Sign In

Remember Me

מה כולם רואים שאני לא?

מה כולם רואים שאני לא?

זהו פוסט פריקה. בשנים האחרונות אני חווה תסכול עמוק שרק הולך וגובר. כל – ואני מדגיש – כל חבריי ומכריי, ביניהם מלח הארץ, הייטקיסטים, רופאים, עורכי דין, קצינים בכירים, חילוניים, ליברליים וכו' – כולם, בגדול, מחזיקים באותה עמדה. שרויים באותה קונספציה. מסתכלים על המציאות כאן באותו אופן חד-ממדי. כולם – ללא יוצא מהכלל – ציוניים.

לפעמים אני מרגיש שהישראלים חיים בתוך מטריקס. מצד אחד מרגישים שהם יצורים תבוניים, אדונים לעצמם, אבל מצד שני לא מודעים לכך שהם רק מופעלים על-ידי כוחות גדולים מהם. הבעיה שאני הוא היחיד שרואה כך את הדברים. אני לא מוצא שותפים לתחושות שלי. לא מוצא אפילו אחד בדבוקת החברים הקרובה (וגם במעגלים רחוקים יותר) שלא תופס את עמדותיי כקיצוניות, שוטות ומופרכות. ואני פשוט לא מצליח לאתר את מה שאני מפספס.

אני רוצה רגע לזקק את העמדה שלי: אני בדעה, שאדם, כיצור תבוני, הוא אנוכי, אגואיסטי ואינדיבידואליסט. תכלית האדם לדאוג בראש ובראשונה לעצמו והוא בשום פנים ואופן לא אמור לשרת ייעוד או מטרה נעלים יותר מאשר חייו וצרכיו שלו עצמו. לכל היותר, האדם יכול להעדיף את צרכי המשפחה במעגל הקרוב לו ביותר.

לכן, לדעתי, אין שום הצדקה והגיון עבורי ועבור משפחתי הקרובה להישאר בישראל. המדינה הזאת היא מבין המדינות המערביות הגרועות ביותר, ולדעתי, אף שהיא לא הגרועה בעולם, היא בוודאי לא יותר מאשר מדינה בינונית – מכל הבחינות. ולכן בתור אדם שיכול להרשות לעצמו לחיות איפה שהוא רוצה – אין שום רציונאל שאשאר כאן.

ועם זאת, כל חבריי בדעה שונה ממני. לא סתם שונה – הפוכה. הם בתחושה שישראל זה המקום הטוב ביותר "ליהודים" וגם אלו שלא משתמשים בשפה (טיפשית, לטעמי) זאת, מציינים שכאן הוא המקום הבטוח ביותר בעולם, בהתחשב בכל הנסיבות. הם שבים וחוזרים על מילים כמו "אנטישמיות", "שואה", "אינקביזיציה", אבל גם "בית", "ילדות", "תרבות". כל אותם אנשים מספקים שלל הסברים שכלל לא מובנים לי.

עכשיו, ניחא הייתם אומרים לי, אתה מסתובב עם כל מיני בורים ושטופי מוח מישובי ספר מוחלשים. ניחא כל חבריי היו משיחיסטים או תלמידי ישיבות. ניחא בסלון ביתם היתה תמונה של הבאבא סאלי לצדו של בנימין נתניהו.

לא. זה לא המצב. מרבית חבריי חיים בקידומת 7-8 ספרות בחשבון הבנק. נוסעים ברכבי יוקרה, שוכרים משרד בקומה ה-25 הפונה מערבה, גרים בבתים של 200 מטר בנוי, ונוסעים לחו"ל לפחות 3-4 פעמים בשנה. לא כולל פעמיים סקי באלפים.

רבים מחבריי הם מהסלתא והשמנא של ישראל. אוכלוסיה ברמות האיכות הגבוהות ביותר. כולם עברו שירות צבאי מפואר, למדו בבתי הספר והאוניברסיטאות הטובות ביותר, דוברי אנגלית רהוטה, מבינים דבר או שנים על החיים, וממש אבל ממש לא נאיבים. חלק מהם אחרי או לפני האקזיט. חלק בנקאים בכירים. חלק עורכי דין מהשורה הראשונה. חלק קצינים בכירים, טייסים, שייטים, מטכ"ליסטים, מה לא. הרזומה של דבוקת החברים שמקיפה אותי היה מכניס כמעט כל אחד מהם לכל חברה, ובכל תפקיד, כמעט בלי היסוס. ולפני שתגידו שדווקא החד-גוניות שמאפיינת את חבריי היא ההסבר, אז הרשו לי להדגיש שמקרב חבריי נמנים גם אנשים יותר "רגילים". עובדים מן המניין, אנשי עשייה, וסתם אנשים רגילים שחיים את חייהם בשקט. כן, גם אנשים שקורעים תחת נטל המשכנתא, וגם כאלה שטסים אולי פעם בשנה לחו"ל, ולא פעם החופשה השנתית היא סוף שבוע ברודוס באמצע הקיץ.

yet, כולם, ללא יוצא מהכלל, בטוחים שישראל היא חזות הכל. משוכנעים שאין מקום טוב יותר להם ולמשפחתם מאשר, תסלחו לי חור התחת הזה. 

ועוד עכשיו, אחרי פוגרום ה-7 באוקטובר, כאשר אני הזדעזתי מהמציאות המטורללת שאנחנו חיים בה, ומיהרתי לזרז את הליכי הבריחה שלי מהמקום המבחיל (והמסוכן מסתבר) שנקרא ישראל, רבים מחבריי הזרזרו להעמיק שורשים כאן. באופן בלתי נתפס, חלק מהם החליטו שזו העת דווקא לשכנע את ילדיהם שחיים בבוסטון או סיאטל לחזור במהרה לארץ ולברוח מ"התופת" של צפון אמריקה. the fuck?!

אז עכשיו השאלה שמטרידה את מנוחתי – מה אני מפספס? מה כולם רואים שאני לא? למה אני היחיד שחושב כפי שאני חושב? האם אני הוא זה ששרוי במטריקס? האם אני הוא זה שנוסע נגד התנועה? או שכולם?

