Sign In

Remember Me

להיות ישראלי

שבוע שעבר שמעתי הודעה משמחת ומפתיעה: אזרח ישראלי בשם יורם קניוק יוכל להירשם כחסר דת במרשם האוכלוסין 🙂

רקע: בעבר בתעודת הזהות הישראלית היה רשום בסעיף הלאום: "יהודי", מכיוון שזה נשמע רע אז שינו את זה לכוכביות *****. אגב שמת לב שישראל היא המדינה היחידה בעולם שלא מכירה בלאום "ישראלי"? (נדרשת הבהרה: חשוב מהו הלאום של אזרח צרפת? נוצרי, תשובה שגויה – התשובה הנכונה "צרפתי". ושל אזרח יפן? בודהיסט? לא, התשובה הנכונה "יפני". לכן זה היה מתבקש שהלאום לאזרחי ישראל היה "ישראלי", אבל זה לא כך, הרי איך המדינה תוכל לדעת מי יהודי ומי גוי?)

עכשיו תאר לך תרחיש אימים שללא הסעיף "דת" במסווה של "לאום" היה יכול ערבי מוסלמי תושב יפו להתחזות ליהודי, אווי אסון! הערבים הנוצרים והמוסלמים הם לא בני אדם וחובה להבדיל בינהם אך מכיוון שלקעקע על ידם מספר מזהה יזכיר משטרים אפלים מההיסטוריה אז לפחות נרשום במרשם האוכלוסין מי לצידנו ומי רוצה ברעתנו, אז מה אם הם אזרחים.

אחת הסיבות לסיכסוך בין יהודים לערבים ישראלים היא בדיוק מהסיבה הזאת. מדינת ישראל מתייגת אותם, דוחה אותם ומתייחסת אליהם כסוג ז', מה הפלא שגם אלו שרוצים להשתלב בחברה הישראלית-יהודית מתקשים בכך. בחוק הם לא משרתים בצבא (למה??!) לא עובדים בעבודות ממשלתיות ועוד. תאר לך שבארה"ב היתה הפרדה מטעם המדינה בין נוצרים ליהודים. תאר לך שארה"ב היתה מוגדרת כמדינה נוצרית – נשמע גזעני. בארה"ב הדת מופרדת מהמדינה ואסור למדינה להכניס סממנים דתים (כמו צלב וחנוכייה) לתוך מוסדות ממשלתיים, בצרפת אסור למורות מוסלמיות לענות כיסוי ראש בתוך הכיתות – מה שרלווטי במדינות אלו שאתה אזרח. הדת שלך היא מקרה פרטי משלך ולא של המדינה.

הדתות גרמו למלחמות הגדולות ביותר בהיסטוריה האנושית

אחרי הפסיקה של בית המשפט שניתן להירשם כחסר דת, אנצל את התקופה שאני בישראל ואשלח בקשה להירשם כחסר דת במרשם האוכלוסין.
הצעד הזה הוא בעיקר הצהרתי כי אין בו כדי לחולל שינוי ממשי, המדינה תבצע רישום של האנשים ששינו את סעיף הלאום "יהודי" לסעיף "חסר דת" וכך תמשיך במדינות הגזע שלה.

אבל העניין הוא הרבה יותר מזה. על אף שנולדתי להורים יהודים ועליתי לתורה בגיל המצווה, בגילאי העשרים התחלתי להבין שהערכים שלי ושל הדת היהודית רחוקים מאוד זה מזה בלשון המעטה. אין לי בעיה עם אנשים דתיים (אני הומניסט) אלא דווקא עם הדת (אני אתאיסט) והיא תיהיה יהודית, נוצרית או מוסלמית – כולן גורמות לי לסלידה וחלחלה.

זה נשמע "קול" לומר שיש דברים יפים בדת ולא צריך להיתפס לקיצוניות, אבל זו טיפשות ובורות – מי שמכיר את כתבי הדתות לעומק ודעתו לא נטרפה עליו יקיא מתוכנם.

השנאה שמפיצות הדתות כל כך גדולה שרק דתיים לא מבחינים בה!

אם אני פוגש מטיף דת בדוכן להפצת התעמולה הדתית (שבעיניי מסוכן יותר מהקטיושות שהחמאס מעיף עלינו) אני פשוט עונה לו "אני לא יהודי" – זו תשובה מנצחת.
כל חומר תעמולה דתי שאני מוצא אני אוסף וזורק לפח הקרוב כדי למנוע מאחרים להתפתות. הדת דפקה את המדינה שלנו ודפקה עוד כמה מדינות מוסלמיות במזרח התיכון, אבל הבעיה האמיתית היא שהדת דופקת לאנשים את המוח.

על ברית מילה כבר קראת? 🙂

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

4 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments