מישהו יכול להסביר מה קרה כאן??!
- "פשיטה בשדה תימן: עוכבו 9 חיילי מילואים שחשודים בהתעללות מינית במחבל".
- "תשעה חיילי מילואים החשודים במעשה סדום בנסיבות אינוס של מחבל נוחבה שמוחזק במקום".
- "החקירה הנוכחית נפתחה בעקבות מחבל שהגיע לבית חולים עם פגיעה קשה בישבן".
- "המחבל אושפז עם חבלות בישבנו".
אז עכשיו, חיילי צה"ל החלו להתעלל מינית? אני לא זוכר מקרה כזה בכל שנות חיי.
לא מזמן פורסמה כתבה של ישראלי ששרד את הטבח בנובה, וחשף שנאנס באכזריות על-ידי קבוצת מחבלי נוחבה שפשטו על המתחם, ליבי איתו. לא מפתיע שהברברים מהחמאס (והחברים שלהם), מבצעים פשעים עליהם הם צריכים להיענש, אבל חיילים מתעללים מינית? הזוי. משל צה"ל הוא צבא רוסיה.
תשע חיילים סוררים, הם רק קצה קרחון. זה הופיע בחדשות לאחר לחץ תקשורתי ובינלאומי. שימו לתגובה הציבורית והפוליטית – גיבוי מלא מצד הממשלה והציבור לגבי הפשעים שביצעו החיילים. שר המשטרה מצד אחד, שר הביטחון מצד שני, לכל אחד יש מליצה שנאמנה לו, לא לחוק, כי אין חוק, אלא אנרכיה. זה לא המדינה שהכרתי. זו ממשלת בובות, מדינה לטינית או ערבית ליתר דיוק.
אני לא אצטט את הטאליבנים היהודים מהממשלה, כי דבריהם דומים לתעמולה של משרד ההסברה של החמאס רק בעברית. אני אצטט מאמר דעה של עיתונאית ושדרנית רדיו מוכרת בישראל. הנה מה שהיא כותבת, ציטוט:
"המוסר שלנו כבר לא יכול להיות אבסולוטי. המוסריות הישראלית של 8 באוקטובר השתנתה בגלל החוויות האיומות שעברנו, הנורמות החברתיות שהשתנו בעקבותיה והמציאות הבלתי אפשרית שאנחנו מתמודדים איתה. במצב של הישרדות יומיומית, השאיפה להיות הכי מוסריים בשכונה של חיות טרף, מסכנת אותנו."
מה שקורה בימים אלו הוא עוד שלב בהתמוטטות שלטון החוק והמוסר בישראל, ולא רק מהממשלה, אלא גם מהעיתונות והציבור. העקרון הבסיסי של משפט לכל חשוד באשר הוא אינו מובן בישראל ומתקבל בבוז. ישראל מאמצת את המודל של החלאות בצד השני, שאונסים, רוצחים ומתעללים כי בא להם – אין דין ואין דיין.
זה הם: תמיד הרעים, או אנחנו: תמיד הטובים.
באופן אישי, אני תומך בהוצאה להורג במקרים חריגים ביותר של פשעים נגד האנושות, אולי גם של רוצחים סדרתיים. סביר להניח שמה שהיה ביום שמחת תורה, ה- 7 באוקטובר הוא פוגרום, פשע נגד האנושות ועל כן מחייב העמדה לדין והוצאה להורג לנאשמים. אם לא הוצאה להורג אז מאסרי עולם ממושכים לכל חייהם.
מה (היה) סוד ההצלחתה של ישראל?
ישראל הוקמה על בסיס דורות המייסדים שהבולט בינהם הוא בנימין זאב הרצל ששאפו ליצור מדינה שמכבדת את זכויות האדם, כפי שנכתב במגילת העצמאות:
מדינת ישראל… תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום…; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.
אמנם היו כוחות רבים שבחשו במגילה – כל אחד משך לכיוונו, ויסודות המדינה העברית לא היו מושלמים, אבל היה בהם דבר אחד שהפך את ישראל למעצמה אזורית משגשגת ביחס לשכונותיה – הוא היה השמירה על זכויות האדם. הפרט הזה, עשה את כל ההבדל בין ישראל ליברלית, העשירה ושוחרת השלום לבין שכנותיה הערביות הדתיות, עניות והאומללות ששמירה על זכויות האדם היתה לא יותר מבדיחה או אפילו העלבה.
הישראלים שבנו את המדינה, מיום הקמתה ועד להיום, השתמשו בשכלם, ביוזמתם ברוח החופשית, בידיעה שזכויותיהם ישמרו – זה איפשר להם לפרוח, בעקיפין למדינה לשגשג.
בעוד שזכויות האדם של אזרחי מדינות ערב הסמוכות היו תלויות ברצונו הטוב של המשטר, או במילים אחרות, שום זכויות למוחמד: תציית או תמות.
ההבנה שרק ממשלות שמכבדות זכויות אדם יוצרות קהילות משגשגות, עשירות ומאושרות אינו ברור למרבית הישראלים.
ארה"ב אינה מעצמה עולמית מסיבה עלומה או מקרה גורל, אלא משום שהחוקה האמריקאית מעמידה את האינדיבדואל, חירותו ואושרו במרכז. זה איפשר למליוני אמריקאים ליצור ערך ללא חשש מיזימת כוח של הממשל נגדם. חירותם מובטחת, יצירתם שייכת להם, ואושרם הוא תכלית האדם הרציונלי.
