Sign In

Remember Me

אלרגיה לשמש, במדינה חמה

אלרגיה לשמש, במדינה חמה

יש הרבה סיבות להגר, ואנשים מהגרים וישמיכו להגר. אבל לא הרבה שמענו על אנשים שמהגרים ממסיבות בריאותיות. יש מיליון ואחת סיבות למה לא טוב לי כאן, מהסיבה בסיסית שאני לא מתחברת בשיט לתרבות כאן ומרגישה שונה, מהשחיתות של הממשלה ומיוקר המחייה, מזה שבתור צעירה זה חלום בלהות להשיג דירה לעצמי ועוד ועוד … אבל הסיבה שמביסה במכה אחת את כל הסיבות האלו, היא בעצם סיבה בריאותית שגורמת לחיים שלי בישראל להיות בלתי נסבלים.

קיץ, עונה של כיף, שמש ים ואבטיח … כמעט כל אחד אוהב קיץ, אבל אצלי, קיץ זה עינוי אחד גדול, סבל ובעיקר סבל רב.

אני יכולה להתמודד עם שלג, עם סופת רעמים וברקים ועם ערפל, ואפילו מומלץ. אבל עם חום, ואפילו החמימות הכי קטנה, אני קורסת בשנייה.

מגיל קטן אני סובלת מאלרגיה לשמש, שבאה להגיד שלום בכל יום שמשי בחורף ומתמקמת סופית על הגוף כבר מתחילת מרץ ועד סוף ספטמבר-אוקטובר. זה בא לידי ביטוי בכוויות אדומות על הרגליים, ופריחה בעיקר על הגב והחלק העליון של הידיים והרגליים. גירודים מכאן ועד הודעה חדשה ועור אדום, שלפוחיות באצבעות, עיניים שורפות, אף נוטף ונימי דם שמתפוצצים. חשיפה מידית לשמש גורמת לי סינוור אוטומטי, מיגרנה וסחרחורת איומה. לא משנה גם אם שתיתי 5 כוסות מים לפני ויצאתי עם שמשיה, כובע, משקפי שמש. זה הסיוט שאני עוברת כל שנה בעיקר בין מאי לספטמבר.
האלרגיה הזו, לא באה לבד. היא מלוות ברגישות לא ברורה לחום, שאף רופא לא מצליח להגדיר. אפילו כשאני בחורף מול גוף חימום אני מתחילה להרגיש סיפטומים של עייפות, כאבי ראש, סחרחורת ובחילה. ובקיץ, האלרגיה והרגישות מתחברות להן יחד וגורמות לחיים שלי להיות בלתי נסבלים. אני לא יכולה לצאת מהבית, כשהייתי עוד תלמידה הייתי נשארת בבית בימי שרב או יוצאת ממש מוקדם עוד כשאין שמש חזקה. כשהייתי בבית בחופש הגדול, הייתי סוגרת את כל התריסים בבית עד שהייתה חשיכה מוחלטת ומדליקה מזגן על טמפרטורה נמוכה. אנשים היו קוראים לי ערפד. לא מסוגלת לסבול אף לו קרן שמש אחת. מיד אני מרגישה סחרחורת, כאבי ראש וגירודים. כשאני קמה כל בוקר ביום קיץ, אני ישר מסתנוורת מהשמש וכמעט נופלת, תוקפת אותי סחרחורת איומה ואני מסוגלת לא לאכול עד הערב בגלל הבחילות וחוסר התאבון שפוקד אותי. אני רצה לסגור את כל התריסים. כמובן, בגלל שאני לא לבד, בערב ההורים שלי פותחים את התריסים ולפעמים אנחנו רבים על השטות הזאת.
כל הזמן חם לי, כבר ממרץ אני לובשת חולצה קצרה ואומרת ביי לגרביים ולסוודרים. אפילו מטיול קצר בחוץ עם רוח קרירה אני חוזרת כולי מתנשפת ומזיעה. ממה ?!
ואם ההורים שלי לא מדליקים מזגן בלילה, אני גם לא מסוגלת לישון. אני סובלת הרבה מנדודי שינה בקיץ. אתם בטח מתארים כבר איך נראה חשבון החשמל שלנו כל קיץ … השנה למשל, מיוני עד ספטמבר רצוף המזגן היה פתוח רצוף כמעט 24/7.

כבר עכשיו אני בבית כי לקחתי כבר ימי מחלה כי קמתי בבוקר עם מיגרנות וסחרחורות. העיניים שלי שורפות ממש והפריחה ממשיכה להתפשט. אני לא רואה את עצמי מצליחה לתפקד כאן בארץ בעבודה, הרי אני לא יכולה להחסיר מעבודה במשך 4 חודשים רצוף בגלל אלרגיה. אף עבודה לא תקבל אותי ואם יוקר המחייה כאן אני לא רוצה לתאר אפילו מה יקרה לי. כל השפעות שלי והחום מגיע דווקא בקיץ. לפני שנתיים היה לי שפעת עם חום 38 והצטננות ביום שרבי של 40 מעלות בחוץ. ואפילו לא הדלקנו מזגן, כי הבית היה קר [ זה היה בתחילת מאי]. וזו ההוכחה שהשפעת לא מגיעה מהמזגנים. למחרת אגב, היה 23 מעלות וקריר, והשפעת נעלמה כלא הייתה.