אני יזם הייטק, נוסע מתמיד שטס מסביב לעולם, בעל בלוג "המתמידים" בו אני משתף תובנות מנסיעותיי. כיום אני חי בישראל, אבל נערך לעזיבה. אני איש מרכז-שמאל, קפיטליסט, שמאמין בחירות מוחלטת ובהתערבות מינימלית (אך לא אפסית) של המדינה בחיי הפרט. כבר שנים שאני מרגיש זר בישראל, ומחכה ומצפה כבר ליום שיבשילו התנאים לעזיבתי.

Subscribe
Notify of

88 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Rock N' Roll Will Never Die
Guest
21 days ago

תודה על השיתוף, מסכים איתך על כל מילה.
אני דווקא הרבה שנים במצב הפוך, שכמעט כל מי שאני מכיר (והכרתי) רוצה לעזוב את הארץ ו/או ייעץ לי לעזוב כמה שיותר מהר.
הגיע הזמן להקשיב לעצות שלהם…
תודה על העידוד

Last edited 21 days ago by Rock N' Roll Will Never Die
לוי
Guest
3 months ago

ב”ה. לכבוד הנוסע המתמיד שי’, כמה חבל שאתה מגדיר אנשים ע”פ כמה כסף יש להם בבנק. וכמה רהוטה האנגלית שלהם. לא על פי דברים מהותיים יותר. עצוב לראות שלצערי הגדול עברת שטיפת-מוח ציוני רציני. אין מה לעשות. קיבלת חינוך מגן ילדים עד הצבא ועד בכלל ספוג עם הרעל הציוני שמבוסס על אדני השקר של חכמת יון. על פי סדר עדיפויות שלך, ברלין הנאצית, היתה צריכה להיות המדינה הכי מתוקנת בעולם. הפרופסורים, הפסיכולוגים, הפילוסופים הכי טובים, האוניברסיטאות, הבניינים הכי גבוהים! ואגב, זה לא רק אתה, זה כל מי שהתחנך במוסדות השמד הציוניים במאה האחרון. ימין. שמאל. דתי. חרדי. רובם ככולם מורעלים.… Read more »

Reply to  לוי
3 months ago

התיעוב שלי לאיסלם, החל מההיכרות שלי את היהדות. לפני עשרים שנה, כשגרתי בישראל, הבנתי שהיהדות מטריפה לאנשים את המוח כמו התגובה של לוי למעלה. ולאחר שהגרתי לבריטניה, הכרתי מוסלמים וקראתי את הקוראן (והברית החדשה) בתירגום לעברית, ניסיתי להבין. מה שהפתיע אותי שהאיסלם והיהדות דומים הרבה יותר ממה שאנשים חושבים. אלו לא דתות שונות, אלא העתק של אותה חשיבה דתית מעוותת, לא רציונלית ורעה. מה שלוי כתב בעברית, זה מה שמוסלמי דתי חושב, רק בערבית. לישראלים יש רתיעה מהאיסלם האלים, אבל אמפטיה ליהדות רק בגלל שהם יהודים, אבל תקשיבו, התגובה למעלה, היא בדיוק מה שמוסלמים חושבים, רק בערבית. אם אתם סולדים… Read more »

Last edited 3 months ago by הישראלי הנודד
Rock N' Roll Will Never Die
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
20 days ago

מסכים עם הישראלי הנודד. פנאטים הם פנאטים לא משנה לאיזו דת הם שייכים.

dave
Guest
4 months ago

you absolutely not the only one. i was able to move to stockholm like 8 years ago and i feel like you, all my friends stayed in israel and its shocking to me

שי ברי חן
Guest
4 months ago

אם ה"התערבות המינימלית אך לא אפסית בחיי הפרט" אינה מותנית בפוליטיקה של זהויות קולקטיביות ספציפיות שסומנו במרמה כ"מקופחות", אזי אינך איש שמאל, אלא ימין חירותני.
אנשי שמאל הם קולקטיביסטים ומדברים הרבה על "עוצמה" ו"קידום מעמד" בהקשרים של זהות קולקטיבית וכדומה.

מוניקה
Guest
4 months ago

גם אני הרגשתי ככה שנים,עד לפני כמה חודשים שמצאתי את עצמי כותבת בפייסבוק בקבוצה של תל אביב שמלא בזרים בעיקר אמריקאים מה הם אוהבים בישראל ומה לא. אף אחד אגב לא העיז לצייץ את הלא אלא רק מה שהיו שמחים שהיה כמו בארה״ב. הרבה מאמריקאים שעושים עליה לא מנסים להיות חלק מהתרבות מהישראלית.הם אוהבים שחושבים שהם תיירים עדיין ושכולם נחמדים אליהם.התשובות שלהם לא סיפקו אותי פניתי למישהו שהיה שכן שלי בתל אביב לפני כמה שנים חזר לארה״ב ושאלתי אותו למה לדעתו הם רואים דברים אחרת ממני.נתחיל מזה שאם אתה לא מתמודד עם המציאות כפי שהיא אז אתה לא ממש חי… Read more »

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

בגדול ממש מסכימה, כמו שכתבתי גם אני בהודעה אחרת, זה קשור לתפיסות עולם, לחוויות שעברת, לפחדים שלך, לאמונות שלך ולעוד מלא דברים. זה לא מעיד על אף אחד מכם משהו חיובי או שלילי.

Kek
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

עזבת את הארץ?

מוניקה
Guest
Reply to  Kek
4 months ago

אני בתהליכים הייתי אמורה לקבל את הדרכון אירופאי שלי ביולי וזה התעכב. ב5 שנים אחרונות אני נמצאת לחלופין בארץ למשל השנה הייתי בישראל בממוצע 6 וחצי חודשים בערך ואת השאר בחו״ל.אני התחלתי מהכי למעטה שיש. משפחה שבורה,תיק בסוצאלי שהמדינה לא היתה מוכנה לירוק לעברי ואפילו להסתכל שלא נדבר על לעזור. בניתי את עצמי לאט לאט משכר מינימום מעוני למעמד הביניים היו הרבה ויתורים באמצע כמו לא לקנות בגדים ולשבת במסעדות . היו עבודות שעבדתי בהם שישי שבת וגם בחגים. שפרצה המלחמה היתי בטיול בחו״ל ובחרתי להמשיך כי היה לי את הכסף לטייל ולהמשיך. אני לגמרי מזדהה עם הכותב מלא פעמים… Read more »

Kek
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

מעניין יש לך דיסקורד במקרה או דרך אחרת לתקשר איתך?

מוניקה
Guest
Reply to  Kek
4 months ago

אין לי מושג מה זה דיסקורד, ובאיזה הקשר הכוונה.אשמח לדעת למה אתה רוצה לתקשר איתי?

Kek
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

זאת אפליקציה, לדעת איך הצלחת להתגבר על מצבך, אני נמצא במקום דומה לשלך זה למה בבקשה.

מוניקה
Guest
Reply to  Kek
4 months ago

לא דרך אפליקציה,אלא דרך הצבת מטרות ותקציבים לחודש. אם אתה מנסה לצאת מעוני דרך חיסכון למען השכירות או למען זה שתשב עם חברים במסעדה.אתה תמיד תשבר. זה מטרות שמכילות שרידה וסבל.אני חוסך שאם תפרוץ מלחמה אהיה לי לשלם בעל הדירה.על דירה שמעולם לא תהיה שלי.אבל אם המטרה לטוס לתאילנד לחודש.ואתה שם תמונה של תאילנד על הקיר ואתה יודע שכל הקרבה מביאה אותך ליעד שלך לחלום שלך יהיה לך קל יותר לעשות.אם תציין פה מייל אסביר בהרחבה יותר איך ניתן לחסוך

Kek
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

את יכולה?

מוניקה
Guest
Reply to  Kek
4 months ago

לטוס לתאילנד כן אני יכולה.אפילו עכשיו אבל יש לעוד מטרות- הייתי שם כבר פעמים.אם תשאיר מייל אשלח לך מייל והסביר איך חוסכים

מוניקה
Guest
Reply to  Kek
4 months ago

בכל מקרה זה סדר עדיפויות מה חשוב לי אגו שלי,ותראו מה קניתי ותראו כמה יש לי,או איפה אני רוצה להיות עוד שנה. אם זה אומר שאצטרך לגור בעיר שאין לי בה חברים כדי להתקיים ולחסוך אני אעשה זאת-אאחל לך המון הצלחה.

Kek
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

את יכולה לשלוח את המייל שלך?

מוניקה
Guest
Reply to  Kek
4 months ago

אני לא חושפת את המייל שלי פה בקבוצה. ההבדל שאני לא זקוקה לעזרה שלך,ולא אמורה לרדוף אחרי המייל שלך!.אלא להפך.לי לא עזרו והסתדרתי יפה מאוד לבד,הפעלתי את המוח.
למה שאאכיל אותך בכפית- תסתדר לבד לא צריך האפליקציה בשביל זה או להתעלק על חברים.חברים זה כמו גלים בים לפעמים הולכים ולא חוזרים.

Kek
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

טוב…אמת שאני מנסה להכיר אותך ,זה הכל

Reply to  מוניקה
4 months ago

ההבדל שאני לא זקוקה לעזרה שלך,ולא אמורה לרדוף אחרי המייל שלך!.אלא להפך.לי לא עזרו והסתדרתי יפה מאוד לבד,הפעלתי את המוח.

למה שאאכיל אותך בכפית- תסתדר לבד לא צריך האפליקציה בשביל זה או להתעלק על חברים.חברים זה כמו גלים בים לפעמים הולכים ולא חוזרים.

מאוד צורם. האנושות התפתחה יפה מאוד בשל הקרבה החברתית, במשפט "חברים זה כמו גלים בים לפעמים הולכים ולא חוזרים." את צריכה לעשות חשבון נפש מדוע הם לא חוזרים אליך. יש להם סיבה טובה.

מוניקה
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
4 months ago

שאני ישבת בדירה שלי בחושך ולא היה לי כסף לחשמל,לאוכל.כל החברים הישראלים שלי ניתקו איתי את הקשר.לא התאים להם שעכשיו אין לי.לקח לי המון שנים להבין שזה לא אישי.ראיתי את זה בחתונה של חברה קורה- שאנשים יבטחו להגיע ולא הגיעו עד כאילו שהגיעו ולא טרחו לתת כסף. ראיתי בקורונה שראיינו מישהו שהגיע לפת לחם והוא סיפר שכל החברים שלו חסמו אותו.כי הוא ביקש הלוואה של 5 שקלים.שהייתי בתחתית שבתחתית ראיתי יפה מאוד מי החברים שלי.אנשים שקרה להם משהו אני 2 לפנות בוקר רצתי לעזור להם.שהיה לי חוב לביטוח לאומי 5,000 שקל ששלמתי 150 כל חודש לחסות את החוב לא היו… Read more »

Rock N' Roll Will Never Die
Guest
Reply to  מוניקה
20 days ago

אני מסכים עם הישראלי הנודד. את נשמעת לי כמו בן ממש פגום. אם אנשים ניתקו איתך את הקשר את צריכה לראות מה את עשית שגרמת להם לזה, ולא להאשים את כל העולם בבעיות של עצמך. מכל מה שתיארת על עצמך (אני הולך על פי הכתוב) אני גם מבין למה. מאחל לעצמי שבחיים לא איתקל בבן אדם כמוך כשאעבור לחו"ל.

תמיר
Guest
Reply to  מוניקה
16 days ago

הנה דוגמא מאלפת מדוע אני מתרחק מישראלים בחו"ל כמו מאש! את בחורה לא נעימה, לא מנומסת, לא אדיבה ועוד הרבה דברים גרועים שהשתיקה יפה להם!

Editor
Reply to  תמיר
13 days ago

מחזקת. במיוחד ישראלים שמנסים למנוע מאחרים לעזוב את הארץ, מבקרים, מתנהגים בגועל, כאילו שהם שכחו מאיפה שהם באו. הדוגמא שהכי ממחישה זאת : כשחיפשתי עבודה בשנה הראשונה שבאתי בצרפת, ישראלי שגר בצרפת (התחתן עם צרפתייה) חיפש בייביסיטר (עוד רצה לשלם בשחור). כשבאתי לראיון התחיל לבקר אותי ולומר לי "מה את עושה פה בלי דרכון זר, אין לך זכות לחיות פה !" (ישלי ויזה) הייתי בהלם. התחיל לבקר אותי שאין מה לאנשים כמוני לחפש בצרפת והיה ממש לא נעים. ואחרי זה גם אמר שהוא לא לוקח אותי. ישראלים לא רצו להעסיק אותי (ניסיתי לחפש במסעדות ישראליות וזה, למלצר וזה, לעבוד לצד… Read more »

Last edited 13 days ago by Venus
SID
Guest
Reply to  Venus
11 days ago

גם אני פגשתי בתופעת מהגרי ה"מגיע לי". נסיכות ונסיכים של אבא שחושבים שכולם צריכים לרקוד מסביבם. לא לומדים את השפה, מזלזלים בתרבות ובכללים של המדינה החדשה ואז כשלא מצליחים במשהו מאשימים את כולם באנטישמיות.
תופעה ממש דוחה.

Editor
Reply to  SID
9 days ago

הכי חשוב, יש להם הרי אזרחות אירופאית, אז הם מעל כולם, במיוחד ישראלים עם ויזת שהייה. מבחינתם או שנגור ברחוב ונמות מרעב, או שנחזור לארץ. כי לנו לא מגיע, להם כן.
ובחוק האיחוד האירופאי לא להעסיק מישהו בגלל האזרחות שלו נחשב אפליה, אז כל הישראלים שדורשים אזרחות אירופאית לעבודות ומפרסמים זאת בקבוצות ישראליות, עובדים על החוק של מדינת היעד ועל החוק של האיחוד האירופאי באותו זמן…

Last edited 9 days ago by Venus
Rock N' Roll Will Never Die
Guest
Reply to  Venus
9 days ago

מצטער לשמוע על החוויה שלך… יש אנשים פשוט דוחים. דוחים דוחים דוחים,
אני מודה כל יום על זה שגיליתי את האתר הזה. מודה גם על העובדה שיש פה מגיבים (יותר אנונימיים ופחות אנונימיים) שמשתפים את הידע שלהם ועוזרים לי בתהליך 🙂
כל יום שאני לומד משהו חדש זה יום טוב, כל יום שאני מתקדם לעבר המטרות שלי זה יום טוב, כל יום שאני מקבל עזרה מאנשים זה יום טוב.

Last edited 9 days ago by Rock N' Roll Will Never Die
תמיר
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

קלאפטה אחת, מה זה!
מה קרה, את לא יכולה לענות בנימוס?

מוניקה
Guest
Reply to  תמיר
4 months ago

איזה מזל תמיר שיש לך שכל,נכון שאתה מוצלח כל כך-ראש של נעל

מוניקה
Guest
Reply to  תמיר
4 months ago

כדי תבינו את הסיטואציה יותר טוב,בוא נצייר לאילו שהמוח שלהם קצת לא קולט. דוגמא אתה עובר דירה וחבר מציע לעזור לך להעביר את הדירה,אתה מעוניין להעביר ביום חמישי זה יותר נוח לך.החבר מסביר לך שהאוטו שהוא יכול לשמש למעבר דירה יהיה אצלו רק ביום שלישי בערב ושביום חמישי כבר קבע עם בת זוג שלו שחוזרת מחו״ל לאסוף אותה מנתב״ג. האם אתה תמשיך להתווכח עם חבר שעשה לך טובה ? אז שהורים שלה יאספו אותה ? ספק. אתה תעביר את מרבית בשלישי ובחמישי תעביר דברים שלא דורשים מעבר רציני עצמי. אותו חבר לא דרש כסף,בא לעזור לך. שמוביל היה לוקח יותר… Read more »

Kek
Guest
Reply to  מוניקה
4 months ago

וואו רק ניסיתי להתחיל איתך את באמת ש-red flag lol

מגיבה אנונומית
Guest
4 months ago

התלבטתי המון אם להגיב כאן. אני קוראת בבלוג הזה כבר כמה שנים ומאחר ודעותיי שונות שנות אור משל רוב קוראי וכותבי הבלוג אני לא רואה טעם להגיב כאן. עם זאת, מאחר שנראה כאילו אתה באמת ובתמים מרגיש במצוקה ולא מצליח להבין מה הפער בינך ולבין האחרים חשבתי שאוכל להציע לך נקודת מבט אחרת. מתנצלת מראש אם אני פוגעת, כאמור דעותיי והשקפת עולמי שונה שנות אור משלך ושל כותבי וקוראי הבלוג פה. הפער בינך ובינם נובע מתפיסות העולם שלכם, הערכים שאתם מתעדפים והתרבות שגדלתם עליהם. כשאני קוראת כאן (ובהתחלה קראתי באמת מתוך התעניינות בירידה מהארץ ואז המשכתי כדי להיחשף לדעות שונות… Read more »

Last edited 4 months ago by מגיבה אנונומית
Kek
Guest
Reply to  מגיבה אנונומית
4 months ago

אז למה את חוזרת לקרוא באתר זה? אם את כזאת ציונית נציונאליסטית.

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  Kek
4 months ago

קודם כל חשוב להבהיר שאני מאמינה שזה המקום הכי טוב *בשבילי ובשביל המשפחה שלי*. לא בשביל כולם וממש לא הייתי רוצה שכל העולם יהיה כמו ישראל, יש דברים טובים ולא טובים בכל מדינה.

בנוגע ללמה אני ממשיכה לקרוא פה? כל מיני סיבות. העיקרית שבהן היא שאני מאמינה שחשוב ללמוד מפרספקטיבות שונות. לי טוב פה אבל אם אני לא אראה מה מפריע לאחרים איך אני אוכל לעשות ביקורת עצמית ולהחליט אם בעיניי הביקורת מוצדקת או לא? אני אולי לא מסכימה עם הרבה מהכתוב בפוסטים כאן אבל זה דיי מטופש בעיניי לקרוא רק את מי שמסכים איתך ב100%… זאת הדרך לצעוד במקום.

Reply to  מגיבה אנונומית
4 months ago

אני מחבב את תגובתך, היא מושקעת ומעניינת. תודה. כבעל האתר, אני רוצה להבין ממך מדוע אנחנו "חסידים אדוקים של דת הנאורות שלא מסוגלים לקבל את השונה ואת האחר", היות ונדמה לי שכותבים אחרים כולל אני, מקבלים את השונה והאחר? מה אני מפספס? (בכלל מה זה דת הנאורות??!) זה נכון, שבאופן אישי, אני סולד מחשיבה שבטית, חוסר הגיון (=דת), מאמונה עיוורת, מחוסר חשיבה ביקורתית ועצמאית. אני חושב שדרך האמצע שרבים (וטיפשים) מעדיפים מעידה על חוסר יושר אינטלקטואלי, אי מוסריות ועיוורון. להמחשה: אני תומך בזכויות האדם, זכויות מלאות, ללא פשרות. כלומר, אם גברים רוצים לקיים יחסים מין, זו זכותם בעיניי. אין כאן… Read more »

Last edited 4 months ago by הישראלי הנודד
מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
4 months ago

היי. קודם כל, אני לא רוצה שתחשוב שאני לרגע חושבת שמישהו מהכותבים פה "אדם רע" או משהו כזה. ברור לי שזה אתר עם מטרה מסוימת וכשיש פוסטים מסוימים אנשים פה כותבים את דעתם הכנה גם אם אני לא מסכימה איתה. יש בזה משהו מאוד יפה ומכבד כלפי הקוראים ואני גם אוהבת את זה שאתה מאפשר שיח חופשי בתגובות. זאת אגב, אחת הסיבות שאני נמנעת מהלגיב לפוסטים בדרך כלל – ברור לי שאני לא קהל היעד הסטנדרטי של הבלוג. כמו שהסברתי לאחרים כאן, המטרה שלי בקריאה של הבלוג היא דווקא לעמת את עצמי עם הסוגיות שמעלים פה ולאתגר את החשיבה שלי.… Read more »

Reply to  מגיבה אנונימית
4 months ago

תודה אנונימית. יכולת הניסוח שלך מעוררת השראה. ייתכן שההבדל ביננו: "אתה טוען שאף פעם אין פשרות ואני חושבת הפוך – שכמעט תמיד יש מקום לפשרה ואם אין פשרה יש כפייה מוחלטת.", הוא אישיותי, ובגלל אופי שונה אנחנו תופסים את המציאות באופן אחר. אתייחס למקור אי ההבנה בעיניי "זכויות האדם הטבעיות", כפי שאני מבין, על פי משנתו של ג'ון לוק ישנם שלושה זכויות טבעיות לכל אדם באשר הוא: הזכות לחיים הזכות לחירות הזכות לקניין פרטי זו תשובה לשאלתך "מה הן זכויות האדם הטבעיות?" ובניסוח מופשט יותר, מותר לכל אדם לעשות ככל העולה על רוחו כל עוד הוא לא פוגע בזכויות הטבעיות… Read more »

Last edited 4 months ago by הישראלי הנודד
משה מ
Guest
Reply to  מגיבה אנונומית
4 months ago

מה הפתרון של גבירתי לסוגיה הדמוגרפית?
ישראל שאת מכירה ואוהבת עוברת שינוי כלכלי וחברתי והשינוי הזה יילך ויתעצם ככל שהזמן עובר כי זו פונקציה אקספוננציאלית (בעוד 8 שנים אחד מכל 5 יהודים יהיה חרדי, בעוד 17 שנים אחד מכל 4 יהודים יהיה חרדי וכך הלאה).

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  משה מ
4 months ago

מסכימה ואין לי איזשהו פתרון קסם. זאת באמת בעיה שמעסיקה אותי. עם זאת אני מאמינה שהדרך היחידה להתגבר על זה היא להכיר את השונה. יש חרדים קיצוניים ויש חרדים שלא. עובדה שאני שירתתי כאישה בצבא לצד חרדים תחת מפקד הומו (שזה כביכול סתירה בין האמונות של שני הצדדים) וכולנו הסתדרנו, שיתפנו פעולה ואפילו עשינו מפגשי צוות מחוץ לבסיס. אז כל אחד מוותר במה שהוא יכול ומתפשרים וכן זה לא נעים לפעמים אבל זאת הדרך היחידה בעיניי ליצור חברה מקבלת – אפשר לחשוב שונה, אבל חשוב לקבל את השונה. בעקרון אני לא מאמינה להיכנס ראש בראש באנשים, כי זה רק גורם… Read more »

משה מ
Guest
Reply to  מגיבה אנונימית
4 months ago

את בחברה טובה, אני סבור שרוב האנשים לא יעזבו בגלל חשש ממה שיהיה בעתיד.
אצלי המחשבות על העתיד התחילו בעיקר כשהגיעו הילדים.
לי ולאשתי יש פה חיים די טובים ואנחנו עוזבים למען עתיד ילדינו, כשהבן שלי יגיע לגיל גיוס 30% ממחזור הגיוס יהיה תורתו אומנותו, כשהוא יהיה בן 28 אחד מכל שלושה יהודים בישראל יהיה חרדי.
מי שחושב שישראל החרדית תהיה מקום מוצלח לחיות בו (מבחינה כלכלית ומבחינת ליברליות) מוכר לעצמו בובע מייסעס לדעתי אבל כל אחד זכאי לדעתו.

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  משה מ
4 months ago

כן, אני לוקחת בחשבון שבהחלט יכול להיות שכשיהיו לי ילדים ארגיש אחרת. אני לא ארצה לחיות במדינת ישראל חרדית, אני פשוט מאמינה שלא נגיע לשם – ויכול מאוד להיות שאתבדה.

משה מ
Guest
Reply to  מגיבה אנונימית
4 months ago

הכל שאלה מה את מגדירה כ"ישראל חרדית".
האם נגיע למצב שבו 51% מתושבי ישראל יהיו חרדים ויהיה להם רוב מוחלט בכנסת? אין לי מושג.
האם נגיע למצב שבעוד 18 שנה 40% מהמלש"בים יהיו חרדים (מה שישפיע על הצבא, על האוניברסיטאות וכו)? אין פה בכלל שאלה, הילדים האלה *כבר נולדו*, רק צריך לחכות בסבלנות שהם יגדלו.

SID
Guest
Reply to  מגיבה אנונימית
4 months ago

"עובדה שאני שירתתי כאישה בצבא לצד חרדים תחת מפקד הומו (שזה כביכול סתירה בין האמונות של שני הצדדים)"

הומוסקסואליות היא נטיה מינית של אדם לבני המגדר שלו. זאת לא אמונה.

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  SID
4 months ago

מקבלת את התיקון ובכל זאת אני חושבת שהכוונה שלי במשפט הייתה ברורה.

SID
Guest
Reply to  מגיבה אנונומית
4 months ago

כמה נקודות: דת הנאורות- מה זה דת הנאורות? יש לי תחושה שאת מנסה להכניס אנשים שפויים לתוך מסגרת מעוותת של דת. לדתיים יש לב המכיל את כל הדתות- זאת בדיוק הנקודה. הם מכילים רק דתיים (וגם זה מעורבב בשנאה). הם לא מוכנים לקבל אף אחד שהוא חילוני. הם מתעבים חילונים. גיוון של אנשים- הישראלים מאוד הומוגניים בדעות שלהם. מאוד. יש להם דעות מאוד דומות וכל מי שחושב אחרת מבחינתם בוגד. והשאלה החשובה ביותר: למה מישהיא שאוהבת את ישראל ורואה בה מדינה נפלאה תתעניין בירידה מהארץ? למה שתרצי לחיות במקום אחר אם בשבילך ישראל היא המקום הנפלא ביותר? זאת לא תקיפה… Read more »

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  SID
4 months ago

אוקיי אז אני אענה ושוב אני מתנצלת אם אני פוגעת כי ברור לי שזו פרספקטיבה ששונה שנות אור משלך, אני מקווה שאני מצליחה להבהיר את עצמי בצורה מכבדת. "להכניס אנשים שפויים לתוך מסגרת מעוותת של דת" – כשאני אומרת דת אני מתכוונת לדת במובן הסוציולוגי לא התיאולוגי, כלומר דת ככינוי ל-"מערכת חברתית-תרבותית של אמונות בעלות עקרונות מוסריים מחייבים". אני אתן לך דוגמא שאולי תבהיר את המצב – כשאני אמרתי את המילה דת ישר חשבת שאני מקבצת אותך עם אנשים לא שפויים. למה? כי אתה שונא את הדת (במובן התיאולוגי). למה? כי אמונה בדת נוגדת את האמונה שלך, שהיא אנטי-דת. אני… Read more »

SID
Guest
Reply to  מגיבה אנונימית
4 months ago

תודה על תגובתך ואת ממש לא פוגעת. בנושא הדת את עדיין חושבת בשיטת המילטים. אני לא מאשים אותך כי החשיבה שלך כנראה עוצבה בישראל ומכאן הבעיה. את ממשיכה לקטלג את כולם לפי דת מסויימת ולא מוכנה לקבל את העובדה שיש אנשים לא דתיים. אני מבין מצוין מה זה דת לא תאולוגית. ציונות, טבעונות, תמיכה עיורת ברכב החשמלי וכו' כולם יכולים להפוך לדת. אבל לא כולם חיים בתוך במסגרת החשיבה הזאת. משמעות של חילוני היא בסך הכל לא דתי ולכן דת חילונית הוא מושג שנוגד את עצמו. בתור חילוני אין לי שום אמונה ושום מנהגים. אני פועל מתוך מניעים פרקטיים של… Read more »

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  SID
4 months ago

אני מבינה את האמירה שלך לגבי חילוניות, אבל גם במקרה של חילונים אני חושבת שיש חלוקה לאינדיווידואליסטים ולקולקטיביסטים. אתה אינדווידואליסט בעיני (אם יורשה לי להגדיר אותך לצורך הדיון), שזה בסדר לכשלעצמו אבל באמת מסקרן אותי – איך אפשר לדעתך להקים חברה אינדיווידואליסטית מתפקדת? בעיניי זה לא כל כך אפשרי (אוכל לפרט אבל בעיניי זה מתכון לאנרכיה) אבל אני אשמח לשמוע את נקודת מבטך. אולי אני מפספסת משהו. באופן דומה, מסקרנת אותי דווקא השאלה למה להתחתן. העליתי את הנקודה הזאת גם בתגובה אחרת. אני מסכימה איתך שצריכים להיות נישואים אזרחיים במדינה ושחוק ברית הזוגיות שיש היום לא מספיק. אני פשוט מכירה… Read more »

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  SID
4 months ago

קראתי עכשיו שוב את תגובתך והבנתי שלא הבנתי את האמירה שלך לגבי חילונים נכון. אני כבר לא יכולה לראות את התגובה הקודמת אז אתקן כאן: כשאתה מתכוון לחילוני במובן של לא-דת אתה מתכוון לממש חילוני, הבעיה היא שבארץ המושג הזה שמור בעיקר לחילוני תיאולוגי ולכן לזה התכוונתי. יש המון אנשים שמגדירים עצמם חילוניים אך הם מאמינים בדתות חילוניות אחרות ומשם הבלבול או יותר נכון חוסר ההסכמה ביננו. כי אפשר להיות חילוני גמור, כמו שאתה מתאר את עצמך, לתמוך בהפרדת דת ממדינה ולרצות לחיות ככה. אני בטוחה שאתה לא צריך אישור שלי כדי לדעת שזה בסדר גמור להחזיק בדעה הזאת. מצד… Read more »

...
Guest
Reply to  מגיבה אנונומית
4 months ago

את בעצם קרועה בין הידיעה שלך שישראל ממוקמת נמוך כמעט בכל התחומים בהשוואה למדינות המערב והחיבור הריגשי שלך למדינה שגם כנראה מונע ממך להגר. את לא כלכך שונה מרוב הגולשים של האתר הזה, החלטת לספוג את הדברים הרעים כי את רואה פה גם דברים טובים אחרים כמו חיבור ריגשי תרבותי / דתי. אבל קשה לך להודות בקול רם בזה שישראל היא פח אשפה בתור מדינה כי אז תרגישי פראיירית שאת נשארת פה ואולי קצת רגשי אשם. "ברור לי שאובייקטיבית כנראה שישראל היא לא המקום הנפלא ביותר בעולם" = ישראל מדינה כושלת "(וכבר יותר מחצי עשור שאני בודקת את תחושותיי לגבי… Read more »

מגיבה אנונימית
Guest
Reply to  ...
4 months ago

"אני מתרשם שקשה לך במיוחד עכשיו אחרי הטבח הנורא ושוב עלו המחשבות על הגירה וההודעה הזאת באה במטרה לווסט את הצורך העמוק שלך להגר בזה שתראי לכולנו ובעיקר לעצמך כמה את שונה מרוב האנשים כאן." אם זה גורם לך להרגיש טוב יותר עם עצמך לחשוב ככה אז בסדר. אבל אין לי שום צורך להוכיח לך שום דבר. בכל זאת נראה כי חשוב לך לשמוע את דעתי אז אבהיר. עניתי לפוסט פשוט כי נשמע שהכותב מתוסכל ואפילו כועס על עצמו ואני לא חושבת שיש לו על מה. אפילו קצת כאב לי שהוא מרגיש ככה. זכותו לחפש מקום שיהיה לו טוב בו… Read more »

Last edited 4 months ago by מגיבה אנונימית
רונה
Guest
Reply to  מגיבה אנונומית
16 days ago

מבינה מה את אומרת אבל צריך בסופו של דבר להכיר בדיסוננס שבין חיבור ריגשי לתועלתני. ההסבר שלך נשמע לי כמו מערכת יחסים עם נרקיסיסט אלים והסיבה שאת נשארת זה כי יש לך איתו היסטוריה, אהבה לאותה מוסיקה, אוכל, מאפיינים שונים ותחושת שייכות שקשורה להרגל ולמשך הזמן שלכם יחד. בסוף, חשוב להבין שאם הקשר הריגשי שלך לאדם לא מעוגן במציאות אין לרגשות שלך שום תועלת או הגיון. את תתגברי על הסנטימנט הזה מהר מאוד כשתכירי מישהו אחר ותבני איתו קשר ריגשי ותביני שכל הזמן הזה היית "מאוהבת" במישהו בלי שום סיבה מעבר להרגל.עם המישהו החדש יהיה לך הרבה מעבר לרק הרגל… Read more »

אופורטוניסט
Guest
4 months ago

מצער אותי מאוד, לקרוא את דבריך. אני מודע כעת למצוקותיך ויודע, מה ערך ניסיונך. יש נקודה, אותה אתה מפספס. כן. יש יותר, ממה שאתה למדת ויותר ממה שאתה מאמין, כי סיפרו לך או הסבירו לך. יש הרבה יותר. לא תוכל לדעת הכול. המידע לא נגיש לכולם. תשתמש בטוב לבך (זה הקוד של המטריקס הזה) והוא יוביל אותך אל האנשים הנכונים, שישלחו אותך ללמוד את העולם. תלמד את דרכם של אנשי העולם – הלא יהודיים – להסתכל על המציאות, לא ברמה הדתית, אלא ברמה הניהולית. אני מזהיר אותך. אסור לך להתאכזר אליהם! הם יעמידו אותך במבחן. הם אנשים חזקים ויודעים יותר… Read more »

Editor
Reply to  אופורטוניסט
4 months ago

ברור, אם מישהו לא חושב כמו כולם הוא ישר "לא בסדר" ו"לא משכיל".

Editor
5 months ago

הנה כתבת תעמולה שיצאה בידיוק ברגע ה"נכון" שמדברת על זוגיות בין יהודייה ולא יהודי, ובמקרה ראיינו שלוש בנות שנפלו רק על בן זוג שגם ככה היה חרא ומגעיל, ומאשימות את המלחמה בהריסת הקשר ביניהם. לא ראיינו אף זוגיות שבה הבן זוג הלא יהודי תמך. תמיד להראות צד אחד. ואם קוראים את התגובות, יש כמה צדיקים בסדום שאומרים "דיי כבר, בן הזוג הלא יהודי שלי תומך… הן סתם נפלו על זבלים". וגם מדובר על גברים ממש צעירים שרואים מבחינת ההתנהגות שלהם שהם לא מוכנים לקשר רציני. קורה שנופלים על אנשים רעים, אנשים זה אנשים, ללא קשר דת ומוצא. כל הזמן החשק… Read more »

Last edited 5 months ago by Venus
...
Guest
Reply to  Venus
5 months ago

התקשורת הישראלית המגוייסת קיבלה צו 8..
עוד אחת לאוסף: https://www.ynet.co.il/judaism/discourse/article/r1ft500xbp

Reply to  ...
4 months ago

ועוד אחת לאוסף, כצפוי התקשורת הישראלית התחילה עם ההפחדות ושטיפת המוח המוגזמת של ״מסוכן ליהודים בחו״ל״:
https://news.walla.co.il/item/3627380

התעמולה הזאת רדודה במיוחד(אם כי מאוד צפוייה), בטח ובטח אחרי מאורעות ה-07/10 בישראל וירי הרקטות והטילים על ישראל מכל עבר.

Last edited 4 months ago by The Individual
Reply to  The Individual
4 months ago

נדמה לי שאנשי התקשורת מבינים, לפחות בתת-מודע, שאם הסכר ההגירה יתפרץ, אז כל הצעירים-המשכילים-והחילונים שיכולים יברחו מישראל ויהגרו לתמיד, אז חשוב להזכיר שמפלצות אוכלות אדם בדמויות של צלבי קרס, צלבים, וסהר מחכות ליהודים בארצות הניכר לאכול אותם. ככה אפשר למוטט כל רעיון הגירה בעודו גרעין שלא הבשיל. הרי מסוכן בחו"ל, בישראל? בטוח מתמיד כי מי שלא ראה את שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו = זה היה ביום שבת ה- 7 לאוקטובר, אבל בחו"ל מ-ס-ו-כ-ן !!!! ומסר לקדוש ברוך הוא: אידיוט! הרסת את החגיגות לכבודך! 7 באוקטובר זה יום שמח תורה. תבדוק את התאריך לפני שאתה שולח מחבלים לבחון… Read more »

Last edited 4 months ago by הישראלי הנודד
Editor
Reply to  The Individual
3 months ago

ועוד אחת לאוסף… פשוט להתאבד

94D4C0C2-C64A-4F67-A440-B3BD6D4F94FB
Reply to  Venus
3 months ago

עוד שטיפת מוח תקשורתית. הרי היא יודעת שבישראל הרבה יותר בטוח, במיוחד בשבתות ובימי שמחת תורה ב- 7 לאוקטובר.

Editor
Reply to  הישראלי הנודד
3 months ago

לאנשים כאלו מתחשק לי לענות ״קחי את הנכדים לטיול בעוטף עזה, מחבלים הם הרבה פחות גרועים מאנטישמים. לפחות יש את צה״ל שיגן עליכם״

Reply to  Venus
3 months ago

ועוד 2 כתבות לאוסף, 2 מהן מ-ynet. והן נכתבות בסגנון שמתאים מאוד למשרד העלייה(ולתעמולת מניעת הגירה מישראל) ולא אופתע אם זה מטעמם- https://www.ynet.co.il/judaism/discourse/article/hkicybni6 https://www.ynet.co.il/news/article/s1lcyz8b6 התקשורת הישראלית כל כך מאוסה בעיניי. הם מנסים בכוח להנדס תודעה שקרית ש״כולם נגדנו״(לא נכון), אנטישמיות(המנטרה הישנה נגד הגירה, השנאה והגזענות בין שבטי היהודים בישראל גדולה פי כמה וכמה), וש״אין לאן ללכת״(ברור כי מה ערך האינדיבידואל בישראל? החברה הישראלית ברובה קולקטיביסטית ומאוד לא מקבלת ״יורדים״) משתמע מזה שהמדינה אומרת ״תגידו תודה שאתם גרים פה ותשתקו, עדיף לסבול טבח פעם בכמה זמן וטילים ורקטות כי אין לכם ארץ אחרת וגם שם יהיה לכם רע״. המאמר הראשון מטומטם-… Read more »

Last edited 3 months ago by The Individual
Editor
Reply to  The Individual
3 months ago

יואו הוצאת לי את המילים מהפה. אני גם גיליתי לא מזמן שהמשפחה שלי באה בעיקר מפולין וגרמניה לברית המועצות, ובזכות זה כמעט כולם ניצלו בשואה (חוץ מהמשפחה של סבתא שלי מצד אבא…). ואם הם לא היו עושים זאת, כניראה לא הייתי כאן היום ! ישראלים פשוט שכחו, זה מה שקורה שמעוותים את ההיסטוריה רבותיי. הWokisme התחיל בישראל כבר עוד בשנות החמישים… מצחיק שבמלחמת העולם השנייה הרוסים היו גיבורים, הצילו יהודים, סירבו להביא את יהודי ברית המועצות להיטלר… והיום זה ההפך. דווקא הסתכלתי אתמול בתגובות של הפוסט הזה והייתי מופתעת לטובה, הרוב הגדול אמר לה "תפסיקי לראות חדשות" ומלא ישראלים סיפרו… Read more »

Reply to  The Individual
3 months ago

הניתוק הרגשי בין המדינה לאזרח הוא האתגר הגדול ביותר שלנו ברגע שהאזרח מנתק את רגשותיו משטיפת המוח הלאומנית, עיניו נפתחות והוא מגלה שהמדינה במהותה היא בוזזת. היא רעה, אכזרית ונצלנית ולכן יש להגביל את כוחה למינימום. כשהתובנה הזאת ברורה, מתחיל החיפוש לרדיפה אחר האושר הפנימי שלא תלוי באהבת המדינה, המנהיג או האל. אז האלטרנטיבה של הגירה הופכת לאפשרות לגיטימית. "באיזה מדינה אני אזכה לחיים מאושרים יותר?" (התשובה סובייקטיבית). מה שאנחנו רואים בתקשורת בישראלית (ולא רק), הם עיתונאים שטופי מוח, שנמצאים בדיסוננס קוגניטיבי, הם מבינים שישראל היא מקום רע, אבל מתקשים לשבור את הכללים ולעודד הגירה. כמו אישה מוכה, שחוטפת מכות… Read more »

Last edited 3 months ago by הישראלי הנודד
ליאם
Guest
5 months ago

לדעתי התשובה נמצאת בטקסט שכתבת. הרי הם חיים טוב, מה רע ומר להם בחיים? פה זה האנשים שהם מכירים, השפה שהם מדברים, הווילה צמודת הקרקע שלהם והערכה שלהם עבור השירות הצבאי המטומטם שלהם. הם גדלו עם כפית כסף בפה ועכשיו מנהלים איזה מונופול של ירקות שחוסם יבוא מטורקיה או קצינים עשירים בצבא עם פנסיה תקציבית. רק מי שגדל בתנאים פחות טובים כמוני של קרבה לעוני יכול להבין, לפתח חשיבה ביקורתית, להסתכל על סוגי האוכלוסיות כי אני מעיר מעורבת ולראות שלא מתאים לי. מליון ואחד דברים. מי שחיי פה טוב לא יעזוב.

Reply to  ליאם
5 months ago

יפה כתבת 🙂

Calm Techno
Guest
5 months ago

אני בדיוק כמוך אחד לאחד במחשבה. אבל אי אפשר לבוא באנשים ולהתנגח בהם שהם אוהבים את המקום הזה. יש אנשים שטוב להם פה ויש אנשים שרע להם פה. אבל אני תופס את הראש ואומר כוס ראבק: ליטרלי יש פה הנהגה שלא עובדת, לא סופרת את האזרחים שלה, זורקת את הכסף של כולנו לכל חור שקורא לעצמו ישיבה, מיליון חרדים, שני מיליון ערבים שמקבלים עלינו ביטוח לאומי ואז מגדירים את עצמם פלסטינים, מתנחלים טרלללות, אנשים ערסים, חסרי תרבות, פרימטיביים, אפס הפרדה בין דת ומדינה, כל התחבורה והבירוקרטיה אפס, חם כמו בגיהנום, אין שוויון בנטל בכלל, יש סכנת קיום כל עשר שניות… Read more »

Editor
Reply to  Calm Techno
5 months ago

סיכמת בול מה שאני חושבת ב-20 שנה שבהם סבלתי מלחיות בארץ, והמעבר בחו"ל לא שינה את דרך המחשבה שלי בניגוד למה שהתקשורת הישראלית מנסה להעביר (על אנשים שעולים לארץ, חוזרים…) אלא רק אישרה מה שאני תמיד חשבתי.
בהצלחה בהגירה !