רוצה לומר, שמה שמבדיל בין מדינות והופך אותם לכשלונות מהדהדים או משגשגות ועשירות הוא הערך הפילוסופי-מוסרי שהם מחזיקים בה, ולא גודל הצבא, F-35, כיפת ברזל או כל דבר אחר.
כל עוד ישראל החילונית שמרה על זכויות האדם, היא שגשגה, ברגע שהיא תאמץ את המוסר הברברי של העזתים, היא תפסיד חד משמעית. כפי שכתבה העיתונאית שצייטטתי "המוסר שלנו כבר לא יכול להיות אבסולוטי." ברגע שאתה אומר זאת, המוסר שלך מעוות, חולני, רע, איסלמסטי, קומוניסטי, פשיסטי הוא זה שיגרום למפלתה של ישראל. קריסתה המוסרית היא מותה.
קריסת המוסר החילוני-רציונלי, ואימוץ המוסר הדתי-מוסלמי
כפי שכתבתי למה הריסת בית מחבל תפגע בנו גם הכנסת מקל לישבן של מחבל עד לגרימת פציעתו הוא שלב גרוע הרבה יותר בניוון המוסרי שהורס את ישראל. זה התחיל בימי ביבי, הימין והדתיים שיצרו בזדון אווירת שנאה כלפי הערבים (הסמולנים הבוגדים, ובתי המשפט), כך שסביר להניח שהחייל אלאור שירה במחבל מנוטרל לא ראה במעשיו מעשה פסול, להיפך, ייתכן שההשפעה הציבורית השפיעה, עודדה. הימין בישראל מלבה את השנאה, זה עוזר לו, וזו התוצאה. אזרח ישראלי נהרג על ידי חייל שסבר שהוא מחבל. אני תוהה, אם אתהלך ברחובות רחובות, ואומר את המילה היחידה שאני משתמש בה בערבית "שרמוטה" ויצא שחייל ישמע אותי, האם גם ירה בי? הרי בעיניו אני ערבי, והשר לביטחון פנים יתמוך אוטומטית, כי דיברתי ערבית, ומשנתם "ערבי טוב זה ערבי מת".
החרפה המוסרית לא מגיעה רק מהימין ומהדתיים, אלא גם מהציבור החילוני, כפי שכתבה העיתונאית: "המוסר שלנו כבר לא יכול להיות אבסולוטי." – המשפט הזה מפחיד. זה אומר שגם לצד השני לא צריך להיות מוסר אבסולוטי, ובטח לא לשאוף לכזה. כלומר כל אדם/קבוצה רשאי לכופף את עקרונות המוסר לצריכים שנוחים לו. אז אם המחבלים מהחמאס יטענו את אותו טיעון? לפי שיטת העיתונאית, המחבלים יאמרו: "כשישראל מטילה עלינו מצור, המוסר שלנו כבר לא יכול להיות אבסולוטי, ולכן חגגנו ביום שמחת תורה, באונס ורצח תינוקות" – מה זה הקישקוש האיוולי הזה "מוסר לא אבסולוטי"??!
יש אנשים שמתנגדים להתעללות מטעמים תועלתניים: "התעללות בעצירים עלולה לגרום לנזק בינלאומי חסר תקדים שלא נוכל להתמודד מולו והחקירות הפנימיות מגינות על ישראל מבית הדין בהאג. אם לא נחקור ונבדוק, אנחנו קונים לצמרת המדינית והצבאית כרטיס לבית הדין בהאג ולצעדים חמורים כלפיהם ונגד מדינת ישראל.", הם רוצים לומר, שזה בסדר היה להתעלל, אם היה ניתן לשמור זאת בסוד, אם לא היה נוצר נזק בינלאומי. אבל רק בגלל שמישהו יכעס, אז בסדר, נפסיק להתעלל. אין עקרונות, אין חוקים. אין מוסר. אין עתיד.
המוסר הוא אבסולטי ואוניברסלי, בכל מצב, זמן ומקום
אין פשרות. מי שמפר את החוק, דינו להישפט ולהיענש. המחבלים מהחמאס חלאות אדם ככל שיהיו, זכאים לתנאים מינימלים בכלא ישראלי עד למשפטם, ובשום אופן אסור להתעלל. התעללות לשמה היא פשע. ההתגייסות של הממשלה והציבור להגן על החיילים, פריצה לבסיסי צה"ל ואיומים על הפרקליטה הצבאית הראשית היא השמדת כוחה ועוצמתה של ישראל, והפיכתה לחמאס יהודי.
אסביר בשפה אחרת, בית הדין הצבאי, עשוי לגזור עונש חמור על המחבל, אולי מספר מאסרי עולם בהתאם למעשיו, אולי בידוד בצינוק לשארית חייו – אין רחמים, ועל פשעיו הוא ישלם. אבל חבורה של חיילים שלוקחת על עצמה את החוק לידיים ומתעללת באסיר, וכתגובה, חברי כנסת ומאות אזרחים חמומי מוח פורצים לבסיס צבאי, מאיימים על שלטון החוק… אנרכיה.
בחלק ממדינות ארה"ב קיים גזר דין מוות במקרים חריגים מאוד. אף אחד לא רשאי להתעלל באסיר, גם לאחר גזר הדין וגם לאחר שאשמתו הוכחה, כי את גזר הדין יש לבצע, ולא לתת לסוהרים להעניש את הנידון למוות לפי שרירות ליבם. גם אם גזר הדין הוא הוצאה להורג – זה לא נותן לסוהרים לגיטמיות להתעלל.
הישראלים גיבורים לבצע מעשה סדום באדם כפות, באסיר רע ככל שיהיה שלא מסוגל להתנגד, בדיוק מה שעשו החמאס לישראלים בשבי ובדיוק כמו שקורה כל יום בבתי הסוהר במדינות ערביות וברוסיה. הישראלים מקיאים וסולדים מהברבריות הרצחנית של החמאס… ואז מאמצים אותה! :O
אתה לא מנצח רע, עם יותר רע. אתה לא מנצח דת מסויימת עם דת אחרת. אתה מנצח את הרע, את דת האיסלם הפסיכית עם הטוב החילוני-רציונלי, עם חירויות האינדיבידואל, שגשוגו ואושרו. אפשר להשמיד עד אפר את הרעיונות של החמאס אבל רק באמצעות חילוניות רציונלית שמעמידה את האדם וחירותו במרכז.
רוצים ניצחון מוחלט? אני בעד!
- אם כך, למה ישראל לא הכריזה מלחמה על קטאר?
- למה העכברוש, ראש הלישכה המדינית של החמאס עדיין שורץ בקטאר במלונו המפואר? (ברכותיי! התולעת מהמוסד קרא את המלצתי וסוף סוף הרגו אותו)
- למה ישראל שולחת את התולעת לזחול לקטר ולהתחנן בפני מנהיגיה הדו-פרצופיים להסכם לשחרור השבויים?
- למה הגבול בין ישראל למצרים שקט?
- למה הטורקים מארחים בחופשיות את הטינופת מהחמאס?
- למה משאיות סיוע נכנסת לעזה, הרי ישראל במצב מלחמה, לא?
- למה מליוני פליטים עזתים לא נסים על נפשם וחוצים את הגבול למצרים לקבלת מזון, מים ותרופות?
שום דבר. ישראל איפונטנטית, להרוס בניינים ולדחוף מקל לתחת – גיבורים. שר המשטרה הטאליבני יעניק צל"ש.
מדינה דתית, מופרעת, חולה ורעה. ישראל היא אחות תאומה של רוסיה, ובעלת ערכים מוסלמים שלא שונים הרבה מאירן, סעודיה, סודן ותימן רק בשפה העברית.
חומר למחשבה
בעקבות תגובה של רונה: "אבל החלק היותר גרוע זה שלא בטוח בכלל שמדובר במחבל. צה"ל עוצרים כל עזתי שבטווח פוטנציאלי לגיל לחימה ,להגדרתם, וקשה לי להאמין שיותר מידי המחבלים מאוקטובר שרדו בכלל… מסתבר שזה קורה וקרה במהלך השנים ושהתואר "מחבל" ניתן לכל פלסטיני, במיוחד שבוי, אוטומטית".
כשכתבתי את המאמר, יצאתי מנקודת הנחה שהוא מחבל, שרצח, אבל הנקודה שרונה מעלה מעניינת. אם הוא רצח, מדוע הוא במעצר ולא לאחר משפט נמק בכלא לכל שארית חייו? עברו כבר מספיק חודשים שכל מי שאחראי ישלם על מעשיו. אתה לא מנצח מלחמה אם אתה לא מגדיר בבירור את האויב, או מטשטש את זהותו. יש הבדל מהותי בין מחבל לבין עציר.
עידכון
יום למחרת, מקרה אחר פורסם. הפעם – חייל דתי-חרדי במילואים נאשם התעללות בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת כלפי עצורים פלסטינים. לפי האישום, הוא הכה אותם, דרש מהם לחזור על משפטים "עם ישראל חי" ולהשמיע קולות. את כל זה עשה הנאשם תוך תיעוד המעשים בסרטוני וידאו.
אם לא היה ווידאו, אף אחד לא היה מאשים אותו. על רובם המכריע של מקרי התעללות באסירים אנחנו לא שומעים, כי אין הקלטה בווידאו. זה אגב מה שקורה שמגייסים דתיים-חרדים לצה"ל.
מה שכתוב כאן זו הסתה איומה נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שעדיין משמרמת דמוקרטיה למרות כל השנים של המלחמות והמתיחות , אילו הערבים היו מקבלים אותה ואת זכותה להתקיים, לא היתה מלחמה אחת.
כל השאר קשקוש. לא ברור לי מי הכותבים של הדברים האלה באתר הזה , יש מצב שאתם בוטים של האוייב , או מייצגים אותו ממש. המאמר נכתב בעברית, שימו לב .
בקיצור , בושה לכותב המאמר.
הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון היא קפריסין!
תתבייש לך, ראש הממשלה שלך ניסה (ועוד יצליח) להשמיד את האופי של המדינה ואתה בא להרצות לנו? אני מנסה לא להתבטא בחוסר נימוס, אבל חפש מי ינענע אותך ותתחפף. תתבייש לך!
הנה דוגמה לשטוף מוח עם איטלגנציה של בבון שהתכנים במאמר גורמים לו לדיסוננס קוגניטיבי והוא משתולל: "הכותב" חייב להיות "בוטים של האוייב", כי אם תל אביבי לשעבר כתב את זה, עולמך האידיאולוגי והנפשי יקרוס.
אתה מוזמן לקרוא מאמר אחר שכתבתי, ומייד ללכת לאישפוז פסיכאטרי, אחרת אתה עשוי בהתקף של זעם בלתי נשלט להחטיף מכות לאנשים סביבך ולצעוק "שמע ישראל".
https://leaveisrael.com/blog/islam-a-religion-of-peace-and-judaism/
מאמר מעניין ועצוב. מה שכן, אני קצת מסתייג מהעמדה בנוגע למהותה של ישראל. אני חושב שישראל לא הוקמה על טהרת זכויות האדם, אולי ההיפך. ישראל הוקמה כמדינה סוציאליסטית, שרואה קודם כל את הדת והלאום היהודי כמקודשים, וקידשה קולקטיביזם על-פני זכויות היסוד. זה נכון שכמדינה דמוקרטית היתה כוונה להעניק זכויות אזרח, אבל שים לב שגם שם הערך שיוויון מופיע אבל לא למשל זכות הקניין. גם חירות מקושרת יותר לחירות דת ופולחן דתי/תרבותי אבל לא לחירויות אזרח אחרות כמו למשל אלו שבבסיס חוקת ארה"ב. כך או אחרת, סופה העגום של מדינת ישראל הוא די ברור. גם אם לא תושמד כליל (ואני כבר… Read more »
בהחלט, אולי הגזמתי.
ישראל הוקמה כמדינה סוציאליסטית-קומוניסטית, עם מעט זכויות קניין.
הקיבוצים היו כישלון מהדהד ולא רק. ובכלל אין מה להשוות לחוקת ארה"ב.
ועדיין, היה משהו שהבדיל את ישראל לשכנותיה ואלו היו זכויות האדם, גם באמצעות בתי המשפט העליון שהקפיד מן הסתם יותר מנבחרי הציבור.
אילו הייתי בישראל – הייתי יוצא מדעתי. מדינה במלחמה מתמדת, מדינה מבוהלת, מדינה ללא עתיד.
אני לא אציג עובדות על האם יש או אין התעללות סיסטמטית בעצורים כי אין טעם בדיונים כאלה הרי זה לא באמת משנה. לדעתי ההידרדרות המוסרית אם יש כזו נובעת מהיעדר ערך האינדיבידואליזם שממנו הכל נובע. בגלל זה אני לא בטוח שאי פעם היינו אומה אינדיבידואליסטית במיוחד הרי המדינה התחילה בסוציאליזם גמור. עכשיו פשוט עברנו לצד השני של קולקטיביזם שהוא פאשיזם בגדול. אם האזרחים היו אינדיבידואליסטים הם היו מבינים שמטרת המדינה היא לשרת אותם ואם היא לא עושה זו אז סימפטיות ורגשות שבטיים כאלו ואחרים הם הסחת דעת. הם היו מבינים שאין שום סיבה שלמדינה תהיה את היכולת לגייס אותם בכפייה… Read more »
בהחלט נכון. שורש הבעיה היא הקולקטיביזם הישראלי. זה התחיל בסוצאליזם וממשיך כיום בסוג של תיאוקרטיה פשיסטית. אפשר לראות את שטיפת המוח באולימפיאדה, אחד הזוכים הישראלים במדליית זהב אמר לאחר זכיתו: "המדליה ו'התקווה' הן לכבוד כל הגיבורים שנמצאים במלחמה והחטופים שעדיין בעזה" – מה הקשר בין המדליה שלו בשייט לבין החטופים בעזה? זה מזכיר סגנון חשיבה של מוסלמים שמקדישים את "הישגיהם" למען "העם הפלסטיני האומלל". יש לו הישג אינדיבדואלי מדהים, כל הכבוד – שיקדיש אותו לעצמו ולצוות שלו. — אתה צודק – איין ראנד לא תמכה בעונש מוות. הנימוקים שלה נגד עונש מוות הם החשש מטעות וחוסר אמון במדינה. אם הוצאת… Read more »
מעניין מאוד. אני באופן אישי נגד עונש מוות כי בפרנציפ אני לא חושב שלמדינה צריכה להיות הזכות לקחת חיים של אדם אחר. בהקשר לרוצח הנורווגי זה בהחלט נשמע שערורייתי אז כן נשמע סביר להגדיל את העונש המקסימלי. כאלטרנטיבה הייתי מציע למשל עבודה בכפייה כדבר עדיף. הכוונה היא שאם אדם ביצע פשע מסוים נגד רכוש או אנשים אחרים הצדק יהיה שעליו לכפר על מעשיו ולפצות את הנפגעים. במקרים של פגיעה באדם או רצח כמובן שאלו דברים שקשה לכמת אבל למשל אם הפושע היה נאלץ לעבוד במשהו במשך שהותו הארוכה בכלא כאשר הרווח הולך למשפחות או אפילו למיסים ואולי גם לאוכל והשהות… Read more »
אני נוטה להסכים איתך בנוגע לעבודות פרך ובכפייה עבור פושעים כעיקרון.
השאלה מה אתה עושה עם מקרה קיצון כמו הפושע הנורווגי? גם אם יעבוד כל חייו, כבר כמה ישלם ל- 77 משפחות ההרוגים?
לדעתי, אם אנחנו מסכימים שהוא זה שרצח, והראיות תומכות חד משמעית, מיתה היא העונש הראוי.
כשאין חוק, אנשים לוקחים את החוק לידיים ועושים את זה באופן הכי מעוות שניתן. מנטליות השכונה קוראים לזה
פני המדינה כפני נבחרת הכדורגל שלה
כן, דוגמה למנטליות השכונה: היום ראיתי סרטון של ישראלים (דתיים) שחילקו מאפים לנהגי מכוניות באיזו צומת לחגוג את חיסולו של הנייה העכברוש. בעוד אני תומך במותו ומותם של מנהיגי החמאס עוד הרבה לפני יום שמחת תורה, אני מוצא בהתנהגות הזאת של שמחה לאיד משהו "שכונתי", זה בדיוק מה שהפלסטינים עושים שיש איזה פיגוע בישראל – הם מחלקים סוכריות. מה בדיוק יש לשמוח? הוא היה צריך למות מזמן, וחוץ מזה, האם השמחה הזאת מחזירה את המתים? את הפצועים? החטופים? הנזק האדיר שהישראלים ספגו. מה יש לשמוח? וכשרואים את הסקרים ואיך הליכוד מתחזק, זה מוכיח כמה ישראל "שכונה", אז סוף סוף עשו… Read more »
אני משער שתמיד היו תופעות כאלו, בטח בזמני מלחמה וכאוס. אין ספק גם שמספר התופעות הללו גדל בשנים האחרונות עקב הקצנה של האוכלוסיה. מה שמדאיג הוא חברי הכנסת והשרים שניסו לטרפד ולעצור את החקירה באופן פיזי תוך כדי הובלת ההמון אל תוך בסיסי צה"ל. ההסתה נגד המשטרה והתביעה הצבאית. ועוד על מקרה מגעיל ומחליא כזה שצריך להוקיע ולהתרחק ממנו כמו מאש רעילה. יש המון דמיון בין הפריצה לבסיסים והפריצה לקפיטול בארה"ב. זה מקרה מבחן למשרד המשפטים – אם כל מי שפרץ לבסיס לא יועמד לדין (כי מדובר בעבירה פלילית חמורה), כולל חברי הכנסת והשרים, שדרך אגב לא עומדת להם חסינות… Read more »
אין מספיק מילים לתאר את רמת הגועל שאני מרגישה. אבל החלק היותר גרוע זה שלא בטוח בכלל שמדובר במחבל. צה"ל עוצרים כל עזתי שבטווח פוטנציאלי לגיל לחימה ,להגדרתם, וקשה לי להאמין שיותר מידי המחבלים מאוקטובר שרדו בכלל. קראתי טענות וקישורים לכתבות על התעללות בסגנון (שנחשבות ממקורות מהימנים) עוד לפני הרבה חודשים, ולא רק, מסתבר שזה קורה וקרה במהלך השנים ושהתואר "מחבל" ניתן לכל פלסטיני, במיוחד שבוי, אוטומטית- כאילו חף מפשע עד שהוכח אחרת לא חל עליהם. אהה וכמובן החייל שעשה את זה הוא מתנחבל מקריית ארבע- בואו נעשה כאילו אנחנו מופתעים… אני כבר באמת לא יודעת להגיד אם ישראל הפכה… Read more »
מתנחבל. ואוו. כזה עוד לא שמעתי.
שמעי לא עוקבת אחרי ביבי ולא אחרי אף אחד מהממשלה אלא רק קוראת טוקבקים – ובינתיים מי שמפלג ומשסע זה האזרחים עצמם. שאומר סמולנים? כי בסוף התקשורת שייכת לסמול. אבל לא חשוב זה לא העניין.
מתנחבל או לא – בזכותם את בחיים כי המתנחלים הם הגדר האנושית שמחזיקה את העראב במחזותיהם – אלמלא הם – את יודעת כמה 7 באוק' היה לך פה?
ולא אני ממש אבל ממש לא דתיה ולא הצבעתי ביבי.
יש לך סוג נפוץ של קיבעון מחשבתי שמאפיין את הצעירים הפלסטינים שהפגינו בזמנו בגדר הגבול וצעקו אללה עכבר. אותם ערכים, אותה איטלגנציה.
"אני ממש אבל ממש לא דתיה", אבל את ממש אבל ממש מפגרת ברמות.
תגובתך בעיקר אמוציונאלית , וכוללת שגיאות וחוסר ידע. נתחיל מכך שככל שיתברר שסוהרים התעללו בטרוריסט אני מקווה מאוד שיענשו בחומרה. אין שום דבר שמצדיק מעשים מעין אלה, גם אם העציר היה סינואר עצמו. לפי הדיווחים מדובר במחבל נוחבה צה"ל ממש לא עוצרים כל עזתי בטווח גיל פוטנציאלי. זה גם לא מעשי. בהחלט יש מחבלים מ 7 באוקטובר ששרדו, ויש גם כאלה שנתפסו תוך כדי פעילות צה"ל. קריית ארבע אינה מאחז. מי שמתיישב שם (כמו בכל מי שמתיישב מעבר לקו הירוק, למעט במאחזים בלתי חוקיים) עושה זאת בהתאם לחוקיה של ישראל (ובמידה מסוימת בעידודה, שכן הם זכאים להטבות). כך היה נהוג… Read more »
ואני מניח שאתה פה פרקליט השטן של צד אידיאלוגי-נרטיבי מסויים?
אתה מוזמן לנסות לסתור את הדברים שציינתי.
את ההנחה שלי לגביך כבר ציינתי בעבר, וככל שעובר הזמן היא רק מתחזקת.
אדוני היקר,
העברית המצוחצחת שלך וההסתמכות שלך על עובדות לכאורה לא ישנו ולא יכולות לשנות דבר וחצי דבר באשר לבית המשוגעים הסטטי שקרוי מדינת ישראל. התגובות שלך לא מפריעות לי, אבל מפליא אותי לראות אדם שהוא לכאורה אינטליגנטי ורהות נופל במלכודת שכה רבים וטובים לפניו נפלו בה: התעלמות מוחלטת מהעתיד האפל שצפוי לישראל ולאוכלוסיה השפויה שלא תברח בזמן. אתה יהודי מאמין?
אם זה לא היה ברור, תגובתי הייתה ביחס לדבריה של רונה. בניגוד עליך אני רואה חשיבות בהתייחסות לעובדות. לא ניסיתי לשנות אף דעה של אדם על ישראל. אין שום דבר רע עם הגירה. אני פשוט לא חושב שבשביל להגר יש צורך להחזיק בדעות אנטישמיות.
לשאלתך – אני יהודי כופר (סבור שהאדם המציא את אלוהים ולא ההפך).
אתה רואה אותם כאנטישמיות אני לא. ועוד פעם באות מה-הטניות שיש לך כלפי תהליכי מחשבה שהם.כמו כל אחד אחר באשר הוא.
יש הגדרה לאנטישמיות, וזה שאתה לא רואה אנטישמיות כאנטישמית זה כבר עניינך. אתה מוזמן גם לא לראות את הנאצים כאנטישמים.
אין לי שום אנטיות כלפי תהליכי מחשבה, זכותו של אדם להחזיק בדעות אנטישמיות, וזכותי להגיד שמדובר בדעות אנטישמיות. אתה זה שיש לו בעיה עם דעות שונות, כפי שניתן לראות בתגובה הקודמת שלך בה השתמשת בלשון רבים (מהות אידיאולוגית – מחשבתית שלנו) . משום מה היית רוצה שכל מי שכותב כן יחשוב אותו דבר. כך שבנקודה הזאת כפי שנאמר: הפוסל – במומו פוסל.
לא אני לא! אבל אתה יודע מה? לכל הרוחות מה הכוונה שלך ,לכתוב באתר זה שכל מטרתו הוא על הגירה מארץ זו! אמת שבמציאות מישהו היה כבר מרביץ לך. בוויכוח מיותר זה!
מטרת האתר היא אכן לסייע בהגירה מישראל. תמיד זה לגטימי להגר אם מישהו חושב שיכול להיות לו טוב יותר במקום אחר. אני דווקא חשוב שזה חשוב שיש אתר שמסייע במידע על הגירה.
כמו שאמרתי – אין הכרח להחזיק בדעות אנטישמיות כדי להגר.
אז עכשיו זה לא רק שאתה מעוניין בסתימת פיות של מי שלא חושב כמוך, אלא גם מנסה לעודד אלימות. כמה ליברלי ונאור מצידך. אתה גם בקטע של לדקור עם סכין או רק מכות?
זאת בעיה שלך וכנ"ל לגביך. זה שאני אסתור את דבריך. לא ישנה את המהות האידיאולוגית -מחשבתית שלנו. וזה משאכפת לי, אם נוח לך בארץ הזאת. לא בעיה שלי, אני רק מייחל שבני משפחתך (השפויים)
יעזבו את החור הזה.
אין לי שום בעיה, לפחות לא בסוגיה זו. אתה בוחר לא להתמודד עם דברי כנראה משום שאינך מסוגל, ולכן מנתב את השיח לפן האישי. אינני מנסה לשנות שום "מהות אידיאולוגית-מחשבתית" אבל מדוע עברת לדבר בלשון רבים (מהות האידאולוגית- מחשבתית – שלנו)? דווקא חשבתי שאנשים המתעניינים בהגירה מטבעם נוטים להיות אינדיווידואליסטים. היכן החשיבה העצמאית? פתאום זה "כולנו"? או "אנחנו" מול "אתה"? בני משפחתי יעשו ככל שהם מוצאים לנכון. ירצו ישארו, ירצו יעברו לאן שחפץ ליבם. העיקר שיהיו מאושרים. אך מדוע אתה מייחל בכלל משהו לבני משפחתי, או בכלל לאנשים שאינך מכיר? שמתי לב שאתה בעיקר דואג שאחרים יעזבו את הארץ. ומה… Read more »
אני שמח שאתה קצת מאזן פה אנשים שמאבדים את הכלים, וזה לפעמים קורה מרוב שהמצב בארץ חרא, אז חושבים שהכל פה חרא. לא הכל פה חרא. אבל הרוב כן. ועם זאת, אפשר לעזוב את ישראל גם בלי לטנף עליה. ולפחות לא על מה שלא מגיע לה. כל מדינה שהיא קודם כל דתית (עם רמז לדמוקרטית בדומה לנו), דואגת בראש ובראשונה ל- שימור הדת והאוכלוסייה הדתית.ובתור ישראל: שימור קהילת העם והדם היהודי.וזה מאוד הגיוני. ישראל בשביל להתקיים (ואני לא אומר שזה טוב) חייבת להיות במידת-מה אנטי-דמוקרטית ופאשיסטית. האם זה טוב לקיום ישראל? כן. האם זה טוב לרווחתו של האזרח? לא. ישראל… Read more »
אבל ישראל התקיימה עשורים לא מעטים ללא השינויים המחרידים שעוברים עליה כעת. נהפוך הוא: כדי להמשיך ישראל חייבת להתנער באופן מיידי מהברבריות המזעזעת שפושה בכל פינה כעת. היא זקוקה להנהגה שמקדשת דמוקרטיה וזכויות אדם ולא כנופיה דתית משיחית הזויה שתוביל את כל המפעל הזה לאבדון.
