Sign In

Remember Me

סנט ג'ון – היום החמישי של הביקור

מאת: מיטל אור / עוברים הלאה

סנט ג'ון – היום החמישי של הביקור

לאט לאט אנחנו מרגישים יותר נינוחים בסביבת סנט ג'ון. קל מאד להרגיש בעיר הזו בבית ובמיוחד לאנשים שמגיעים מכפר קטן בצפון הארץ…. בכל מקרה היום התרכזנו בשני מפגשים חשובים; מפגש ראשון היה עם סוכן הנדל"ן ג'ון מק'לן והשני היה עם מרכז ההגירה.

המפגש עם ג'ון מקלן – מתווך סנט ג'ון
ג'ון מ'קלן הוא איש נחמד מאד וכל אנשי הקהילה יכלו להגיד עליו רק דברים טובים. הוא הסביר לנו (לכל הקבוצה שהייתה) על עסקי הנדל"ן בקנדה ובסנט ג'ון. באופן כללי ניתן לומר באופן מאד ברור כי מעודדים לרכוש כאן דיור (דירות או בתים). ישנם מעט מאד מקומות להשכרה באופן יחסי למכירה והעלויות גבוהות מאד באופן יחסי לעלויות הרכישה. חשוב לי לציין שנפגשנו שוב עם ג'ון על מנת להבין את המחירים לעומק וגם כאן כדי להעביר את המידע טוב יותר אכתוב בנקודות דברים שיכולים לעניין את רוב האנשים:

  • שכירות– קשה למצוא שכירות פעמים רבות ובוודאי לאלו שזקוקים לבית גדול. עם זאת, יש שכירות אך כדי לקבל פרופורציות יש להבין כי נכון לסוף שנת 2014 בית בשכונה טובה אשר עולה סביב 250K $ למכירה יהיה שווה כ- 1700$ בשכירות (הייתי ידידותית בפרופורציות).
  • רכישה– נהוג לרכוש כאן בתים. גם כאן הבנקים שמחים מאד להעניק משכנתאות. למי שאין עבר בנקאי תינתן משכנתא של עד 65% משווי הבית ולמי שיש עבר של משכורת שנכנסת תינתן משכנתא של עד 95%. הבנק מחויב לתת ריביות בנקאיות וישנה אפשרות לנעול ריבית למשך תקופה (למשל כרגע הריבית היא 3% בערך לדברי ג'ון והבנקאית שפגשנו למחרת וניתן לקחת הלוואה עם ריבית זו ושהריבית לא תשתנה למשך 5-10 שנים לבחירתנו).
  • השקעה– מי שמגיע מבחוץ לא יכול להבין למה להשקיע בנדל"ן. החוקים פה די פשוטים = אם אנחנו מתגוררים בבית, עלינו לשלם סכום אחד של מסים שנתיים, אשר נקבעים מראש בהתאם לשכונה ושווי הבית. אם הבית/ דירה מושכרים על בעל הבית לשלם את המסים אך סכום כפול שלהם. כלומר, אם על בית שמתגוררים בו משלמים 3000$ מס שנתי, על בית בשכירות משלמים 6000$. העניין הוא שכאן כולם מצהירים על הכנסותיהם ולכן המסים יכולים להתקזז עם הוצאות שונות שיש לבעלי הבית. בקיצור, אפשרי להשקיע פה בנדל"ן ובאופן אישי אני ממליצה שאם תחום זה מעניין אתכם, תתייעצו עם מומחה בתחום.
  • חדרים– כשכתוב שהבית מכיל 3 חדרים הכוונה היא שיש לו 3 חדרי שינה מוכנים. יכול להיות שיש בבית מרתף בו נהוג לגור, אך הוא לא גמור ולכן הוא לא ייחשב כחדר. לכן בחיפוש אחר בתים שונים באינטרנט צריך לבחון את כל ההגדרות של הבית. גם גודל החדרים נחשב לקטן יחסית, אך ברוב הבתים לכל חדר יש חדר ארונות קטן ולכן חלל המגורים הוא גדול.
  • מסים – מסי הבית מחושבים באופן שנתי, אך ניתן לשלם אותם מדי חודש. ישנן שכונות בסנט ג'ון אשר בעל הבית אחראי על המים כמו למשל בקוויספמסיס ולכן המסים נמוכים יותר באופן משמעותי.
  • חיפוי חיצוני – חיפוי עץ הוא חיפוי יקר מאד לתחזוקה, אך קל מאד למצוא חיפוי ויניל שכמעט ואינו דורש תחזוקה וגם זו זולה בהרבה מהעץ.
  • תיווך – כמעט כל העסקאות של מכירת הבתים מתבצעות באמצעות תיווך. את דמי התיווך משלם המוכר וכל אחד יכול להיות עם מתווך משלו. כלומר, יכול להיות שעל בית אחד יופיע שלט של חברת תיווך אחת, אך אתם יכולים לרכוש אותו עם המתווך שלכם. לכל אחד יש את איש התיווך שלו ועצם העובדה שמתווך אחד הוציא את הבית לשוק אין זה אומר שלא תוכלו לרכוש אותו. היתרון של מתווך אישי לכל צד הוא שהמתווך מייצג את האינטרסים של לקוחותיו ולא של אחרים.

image

המפגש עם סוכנות ההגירה
סוכנות ההגירה של סנט ג'ון דומה למתנ"ס מפולג שיש לו מספר סניפים. בסך הכל המטרה של כל עיר בקנדה היא לגרום למהגרים להשתלב. אפשר ללמוד אנגלית מהרמה הבסיסית ועד לרמה המתקדמת (ישנו קורס לאנגלית קנדית אשר מלמד את הניואנסים הקטנים של המקום). ישנן זכויות שונות למהגרים כמו למשל קורסים לעבודה, עזרה במציאת עבודה וחוגים לילדים.

מציאת עבודה היא נושא מרכזי עבור כל מי שמגיע למקום חדש. מקומות רבים בקנדה יעריכו עובדים עם ניסיון קנדי ולא משנה מהו הניסיון ולכן מרכז ההגירה נמצא בקשר עם גורמים שונים במטרה לסייע למהגרים למצוא עבודה ולו אפילו זמנית שתסייע בתחילת הדרך בקנדה.

פעילויות לילדים הם עוד חלק מאד חשוב. הילדים צריכים להשתלב ולמהגרים יש הזדמנויות שונות לפעילויות, חוגים וקייטנות והכל… חינם. החוגים יכולים להיות חוגי שחיה או חוגי החלקה על הקרח (או הוקי, לא סגורה על זה) והכל ללא תשלום.

מה שכן חשוב לשים לב הוא שלימודי האנגלית מתקיימים בשעות הבוקר, מה שאומר שלא תוכלו ליהנות מהם אם מצאתם עבודה (ובתכלס זה עדיף).

המפגש עם הסוכנות היה ארוך למדי ומה שגיליתי הוא שמדובר על תחנה שכדאי לעבור בה. לא בטוח שיהיה לנו צורך בכל השירותים של המקום, אך הם יוכלו לסייע לנו ובוודאי שהילדים יוכלו ליהנות מפעילויות שונות. חשוב לשים לב כי כל הפעילויות הללו פתוחות רק למהגרים כך שברגע שהמהגר מקבל את האזרחות, הזכויות השונות במרכז אינן עומדות יותר לרשותו (והם גם לא עומדים לרשות מי שעוד לא היגר לקנדה, כך שאין ממש סיבה לשמור איתם על קשר במייל לפני).

זהו לבינתיים, בפוסט הבא אספר על המפגש עם הבנק של סנט ג'ון ועל שכונות נוספות שראינו.

< למאמר הקודם     |     למאמר הבא >

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments