Sign In

Remember Me

האיחוד האירופי כמשל

האיחוד האירופי כמשל

520 מיליון איש חיים באיחוד האירופי ב- 28 מדינות על שטח של 4.3 מיליון קמ"ר. האיחוד האירופי מהווה יחידה כלכלית השניה בגודלה בעולם עם עושר תרבותי והחברתי מגוון שכולל 24 שפות רשמיות והיסטוריה מרתקת. הרבה דברים חיובים אפשר לכתוב עליה, ובוודאי שמומלץ להגר, אבל יש משהו חורק באיחוד בעשרים השנים האחרונות שמאפיין במידת מה את מה שעובר על המערב.

שני דברים שזקוקים לטיפול שורש מעמיק, בעיניי, הם המדיניות הכלכלית הסוציאליסטית שהאיחוד האירופי מאמץ בחום והגירת הפליטים מהמזרח התיכון.

1. הסוציאליזם משתלט על מדינות האיחוד

הגיע הזמן להזכיר מהו סוציאליזם בתקופה שיש אנשים שכבר לא מתביישים להגדיר את עצמם ככאלו (ברני סנדרס). הסוציאליזם גרם למותם ברעב, רצח ועינויים של יותר ממאה מליון אנשים בעולם, בעיקר בברית המועצות וסין. אין דרך לייפות את הסוציאליזם שבבסיסו האידאולוגי הוא שוויון. אידאל אווילי משום שהדרך היחידה להשיג שוויון הוא לקח בכוח מאנשים שיש להם ולתת לאנשים שאין להם, כי אף אחד לא "יתנדב" לתת. לכן, סוציאליזם בהכרח מוביל לכפייה, לאלימות ולבניית חומות שאנשים לא יברחו. הסוציאליזם שניסו בסין, בצפון קוריאה, בקמבודיה, בוונצואלה או בקיבוצים בישראל נכשל כישלון מהדהד. בנוסף לעובדה שהסוציאליזם פשוט לא יכול לעבוד משום שהוא לא תואם לטבע האדם. בני אדם שונים מטבעם ובעלי רקע, צרכים, שאיפות ומטרות שונות. רק בפני החוק אנחנו שווים, אבל לא בשום בחינה אחרת. במקום 'לא לשוויון – כן לחופש!' אנשים סוגדים לשוויון ומגבילים את החופש בלי להבין את המשמעות. שוויון הוא רע, אבל באירופה לא מבינים את זה. אותה מדיניות "חברתית" כביכול שפוליטיקאים מדברים עליה ביום יום מבוססת על העיקרון הסוציאליסטי המקודש – שוויון.

באירופה ובכלל במדינות הדמוקרטיות יש בעיה מבנית שנקראת "הבאג הדמוקרטי". כלומר: כאשר פוליטיקאי מציע שכר מינימום גבוה יותר, הוא מבטיח לעצמו להיבחר. תארו שבבחירות הבאות אחת המפלגות תציע שכר מינימום של עשרת אלפים ש"ח? (אגב, אם זה טוב, למה לא מיליון ש"ח וכולם יהיו עשירים?) אבל מהיכן יבוא הכסף? מי ישלם שכר גבוה יותר? האם ערך הכסף ישמר? אי אפשר להכריח את המעסיקים להפסיד כסף. דבר ראשון שיקרה לאחר עליית שכר המינימום הוא שמחירי המוצרים והשירותים בהכרח יעלו ושנית, אנשים צעירים בלי מיומנות מקצועית לא ימצאו עבודה כששכר המינימום גבוה כי למעסיקים לא ישתלם להעסיק אותם.
הבאג הדמוקרטי מתייחס לשיטת הבחירות הנהוגה במדינות דמוקרטיות – ככל שהפוליטיקאי מעניק יותר הטבות לבוחריו (דמי אבטלה, שירות רפואי, חינוך ציבורי וכדומה) כך קבוצת התומכים בו תגדל. למעשה המפלגות מתחרות בניהם – מי שישחד את הבוחר ביותר הטבות יזכה בשלטון. הבעיה במתן הטבות היא שיש צורך במיסוי גבוה כדי לממן אותם, דבר שבין השאר פוגע בקניין הפרטי, מפחית את המוטיבציה של היזמים לייצר ובנוסף, השירות הציבורי שנותנת המדינה לאזרח הוא בהכרח נחות ביחס לשירות פרטי (איפה תעדיפו לעבור ניתוח – בבית חולים פרטי או ציבורי?). יוון פשטה את הרגל בדיוק בגלל הסיבה הזאת, בשלב מסוים נגמר להם הכסף לחלק.

מעמדה של אירופה בעולם נחלש בהדרגה. הצמיחה זוחלת. ים של התערבות ממשלתית, רגולציה חונקת, מכסים שהורגים תחרות והמון מסים שנועדו לתמוך בבטלנים אך מדכאים יוזמה חופשית. זה לא עובד וזה לא יעבוד אף פעם. אין גרסה טובה של הסוציאליזם ולא ניתן לשפר אותה כי המהות היא שהמדינה שולטת באמצעי הייצור והקניין הפרטי מוגבל כך שגם אם מנהיגיה של המדינה הסוציאליסטית האידאלית יהיו אנשים "טובים" ולא מושחתים, עדיין יהיה צורך לפגוע בקניין הפרטי ובזכויות הפרט כדי שהשיטה תעבוד, אז כולם יהיו שווים אבל עניים. התירוץ שהרוסים היו קומוניסטים ולא סוציאליסטים הוא שגוי. הסוציאליזם בהכרח מוביל לקומוניזם, זהו שלב אחד לפניו. האיחוד האירופי הפך כוונות טובות (תנועה חופשית של אנשים, סחורות, ידע, רעיונות וכסף) לגוף בירוקרטי ומושחת שפוגע בזכויות הפרט של אזרחי אירופה.

כיום, אנחנו חיים במעין תערובת כלכלית של סוציאליזם וקפיטליזם, יש מדינות שהן קפיטליסטיות יותר או פחות אבל אף אחת לא מקיימת שוק חופשי מלא, גם לא ארה"ב שעדיין רחוקה מהשיטה הקפיטליסטית. מה שקורה באירופה בפרט ובעולם המערבי בכלל הוא התקרבות הדרגתית לסוציאליזם בגלל "הבאג הדמוקרטי" ומתוך בורות שקפיטליזם הוא חזירי ורע הכרחי שצריך להגביל. הסוציאליזם הזוחל לא משפיע מיידית ואינו נראה בבירור לעין. המדיניות הסוציאליסטית מחלחלת בהדרגה ומחירי המוצרים והשירותים מתייקרים, קשה יותר להקים ולנהל עסקים והון עוזב את אירופה לטובת מדינות קפיטליסטיות יותר. עם הזמן אנשים יהיו עניים יותר ויוקר המחיה יעלה.


למה אתה אוהב את הקפיטליזם
(לתרגום בעברית בחר: הגדרות > כתוביות > עברית)

האמת שהשפע וההצלחה שאנחנו חיים בה כיום היא תולדה של אימוץ עקרונות השוק החופשי שאפשרו ליזמים להמציא, לייצר ולמכור מוצרים ושירותים ששיפרו את חיינו (הממשלה מנגד אינה מייצרת שום דבר חיובי) ככל שהיזם מציע ערך גבוה יותר (מכונית בטוחה יותר, טלפון מתקדם, תרופה מוצלחת או ספר קריאה מעניין) כך הלקוחות מוכנים לשלם תמורתו יותר. זו עסקת חליפין מרצון שבה שני הצדדים מרווחים. ההצלחה של הקפיטליזם היא מוכחת וחד משמעית, לכן ככל שנאמץ שוק קפיטליסטי יותר כך איכות החיים של עניים ועשירים ישתפר (של עשירים יותר, אך גם של עניים).

לרוע המזל, אירופה מאמצת מדיניות סוציאליסטית, כשצרפת היא המובילה במצעד האיוולת הזה. זה אחד הגורמים העיקריים בעיניי לצמיחתה האיטית של אירופה ולבעיות החברתיות והכלכליות שלה.


2. הטינופת של המין האנושי נוהרת לאירופה

ברוח התפיסה הסוציאליסטית "העני הוא מסכן, והמצליח הוא רשע" אירופה פתחה את שעריה למיליוני פליטים מוסלמים שרובם המכריע בדרך כזו או אחרת נתמכים על ידי מוסדות הרווחה ומהווים נטל כלכלי, מפגע חברתי, מוקד פשיעה (גניבה, שוד ואונס) וזיהום סביבתי (רבים מהגברים מעשנים סיגריות. בגרמניה למשל, מכירות הסיגריות עלו לראשונה מאז תקופה ארוכה שהיו בירידה בזכות הפליטים). אירופה החילונית שהוקיעה את הכנסייה, מכניסה את דת הג'יהאד לתוך ביתה במסווה של סובלנות וקבלת האחר.

כל ערי הבירה המרכזיות באירופה כבר זוהמו על ידם, מספיק לטייל בשכונות המוסלמיות ולראות עוני ולכלוך (בני ברק בגרסה הערבית). בארה"ב בשנות העשרים הגיעו מהגרים מכל העולם, זו הייתה הגירה בריאה שהעשירה את שני הצדדים, אך הפליטים מהמדינות המוסלמיות באו להתעלל במערכת הרווחה לצמיתות. הם לא רוצים להשתלב בקהילה המקומית, הם לא באו לעבוד, הם לא באו ללמוד אנגלית, צרפתית או גרמנית. גם הדור השני והשלישי ימשיך לדבר ערבית ולהתפלל במסגדים, לחיות בגטאות עוני, לאכול כשר, להימנע מאלכוהול ולהתנגד לערכים ולתרבות שמיליוני אירופים מתו עבורם.

אני כותב את הדברים האלו מתוך היכרות מעמיקה עם המוסלמים הרבים שפגשתי בלונדון. התרומה של רובם המכריע היא אפסית עד שלילית, אך הבריטים והאירופים לא מעזים לחשוב בכיוון. התקינות הפוליטית והחשש מתיוג חברתי כגזען מסנוור את עיניהם. כתבתי רובם המכריע כי הכרתי מוסלמים שהשתלבו בקהילה, אבל הם מעטים, ואלו קיבלו אישור עבודה כי הם למדו באוניברסיטה או שיש להם מקצוע נדרש, כלומר, הם היגרו לאירופה בתהליך הגירה מסודר ולא הסתננו "כפליטים".

חומר למחשבה: המלחמה בסוריה הוא טרגדיה. קרוב לחצי מליון הרוגים. מליוני פצועים. הרס לא יתואר (הכל אגב באשמתם). לא נעים. מה עשו היפנים בנדון? גם הם פתחו את שעריהם לפליטים. נחשו לכמה? ש-ל-ו-ש-ה! לא מיליון, אפילו לא מאה. שלושה פליטים בשנה. זהו. כנראה שיש משהו שהיפנים מבינים והאירופים לא. ואל תאשימו את היפנים ברוע לב, הם אנשים טובים. האוסטרלים אגב, ראו מה קרה באירופה וחוקקו חוק: כל מסתנן שנכנס דרך הים מסולק לאלתר!


למה זה קורה?

משום שטוב להם. המעמד הבינוני באירופה חי ברווחה ושפע שהיה בלתי נתפס עד לפני חמישים שנה. האנשים מנותקים. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, למשל, חייה בבועה. היא לא רואה את פניהם האמיתות של הפליטים ולכן פתחה את שערי אירופה למיליוני פרזיטים. היא כמו אירופים אחרים לא מצליחים להבין את הלך המחשבה וסגנון החיים של הפליטים (כמו שרוב הישראלים לא מצליחים להבין את החרדים וחושבים שהם "משלנו"). אנשים מנותקים מהמציאות, חיים בפנטזיה. שטוב לך בחיים ומעולם לא סבלת אתה מתחיל לאמץ השקפה פציפיסטית שמתנגדת למלחמה. "מלחמה זה פויה". אתה מאמין שכל בני האדם הם נפלאים ולכן אם אדם ביצע פשע צריך לסלוח לו כי הסביבה אשמה. הגבולות מתחילים להיטשטש ואתה שואף לאיחוד אוניברסלי של האנושות כי "העולם הוא כפר גלובלי". אתה גם מתחיל להאמין שאתה ליברל ונאור שמציל את העולם מהתחממות כדור הארץ ורוצה לעזור לשחורים, מוסלמים ועניים כי כולנו "שווים". ההרגשה טובה אך ההשלכות לא מעניינות אותך.

הדלאי לאמה: אירופה שייכת לאירופים והפליטים צריכים לחזור לארצות שלהם כדי לבנות אותם מחדש

בישראל יש את אותה הבעיה עם הפליטים מאפריקה וגם בארץ יש אנשים שמעדיפים את טובתם על חשבון אזרחי המדינה. דונלד טראמפ אמר את האמת על מהגרים מאפריקה וממדינות אחרות, שאותן כינה "חורי תחת" אך הזמין את הסינים להגר. האירופים נחרדו. יש הבדל בין מהגרים סינים למהגרים מוסלמים. הסינים מהגרים לארה"ב בגלל החירות. בארה"ב הם יכולים להשתלב בשוק העבודה, לעבוד, להרוויח ביושר ואף להתעשר. כשהמהגרים מאפריקה מגיעים לארה"ב הם מחפשים את לשכת הרווחה מתוך הנחה "מגיע לי כי אני מסכן"…

קהילה חולה מחבקת את החלש, המסכן והעני הבטלן שלא יצר דבר בעל ערך בחייו (ולכן הוא כזה),
ונלחמת בחזק, במצליח ובעשיר שהפיץ ערך לקהילה (עבורה תוגמל כספית).

בשנים האחרונות מאז הברקזיט בבריטניה ועליית טראמפ לשלטון בארה"ב יש מגמה של התפכחות ("יפי הנפש" קוראים לזה לאומנות ובשמות גנאי אחרים). אני לא יודע אם המגמה הזאת תמשיך מעצמה, ייתכן שהמצב צריך להתדרדר עוד יותר כדי להוציא את "הנאורים הליברלים" מאזור הנוחות ורק כאשר הם ירגישו שהבית בסכנה והאדמה בוערת אז הם ינטשו את האידאל הקומוניסטי "שוויון" לטובת חירויות האדם ויחזרו לאמץ מדיניות ברורה של שוק חופשי שמגן על זכויות הפרט והקניין. שזה יקרה, אירופה תזנק למעלה.

למרבה המזל, אירופה היא מגוונת. אפשר למצוא בה קהילות מבוססות שצומחות על אף ולמרות המגבלות והקשיים שמערים האיחוד האירופי. קהילות שמעריכות אנשים לפי הערכים, הכישורים וההישגים שלהם ולא לפי מוצאם או שייכותם, דבר שמאפשר לכל אדם באשר הוא להצליח.

הערה: המושג 'שוויון' מבלבל ומטעה. הכוונה במאמר שלא צריך לכפות שוויון על בני האדם, אבל אנחנו בהחלט שווים בפני החוק. למשל, בצרפת יש מוטו שהוא "חירות, שוויון ואחווה" והכוונה לשוויון בפני החוק כי לפני המהפכה הצרפתית בני אצולה היו "מעל" לחוק. הערך הזה עוות על ידי הסוציאליסטים לשוויון בין בני אדם, במקום לשוויון בפני החוק.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

11 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
El Pendejo
Guest
1 year ago

[התגובה סווגה כטרול ולכן נמחקה – El Pendejo נחסם]
https://www.webster.co.il/2013/12/18/3643/

Last edited 1 year ago by הישראלי הנודד
זאג
Guest
6 years ago

מאמר מעולה. מי יתן וישפיע

סקאי
Guest
6 years ago

אתה פשוט גדול.
איזו יכולת התבוננות וניסוח מרשימה של המציאות.
סקאי

Editor
6 years ago

אם לא ידעתם אני מתיימרת כנייטרלית כי אין לי באמת דעה קבועה, אני מהאלה שמהססים, כל פעם שמישהו מציג טענה אני ישר "ואו יש מצב, זה נכון" אבל ברצינות, לא מבינה בזה כלום. מה שכן אני אגיד, שאתה ממש צודק, אבל גם קפיטליזם זה לא שיא השלמות. אני לא תומכת במה שהולך באירופה ומאז שעברתי לאירופה אני בעד שהאיחוד יתפרק, גם בגלל שוק "הדרכונים האירופאים" שהתפתח ומסתבר שלא רק בארץ כולם רוצים דרכון אירופאי, גם בארצות הברית, יש אפילו מקומות עבודה אמריקאים שהתחילו לדרוש דרכון אירופאי. יש לי חברה אמריקאית מדהימה שמספרת לי הכל מנקודת המבט שלה, היא גדולה ממני… Read more »

יוס
Guest
Reply to  Venus
6 years ago

הבעיה של ההגירה בצרפת
הגיעה אוכלוסיה. ממדינות שיש בהם מלחמה והם מתנהגים כראות עיניהם.
אבל אין מה לעשות בעניין.המשטרה לא יכולה לשים שוטר על כל פליט.או מהגר.
אז הצרפתים עוזבים למקומות שקטים יותר בדרך כלל המהגרים באים לעיר.ובעיירה קטנה הם פחות או כמעט לא נמצאים.חלק מהצרפתים מהגרים למדינה אחרת או לקנדה לקוויבק.הבעיה הזאת הינה גם של מדינות אחרות באירופה.מי שמרויח מכך סה ארהב.קנדה.אוסטרליה.ניו זילנד שמרויחות מהגרים לבנים ומשכילים

Reply to  הישראלי הנודד
6 years ago

אדון נודד, הנתונים האלו ממש לא נכונים. בין היתר, בוודאי שאפשר להעיף מישהו שלא משלם (לאחת הלקוחות שלי נתנו התראה של שבועיים להתפנות כי היא איחרה בתשלום שכר הדירה, למשל), וגם "פרזיטים" יכולים לקבל דירה (הממשלה משלמת, אין יותר בטוח מזה. הם לא חברה שיכולה להיסגר עוד שבוע). בנוסף, שלושה תלושי שכר מבקשים לוודא שאתה עובד, ושיש לך הכנסה קבועה, לא שאתה מהעשירון העליון. וגם למי שאין תלושי שכר גרמניים יש פתרונות, אחרת לא אני ולא חבריי היינו מסוגלים לשכור דירה. בחייאת, לפחות תבדוק את המציאות לפני שאתה כותב את הדברים האלה.

6 years ago

מאחר שאתה כבר יודע שאני לא מסכימה איתך בדברים האלו, אני רק אבהיר שלוש עובדות מאוד חשובות:
1. לא סוציאליזם הורג בני אדם, אלא בני אדם הורגים בני אדם.
2. אחת התלונות הקשות ביותר של האירופאים היא הקפיטליזם המוגזם שהמדינות לוקות בו, במיוחד גרמניה.
3. יש שכר מינימום בגרמניה, וכרגע הוא עומד על 9 אירו לשעה.

יש לי עוד הרבה מאוד דברים להגיד, אבל זה ויכוח עקר בינינו 🙂

תמיר
Guest
Reply to  ברלינאית
6 years ago

כמעט שום דבר כאן לא נכון!
סוציאליזם מתבסס באירופה? על מה אתה מדבר? אתה זה שמנותק לגמרי! ראה אוסטריה, איטליה, בלגיה, מזרח אירופה וכדומה.
נושא ההגירה בעייתי ביותר, וגורם לפניה פוליטית ימינה שמסכנת את המשטרים הדמוקרטיים כאן! אכן – האוכלוסיה המקומית מביאה לשינוי הזה ולא המהגרים !