Sign In

Remember Me

גילאי 35 ומעלה (או נשואים)

יש לך עבודה טובה ואולי משפחה עם ילדים, כך שמעשית לא בטוח שתוכל להבטיח למשפחתך איכות חיים סבירה בשנים הראשונות בחו"ל. גם לא בטוח שתרצה לוותר על המשפחה והחברים שיש לך בארץ. המעבר למדינה זרה כרוך בקשיי הסתגלות רבים, מקום זר, תרבות שונה, שפה חדשה ולעתים גם תגובות עוינות כלפי זרים.

אם למקום העבודה הנוכחי שלך בישראל יש סניפים בחו"ל, תוכל לבדוק אם אפשר לשבץ אותך שם ולראות כיצד אתה משתלב. ואם לא, אפשר לפנות לחברות ישראליות שיש להן סניפים בחו"ל ולהציע את שירותיך באחד מסניפיהן.

אם תחליט להגר לחו"ל – עשה זאת בתכנון מראש. חקור את מדינת היעד שאליה אתה רוצה להגר. חשוב עליה כתושב ולא כתייר. מדינה קסומה למטיילים לא תהיה בהכרח תקסום אליך כתושב. אחד הצעדים הראשונים הוא לדאוג למקור הכנסה עיקרי. מובן שאני לא מדבר על מכירת תמונות או קוסמטיקה בדוכנים בקניונים בארה"ב או בבאסטות של יפן, אלא על עבודה רצינית (וחוקית) שתוכל להתפתח ולהתבסס בה. אם המשפחה שלך מצטרפת אליך, עליך לבדוק מקומות חינוך מתאימים לילדיך ומקום תעסוקה לבת זוגתך. הגירה של משפחות לחו"ל היא נושא רציני.

תזכור שהמעבר לחו"ל לא חייב להיות סופי, ותמיד תוכל לשוב לישראל בכוחות חדשים ועם סל קליטה לתושבים חוזרים.

[stextbox id="download"]כל עוד אתה כאן יש לנו מספר הצעות בשבילך:[/stextbox]

  1. חברות בינלאומיות רבות מאפשרות לרכוש את מוצריהן באינטרנט. חסוך זמן וכסף וקנה איכות משובחת תוצרת חוץ. פתח חשבון באתר eBay ואתרים אחרים, שם תוכל לרכוש מוצרים מאנשים פרטים במחירים מצוינים. במקרים שבהם לא מתאפשר משלוח מוצרים מחו"ל לישראל, השתמש באחת החברות שרוכשות עבורך את המוצר ושולחות אותו ישירות לביתך (לעתים זה יוצא יקר, אבל לא תמיד יש אלטרנטיבה).
  2. גוון את תיק ההשקעות שלך לחשיפה גבוהה יותר לשוק העולמי. אך היזהר מספקולציות במטבע חוץ.
  3. בטיול הבא שלך לארה"ב (או לאירופה) שקול לפתוח חשבון בנק מקומי וכך תנהל את הפעילות הפיננסית שלך בארה"ב מהבית בישראל דרך האינטרנט.
  4. אם יש לך הון משמעותי להשקעה, חשוב על השקעה בנדל"ן בחו"ל. התייעץ עם מומחים בתחום.

מכתב שקיבלתי מגולשת באתר

מאת: שרון
נושא: האתר שלך 🙂

היי! אני רוצה לציין אני ממש נהניתי לקרוא את הכתבות שלך,ממש נברתי בו וקראתי המוןן. מיותר לציין שכל מה שאתה אומר נכון מיסודו וכל מילה בסלע. עכשו משזה נאמר, אני גם רוצה להגיד לך חבל חבל שאין יותר במה לדיבורים מהסוג הזה. חבל לא היה לי שכל לחשוב על העניינים האלה קודם. אבל עדיף לקבל שכל מאוחר מאשר לעולם לא. לי יש אזרחות אוסטרלית ושני האחים שלי גרים שם. לא קל שם אבל מקבלים הרבה יותר מפה בארץ. כל הזמן הצדקתי את עצמי למה אני נשארת פה בגלל געגועים למשפחה וחברים ומה הילדים שלי יגדלו בלי סבתא וסבא ודודים וכל זה.
וגם שטיפות המוח למיניהן כמו שהצגת כשרות דת וכל אלה.

עכשיו שנולדה לי ילדה, אני באמת מתחילה לחשוב מה יהיה איתה הלאה? מה היא תלמד כאן? מה ביכולתי לתת לה? מה החינוך בארץ יתן לה? התשובה ברורה לי אמנם אבל עזר לי לקרוא את בלוגים והמאמרים שראיתי פה וזה קצת נותן לי דחיפה. פשוט צריך לקבל נקודת מבט שונה ממה שאתה רגיל מעצמך ומהסביבה שלך ואז מגיעה איזושהי תובנה. מקווה שאני לא אהיה עצלנית ושיהיה לי את הכוח לעשות את השינוי הזה. אני מקנאה באנשים שעשו את זה. זה באמת לצאת מאיזור הנוחות שלך ולעבוד קשה במיוחד בשנים הראשונות.
תודה לך, שרון

הערה: חו"ל הוא לא מילת קסם. ובכלל מה זה חו"ל? דווקא השליטה שלך בשפה העברית והכרותך עם התרבות הישראלית מהוות יתרון לפעילות שלך בארץ, למרות זאת, מבחינה אובייקטיבית, חו"ל הכי משתלם.

בהצלחה! 🙂

עבור ל:
עד 20 21 עד 34 (או רווקים)


Subscribe
Notify of

1 תגובה
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments