגים ויודעים לציין איפה הבעיתיות כאן. באותה המידה, אני יכול לטעון שבאגדה של שלגיה ושלושת החתולים יש ינשוף שאוכל חיפושיות, לכן, אם תגדל חיפושיות בביתך, יגדל הסיכויים שהינשוף יחבב אותך ויחוס על חייך, אחרת יבקש מהחתולים לטרוף אותך בשנתך. היות ואתה לא יכול לסתור את הטיעון שלי שזהה לטיעון שהאל קיים – האם עכשיו תתחיל לגדל חיפושיות רק בגלל שאולי האגדה נכונה? "ומי אמר שדווקא שלגיה ושלושת החתולים היא האגדה שלו. כדאי לבדוק ברצינות גם את… Read more »

Last edited 3 days ago by הישראלי הנודד
arn
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
3 days ago

הטיעון שלך על שלגיה לא דומה כלל לטיעון על אלוהים. הטיעון שלך הוא בדיוני לחלוטין כל אחד בעולם יודע שזה טיעון בדיוני. אי-אפשר להתייחס לטיעון בדיוני. תביא לי משהו דומה אמיתי מהחיים עצמם אז אוכל להתייחס אילו.
הטיעון על אלוהים איננו בדיוני כלל. יש מיליארדי אנשים שמאמינים בו. ברור שגם אם מיליארדי אנשים מאמינים במשהו – זה יכול להיות משהו שגוי. אבל יש סכוי סביר שזה נכון ובהתחשב ברווח העצום שתוכל להרוויח אם זה נכון ואם תלך לכוון – שווה להשקיע זמן ומאמץ לבדוק זאת.

Kek
Guest
Reply to  arn
3 days ago

אשכרה הטיעון של פסקאל? Wtf?!

Reply to  Kek
3 days ago

תודה Kek,
arn פשוט העתיק את ההימור של פסקל.

מה שהוא רוצה לומר:

אם אלוהים אינו קיים, אינך מפסיד דבר אם אתה מאמין בו, אך אם אלוהים קיים ואינך מאמין בו, אתה מפסיד הכול

אני מאמץ את המענה של דוקינס לטיעון –

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%94%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A8_%D7%A9%D7%9C_%D7%A4%D7%A1%D7%A7%D7%9C

Last edited 3 days ago by הישראלי הנודד
Shay
Guest
5 days ago

זה מאוד עצוב לשמוע שעבורך היהדות מסתכמת בזהות לאום מושכת אש ואנטישמיות ותו לא מידי.

היהדות היא עמוקה עשירה ומורכבת נצחית ורוחנית, בכל הדורות יהודים העדיפו למות ולא לכפור ביהדותם בשום אופן, יהודי זה מי שגאה ביהדותו ובעמו ובמורשתו.

מעניין שאפילו לא דתיים היה להם חשוב להבליט את יהדותם ולא התביישו בה.

אם היהדות אינה אומרת לך דבר אז או שאתה לא בדיוק יהודי או שאתה פשוט צריך לעשות המון שיעורי בית…!

Reply to  Shay
4 days ago

אתה גאה בכך שאנשים בחרו במוות, וויתרו על חייהם רק כדי להישאר יהודים? ברגע שאתה מת. זהו, נגמר. מה הגאווה כאן. אתה מקריב את חייך למען אחרים, ובבחירתך במוות – אתה נותן להם לנצח.

יהודי שמאלני
Guest
1 month ago

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
סליחה אבל הייתי חייב

הדברים שכתבת מעידים בדיוק הפוך נגד טענתך

קצת רקע היסטורי לא יזיק:
היהודים בגרמניה, איך אמרת, 'הפסיקו להיות יהודים'
הגדירו את עצמם כגרמנים, התחתנו איתם, נקראו וקראו לילדיהם בשמות גרמנים, התערו בחברה הגרמנית והחזיקו בתפקידי מפתח.
הם בהחלט הופתעו כשהגרמנים הזכירו להם את זה.
זה לא עזר להם.

יש לך רעיון טוב יותר לאפשרויות הביצוע של הרעיו שהעלית?

כנראה שזה בלתי אפשרי

NorwegianWood
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

אני חושב שהנקודה בתגובה פה היא שגרמניה לא הייתה בטוחה בשבילם בגלל היותם יהודים, אפילו שהם כביכול בחרו שלא להשתייך לקבוצה הזאת. על זה שהם היו עושים בשכל לעבור לארה"ב למשל, בהינתן זה שהם לא מצליחים לנער מעליהם את הזהות הזאת אפילו שהם מאוד ניסו – לא נראלי שיש עוררין. בסוף הצעד הפרקטי פה זהה, תעבור למקום שבו תוכל לחיות לפי צו מצפונך ובביטחון. ההרגשה שלי היא שהשוני בינך לבין אחרים, ואני ביניהם, היא שנראה שאתה לא מכיר בעובדה שלא תמיד אתה מגדיר את הזהות שלך, ואפילו אם אחליט שאני גרמני לא יהודי, ויחליטו בשבילי שאני יהודי – אני אשלח… Read more »

Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

בעוד אני מסכים איתך במקרה זה (ובמקרים רבים אחרים), שעל יהודי גרמניה, פולין וכדומה היה להגר לארה"ב. יחד עם זאת, זה קל לומר, בדיעבד, אולי היו ליהודים רבים משפחות, ופרנסה, והתחייבויות לרוב המשפחות, זה לא היה פשוט להגר כשיש לך, נניח, תינוקת בת חודשיים! אולי אתה בחור צעיר בן 20, אבל כל המשפחה שלך בגרמניה, אז תעזוב אותם, זו החלטה קשה מאוד. כן, היה להם זמן, אבל הרבה אנשים טובים לא ציפו לכך. תראה את אנה פרנק למשל. מסכנה. מצד שני, אני רוצה לבקר גישה שחוזרת רבות במאמריך, יש משהו "ותרני" (בלשון המעטה), בגישה שאם השכן שלי משוגע שרוצח חתולים… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
Editor
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

מסכימה ב-100 אחוז. כבר עברתי דירה בצרפת בגלל שכנה חולת נפש.
הבריאות הנפשית חשובה מאוד, כי בזה גם תלוייה הבריאות באופן כללי. ולי מספיק עם כל החולי נפש בארץ, אני רוצה שקט נפשי.

Editor
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

מסכימה עם הנוסע המתמיד. אם יש סכנה לחיים שלי בגלל שמישהו מגדיר את עצמי כפי שבא לו ומחליט להרוג אותי, אני קמה והולכת, אם כמה שאני אוהבת את המקום. אחר כך חוזרים, שנרגע. תראו למשל במהפכה הצרפתית, היה ליטרלי צייד של בני אצולה, הוציאו אותם להורג בלי משפט. מלא אצילים ברחו מצרפת למדינות אחרות, וחזרו אחרי המהפכה, החל משנת 1795. ובכלל עם נפוליאון, הרוב הגדול חזר. לא צריך לסכן את החיים בגלל שחולה נפש הוא בשלטון. ורק אדם מגדיר את עצמו איך שהוא רוצה. אני לא מגדירה את עצמי כיהודיה, ובפעם הראשונה בחיים שלי נתקלתי במישהו שהתעקש להגדיר אותי ככה,… Read more »

arn
Guest
Reply to  יהודי שמאלני
4 days ago

יש לך 2 טעויות:

  1. ליהודים שהתבוללו והתחתנו עם גרמנים – היה סיכוי להינצל. רבע יהודים בדרך כלל נצלו. חצי יהודים – נצלו לפעמים. כלומר אם אבות אבותיך לפני 2 דורות התבוללו, היה לך סיכוי טוב להינצל.
  2. המקרה של גרמניה היה די חריג בהיסטוריה. בדרך כלל התבוללות הספיקה להינצל כבר בדור הראשון.
  3. הבעיה הגדולה כיום היא לגבי היהודים בארץ ישראל. ישראל מוקפת אויבים רבים שגדולים מספרים ממנה פי 20 – 30 באוכלוסיה והרבה יותר גדולים בשטח ובמשאבי טבע. זו בעיה להתמודד עם אויבים כאלו. בכל אופן נראה לי שהיום הסכנה הגדולה ליהודים היא בארץ ישראל. בחו"ל הם יחסית בטוחים.
Kek
Guest
Reply to  arn
3 days ago

ואתה בכלל מהגר?

המגיב
Guest
1 month ago

משום מה שתי תגובות שלי שנוסחו בצורה מנומסת, לא מתלהמת , ללא השמצה , בצורה עניינית ולא אישית – נמחקו / לא אושרו.
האם זה אומר שיש מקום רק לתגובות העולות בקנה אחד עם דעותיהם של מנהלי האתר?
זו הליברליות?
אני סקרן אם תגובתי זו תפורסם ומה הסיבה למחיקת שתי תגובותי הקודמות.

Editor
Reply to  המגיב
1 month ago

התגובות שלך לא נמחקו. הרגע אישרתי… כל תגובה באתר דורשת אישור בכדי למנוע ספאמים וקללות. ולמנהלי האתר יש גם חיים אנחנו לא כל היום אונליין בכדי לאשר על השנייה תגובות…

Last edited 1 month ago by Venus
המגיב
Guest
1 month ago

אם לתמצת אז מה שאתה אומר זה בעצם – הפיתרון לאנטישמיות הוא שפשוט לא יהיו יהודים. זה טיעון בערך באותה רמה של לומר – הפיתרון לטרור האיסלאמי הוא שלא תהיינה בתולות. הלאום היהודי הוא לאום בדיוק כמו שקיימים לאומים אחרים. אם לא היו קיימים לאומים ודתות ותרבויות וכולנו היינו כפר גלובלי אחד – סבבה. אבל זה לא המצב. תבדוק ותראה שגם בדמוקרטיות מודרניות אחוז חסרי הדת הוא נמוך. כך שבסבירות גדולה שאם לא תהיה יהודי, תצטרך להיות נוצרי או מוסלמי, או לפחות תהיה מושפע מהדתות האלה. אה.. ומקריאת פוסטים שלך בעבר – אתה בחיים לא תעזוב את ישראל. אין לך… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

אני לא מחבר המאמר ומשיב רק בשמי. אני מבין אותך, אנחנו לא אשמים בהיותנו X או Y. אבל הישראלים אשמים בכך שהם משרישים את הדת היהודית לתוך זהותם, היא מוטמעת בהיותם בני 8 ימים, באמצעות הפשע שהורים מבצעים נגד בינהם = חיתוכים באיברי המין. זה ממשיך בבית הספר, בתפיסה דתית, בדלנית, גזענית וחולנית שהעם היהודי הוא הגזע העליון (קוראים לזה עם סגולה אבל הרעיון זהה), ושיש לרצוח את העם העמלקי כולל נשותיו וילדיו (אז לא היו גזים, אז התורה לא התייחסה איך לבצע את רצח העם הזה), אבל אין בעיה לסקול גייז ומכשפות באבנים – זה היה מנהג מקובל ודיי… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

כתבת מגילה שלמה שכולה מסביב. יהדות זה גם לאום ולא רק דת. החרדים בעיקר שמים את הדגש על העניין הדתי, אבל החרדים הם גם לא בהכרח ציונים. חלקם אפילו אנטי – ציוניים. היהודים שאינם דתיים כל ההשרשה לא רלוונטית. הם לא חושבים שהם נעלים יותר מאחרים. הם חושבים שהם טובים בדיוק כמו אחרים. על הזכות להגדרה עצמית שמעת? גם האו"ם מכיר בכך. כמו שיש עמים שונים ברחבי הגלובוס , יש גם את העם היהודי, וזה בלי קשר לדת. אפשר להיות אתאיסט ועדיין יהודי. ומה בכלל דחפת את המילה? רוב אלה שעושים את זה הם מוסלמים. זה אפילו לא מיחד את… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

הדברים שכתבת מעידים הרבה על אופיך ועל תפיסתך. אני אתייחס לחלק מהדברים: יהדות היא לא לאום, בשום אופן לא. יהדות היא דת. נצרות היא דת. ישראלי הוא לאום. צרפתי הוא לאום. לרוב הדתיים, החרדים והמתנחבלים, הדת קודמת ללאום. מצידם שישראל תתפגר, מה שחשוב הוא הדת. כמובן שרבים ישמחו שישראל תחבור ותשתלב בדת היהודית כך הם יקימו מדינה הלכה יהודית – זה החזון. ישראל החילונית היא "שטן" בעיניהם. כתבת "יש את העם היהודי…. וזה בלי קשר לדת". התבלבלת, יהודי זה דת. התכוונת ישראלי, ואז זה לאום. אפשר להיות ישראלי נוצרי, יהודי, מוסלמי או אתאיסט. (ראה סעיף ראשון). ישראל העברית והקפיטליסטית היתה… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

יהדות היא כן לאום. גם אם תכתוב עוד עשרות פעמים שיהדות אינה לאום זה לא יעזור לך. יש לאום יהודי בדיוק כמו שיש לאום צרפתי. זה שיהדות היא גם דת זה לא סותר. מוסלמים יכולים להיות באינדונזיה ובאיראן ואין קשר ביניהם. כנ"ל לגבי נוצרים במקומות שונים בעולם. לכן נוצרים במקומות שונים אינם אותו עם. לא כך לגבי יהדות. יש את המאפיינים של היסטוריה, תרבות , שפה תחושת שותפות גורל ועוד… לכן היהודים הם לאום/עם. המצב הדואלי הזה קיים גם לגבי סין. יש את הלאום הסיני ואת הדת העממית הסינית. בעצמי כתבתי שחרדים הם לא בהכרח ציונים. אתה לא צריך לשכנע… Read more »

SID
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

את כל הבולשיט שכתבת, תיכך לרבנות הראשית. תסביר להם עשרות פעמים שיהדות זה לאום ותראה כמה זה עוזר לך.
אתה מנותק מהאדמה שאתה עומד עליה בגלל השטיפת מוח דתית- קומוניסטית שמשתוללת בכל פינה בישראל.

המגיב
Guest
Reply to  SID
1 month ago

אין מה לומר, כתבת תגובה עניינית ומנומקת להפליא 🙂
על כל פנים, לי אין שום עניין לנהל שיח כזה או אחר עם הרבנות הראשית. אני דווקא עומד היטב על הקרקע ומבטיח לך שלא עברתי שום שטיפת מוח. אין לי מושג אם אתה בישראל או במדינה אחרת, אבל אני מקווה שאתה מאושר היכן שאתה.

המגיב
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

ברור…
רק אתה רואה את האור ומי שאינו חושב כמוך הוא שטוף מוח. מזכיר את הטיית היחוס הבסיסית. כשאדם רואה התנהגות של מישהו אחר הוא מייחס את זה לאופיו של אותו אדם, ולעומת זאת את ההתנהגות שלו הוא מיחס לסיטואציה.
המתמטיקאי הפילוסוף וחתן פרס הנובל לספרות ברטנרד ראסל אמר פעם שלעולם לא יהיה מוכן למות בשביל האידיאולוגיה שלו , כי יכול להיות שהוא טועה
בהצלחה בהגירה

המגיב
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

לא רק שהתייחסתי אפילו זרמתי איתך

SID
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

אכן כתבתי תגובה עניינית. אבל אם קשה לך להבין אותה אז אלעס לך נימוק שאתה כל כך רוצה: לכל מי שנולד בישראל מוציאים תעודת לידה. בתעודת לידה יש סעיף של דת ולא של לאום. לא שואלים אף אחד אם הוא דתי או לא, פשוט רושמים לו לפי החוק הישראלי. החוק בנושא הזה נשלט ע"י הרבנות הראשית שנשלטת ע"י עובד האלילים הראשי. אתה נולד, מתחתן ומת תחת הרבנות הראשית וחוקי ההלכה/שריעה. לכן זה לא מפתיע אותי שאין לך שום עניין לנהל איתם שיח, כי כמו רוב הישראלים אתה עבד כנוע. התאוריה שלך ש"יהודי זה לאום" לא מעניינת אותם, אתה יכול להמשיך… Read more »

Editor
Reply to  SID
1 month ago

לא נכון לצערי. לי יש סעיף בתעודת לידה "לאום יהודי" ולא משנה כמה ביקשתי סירבו לשנות את זה לישראלי. מדינת ישראל לא מכבדת את זכותי הטבעית להחליט לאיזה דת להשתייך. המדינה כופה עליי דת. וזה נוגד זכויות אדם בסיסיות, וכל זה בטיעונים וחרטא שנלקחו אגב מהיטלר "יהודי" נשאר יהודי". מי שטוען ככה מאמין באידיאולוגיה הנאצית ולכן הציונות הגזענית היא המשכיות של הנאציזם. רק אני מחליטה במה אני מאמינה, שתרצו בכך או לא. ואני לא רוצה להיות יהודיה לא רוצה שיירשמו לי את זה בתעודת לידה ולא רוצה שהרבנות תתערב לי בחיים. לא רוצה להגדיר את עצמי יהודיה / עברייה כנענית… Read more »

Last edited 1 month ago by Venus
SID
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

את צודקת, קבלו תיקון. בתעודת לידה יש גם סעיף דת וגם סעיף לאום. אבל בסופו של דבר זה נקבע לפי ההלכה: אם האם יהודיה אז נרשם יהודי גם בדת וגם בלאום. אם לא, אז רושמים משהו בסגנון חסר דת/אחר.
בהחלט נכון, לא שואלים אף אחד מה הדת שלו ואם הוא בכלל דתי, פשוט קובעים.

Reply to  SID
1 month ago

עצם זה שרשומה בתעודת הזהות הדת של האזרח יוצרת את התנאים לאפלייה, לגזענות, לאפרטהייד… תארו שלפני 80 שנה היתה באירופה מדינה שמדביקה טלאי צהוב בצורת מגן דוד על חולצותיהם של בני דת מסויימת. תארו שהיו מקעקעים על ידיהם מספרים רק בגלל היותם בעלי דת מסויימת. אז למה מדינת ישראל רושמת את הדת על תעודת הזהות, זה לא מפלה את היהודים??! אה, היא מפלה "לטובה", אז הכל בסדר… רגע, אם היא מפלה יהודים לטובה, אז יש בני דתות אחרות בהכרח מופלים לרעה, זה בסדר? "כן, ברור שזה צודק, כי היהודים עברו ש-ו-א-ה אז מותר, וצריך לנפנף בשואה כמה שיותר כדי להצדיק… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
תמיר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

כרגיל, הישראלי הנודד, אתה תותח על!

Editor
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

ברור רק היהודים עברו שואה. רק הם נרדפים. צוענים, פרוטסטנטים (זרם בנצרות), yeniches (קבוצה אתנית שמקורה בגרמניה, בסגנון צוענים רק גרמנים) שנמצאת בעיקר בדרום גרמניה אוסטריה ואלזס לורן בצרפת, שאגב התערבבו עם יהודים כי גם הם סוחרים וגם אותם היטלר רצה להשמיד. פגשתי במישהו כזה אומר כמה גזענות ושנאה הוא חווה בלורן איפה שחיי בגלל שהוא יניש למרות שנולד וחיים בצרפת ובעל אזרחות צרפתית כמו הוריו וסבים שלו נשלחו לאושוויץ… והם לא יהודים זאת קבוצה אתנית גרמנית!), ארמנים לא נרדפו ונרצחו. ויש עוד קבוצות מיעוטים שנרדפו בימי הביניים ובעת החדשה. ומה עם טבח בVendée ב1793 שרבים מכחישים ? אלו קתולים… Read more »

Last edited 1 month ago by Venus
Reply to  Venus
1 month ago

הנאצים רדפו גם אחר גרמנים נכים, ובעלי מוגבליות שכליות ונפשיות. הם חסכו כסף על טיפול רפואי והרגו אותם למרות שהיו גרמנים. גם גייז גרמנים הנאצים הרגו. להיטלר היה חבר בשם גייז בשם ארנסט רהם שבסוף נמאס לו ממנו ורצחו גם אותו בליל הסכינים הארוכות. בישראל אף אחד לא מדבר על קבוצות אחרות שנרצחו על ידי הנאצים, רק על היהודים, כי השואה היא סימן רשום שכל יהודי מתענג עליה כי הוא מרגיש נרדף ומיוחד. עכשיו השאלה שכל יהודי מאמין צריך לשאול – האם היטלר קרא את התורה, ספר ויקרא • פרק כ' • פסוק י"ג: "וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
רונה
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

כן האמת שלא שמו יותר מידי דגש על זה בבית ספר (ציינו את זה פעם אחת אולי) אז כמעט שכחתי… ואז ראיתי לא מזמן בטוויטר מישהו אמריקאי שאמר שהיו מיליונים אחרים שנרצחו ולא היו יהודים, פתאום ראיתי עוד מידע על ארמנים (מסתבר שחלקם קיבלנו מחסה פה לפני 48), צוענים, בעלי מוגבלויות ופתאום התחלתי להיזכר שציינו את זה פעם אחת לפני הרבה שנים. אגב אירוני שכתבת את זה כי לא מזמן כשישראלי אחד צייץ לזכר ההומוסקסואלים שהיטלר רצח מישהי דתיה הגיבה על זה בעצבים (להזכיר רצח של הומואים זה מזלזל בייחוד של יהודים או משהו כזה). עצוב.

המגיב
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

ראשית, פר הגדרה רק היהודים עברו שואה, משום שהמילה שואה (holocaust) מתייחסת אך ורק לאותו אירוע של השמדת היהודים ע"י הנאצים ועוזריהם. שאר האירועים שאת מתארת הם טבח או ניסיונות לרצח עם. וכאן השאלה שגם היסטוריונים דנים בה, האם השואה היא יחודית לעומת רצח עם אחר? באופן כללי כל קבוצה אתנית רואה באירוע שלה משהו מיוחד. עם זאת, יש אכן בשואה מאפיינים שמבדילים אותה מאירועי רצח עם אחרים. בשאר מעשי הטבח התוקפים התמקדו בטריטוריה מוגדרת שבה הם רצו להשמיד את הגורם האחר שראו בו לא שייך לאזור או להשתלט על רכושו. בשואה היה מרכיב גזעני יחודי בו הנאצים לא חשבו… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

ומה בקשר למחה תמחה את זכר עמלק? כולל נשים, ילדים וחיות שלהם. האם זה לא מזכיר את הנאצים?

המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

רגע, אז עכשיו אתה מאמין באלוהים ובכל מה שכתוב בתורה? 🙂 תמחה (בלי מחה קודם). אז קודם כל – לא. אני לא בדיוק מאמין ביציאת מצרים, ואני מניח שגם אתה לא – אבל ציווי זה בא לאחר התקיפה של עמלק את בני ישראל בזמן יציאת מצרים, לכן זה בצמוד למצווה של זכור את אשר עשה לך עמלק (עם הסבר מה עמלק עשה). אבל חשבתי שאנחנו עוסקים עכשיו בעובדות היסטוריות ולא במיתולוגיות ומצוות. אבל אם כבר אתה רוצה לדון בתנ"ך – אז למה לקחת ציוויים אלוהיים, קח תיאורי קרבות. למשל בזמן כיבוש הארץ של יהושע הוא חיסל את כל התושבים כולל… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

במקומות רבים בעולם, בוצע רצח עם, למשל ברואנדה, אבל ההבדל בין הרצח שאולי היה מקובל בזמנו, לעמלק, הוא שבעוד אין ציווי של תמחה את הרואנדי, אלא זה היה עניין טקטי או אסטרטגי, אבל עם עמלק יש חוק נצחי שכל יהודי מחוייב לו, לכן, לא מפתיע שיצחק רבין הוכרז כעמלק שדינו מיתה, וכך גם כל כופר שמתנגד ליהדות או לרבנות עשוי להיחשב כעמלק. הבעיה בעיקרון. כשיהושע חיסל את כל התושבים, אז הוא פעל לפי המוסכמות בזמנו, אוקיי. לא נעים, אבל בכל מקום אחר בעולם עשו אותו הדבר, אבל לאף אחד מעמים אחרים אין ציווי דתי-נצחי שמעודד רצח עם. בנוגע לרחב, נראה… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

אני חושב שפרטתי מספיק על ההבדל בין השואה למקרים אחרים של רצח עם.
אם אתה מתעקש לדבוק במצווה הדתית – הרי שהיום היא אינה רלוונטית. כך שהחוק ממש לא נצחי.

תמיר
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

"שאר האירועים שאת מתארת הם טבח או ניסיונות לרצח עם. "

תתבייש לך!
טול קורה מבין עינייך, אוויל משריש !
רשימה חלקית:

רואנדה
הבלקן
רצח העם שבוצע בארמנים
עירק תחת סדאם חוסיין

אתה תוצר פגום של מערכת החינוך הישראלית הקלוקלת. במקום מידע מועיל הם תכנתו אותך בססמאות ולאומנות.
תתבייש לך!

המגיב
Guest
Reply to  תמיר
1 month ago

לא רואה שום סיבה להתבייש. לא חידשת כאן שום דבר אך ניכר שכלל לא הבנת את מה שכתבתי. מעשי טבח רבים היו לאורך ההיסטוריה וחלקם היו גדולים יותר הן מבחינת מספר אבסולוטי והן מבחינת אחוזים לעומת השואה. למשל הבריטים והספרדים שהרגו את העמים הילידיים בצפון ודרום אמריקה וגם באוקייאניה. בחלק מהמקרים היה רצח עם במובן האמיתי – השמדת כל האוכלוסייה עד שלא נותר אף אחד מהשבט. במקרים מסוימים רוב הפרטים מהעמים הילדיים מתו ממחלות שהביאו איתם האירופאים. עם זאת מדובר בעניין שונה. ההרג היה במטרה לכבוש את האזור ולהתיישב בו ועל הדרך לבזוז מה שאפשר. האירופאים תפסו את הילידים כאנשים… Read more »

Editor
Reply to  תמיר
1 month ago

-רצח עם בסוריה שנעשה על ידי אסאד
-רצח של פרוטסנטים בצרפת של המאה ה-16
-רצח של חיילים סנגלים בתקופת הקולוניזציה הצרפתית בלי שום סיבה ברורה
-רצח של אנשים בקונגו ע"י הבלגים במהלך הקולונזציה
-רצח של כורדים ע"י טרוריסטים עיראקים
-הרעבה עד למוות של בנגלדשים ע"י הבריטים ב-1943 (לא שמעתי על זה עד היום בבוקר)

במהלך הקולונציה היו לא מעט רצח עם שכמעט ולא מדברים עליהם… זה הרי פחות חשוב !
הרומאים בעצמם ביצעו רצח עם בעמים שלא הסכימו לשליטה שלהם ו/או מרדו, אם הם לא הפכו אותם לעבדים שלהם…

Last edited 1 month ago by Venus
המגיב
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

ראי תגובתי לתמיר.
אם עדיין משהו לא ברור לך – את מוזמנת לשאול.

המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

שתי הערות

  • הדת לא מצויינת בתעודת הזהות
  • אם כבר ציינת את הטלאי הצהוב – זה "פטנט" שהמציאו המוסלמים במאה השביעית כדי לסמן יהודים.
Editor
Reply to  המגיב
1 month ago

למי אכפת מתעודת זהות היא רק בעברית. שעוברים לחו"ל מבקשים תעודת לידה ושמה הם רושמים דת למרות שלא ביקשנו ולא שאלנו אותנו כלום

המגיב
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

למי אכפת? אין לי מושג. הישראלי הנודד ציין שבתעודת הזהות מצויינת דת אז הערתי בעניין.
קיימת גם אפשרות להרשם במשרד הפנים כחסר דת (גם אם נולדת כיהודיה) זה דורש למלא תצהיר.
אם זה מעניין אותך יורם קניוק עשה את זה. אני לא יודע אם זה גורם לשינוי בתעודת לידה, אבל עדיין זה יאפשר לבקש ממשרד הפנים תמצית פרטים בו יהיה כתוב שאת חסרת דת.

תמיר
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

הפיתרון פשוט: ברגע שתקבלי אזרחות צרפתית, לכי לשגרירות ישראל וותרי על האזרחות הישראלית. באותה הזדמנות תמסרי להם ממני שילכו לעזאזל!

Last edited 1 month ago by תמיר
Reply to  תמיר
1 month ago

אפשר, אבל! יש לה משפחה בישראל, והאזרחות הישראלית לא תפגע בה אם תמשיך להחזיק בה. אחרת, אם היא לא אזרחית ישראלית הבריונים חמומי המוח בשדה התעופה בן גוריון, כלומר, משטרת הגבולות, יכולים לסרב להכניס אותה לישראל.
אני לא מוותר על האזרחות הישראלית.

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
תמיר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

הישראלי הנודד,
אני וויתרתי עליה לפני למעלה משנתיים, לאחר יותר מעשרים שנה בחו"ל. ישראל בשום אופן לא מייצגת את הערכים שלי יותר. לא שלמתי "ביטוח לאומי" (…) אף פעם לאחר שעזבתי, וגם נכנסתי ויצאתי בלי בעיות. זה בחירה אישית, כמובן, אבל במקרה שלי לא היה לי ספק לרגע שזה הדבר הנכון לעשות. אין לי חרטות וגם לא יהיו לי.

Editor
Reply to  תמיר
1 month ago

לא שילמתי ביטוח לאומי שנה וחצי והם אפילו לא דורשים … יותר נכון סבתא שלי. רציתי לבטל תושבות ממזמן והיא התעקשה. העיקר שלחו מכתב לפני שנתיים שהם לא מבטלים לי תושבות למרות 5 שנים בחו"ל… תודה על ההזכרה, אוסיף זאת לרשימה לדברים לעשות הקיץ !

Last edited 1 month ago by Venus
תמיר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

הישראלי הנודד,
במחשבה שניה אתה צודק כשאתה חושש מהבריונים בבן גוריון (וגם בנמלי תעופה בחו"ל). הנבלות הללו השפילו את זוגתי לפני כמה שנים כשנסעה לבד לישראל. מה שקרה שם הוא בלתי נסלח לחלוטין! הם נטפלים בעיקר לנשים צעירות שמגיעות לישראל לבדן. חלאות חסרות בושה, מנוולים !

Reply to  תמיר
1 month ago

מי צריך אויבים שיש לנו אנשי ביטחון שמטרתם העיקרית היא להשפיל ולפגוע באזרחים ישראלים בשביל להרגיש "גברים". בדרך לטיסה ללונדון, איש הביטחון החלאה ימח שמו עצר במשך שעתיים בכלא בשדה התעופה בנתב"ג בגלל שהחיסוני הקורונה שקיבלתי היו בריטים, ולמרות שאני אזרח בריטי, ותושב בריטניה שביטל את תושבותו הישראלית (אבל מחזיק באזרחות ישראלית) הוא עדיין רצה לראות חיסונים ישראלים, "אבל אני לא תושב ישראלי", אמרתי. אני חוזר לביתי בלונדון, ומשרד הבריאות הבריטי מאפשר לי להיכנס חופשי כאזרח וכמחוסן. גם עזרתו האדיבה של נציג ממשרד הבריאות הישראלי, שתמך בעמדתי, לא עזרה ואיש הביטחון עיכב אותי במשך שעתיים ואיים שיתנו לי קנס של… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
תמיר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

אוי ואבוי…
לפחות אותך לא ניסו להפשיט (?) וגם לא טענו שיש מטען נפץ במייבש השיער שלך! פראי אדם, נבלות, חלאות. אין מילים!

Last edited 1 month ago by תמיר
Reply to  תמיר
1 month ago

בבוא היום, אם האזרחות הישראלית תפגע בי או במשפחתי, אז אשקול לבטל אותה.
אבל אני מקווה שהיום הזה לא יגיע. ואני יותר ממקווה שישראל תהפוך למדינה קפיטליסטית משגשגת, עשירה וחילונית – אבל זה כנראה לא בימי חיי.

Editor
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

מוותרת בהזדמנות הראשונה ! המדינה הזאת כבר הרסה לי את הילדות בגיל 16 שאיימה לשלוח אותי לכלא כי לא רציתי להתגייס. למה נערה בת 16 צריכה לחשוש מזה? עד היום אני בחרדות שהמשטרה תבוא לעצור אותי למרות שזה בסוף לא קרה וקיבלתי פטור…. שלא נדבר על ה"מבצעים" ופיגועים כל שני וחמישי, צפירות וטקסים פטריוטים כמו בכל מדינה קומוניסטית שמכבדת את עצמה. ישלי חרדות פוסט טראומה מאזעקות וממלחמות! נידנתי כל חיי לחיות עם התקפי חרדה כי אני לא מתכוונת לקחת תרופות היא המשיכה לירוק עליי שסירבה לתת לי חופש מדת, ליטרלי זכות טבעית !!! ושעכשיו המלחמה ושרימתה את המשפחה שלי בכך… Read more »

Last edited 1 month ago by Venus
רונה
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

חייבת להגיד שזה מראה על אופי במיוחד כשיש כל כך הרבה טאבו בנושא ההשתמטות, ואם אני זוכרת נכון אמרת שהיגרת בתחילת שנות העשרים שלך לבד אז את בכלל אמיצה!

Editor
Reply to  תמיר
1 month ago

אין רגע שבו אני לא מפנטזת על זה ! במיוחד עכשיו, מרגישה בושה להיות אזרחית ישראלית.
מדינה שמעולם לא הגנה עליי ורק כאב ראש וסבל גרמה ומעולם לא ייצגה אותי ואת הערכים שלי. ובמיוחד עכשיו !

Last edited 1 month ago by Venus
המגיב
Guest
Reply to  SID
1 month ago

נתחיל מזה שסגנון מתנשא לא עושה עלי רושם, אבל אם זה תורם לחיזוק הביטחון העצמי שלך – אז שיבושם לך. לגופו של עניין, לפני 20 שנה בערך התקבלה החלטה במשרד הפנים "להצניע" את סעיף הלאום. כלומר, הוא אינו מוצג בתעודות זהות/ תעודת לידה (ואם כתוב לאום יופיעו לידו כוכביות) אבל זה לא אומר שאינו קיים. הוא חי ובועט ברישומי משרד הפנים. קיימת טבלה עם עשרות לאומים שונים, ולא רק לאום יהודי (יש גם לאום ערבי, לאום רוסי וכו'). לאום מוסלמי או נוצרי אין שם, וגם לא לאום ישראלי. כך שלא מדובר בתאוריה שלי , ואין צורך לללחוש או לצעוק –… Read more »

SID
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

סגנון מתנשא? זאת צביעות וחוצפה להגיד לי דבר כזה. במיוחד ממישהו שתופס את עצמו כחלק מהעם הנבחר ותומך בעליונות יהודית (כל השאר הרי סתם גויים נחותים).
בהמשך התגובה שלך אתה די מסכים עם מה שאמרתי לגבי הבולשיט עם התעודת לידה.
בסוף כבר איבדת את זה לגמרי ואתה נותן תירוצים עלובים על מדיניות דתית טוטאליטארית ששוללת זכויות אדם (מה אכפת לך שיורקים עליך ברחוב, הרי על הגשם אתה לא מתלונן…).
אם לפני כמה ימים עוד חשבתי שיש עם מי לדבר כרגע זה ברור שטעיתי. בשלב הזה ברור לי שהשיחה הזאת זה טחינת מים.

המגיב
Guest
Reply to  SID
1 month ago

כל קשר בין תוכן התגובה שלך למציאות הוא מקרי בהחלט (למעשה לא קיים).
אתה מוזמן לחפש היכן כתבתי שהעם היהודי הוא העם הנבחר ויש עליונות יהודית – לא תמצא.
כך לגבי שאר ההגיגים שלך.
דרך אגב, יורם קניוק שדרש ממשרד הפנים להפוך חסר דת ואף הגיע עם זה לבית משפט מראה שאתה טועה. להלן ציטוט: "בית המשפט נתן לגיטימציה לכל אדם לחיות לפי מצפונו בארץ הזאת, כשהוא קבע שכבוד האדם וחירותו פירושו שאדם יכול להחליט על הגדרתו העצמית ועל זהותו, כך שאני יכול להיות חסר דת אבל יהודי בלאום שלי. אני כל כך מתרגש מזה"

Editor
Reply to  המגיב
1 month ago

בתור מישהי עם תואר שני במשפטים, הפסק הדין הזה כלכך מגוחך. איפה פה "כבוד האדם וחירותו פירושו שאדם יכול להחליט על הגדרתו העצמית ועל זהותו ?" אם לא מאפשרים לי לרשום בתעודת לידה לאום ישראלי ולנתק כל קשר ליהדות ? מה אני צריכה להתנצר ?
פחח הצחקתם אותי. מדינת ישראל, כמו המוסדות שלה, הם בדיחה
להיות חסר דת ולאום יהודי זה כמו להיות צמחוני ולאכול דגים

Last edited 1 month ago by Venus
המגיב.
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

כדי לקבוע שפסק דין מגוחך צריך לקרוא אותו במלואו. לא ניתן להסתפק רק מהכותרת או ההשלכה הסופית.
את זה יודע כל אחד שיש לו הגיון בריא גם לא סיים אפילו קורס במשפט מנהלי.

Editor
Reply to  המגיב.
1 month ago

אני למדתי את הפסק דין הזה בשיעור אזרחות בתיכון. המורה שלי הייתה עורכת דין. וכבר אז מצאתי אותו מגוחך ואף אחד לא הקשיב לי.
לפני לקבוע אם קראתי או לא יש להכיר אותי ואת מה שעברתי בחיים שלי
ואתה אפילו לא עונה למסקנה שלי. אם אני לא מסכימה אז ישר "לא קראת אפילו" ולא באלי לקרוא עוד פעם, רמת האייקיו שלי חשובה

Last edited 1 month ago by Venus
המגיב
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

מעניין שאת כביכול מצטטת אותי תוך שימוש במרכאות כשהציטטה לא קיימת בדברי 🙂
מותר לך כמובן לחשוב שונה מהשופט , אבל זה לא הופך את פסק הדין בהכרח למגוחך. דווקא מפני שעברת משהו בחיים יש סיכוי שאת הרבה פחות אוביקטיבית מהשופט.

תמיר
Guest
Reply to  SID
1 month ago

SID,
הבחור הזה טרול. כפי שאמרתי לו בתגובה קודמת,

"אתה תוצר פגום של מערכת החינוך הישראלית הקלוקלת. במקום מידע מועיל הם תכנתו אותך בססמאות ולאומנות.
תתבייש לך!"

Reply to  תמיר
1 month ago

אני דווקא מוצא את "המגיב" כאדם הגיוני שמוסיף ערך, גם אם אנחנו לא מסכימים איתו בנקודות מסויימות. אולי בעיניי חלק מהאנשים הוא נוטה להרגיז או להתנשאות, אבל הוא לא טרול בעיניי, הוא פשוט חושב אחרת שזה בסדר.
פשוט תתעלמו אם הוא לא לטעמכם 🙂

Reply to  המגיב
1 month ago

לא בדקתי, אבל נניח שמשרד הפנים מאפשר לרשום לאום ערבי, לאום רוסי וכו כפי שציינת, זה לא אומר שזה מדוייק, פשוט משרד הפנים מעוות את המושג האמיתי של המילה לאום, משבש אותם ומטשטש את הגבול או ההבדל בין לאום ודת.
אולי במשרד הפנים לא נעים להם שהגויים יציינו שבישראל יש סעיף דת – אפילו הדתיים/חרדים מבינים שזה נשמע רע, אז קראו לזה לאום, כשם כיסוי. זה כמו שאני אקרא לחתול כלב ולכלב חתול – שזה כפירה בקרב חובבי החתולים, שעליה מגיע שחתולה שמנה תישן על הפרצוף שלי כל הלילה.

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

בדיוק להפך. משרד הפנים מחדד את ההבדל בין לאום לדת.
ואת ההבדלים בין לאום לדת ציינתי כבר קודם. לא רואה סיבה לחזור על עצמי.

Editor
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

בהחלט. לאום זה אזרחות. לרשום לאום רוסי לאזרח ישראלי זה כאילו להחשיב אותו כלא אזרח ישראלי או אזרח סוג ב. בצרפת מי שמקבל אזרחות צרפתית הלאום שלו נעשה צרפתי לא משנה איפה נולד חיי מה הדת ומה האזרחות הקודמת שלו.
זה מה שקורה שמעסיקים קומוניסטים ציונים ולא משפטנים

המגיב
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

אז לאום זו לא אזרחות. לפחות לא במדינות לאום אתניות שישראל ביניהן. צרפת היא דוגמה למדינת לאום אזרחית. ישראל לא יחידה. זה גם המצב ביוון, רוסיה, גרמניה, אירלנד , פינלנד ועוד.

Kek
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

שאלה עד כמה שהלאומיות שמה מבוססת על אתניות. לא נראה ששמה זה כה חזק כמו פה. ו-מדינות אתניות לאומיות לגמרי הם מיעוט בקרב המדינות בעולם..

המגיב
Guest
Reply to  Kek
1 month ago

זה לא משנה את העובדה שישראל היא מדינת לאום אתנית ולא מדינת לאום אזרחית, קרי בישראל אין בהכרח זהות בין האזרחות ללאום.
אם זה טוב או רע – יחליט כל אחד לעצמו. וונוס החליטה שזה לא מתאים לה , והחליטה להגר למדינה שהיא מדינת לאום אזרחית שיותר תואמת את הערכים שלה. זה בסדר גמור. אבל צרפת זו צרפת , וישראל זו ישראל. אני בסך הכל תארתי את המצב העובדתי כאן.

Reply to  המגיב
1 month ago

אני מכבד את תגובתך אך נראה שיש ביננו פער תפיסתי. רוב האנשים לא מבינים אותי, אז אתה בחברה טובה 🙂 נסכים שאנחנו חלוקים בעניין, דת ולאום. כי בעוד אתה מציין שלגבי הנצרות, למשל, יש הפרדה בין הדת ללאום, אבל בין יהודי ללאום הגבול מטשטש. זה אתה שמטשטש אותו, אך בעיניי אלו שני דברים נפרדים, גם מבחינה משפטית. ישראל החילונית והקפיטליסטית היתה מרסקת את האיסלם? כן, אבל זה לא שפתאום תחליף את הישראלים בשוחרי חירות וזכויות אדם ופתאום האיסלם יעלם… אלו תהליכים שלוקחים עשרות שנים. רוצה לומר, שאילו ישראל היתה חילונית וקפיטליסטית ששמה את האינדבידאול במרכז, עם חוקה וכדומה. במשך עשרות… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

נחדד. הנצרות היא דת בלבד. אין לאום נוצרי. יש רוסים נוצרים, יש צרפתים נוצרים, יש בריטים נוצרים – והם אינם משתייכים לאותו לאום. יש גם לאום ערבי (רובם שייכים לדת המוסלמית, אך יש מיעוט של ערבים נוצרים). יש את האיסלם שגם אליו משתייכים בני לאומים שונים : ערבים, אינדונזים, פקיסטנים , פרסים. יהדות היא לאום עפ"י ההגדרות של לאום , שלא אני המצאתי אותם. וכמובן שהיא גם דת. אתה למעשה לא חולק עלי, אתה חולק על ההגדרות של לאום. גם לפני שקמה מדינת ישראל יהודים רבים באירופה נתנו חשיבות ליהודתם כלאום ולא רק כדת. היה חשוב להם לשמור על התרבות… Read more »

תמיר
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

"לא כך לגבי יהדות. יש את המאפיינים של היסטוריה, תרבות , שפה תחושת שותפות גורל ועוד… לכן היהודים הם לאום/עם. "

Nuts!
אדוני היקר, אתה או שטוף מוח באופן מוחלט, או לא ישר במיוחד, או הזוי, או מאמין באמת ובתמים שהיהודים הם עם מיוחד. תעשה לי טובה, אל תבלבל את המוח. ההישגים האינטלקטואליים הכי גדולים של העם היהודי נרשמו בגלות על ידי יהודים רפורמים ופרוגרסיביים, על מה אתה מקשקש לנו. מקומך בישראל, תעשה לי טובה אל תהגר משם!

Last edited 1 month ago by תמיר
Editor
Reply to  תמיר
1 month ago

גם לנוצרים ומוסלמים יש מאפיינים של תרבות ומסורת. למה נוצרים אתאיסטים חוגגים כריסמס ? למה יש כאלו שמטבילים את הילדים למרות שלא אכפת להם מדת ? מ-ס-ו-ר-ת !
זה לא עושה מהם עם. כך שיהדות היא דת והיא ממש לא משהו מיוחד

המגיב
Guest
Reply to  תמיר
1 month ago

אם לא שמת לב, כל התגובה שלך מבוססת על המצאה שיחסת אלי. בשום מקום לא כתבתי שהיהודים עם עם מיוחד. כתבתי רק שהם עם, לפי ההגדרות המקובלות של עם. אפשר כמובן להסכים שהם לא עם, אם תסכים שאין בכלל עמים בעולם.
אם אחליט להישאר או להגר מישראל זו החלטה אישית שלי , ולא בשביל לעשות לך טובה
תנוח דעתך 🙂

רונה
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

הישראלים מתנהגים כמו כת, כל פעם שקורא אסון הם נצמדים לזהות שהיא לאומית אבל עם קשר דתי חזק, לכן תראה כל מני פוליטיקאים מדליקים נרות שבת, ביבי עם חתכת העור המגעילה עליו (בשמה העממי- "תפילין"), קריאות תנכיות של עם ישראל חיי, ציטוטים תנכיים, היצמדות חזקה יותר לפן הדתי של הלאום היהודי, חוסר רצון להפריד דת ממדינה וכו'. אני כן מסכימה איתך שהיהדות היא גם לאום, אבל מילת הקסם היא גם, ולכן היא לא יכולה להתקיים ללא הדת.כי למה שצאצאים של בני אדם שהחיבור ביניהם היה הזיית אלוהים אחד משותף לפני 2000 שנה ימשיכו לקיים מנהגים הזויים וחסרי משמעות שאף נוגדים… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  רונה
1 month ago

את מכלילה על סמך התנהגות של פוליטקאים וזה משעשע. פוליטיקאים עושים את מה שעושים בדיוק משום שהם פוליטיקאים על מנת לדבר אל ה"בייס" שלהם ולצבור קולות. לא הבנתי מה הבעיה עם ציטוטים תנ"כיים? התנ"ך זו יצירה ספרותית ואני לא רואה שום בעיה לצטט ממנה כמו ציטוטים מיצירות אחרות. זה ממש לא מעיד על אמונה או התחברות לכל מה שכתוב שם. זה שהשורשים של הלאום היהודי נובעים מהדת זה נכון, אבל זה במידה רבה משום שהתרבות של העם היהודי עתיקה, ובעבר כולם או כמעט כולם היו דתיים (בין אם מונותאיסטים או פגאניים). הרבה חילונים מקיימים מנהגים כי הם אוהבים את המנהג… Read more »

SID
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

"התנ"ך זו יצירה ספרותית ואני לא רואה שום בעיה לצטט ממנה כמו ציטוטים מיצירות אחרות."
שמע, אני ממש מקווה שתמשיך להגיב באתר הזה, התגובות שלך זה כמו אתנחתא קומית מרעננת בתוך כל ההגיון האפרורי שהולך פה 🙂

המגיב
Guest
Reply to  SID
1 month ago

ראשית, אני שמח שאני מצליח להעלות חיוך על שפתיך.
שנית , כן התנ"ך זו יצירה ספרותית. אמנם יש אנשים (באופן טבעי מהסקטור הדתי) אשר חושבים שהתנ"ך הוא תאור עובדתי מדויק של מקרים שקרו, רק שאני לא נמנה על אנשים אלה.

שלישית , לא מבטיח להמשיך להגיב כאן, במקרה אני בתקופה עם קצת יותר זמן פנוי, וכיוון שאתה מבקש , אכליל זאת במערכת השיקולים שלי 🙂

רונה
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

זה לא עניין של להעריך מסורת, שוב אני חושבת שהרבה מהעולם המודרני מאומנות, מוסיקה, פילוסופיה ועד תרבות אכן מבוססים על מנהגים שהבסיס שלהם הוא דת, אבל עדיין הם הצליחו להתפתח מהדת ולהפוך את הדברים האלה לסממן תרבותי כמעט בלי יחס לדת, את זה רואים בחברות מערביות רבות, את המנטליות הזאת אין בישראל, ישראלים רבים הם מאמינים, לא רק יהודים בתרבות, לכן כשתשאל אותם למה הם לא רוצים לפתוח ערוצים מסוימים ביום כיפור למשל הם יבלבלו את המוח על מסורת- דוגמה מבין רבות על התנהגות של כת, ולא רק פוליטיקאים. אני לא מאמינה באלוהים ובשום דת, וגם לא מעניין אותי שאנשים… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  רונה
1 month ago

אז אני חולק עליך. ישראל בהחלט מדינה שיש בה התקדמות יפה למרות נקודת הפתיחה הגרועה שלה והיותה ארץ רדופת קרבות. יש יהודים רבים מאמינים ויש כאלה שלא. וגם מבין המאמינים לא כולם חשוכים ופרמיטיבים. וזה בסדר גמור שלא לכולם מתאים לחיות כאן. לגבי עם פלסטיני – אז מה לעשות שאין. מעולם לא הייתה מדינת לאום פלסטינית, אין תרבות פלסטינית, אין שפה פלסטינית, ואפילו הצליל P (palestine) לא קיים בערבית. גם הצבעים של דגל פלסטין הם הצבעים של פן-ערביזם שמאפיין מספר מדינות סובבות אותנו (כולל ירדן , סוריה ומצרים). למעשה הגבולות בין המדינות די מלאכותיים ונוצרו ע"י חלוקה שהמעצמות עשו (בריטניה… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

ישראל הצליחה יפה משום שהדת לא היתה מוטיב מרכזי בהקמתה. החרדים היו מיעוט, אבל כיום עם ההתרבות המקקית בארץ הקודש, הילודה הטבעית והאיפונטניות של החילונים שאין להם שום פילוסופיה מלבד לגייס בכפייה חרדים לצה"ל (הארגון הכי מושחת בישראל) החרדים, דתיים, מסורתיים והמתנחבלים כבר הרוב.
כפי שכתבתי בתגובה הקודמת. פעם לא היה עם פלסטיני גם לא אמריקאי ולא איתיופי. כיום יש. הם הגדירו את עצמם. בעתיד ייתכן שעמים חדשים יגדירו את עצמם. העולם דינמי.

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

ישראל הצליחה יפה ועדיין נחשבת למוצלחת. אם תבחן למשל את התמ"ג לנפש ישראל נמצאת לפני בריטניה צרפת וגרמניה. וכמו שכבר אמרתי – לא כל הדתיים עסוקים רק בלימוד ישיבה. חלק גדול מהם פרודוקטיביים. קח לדוגמה את ישראל אומן – מתמטיקאי מוערך , חרדי ובמקור גם אנטי-ציוני שזכה בשלל פרסים כולל פרס נובל. אני מרשה לעצמי להניח שהשגיך עדיין צנועים יותר משלו. לגבי פלסטינים – הם לא הגדירו את עצמם. למעשה להפך – הם בעצמם אמרו שאין דבר כזה וזו רק שיטה להתנגד לציונות. הבעיה היא – וכאן אני מסכים אותך, שאנחנו במידה מסוימת הגדרנו אותם ככאלה בהסכם אוסלו (שבוצע בניגוד… Read more »

Reply to  רונה
1 month ago

לגמרי. בעוד הנצרות הצליחה לקחת מוטיבים נוצרים ולהכניסם לתרבות בלי קשר לדת, אלא רק כמסורת חברתית שלא קוראת תיגר על הליברליות, היהדות נכשלה בכך לחלוטין. שאתה מדבר עם ישראלים שומעים הרבה "בעזרת השם", זה בדיוק כמה שמוסלמי אומר "בעזרת אללה". זה לא רק תרבות, זה אמונה. פלסטין – אני מסכים איתך לגמרי. הרבה דתים יהודים שחיים בעבר, אומרים שלא היה עם פלסטיני, אז מה? לפני אברהם אבינו גם לא היה עם יהודי, אז? ברגע שקבוצה מחליטה להגדיר עצמה כעם, היא הופך לעם. אם בעתיד, חובבי החתולים יחליטו שהם מגדירים עצמם כעם, אז הם יהיו עם. זה לא משנה מה היה… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

הבעיה עם ציטוטים דתיים שהם נותנים לגיטמיות. אם זו יצירה ספרותית, למה שלא נצטט ספרות גרועה? אתה מצטט רעיונות שאתה מסכים איתם, ואת הדת, היהדות והתנ"ך צריך להוקיע כי רעיונותיו הם השמדה של החשיבה הרציונלית ושיעבוד האדם החופשי.

המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

וזה למה , כי אתה החלטת? הרבה פתגמים וביטויים הגיעו מהתנ"ך ולצטט משם זה לא אומר שאני מאמין במה שכתוב בתנ"ך. אם מישהו אומר : אין חדש תחת השמש או טובים השנים מן האחד זה הופך אותו לדתי? אם מישהו משתמש בהקשר המתאים בביטוי "תמות נפשי עם פלשתים" זה אומר שהוא מאמין שהיה מישהו שקראו לו שמשון שהיה לו כוח עקב השיער? כנ"ל לגבי ביטויים ממקורות אחרים כגון : אם אין אני לי מי לי. דווקא להימנע מלהשתמש בביטויים רק כי אתה חילוני נשמע לי כמו השמדה של החשיבה הרציונאלית ושיעבוד האדם החופשי. זו גם חשיבה מאוד דיכיטומית של שחור… Read more »

רונה
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

אתה אדם מאמין במקרה? אחרת אני לא רואה למה אתה טוען בנחרצות שהזהות היהודית בישראל היא לא קרובה לדת… כן ישראלים הם פחות שמרנים ודתיים מהשכנים שלנו אבל עדיין רחוקים מהמנטליות של המערב. אני גם לא רואה למה להתעקש על זה שהפלסטינים הם לא עם, גם אם לא שיקימו מדינת כל אזרחיה משלהם מה זה משנה? הם לא רוצים לחיות תחתינו וזה רק מוביל לעוד אלימות. לגבי פתרון 2 מדינות, כנראה שזה יבוא עם השלכות לא פשוטות, לא נראה לי שיש סיבה לייפות את המציאות אבל זה עדיף לטווח הארוך. לפי מה שהבנתי (אבל אני לא בטוחה במאה אחוז) ישראל… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  רונה
1 month ago

מה זה מאמין, דתי לחלוטין, לכן גם כתבתי בשבת …. מנטליות של המערב? יש לך מושג מה קורה בארצות הברית מבחינת חוקי הפלות? על משפט הקופים שמעת ? לגבי ה"פלסטינים" – לא עניין של התעקשות עניין של עובדות. חוץ מזה , זה מה שהם בעצמם טענו, אז להתווכח איתם? שתי מדינות הציעו להם כבר לפני 77 שנה, הם סרבו והמשיכו לסרב. ישראל בהחלט הציעה להם את השטחים גם בקדנציה של ברק וגם בקדנציה של אולמרט. זה לא נפל על השטחים. זה נפל את טענת השיבה. הלוואי והיה שם מישהו שאפשר להגיע איתו להסדר של נסיגה תמורת מדינה שתחיה איתנו בשלום… Read more »

רונה
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

חחח לא שמתי לב ששבת. אבל תאמין או לא יש כאלה שמאמינים באלוהים קוראים לעצמם יהודים ולא שומרים על כל חוקי הדת רק על מה שבא להם, והמנטליות וצורת החשיבה שלהם היא דיי דתית למרות שהם מסורתיים על גבול החילוניים מבחוץ, כן מוזר אני יודעת אבל זו ישראל… גם לא אמרתי שהכל מושלם במערב, לפחות לא לדעתי, הם במגמה אחרת של שיגעון… (אבל החיים שם עדיין עדיפים מפה)

המגיב
Guest
Reply to  רונה
1 month ago

אז אני קורא לעצמי יהודי על אף שאינני מאמין. אם החיים שם עדיפים מפה – זה אינדיוידואלי ותלוי גם באיזה אספקט ובאיזו מדינת מערב. כמו שאומר המשפט הלטיני ubi bene ibi patria. שכל אחד יבחר את המקום הטוב עבורו. אני לא מתחבר לגישה של להחליט על אחרים מה טוב בשבילם או מדוע הם בהכרח טפשים כי בחרו כך או אחרת.

רונה
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

אנחנו כן מסכימים על דבר אחד, העדפה תרבותית זה באמת עניין אינדיבידואלי ואני לא חושבת שישראלים הם טיפשים בגלל שהם חיים בצורה שאני לא מתחברת אליה, אבל לי נראה שהם קצת לא מודעים להתנהלות שלהם ולהשלכות, מתלוננים על דברים שתכלס הבחירות שלהם הביאו אותם אליהן… אבל מבחינה אובייקטיבית אני עדיין חושבת שעדיף לחיות במדינות אחרות כדי להימנע מבעיות ביטחונית. נראה שטוב לך בישראל אז מעניין אותי מה הביא אותך לפה, מסקרנות נטו, לא מנסה לתקוף(:

המגיב
Guest
Reply to  רונה
1 month ago

יש הרבה שמתלוננים כי פשוט באופי לקטר ויקטרו בכל מצב. זה לא מעיד בהכרח על אדם שלא מודע להתנהלותו. כדי לדבר מבחינה אוביקטיבית צריך לדבר על נתונים אוביקטיביים. למשל מבחינת תמ"ג לנפש המצב בישראל טוב יותר גם מחלק מדינות שמכונות מערב (כבר ציינתי וכל אחד יכול לחפש לבדו). גם מבחינת תוחלת חיים ישראל ממקומת במקום גבוה (כן, למרות הבעיות הביטחוניות). ומי שדווקא מוריד את תוחלת החיים בישראל זו האוכלוסייה הערבית (שהיא לא המטרה של המפגעים), כך שאם ביהודים עסקינן – את תמצאי שישראל אפילו במצב טוב יותר. ומי שמעוניין לשפר את זה – צריך להגר ליפן או הונג קונג (לא… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

..ותודה על תגובותיך משבוע שעבר 🙂 הם הוסיפו עניין.

Reply to  רונה
1 month ago

רונה, אני ממש נהנה לקרוא את התגובות שלך.
את מסקרנת אותי. יש לי חבר רווק בישראל שאני חושב שאולי תתאימו. יש סיכוי? 🙂

רונה
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

אני לא רווקה אבל תודה על המחמאות

Kek
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

ומה לגבי הפלסטינאים לחיות בארצם ,שזה כאן?!

המגיב
Guest
Reply to  Kek
1 month ago

נתחיל מזה שאין עם פלסטינאי, יש ערבים והמקור שלהם זה חצי האי ערב.
ממה שאני יודע הם חיים כאן (אמנם הישראלי הנודד היה רוצה להשמיד אותם לפי מה שהוא כותב, אבל זה לא תרחיש ריאלי).
הם קיבלו המון הזדמנויות לחיות לצידנו בשלום, החל מתכנית החלוקה ב 1947 ובהמשך בתהליכים ומו"מ. הבעיה שהרצון שלהם הוא לא לחיות לצידנו אלא במקומנו. הם גם מצהירים על זה בלי הפסקה. ככל שישלימו עם קיומנו אין בעיה עם כך שיחיו איתנו

Kek
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

טוב די ברור איפה אתה נמצא על המפה הפוליטית…

המגיב
Guest
Reply to  Kek
1 month ago

אתה מוזמן לחשוב מה שאתה רוצה. אמנם דיעות פוליטיות שונות זה לגטימי, אבל לא נכנסתי בכלל לפוליטיקה. עסקתי בעובדות והיסטוריה תוך התייחסות להגדרות הלאום. אם ההיסטוריה גורמת לך אי נוחות , אני יכול רק להשתתף בצערך.

Editor
Reply to  המגיב
1 month ago

ועם "יהודי" יש ? עם מזרחים שמתחתנים רק עם מזרחים ושאשכנזים שמתחתנים רק עם אשכנזים וחס וחלילה להתערבב ? שבודקים צבע עור בבתי ספר ספציפים לעדות ספציפיות ושבתיכון מארגנים חוג תאטרון רק לדוברי רוסית זה נחשב עם אחד ? זאת גזענות ואפליה. למה רק לדוברי רוסית יש זכות לחוג תאטרון חינם? למה לא לכולם? בישראל הגזענות מושרשת עמוק עמוק וכמה דחו אותי רק כי אני לא נראת יהודיה ואיזה "בושה" שסבתא שלי התבוללה. באמת סוף העולם. במדינה מתוקנת לאף אחד לא אכפת ואם מארגנים משהו זה לכולם ולא לעדה מסויימת. ישראל מגעילה אותי אז אל תבלבלו את השכל על "עם… Read more »

Last edited 1 month ago by Venus
המגיב
Guest
Reply to  Venus
1 month ago

עם יהודי יש עפ"י הגדרות המקובלות ללאום – כבר הזכרתי את זה בתגובה לישראלי הנודד. עם פלסטינאי אין – ואת זה אגב אומרים ה"פלסטינאים" בעצמם. ממש לא יודע מהיכן הבאת את עניין העדתי. אני מוקף באנשים מעדות שונות שנישאו כולל אני עצמי. לא מכיר שום בתי ספר בסביבתי או בכלל שבודקים בהם צבע עור או מארגנים חוגים רק לדוברי רוסית. וכבר יש לי ילדים שהם בגיל בית ספר. אם לערבים שבעשרות השנים האחרונות אימצו זהות "פלסטינית" מגיעה מדינה – אפשר להתווכח. אבל אין צורך לעוות את ההיסטוריה. הערבים קיבלו אפשרות להקים מדינה בתוכנית החלוקה בשנת 1947 ושללו אותה, ומיד פתחו… Read more »

Kek
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

כאילו שהיהודים לא עשו כאן מעשי טרור בזמן המנדט הבריטי…אתה בוחר את משמתאים לאידיאולוגיה שלך מההיסטוריה. ובו נחתוך את כל הבולשיט כבר. אתה רק עוד ימני סמכותני ציוני. שלא מוכן שיהיו פו שתי מדינות או מדינה אחת ל-2 עמים. שאופיים. ייהיה חילוני ליברלי ואף פרוגרסיבי . לא כמו הבולשיט שקיים כאן בארץ…

המגיב
Guest
Reply to  Kek
1 month ago

פעולות שמחתרות מסוימות עשו כנגד הבריטים הם בהגדרה גרילה ולא טרור. אני לא בוחר מה שמתאים לי אלא מציין את ההיסטוריה. פעולות טרור של הערבים התחילו עוד לפני עידן הציונות, כגון טבח צפת ב 1834. וכמובן שגם אחרי, כגון מאורעות תרפ"ט שכללו מעשים נוראים כמו רצח ואונס והכנסת אדם לתנור. ויש את המופתי הירושלמי חאג' אמין אל חוסייני שיצר קשר עם היטלר כדי להשמיד את כל היהודים בישראל. אני אכן חושב שליהודים מגיע הזכות למדינה בישראל, אז במובן הזה אני ציוני ולא חושב שמדובר בדבר רע. אין לי מושג מה זה נקרא אצלך ימני סמכותני, אז לא אוכל להתייחס. לגבי… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

ברור שליהודים מגיעה מדינה. מכיוון שהם הגדירו את עצמם. עכשיו תורם של הפליסטנים למדינה. רק שישראל צריך לדאוג שהם יהיו מדינה דמוקרטית. הבעיה שהמנהיגים בישראל רוצים את הפליסטינים כארגון טרור ואז יהיה אפשר להגיד שלא ניתן לתמוך במדינה טרורסטית. זה בדיוק מה שביבי עושה. הוא תמך בחברים שלו בחמאס בשתיקה, העביר להם כסף ודאג שהם ישלטו בעזה, בסתר ליבו ייחל שיגיעו גם ליהודה ושומרון, אז יוכל לומר "אתם רוצים שלום עם טרורסטים?" הבעיה שישראל היא גם בצד של הרעים. אל תשכחו את המאגר הביומטרי, איך המוסד גנב אזרחיות זרות של ישראלים שחיו בקנדה, ואיך השב"כ ריגל אחרי טלפונים של אזרחי… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

ליהודים מגיע מדינה בישראל כי הם עם שכאן מולדתו. הפלסטינים הם לא עם. לאחר סדרת מרידות ברומאים שהאחרון בהם היה מרד בר כוכבא (בערך 130 לספירה) הקיסר אדריאנוס חטף עצבים על היהודים שכאן. בנוסף להחרבת ירושלים שהתרחשה עוד קודם (70 לספירה) הוא ביצע הגליה וניסה למחוק את זכר היהודים ולנתק את הקשר שלהם לארץ. לשם כך הוא ניסה לשנות את שמה של ירושלים לאיליה קפיטולינה (זה לא כל כך הצליח לו) ואת ישראל שנקראה פרובינציית יהודה לפרובינצית סוריה-פלסטינה (על שם הפלשתים שבכלל היו יורדי ים כנראה מכרתים או יוון). החלק השני דווקא כן נתפס. הערבים הגיעו לאזור בכלל 600 שנה… Read more »

Kek
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

ואתה חושב שתשנה את דעותיהם של אנשים כאן אם רק תסתמך על ההיסטוריה? מדובר כאן על רעיונות, אידאולוגיה! ואתה רק מציג את זה מנקודת המבט שלך עם ה-bias שלך. כן אף אחד לא יכול שלא לומר שאתה יודע היסטוריה היהודית. אך עדיין זה לא מספיק, לא לשכוח יש את ההיסטוריה מהצד של הפלסטינים.או אפילו אנשים שהלכו לעבר כדי לתת נקודת. מבט חדשה כמו "ההיסטוריונים החדשים".

המגיב
Guest
Reply to  Kek
1 month ago

צר לי לאכזב אותך אך לא ניסיתי בכלל לשנות את דעתו של אף אחד. אני מודע לנרטיב הפלסטיני , אבל זו בדיוק הנקודה שהנרטיב הפלסטיני הוא לא ההיסטוריה, כפי שנאמר ויותר מפעם אחת ע"י "הפלסטינים" עצמם.
דרך אגב, אינני מכיר אותך, אבל אני מתחיל לקבל את הרושם שאתה בעצמך משתייך לאותם "פלסטינים" ולכן מנסה לעודד אנשים לרדת מישראל מתוך האינטרסים שלך

Kek
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

וואו אתה באמת חי ב-בועה אם זה משאתה חושב,ועוד יותר אם מסתמך על נרטיבים היסטוריים בשביל הדעות שלך. העיקר זה האידיאולוגיה תמיד היה תמיד יהיה, רעיונות מניעים אנשים , לא היסטוריה.

המגיב
Guest
Reply to  Kek
1 month ago

זהו , שיש נרטיביים ויש היסטוריה. ויחי ההבדל הקטן בין הסתמכות על נרטיבים להסתמכות על היסטוריה. אז כן, גם לחמאס יש אידיאולוגיה, כמו שלהיטלר הייתה אידיאולוגיה. זה לא אומר שצריך לקבל אותה.

Kek
Guest
Reply to  המגיב
1 month ago

ואתה בחרת של ה-ציונות ועוד מהסוג ששולל את זה של הפלסטינאים. ובכלל אם אתה כזה ציוני ,למה אתה ממשיך לכתוב כאן? או שאתה מחליט להגר לצמיתות?

המגיב
Guest
Reply to  Kek
1 month ago

אני מבין שאתה קצת בלחץ מזה שחשפתי אותך.
אתה לא חייב לקרוא את התגובות שלי

Reply to  Kek
1 month ago

יפה אמרת. לח"י היה ארגון טרור, וראש הממשלה יצחק שמיר היה בלח"י אם אני לא טועה.

Reply to  המגיב
1 month ago

אילו הייתי יכול לייעץ לראש הממשלה, הייתי מציע לו שאחד הדברים הראשונים שיעשה: לתת לפלסטינים אולטימטום. אתם מכריזים על מדינה תוך חודש, אחרת, אני, כראש הממשלה, יכריז על המדינה שלכם באו"ם. יתרה מכן, אני אציע את עצמי, כישראלי, לראשות הממשלה הפלסטינית משום שהמנהיגים שלכם כל כך עסוקים בלהסיט אותכם נגד ישראל שהם שכחו איך להקים מדינה, או שבעצם הם בכלל לא רוצים מדינה, אלא מלחמה מתמדת. לכן, כישראלי, כאינדיבדואל, אני תומך במדינה פלסטינית שוחרת שלום. ומכיוון שנגזר עלינו לחיות אחד לצד השני, אני אדאג שהאיסלם הפסיכי לא ישלוט עליכם. במחשבה שניה, הייתי מציע לראש הממשלה להגר לארץ אחרת. למה לו… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

כתבת בשמי. אני לא מציע להשמיד אנשים, אלא דתות. אילו היה בכוחי להשמיד את האיסלם והיהדות הייתי עושה זאת בשמחה. בנוגע לעזה – היה אפשר לפעול בשני דרכים, אנני יודע איזו טובה יותר, אבל אני חושב שאין דרכים אחרות. מצור מוחלט, כולל חשמל, מים, מזון תרופות ואם היה אפשר כולל חמצן. תסגירו את מנהיגי החמאס ותחזירו את החטופים, רק אז נסיים את המצור. כתוצאה זה היה עשוי לגרום להפיכה (ואולי גם שפיכות דמים) בין הפלסטינים בעזה שזה התחלה טובה. כמו שאנחנו יודעים על מנהיגים כמו פוטין וביבי, לא איכפת להם מעמם, ולכן גם לחמאס לא יהיה משנה אם מאות אלפים… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

ידידי – כנראה ששכחת אבל בהחלט כתבת להשמיד אנשים – בבקשה ציטוט מדבריך: "ואלו (המוסלמים) שהיו דתיים מדיי מכדי להסכים לתפיסת החירותנית שישראל העברית, החופשית והחילונית מייצגת היו מושמדים על ידי צבא העברי שמוטב לציין שלא היה בו חלילה מש"ק או קצין דת אחד וחזיר היה ארוחת הצהרים העיקרית. כלומר הצגת את זה כחלופה ב'. בנוגע לעזה – גיבורי מקלדת ומומחים בעיני עצמם שחושבים שהם יודעים בדיוק הכול, וזה הרי כל כך פשוט והרי זה ברור שכולם שם מטומטמים ואם הם היו מחליטים העניין היה נפתר – יש למכביר. המציאות היא מורכבת הרבה יותר ממה שחושבים שיודעים וגם ממה שכלי… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

כן, "אנשים דתיים מדיי" כפי שכתבתי, מכל הדתות הם סרטן ממאיר, הם מסוכנים וכאשר הם מאיימים עליך, אז בניגוד לכותרת המאמר "הקם להורגך, השכם להורגו". לכן, אם מישהו יורה עליך קטיושה מבית ספר, אתה מחסל את בית הספר או את בית החולים. זה נכון מוסרית, גם אם חפים מפשע ימות. זה לא מה שקורה בצה"ל – כי הוא פועל ברבות מהמקרים מתוך נקמה של קצינים וחיילים ברברים ללא הצדקה מבצעית. מנסיון אישי כחייל בצה"ל – צבא שמתעלל בחייליו, חזקה עליו שיתעלל באויביו. אולי אני, אנחנו, גיבורי מקלדת – אבל אני לפחות מנסה לפעול לפי עקרונות וכללי מוסר עקביים. אני חושב… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

אז פתאום כן קראת לחסל אנשים? אתה שם לב שאתה מתחיל להתפתל? 🙂 אם מישהו מאיים עלי אז הסרת האיום מוצדקת ללא קשר לאידיאולוגיה שנמצאת תחתיה. זה לא מעוניין אותי אם הוא נאצי או ג'יהדיסט. אם הוא רוצה להשמיד אותי אז הוא רוצה להשמיד אותי. ואם הוא סופר דתי אבל אין לו עניין איתי – אין לי שום זכות לפגוע בו רק משום שהוא מאמין באיזה משהו מטופש. לגבי מה שאמרת לגבי בית הספר והפגזה, אפשר להתווכח אם זה נכון מוסרית, אבל זה מנוגד לחוק הבינלאומי, ואם ישראל הייתה פועלת כך היא הייתה בבעיה. כי קיים עיקרון המידתיות. אז להרוג… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

כשאדם מאיים עליך, חובתך להסיר את האיום. זה לא משנה אם הוא דתי או חילוני, אני מסכים. אם הוא אדם לוגי, ייתכן שתוכל לדבר איתו, להניע אותו לפגוע בך ובמשפחתך. אין צורך להרוג במקרה זה. אם הוא לא רציונלי = דתי, אז מה הטעם לדבר איתו, הדת שיבשה לו את יכולת ההגיון, ומוטב שלא תנהל איתו דיונים כי חבל על הזמן (ראה חמאס). אני מתנגד לדתות, אבל דתות הם לא יישויות, הם רעיונות – ברגע שאדם נדבק בדת הוא הופך למסוכן ואם הוא מאיים עליך אז "תסיר את האיום" כפי שכתבת. אני עדיין מבחין בדקויות בין דת ללא דת. עכשיו… Read more »

Last edited 1 month ago by הישראלי הנודד
המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

תודה על ההזמנה לכתוב מאמרים. אם אחליט שיש לי משהו לתרום אעשה זאת. כמובן שזה בסדר לא להסכים על דברים. אני דווקא חושב שבדברים מסוימיםאנחנו מסכימים יותר ממה שאתה שם לב. כי מצד אחד אמרת שיהדות היא דת ולא לאום, אך מצד שני אמרת שמגיעה ליהודים מדינה משלהם (שזה דווקא מחזק את היותם גם לאום בנוסף לדת). מצד אחד הסתייגת מציטוטים ממקורות היהודים כיוון שלדעתך זה מעיד על הסכמה עם רעיונות הדת, ורק בתגובה הקודמת עשית את זה בעצמך כשכתבת – הבא להורגך השכם להורגו (זה מהתלמוד הבבלי). אני גם מסכים איתך על הטענות שלך לגבי המערב ולגבי החוק הבינלאומי.… Read more »

Reply to  המגיב
1 month ago

אני חי בשלום עם הסתירות כביכול שאתה מדבר עליהם. אני לא נוהג לכתוב על חיי המקצועים, אבל אני עוסק בפיננסים, ובעולם ההשקעות והמסחר יש פעולת שנראות מנוגדות, אבל משתמשים בהם לגידור סיכונים. למשל, הדולר האמריקאי $DXY נמצא במתאם שלילי למדד ה- S&P שזה אומר שבדרך כלל שאחד עולה, השני פועל כנגדו. רוצה לומר, שאתה רואה אותי סוחר בשניהם במקביל וטוען שאני סותר את כיוון המסחר שלי. אבל זה לא מדוייק, כי אני מסוגל להשתמש בשני טיעונים סותרים כביכול, אבל אם תתעמק תגלה שיש כאן משנה סדורה ורציפה. היהדות היא דת, וכשבני האדם (יהודים) החליטו להקים מדינה בגלל שהם יהודים, המדינה… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

זה לא רק אתה. כל אדם שסותר את עצמו מוצא את הדרך ליישב את הדיסוננסים ולחיות עם זה בשלום. אחרת הוא יהיה בבעיה.
היהדות הייתה לאום עוד הרבה לפני שמדינת ישראל קמה. והלאום הוא יהודי , לא ישראלי. כמו שנכתב מדינה יהודית בארץ ישראל. הסיבה לכך שהיא כוללת ערבים (נוצרים ומוסלמים) היא תוצאת מלחמת העצמאות. אז הערבים הם אזרחי מדינת ישראל אבל אינם משתייכים ללאום היהודי. עפ"י ההגדרות המקובלות ללאום – "ישראלי" זה לא לאום

תמיר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

היכולת שלך לזקק את המהות שממסכת טיעונים ארוכה היא מקור לקינאה ! יפה אמרת.

Last edited 1 month ago by תמיר
Editor
Reply to  הישראלי הנודד
1 month ago

ואו. הוצאת לי את המילים מהפה

המגיב
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

הכל סבבה.
אז כמו שאמרתי בתגובה הראשונה – יכול להסתפק בלכתוב : אין יהודים – אין אנטישמיות. היה חוסך לך את הפוסט הארוך והתגובה מלאת הפנינים שלך.
לא יותר יעיל? 🙂

המגיב
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

אל דאגה, הבנתי היטב את מה שכתבת. העומק שקיים בו הוא הרבה פחות ממה שאתה חושב. אני אפילו מסכים איתך. אם לא יהיו יהודים – לא תהיה אנטישמיות. זה לא בהכרח מוכיח את המסקנה שלך. משום שאתה מסתכל על זה בצורה של תורת ההחלטות, בה מנסים למקסם את תוחלת התועלת, אבל פעמים רבות החיים מורכבים יותר ודומים לתורת המשחקים, כך שגם אם נדמה לך במסגרת נקודת המבט שלך שאתה ממקסם את המצב שלך, עלול להסתבר שאתה בעצם מרע אותו בטווח הרחוק יותר, משום ששם נמצאת נקודת שיווי המשקל. כי צריך להביא בחשבון גם מה השחקנים האחרים עושים. וזה לא תמיד… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

ידידי שום גייזלייטינג ושום נעליים. אין לי שום כוונה או רצון לשכנע אותך לשנות את דעתך. זה שאני לא משחק לפי הכללים שאתה מחליט להכתיב לי תוך כדי רדוקציה מוחלטת של הסוגיה המורכבת ממש לא אומר שאני בורח. אני לא תלמיד שלך שזקוק שתתן לי ציון עובר, ויכול לחיות מצוין גם אם תחליט שהתשובה שלי אינה מספקת אותך. המציאות הרבה יותר מורכבת ממה שאתה מציג אותה. אין לי בעיה עם ביטול דתות ולאומים, אפילו להפך. רק שיש חשיבות לסדר בו זה נעשה. כנראה שאתה עדיין לא הצלחת להבין את המורכבות של העניין. ובשביל מה אתה צריך אנשים שיוכיחו לך שאתה… Read more »

המגיב
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
1 month ago

אז הנה אנחנו מסכימים על משהו – בלי עמים/דתות/כתות והמצאות מהסוג הזה – העולם יכול להיות יותר טוב לדעתי (לא יודע לגבי התחזית שלך בנוגע לתחרות שוק חופשי).
אני לא מנסה לשכנע ולא בתחרות עם אף אחד.

