Sign In

Remember Me

שוודיה – לא מה שחשבתם. כתבה ראשונה

מאמר אורח מאת אורן נתן

שלום, שמי אורן, בן 37, מתגורר כחצי שנה בשוודיה אחרי 5 שנים בהן טיילתי ברוב חלקי העולם. 5 שנים בהן ניתן לאמר שהקשבתי לרחשי העולם.
מאמר זה אני כותב לאחר ששומע אני תגובות כמעט זהות מהאנשים סביבי, קרובים וזרים כאחד בנוגע למקום מגוריי.
לא קשה לנחש את תבליל השטויות אותו אני שומע ורובו ככולו עקב בורות וצרות אופקים אשר אותם מזינה המדיה המקומית תוך כדי התעלמות מוחלטת מתרומתם האדירה של השוודים לעולם הן בהמצאות טכנולוגיות (מסך שטוח, אולטרה סאונד, גפרורים, דינאמיט, חגורת בטיחות ועוד רבות) והן באמצעות סיוע גלובלי חסר תקדים.
המילה אנטישמיות ונאציזם עולות לא פעם בהקשרם, אך מעולם לא שמעתי התייחסות להיסטוריה העשירה של שוודיה, לתרבות העשירה שלה ולתרומתם הכלכלית והמוסרית לעולם כאומה, אומה אשר מאמצת עשרות אלפי פליטי מלחמה לחיקה כל שנה.

השוודים הינם עם סובלני אשר חונך על קבלת האחר והשונה ומקבל בזרועות פתוחות כל זר אשר מקבל עליו את ציות חוקי החברה הנוקשים. המוסלמים בשוודיה רובם פליטי מלחמה עירקים ממלחמת המפרץ הראשונה או סומלים שנלקחו ע"י רשויות הרווחה של שוודיה מתוך מחנות פליטים.
רשויות הרווחה השוודיות מגיעות תכופות למחנות פליטים באפריקה או במזרח התיכון ואוספות מיוזמתן אלפי פליטים אשר מקבלים מהממשלה השוודית בית חם, מענק ממשלתי חודשי, לימודי שפה ולימודים גבוהים חינם אין כסף ועידוד להשתלבותם בכח העבודה.
כמו לכל מהגר חדש גם למהגרים בשוודיה יש בעיות קליטה אך עדיין המדינה עושה מאמצים כבירים לשלבם בחברה ואינה מסלקת אותם בחזרה למדינתם, מאמצים שנתנו פירותיהם עם המהגרים מעירק אשר היום הינם חלק אינטגרלי ותורם בחברה השוודית.
מחקר שנעשה השנה ע"י ג'אן טולברג מבית הספר לכלכלה-סטוקהולם מצא שסך הוצאות ההגירה השנתיות של ממשלת שוודיה עומדות על סכום חסר תקדים של 35 מיליארד דולר שהינו 7% מכלל התוצר מקומי גולמי (Gross Domestic Product).

לא בכדי נקראת שוודיה "המצפון של העולם" ולהם מעזים לקרוא חלקנו בחוצפתנו אנטישמים ונאצים ומרשים לעצמנו לבקרם על "תמימותם" במקום ללמוד מהם איך מתייחסים לבני אדם שדופקים על דלתך ומתחננים לבקשת עזרה.
מעניין שהפחד (או התקווה) מאיסלמיזציה של אירופה ככלל ושוודיה בפרט נמצא הרבה יותר אצלנו הישראלים מאשר אצל השוודים, ולא כי עיוורים הם, אלא כי בטוחים הם בדרכם למזג את המהגרים בחברה דבר אשר לוקח לפחות דור.
אחת ההמצאות המדהימות ביותר שהומצאו בישראל היא המצאת מכונת-השטיפה בין הגדולות בהיסטוריה האנושית שלא רק שוטפת את מוחנו, אלא מנקה מגופנו ביסודיות כל זכר למה שנקרא "מצפון" ע"י הכפשת עמים מצפוניים והאשמתם בנאיביות והתייפיפות נפש.

רוב השוודים מבינים ש- 5% מוסלמים לא יכבשו כ"כ מהר את שוודיה כמו שאנחנו הישראלים אוהבים לחשוב ואף חלקנו לקוות.
לשם השוואה, במדינת ישראל (לא כולל השטחים) ישנם כ20% מוסלמים אשר נהנים מחופש דת מוחלט, חופש לבוש, חופש בניית מסגדים וכפיפות משפטית לחוקי השריעה בכל הנוגע לדיני המשפחה.
ולמרות זאת, רוב הישראלים "חוששים" הרבה יותר מהתאסלמות שוודיה ואירופה מאשר החשש של התאסלמות ישראל, מה שבהחלט יקרה כל עוד אין פתרון לבעיה הפלשתינאית.

לסיכום:
מה שנתפס כרידקלי בישראל הוא הזרם המרכזי בעולם.
מודעות לזכויות אדם והתחייסות שוינית לכל בני האדם הוא דבר מובן מאליו באירופה ובצפון-אמריקה. ישראל הולכת ומתרחקת מהמערב הדמוקרטי והליברלי.

אורן נתן, איש העולם הגדול, בעל תואר בכלכלה ומנהל עסקים אוניברסיטת חיפה, מדריך צלילה וטכנאי רשתות תקשורת.

כתבה נוספת על שוודיה ניתן למצוא פה באתר "שוודיה – לא מה שחשבתם. כתבה שניה".

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רפי
Guest
2 years ago

ההינו מאד שמחים להגר רק לא יודעים היכן להתחיל