אני לא חי בישראל כמעט 25 שנה ולי זה ברור כשמש. אתה חי בישראל ולא מבחין בזה? לי זה אומר שהמקום הזה הרעיל אותך יותר ממה שאתה מוכן או רוצה להודות!
תמיר, אני אגיד לך משהו. לאתר הזה קוראים "לרדת מהארץ". לא קוראים לאתר הזה "הופכים את הארץ לאירופה". הסיבה שאנחנו כולנו פה באתר זה כי אנחנו אנשים חושבים, רציונליים, חילוניים (חלק אתאיסטים), ואנחנו בעיקר כאלה שרוצים: נוחות, איכות חיים, דמוקרטיה, זכויות אדם, ושוויון. אתה חושב שישראל צריכה אנשים כמוך? אתה חושב שישראל צריכה עבור הקיום שלה ערכים כאלה? שחושבים לפני שהם מסתערים ומתים בשבילה? ששמים את האדם לפני המדינה? לא. זה מדינה עם גיוס בכפייה, עשרות ומאות ימי מילואים חובה, מי חשב שזו יכולה או רוצה להיות מדינה נורמלית? אתה – בכלל מבין איפה חיית פעם, לפני שעזבת? כי ה-25… Read more »
אתה צודק לגמרי, אבל יש דבר אחד שכן השתנה. נהיו הרבה יותר ערסים, חרדים וכן גם ערבים ומצד שני עזבו ועוזבים הרבה יותר אנשים משכילים ותרבותיים, מה שיוצר מדינה שגם סובלת מבעיות ביטחון וגם סובלת ממצב כלכלי הכי גרוע במערב מבחינת איכות חיים. פעם אני חושב שלאנשים היתה איזה תקווה שהמדינה תמשיך ותשתפר וזה באמת קרה. אבל משנות האלפיים במקום להמשיך להתקדם רק הולכים אחורה בכל הפרמטרים וזה ממשיך להדרדר עוד יותר כל שנה. ישראל הייתה קיצונית מבחינת ביטחון אבל היה בה גם יותר תרבות מאשר היום שנהיינו מדינת חאפלות וטראש. זה האמת. לא סתם מי שמהגר זה בעיקר אשכנזים… Read more »
בישראל יש 2 סוגים של אנשים: מי שמתאים לישראל – אנשים שמוכנים להגן בגופם ובנפשם על הציונות, היהדות, והמשכיות עם ישראל. אלו שמתגייסים לתפקידי הלוחמה, נפצעים פיזית, גופנית, נופלים בקרב על הגנת המולדת, ובוחרים להיות מנותקים מעסקיהם ומשפחותיהם (לצד אלו שמתגייסים לתפקידי עורף מרכזיים). אותם אנשים יעשו 100,150,200 ימים, גם שנה של מילואים אם צריך. אם קוראים להם, הם יתייצבו. אם הצבא צריך אותם – הם יבואו. הם יוותרו על הכל, רק להגיע ולהילחם למען הדגל. פטריוטיים, ציונים, לאומניים. אנשים שמאמינים שארץ ישראל היא לעם ישראל בלבד, ומחזיקים איתם דעות מאוד קיצוניות על ערבים, על איסלאם, ועל כל אחד שאי… Read more »
לצערי אני מסכים (למרות שלא כל העוזבים שונאים את ישראל. אני למשל ממש לא, אבל בשום פנים ואופן לא רוצה לחיות שם).
שמע לא נראה לי שיש פה פרשנים פוליטיים באתר או מומחים לגיאופוליטיקה במזרח התיכון אז הכל בגדר היפותזה. לא יודעת אם כל מה שאמרת על ההיסטוריה של ישראל בהכרח אומר שהיא צריכה להיות מדינת ימין קיצוני שמדברת ערבית או שאפשר אחרת והיא פשוט בחרה להיות ככה משום שהשלטון תמיד 'דיבר ערבית' כי זה אופיו. אף פעם לא היה מושלם כאן אבל לדעתי מה שהיה כאן לפני עליית הימין הקיצוני היה תכנית יותר טובה להישרדות של ישראל תוך שימור זכויות דמוקרטיות וליברליות של האזרחים. הרי לא היה שום הסכם עם הפלסטינים ולא נראה לי שזה היה הכיוון אף פעם (כמו שאמרת… Read more »
אני שונאת את ישראל בכל נשמתי. קודם כל זאת מעולם לא הייתה המדינה שלי ולא תהייה. ההורים שלי באו מאירופה. זה מאיפה שאני באה. דבר שני, זה שיש לי רק אזרחות ישראלית לא אומר שאני מגדירה את עצמי ככה. לא משהו שאפשר לתקן עם עוד קצת סבלנות… דבר שלישי איך אפשר לאהוב מדינה כזאת כשגדלת בתרבות אירופאית, כשאתה בא ממדינה עם היסטוריה מפוארת, ארכיטקטורה, תרבות, שהביאה לעולם מדענים, מוזיקאים וסופרים כמו צ'כוב, צ'ייקובסקי… ומה ישראל הביאה לעולם, ובעיקר לי ? כאב ראש אם כבר את החיים שלי אני חייבת לצרפת. המדינה הזאת לא חייבת לי כלום, והיא נתנה לי הכל.… Read more »
היי ונוס, אני חושב שזה קצת ברירת מחדל להגדיר את עצמך "אזרחית במדינת ישראל" (טרם ההגירה שלך לצרפת). גם אני אזרח במדינת ישראל. אין מה לעשות, זה המילה. יש לי פה אזרחות וזה ההגדרה המאוד טכנית והיבשה ליחסיי עם ישראל. אזרח – אזרח סובל, אזרח עייף, אזרח שנמאס לו, אבל אזרח nonetheless. מה שאני בא להגיד זה שמי שקורא לעצמו אזרח, יכול להיות אזרח בכל מקום. מי שקורא לעצמו "יהודי", "ישראלי", או "ציוני" לפני שהוא קורא לעצמו אזרח, לעולם לא יצליח להיטמע ולהשתלב באף מקום חוץ מישראל. או אולי כמה שדרות בברוקלין. ואיזה רחוב במיאמי. בקיצור האפיקים שלו מאוד צרים.… Read more »
וונוס אני תמיד קורא את התגובות שלך ואני באמת לא יכול לאתר איזו הזדהות אני מרגיש עם התחושות שלך. באמת באמת משהו שהוא כל כך טאבו להגיד אותו בישראל ואם אגיד אהיה כל כך מורחק ומנודה מהחברה. כבר מת לעוף מפה ובאמת מקווה שעוד חודשיים כבר תהיה לי ויזה ביד. זה באמת מחמם את הלב לראות בן אדם שמעביר במדויק את התחושות שלי וגורם לי להזדהות. תודה רבה על זה
אני חושבת שהחלוקה שעשית היא לא מאה אחוז נכונה. יש כאן אנשים שלא שונאים את המדינה בכלל ולא שונאים את הדת בכלל וקוראים לעצמם יהודים במאה אחוז ולא מסתירים את זה אבל – עדיין היו רוצים לחיות במקום אחר בגלל הקושי והמורכבות והסכנה ואובדן הדרך של המדינה . פשוט רוצים לחיות את חייהם בשקט.
MRV,
שוב: גם עם כל מה שאמרת פחות או יותר נכון, אתה מתעלם מהעובדה שהמדינה התקיימה כישות דמוקרטית וליברלית בלי שהיה צורך לשנות את שיטת המשטר למשהו פחות ידידותי לאזרחים במשך תקופה ארוכה למדי. אתה זה שחי על פלנטה אחרת! איך הגעת למסקנה ששמירה על ביטחון לאומי משמעותה בהכרח הפיכה לדיקטטורה? שטויות במיץ עגבניות!
כל פעם שאני פותח חדשות אני חושב שלא יכול להיות יותר גרוע אבל ישראל פשוט לא מפסיקה להפתיע. הזוי ברמות. באמת שקיוויתי לחזור לישראל מתישהו כשאראה דברים משנים כיוון אבל עכשיו זה מרגיש כמו סתם חלום עלוב. מרגיש שהאזרחים במדינה הזו הם בני ערובה. יאללה טליבאן!!
הישראלי הנודד,
זה לדעתי אחד המאמרים הטובים שכתבת אי פעם!
אני לא בטוח שאני מסכים עם הטיעון שהמוסר אבסולוטי; אבל התעללות בעצירים או חפים הפשע היא התנהגות בלתי נסבלת לחלוטין והיא אכן הסממן לתחילת הסוף של המדינה הזאת.
תודה תמיר 🙂 מחמיא לי.
מדוע המוסר הוא לא אבסולוטי? אשמח ללמוד ולשנות את עמדתי אם אשתכנע.
אני לא אדבר על רצח, כי זה עניין מורכב, האם חייל שהורג חייל מצבא אויב, רצח? אני לא חושב, להיפך. האם אדם שהתגונן נגד פורץ לביתו, ירה בו והרגו, רצח? אני גם לא חושב, תלוי. אפשר לנתח זאת ולמצוא עקרונות מנחים, אבל מסובך.
אז נדבר על אונס. אני לא מוצא שום הצדקה באונס. מדובר על מוסר אבסולוטי אוניברסלי תקף לכל מצב, מקום וזמן.
תקן אותי אם אני טועה.
אני חושב שמוסר הוא עניין סובייקטיבי שחברות אנושיות חופשיות, במידה מסוימת, להגדיר בהתאם לנורמות שמקובלות עליהן, והוא הבסיס לשלטון החוק.
אני נוטה להסכים איתך שמוסר עשוי להתפתח באופן שונה בקהילות שונות.
אם קהילה מסויימת החליטה לכרות ידיי גנבים, או לאנוס את ילדיו. האם תסכים? הרי זו המוסר של הקהילה.
אני חושב שחברות אנושיות שחתומות על אמנת האום אסור להם לעשות את הדברים שהזכרת, כי הם עומדים בניגוד גמור לעקרונות הבסיסיים שעומדים מאחורי האמנות הללו.