חיים
Guest
1 month ago

אני חושב שעקרונית אתה צודק השאלה כמה זה מעשי… יש אומנם אנשים שיכולים להגר ולמחוק כל שייכות לעם היהודי ואולי זה חכם מבחינתם אבל לרוב האנשים אין לאן ללכת .. וגם מי שיש לו אפשרות להגר מאוד קשה למחוק כל זכר לעבר ולהתחיל הכל מחדש בלי שורשים.. תחשוב על זה שאתה מסתיר יהדות ומוצא ישראלי מהשכנים (די מסובך…) ובעצם אין לך מכרים והכל חדש.. ואם אתה לא מסתיר יהדות/מוצא בהרבה מקומות זה מפריע לך … ובל נשכח שאתה יכול להגר למדינה שלווה ולהיטמע בה ופתאום למצוא את עצמך במלחמת רוסיה אוקראינה וכדו' העולם הוא לא צפוי ויש משהו טוב לפחות… Read more »

Editor
Reply to  חיים
1 month ago

עוד אחד שמנסה להחליט לנו זהות. רק אני מחליטה מי אני !!! לא מסתירה ולא נעליים ! אני לא מאמינה ביהדות אני לא יהודיה. בצרפת מכבדים זאת כי בניגוד לישראל זאת מדינה שבה חופש דת חופש מדת וחילוניות מושרשים בחוקה ומכבדים. גם אם הייתי מגדירה את עצמי יהודיה היו מקבלים. יש בסופר ליד הבית שלי מחלקה כשרה ואני חיה בעיר קטנה כמעט ללא יהודים… לא ידעתי שרשום לי יהודיה וישראלית על המצח. זהות זה אני מחליטה ולא אף אחד אחר ובטח שלא פיסת נייר. לא להגיד לשכנים שאני יהודיה לא נחשב להסתיר אלא פשוט להגדיר את עצמי איך שאני באמת… Read more »

Last edited 1 month ago by Venus
Alone
Guest
2 months ago

בימי הזיכרון אני נזכר כמה מחליאים אותי הטקסים האלה. ילדי בית ספר החל מגיל 6 ועד תיכון מהללים בטקסים האלו את הצבא. מהללים את הילדים שבזכות פרופוגנדה עוצמתית והורמונים גבוהים הקריבו את החיים שלהם למען מדינה – יישות מומצאת שמטרתה לשרת את האזרח ולא ההפך. הם מתים אולי מתאונות אולי רשלנות אובדנות או בקרב ולבתי הספר והחברה הכללית יש עוד את החוצפה להטיף לגיוס בייחוד לקרבי ולהעריך הקרבה כזו כערך עליון. חברה בריאה לא מבקשת מס דם מילדיה. אם כדי שישראל תתקיים צריך להקריב ילדים על מזבח מוטב שלא תהיה קיימת כלל. מי שהפרופוגנדה לא שכנעה מוטב שימצא דרך לשפר… Read more »

זוהר
Guest
2 months ago

שמע, אני לא מכירה אותך וזו פעם ראשונה שאני מגיבה בבלוג/ אתר הזה, אבל חשוב לי להגיד משהו, שמופנה אליך וגם לכותבים והכותבות האחרות. אין לי שום בעיה שלקחתם החלטה לעזוב את ישראל, אין ספק שיש פה המון חרא וזה לא מתאים לכולםן לחיות במדינה הזו ואני מאוד מאמינה בלעזוב איפה שלא טוב לך, ממש כמו מקום עבודה או כל מסגרת שלא מתאימה. יחד עם זאת, אחרי קריאה של כמה פוסטים, שנכתבו על ידי כמה כותבים וכותבות, זה נשמע שישראל (והאנשים בה) אולי פגעה בכם, אבל דווקא כן חשובה לכם. מכירים את המשפט ״מי שרב, מאוהב״? אני מאמינה שכעס או… Read more »

Reply to  זוהר
2 months ago

אכן, אני הפוסט טראומה חלקי, החלמתי מאז שהיגרתי והכתיבה כאן מסייעת לי להתגבר על סיוטי העבר: לימודי יהדות בבית הספר, צה"ל, תשלומי מסים למדינה הבוזזת ועוד. אבל הזיכרונות עדיין איתי, החתול שלי, למשל, לא היה יכול לאכול בשר ארנבות בפסח כי הקופאית טענה שהקופסת שימורים לחתולים אינה כשרה לפסח. עכשיו יש לי יעוד – לנתק את הקשר הריגשי לכל ישראלי/ת צעיר חילוני ומשכיל לישראל. ברגע שהקשר הרגשי, אהבת המולדת, ביטחון ישראל ועוד הבלים אחרים ינותק אנחנו נראה כיצד רבבות ישראלים צעירים עוזבים את הארץ המובטחת בטריקת דלת. זו המטרה, האתר הזה מסייע לכל אותם ישראלים שפקחו את העיניים, שהיגרו לחו"ל… Read more »

זוהר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
2 months ago

הייעוד שלך הוא לנתק קשר רגשי לישראל? כל הבלוג הזה הוא קשר רגשי לישראל, כאמור, גם אם הוא שלילי, יש פה ערימות של רגש.
וגם – אם זה הייעוד שלך, למה שלא תתעמק במה שחיובי ומדהים מחוץ לישראל ולא בכמה שחרא בישראל ובלהיות יהודים?
אני מרגישה שזה ממש כמו מערכת יחסים שהייתה לך עם אקסית ובמקום להמשיך הלאה, אתה מלכלך עליה בלי סוף.
המשכת הלאה, אחלה. מה דחוף לך שגם אנחנו נמשיך הלאה?

Last edited 2 months ago by זוהר
Reply to  זוהר
2 months ago

זו נקודה מעניינת, כי אני מסכים שהתמקדות בחיובי מחוץ לישראל יכול לקרוץ להרבה אנשים. ובאתר יש הרבה כתבות על החיים מחוץ לישראל שוונוס ואחרים כתבו. ולמרות זאת, אני חושב שמי שמחפש ימצא אינסוף סיבות טובות להגר, ולא חסר מידע חיובי ( ושלילי) על ארצות מעבר לים, אבל… אף אחד לא מדבר על הבעיות השורשיות שיש בישראל, וזה ייחודי לאתר. זה יכול לפקוח לישראלים את העיניים בדרך שמידע חיובי לא יכול לעשות. ב- 14 השנים שהאתר קיים, קיבלתי כל כך הרבה תגובות חיוביות מאנשים שהגישה שלו הוכיחה את עצמה. מי שרוצה לקרוא כמה מדהימים החיים מחוץ לישראל, שיפתח יוטיוב או שיקרא… Read more »

Last edited 2 months ago by הישראלי הנודד
זוהר
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
2 months ago

אתה יכול למסור לקורא הנבון שלא מעניין אותי מה הוא מסיק

דויד
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
2 months ago

שאין מה לענות אז זה "מקרי"?

Kek
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
2 months ago

אז מה את עושה באתר זה? אם את לא מעוניינת בהגירה.

זוהר
Guest
Reply to  Kek
2 months ago

לא ידעתי שאסור לי להיות באתר הזה. אני צעירה ומשכילה ובמקרה גם חילונית וניסיתי לבדוק אם תעשו לי חשק לעזוב את ישראל, אך לשמחתי זכיתי להבין שאנשים שמאוד חשוב להם להדגיש שהם "משכילים" עסוקים בליכלוך על האקסית שהם עדיין לא התגברו עליה בטענה שהם רוצים לעזור לאחרים, כבר 14 שנה מסתבר.
בהצלחה, נשמע שאתם לגמרי התגברתם.

Kek
Guest
Reply to  זוהר
2 months ago

לא יודע לגביהם אך את באמת בראש ה"נכון" אם את באמת מי שאת אומרת שאת,ועדיין חיה בארץ…

Reply to  זוהר
2 months ago

"תעשו לי חשק" – משפט משעשע.

Last edited 2 months ago by הישראלי הנודד
סתם מישהי
Guest
Reply to  זוהר
2 months ago

מה כל כך רע בלכלוך אם הוא נכון? זה שאנשים שחיו וגדלו בישראל עדיין מתעסקים במה שקורה שם זה דיי הגיוני, במיוחד שלרבים יש עדיין משפחה וחברים שם. יש גם מלא אנשים שהם לא יהודים או ישראלים שעבר שהם מאוד אובססיביים למקום, אז מה? לא הבנתי על מה את מדברת בלהתגבר…. לפי הכתבות רובם השתקעו יפה במדינה שהיגרו אליה והחיים שלהם שם מתוארים כטובים יותר מישראל, כעס ו"לכלוך" על מדינה שפגעה ופוגעת בכ"כ הרבה אנשים זה טבעי, להמשיך לגונן על מדינה כזאת, לדעתי, קצת פחות. אם את מחפשת לעזוב כי את מבינה לאן העתיד נושק הדבר האחרון שאמור להעסיק אותך… Read more »

Editor
Reply to  סתם מישהי
2 months ago

אז כאילו אין לנו חופש ביטוי, אם אנחנו מבקרים את ישראל ו"מלכלכים" עלייה זה כמו אקסית רעילה. נו באמת עוד אחת ציונית שלא מסוגלת לקבל את זה שיש אנשים יהודים וישראלים שאין להם זיקה לישראל ושחוו שמה רק דברים רעים אנחנו לא מתעסקים בזה יום יום אבל כן זכותנו לבקר במיוחד שאנשים במדינה החדשה שלנו מתעניינים באיך היה בישראל… במיוחד כאלו שמתלוננים על המדינה שבהם נולדו וגדלו (צרפת במקרה שלי) ואני מספרת להם על ישראל הם ליטרלי בהלם ומבינים כמה מזל יש להם… נב. חברה צרפתיה התלוננה לפני כמה ימים שהבית ספר של בן דוד שלה מכריח אותם לשיר שירים… Read more »

סתם מישהי
Guest
Reply to  Venus
2 months ago

כן ,המחשבה שהאתר בהכרח מייצג את החיים הפרטיים של הכותבים היא מצחיקה, מן הסתם באתר שעוזר בהגירה מישראל יהיו טיעונים בעד הגירה שמאירים על צדדים שליליים של ישראל, במיוחד כשיש בה המון. אני לא יודעת עד כמה הכותבים מתעסקים ב"לכעוס" על ישראל בחייהם היומיומיים ולכן מעולם לא עברה לי המחשבה לקפוץ לכאלו טענות על אובססיביות, ויותר מזה, זה גם לא ענייני, לא לשם כך התכנסנו (אלא אם כן זה נושא הדיון הספציפי). מצחיק כי אם היה מדובר באתר על בריחה מסין, איראן רוסיה וכו' כנראה שהביקורת הזאת לא הייתה נכתבת… בכל אופן, ידוע שאנשים לא מהגרים רק כי מדינות אחרות… Read more »

ליאם
Guest
2 months ago

תשמע אני מסכים עם רוב המאמרים שלך אבל מה שאתה מתאר זה כמו להשוות שבחורה נאנסה כי התלבשה חשוף או שילד מת בעזה מהפצצה כי המשפחה שלו תומכת חמאס.

Admin
2 months ago

אתה מכיר אותי אידיאולוגית מהמאמרים והתגובות ואתה יודע שאני מהראשונים שמסכימים ומתייצבים להגנתך, אך אתחיל מהביקורת – המונח "אשמה" שבחרת הוא בעייתי בעיניי, היהודי לא אשם שנולד להורים יהודים (ואחרים מגדירים אותו ככזה), הוא או היא לא אשמים במינם, בצבע עורם או בנטייתם המינית וכדומה, ולכן, הייתי מעדיף להשתמש במילה "אחריות" שאותה דווקא ציינת בסוף המאמר "גם לכם יש אחריות". והאחריות הזאת מובילה אותי לסעיף השני. יש הבדל בין בחירה מרצון, התרמילאי שמטייל בנחלים בימי שיטפונות, לבין אי בחירה כפי שציינתי בסעיף הראשון. אני לא אשם בנטייתי המינית למשל, אז אני רוצה ליצור הפרדה. מי שמעשן סיגריות מוזמן לחטוף סרטן… Read more »

Last edited 2 months ago by הישראלי הנודד
Editor
Reply to  הישראלי הנודד
2 months ago

צודק. אנחנו לא אשמים שנולדנו יהודים, אבל זכותינו לא להגדיר את עצמנו ככה. ואף אחד לא יכפה עלינו זהות. כן יצא לי בבדיקת דנא 70% אשכנזיה והשאר ערבוב של עמים באירופה, וכן אמא שלי יהודייה. אבל אני לא רוצה להיות. מה זה גילדה? אני חייבת להיות כמו ההורים שלי? אם אמא שלי רואת חשבון אני גם צריכה להיות? דיי, בצרפת הדת מופרדת מהמדינה כבר מ1905, וגם אז,אפילו לפני, מי שנולד יהודי ורצה לשנות דת קיבלו את זה ולא קראו לו יותר יהודי. אפילו ראיתי שאלה בקבוצה צרפתית איפה למצןא מידע על יהודים שהתנצרו במאה ה19, כי מישהו עשה מחקר שורשים… Read more »

Last edited 2 months ago by Venus