מיותר לציין שאני סובלת הרבה מקוצר נשימה בגלל האובך כאן, בגלל החנק בקיץ. אני לא מסוגלת לא ללבוש גרביים ולא שום מכנס או חולצה ארוכה. כל שנה הייתי רבה עם המורה לספורט חחח.

אני לא יודעת מאיפה המקור של זה, והבנתי שאני לא היחידה במשפחה שלי שסובלת. גם דודה שלי וההורים שלי סובלים מזה, אבל לא בקיצוניות כמו שלי. חלק אומרים שזה בגלל שאני עם עור בהיר ושיער שטני, אחרים אומרים שזה בגלל שיש לי גנים של מדינה קרה, ואחרים, טוענים שזה חוסר התאמה קיצוני לאקלים הישראלי.

סבלתי מלא טענות מאנשים כשהייתי צעירה יותר שאני ממציאה את זה מעצלנות, ושזה לא הגיוני כי נולדתי בארץ. הרכזת של השירות לאומי צעקה עליי פעם אחת שאפסיק עם התירוצים העלובים האלו, כשאמרתי לה שאני לא מסוגלת לצאת החוצה כדי לעשות שליחויות כי אני מתמוטטת מהחום.
אבל אין קשר בכלל בין הדברים !

יש בעיה וצריך לפתור אותה. האלרגיה לחום מונעת ממני להתקדם בחיים. אני תקועה בבית, סובלת וחולה. במשך 4 חודשים של עינוי שלא נגמר, שרק המזגן מצליח להחזיק אותי בחיים. ואין לי ברירה, אני הייתי ואצטרך להמשיך לצאת. בין אם לקחת את אחותי מהגן כשהייתי צעירה יותר, בין אם ללכת לבית ספר או לעבודה … וכל יציאה כזו מרתקת אותי למיטה למשך שעתיים, עד שאני מתאוששת. בשנה שעברה, כשחזרתי הביתה משירות לאומי, והיה ממש חם, שפכתי על עצמי בקבוק מים מרוב שהרגשתי שאני עומדת להתמוטט. אני גוררת את עצמי בקושי לתחנת אוטובוס כשאני נוסעת לעבודה, עד כמה שהיא קרובה כל הדרך מלאה בשמש חזקה.

ויש פיתרון לסבל הזה. לכן אני רוצה יותר מתמיד להגר. אני רוצה פעם אחת לחיות חיים בריאים בלי חרדות מהקיץ ומכל יום שמשי. וכאן רציתי לשתף אתכם בצד הפחות מוכר להגירה, הצד הבריאותי. שלעיתים יש בעיה בריאותית שמאלצת לעבור למקום אחר, ובמקרה שלי, לאקלים קר. ולפי דעתי, זה קובע הכל. הזכות הבסיסית שלי לחיים בריאים.

מאת
אני לא באה להראות את הצדדים היפים בסיפור ההגירה כפי שרבים נוהגים לעשות. אני באה להראות לכם מנקודת מבט של מישהי צעירה, עד כמה זה קשה ומאתגר להגר. אני רוצה לתת את התקווה לעוד אנשים בגילי וגם צעירים יותר, שלא רואים את עתידם בארץ וחולמים להגר בעתיד.

Subscribe
Notify of

13 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
vamp
Guest
1 year ago

וואו חשבתי שאני היחידה. ממש לא מתפקדת ואין לי חיים בגלל חוסר סבילות לחום והשמש. מעניין איך אפשר ליצור איתך קשר

יסמין
Guest
2 years ago

גם לי יש גירודים, אדמומיות ועייפה מאד כשמגיעה הביתה
אבל בקור כואב לי הראש מתפוצץ ואני שונאת ללבוש הרבה שכבות בגדים בקיצור שונאת חורף וקור בהצלחה

Alpine lad
Guest
2 years ago

סוף סוף אנשים כמוני אני שונא את הקיץ במדינה הזאת זה פשוט איום ונורא. למזלי המצב שלי לא כל כך גרוע כמו שלך. גם אני חושב בעתיד לעבור למדינה קרה לא יודע מתי ולכמה זמן כי אני כן מרגיש חיבור לישראל לטוב ולרע

הכל דביק
Guest
Reply to  Alpine lad
2 years ago

החום בארץ מתבטא בשמש חזקה.זיעה ללא הפסקה.האספלט רותח.האנשים עצבניים
הכל צפוף.אין רגע נחת.
והכי גרוע האנשים הדביקים שואלים שאלות ללא הרף.
אין נימוס.אין תרבות.אין כבוד.אין כיבוד הזולת.
לתומי חשבתי שאשכנזים יוצר מתורבתים אז חשבתי…
החום מוציא את כל האנרגיות הרעות מכולםםםם.
יוקר המחיה הופך את האנשים לזאבים טורפים.
הצפיפות לשינאה וזעם.ומלחמה למעט פרטיות.
חוסר החנייה מטריף את האנשים.הכל יקר.
אין ביטחון אישי.לא ביטחון כלכלי.
איש את אחיו חיים בלעהו.
פראי אדם.שונאי אדם.
הממשלה מומחית בהפרד ומשול.
הממשלה עשירה והעם עני

י.סופר
Guest
2 years ago

שלום וברכה!
כדאי שתדעי שלפי היהדות ( שמן הסתם היא הדת של אבות אבותייך שלא היו פחות חכמים ממך ורק בזכותה חזרנו לארצנו) אין מצב שליהודי לא תהיה אפשרות לגור בארץ ישראל, ואם הוא חושב שהוא מהגר ,בעצם ארץ ישראל הקיאה אותו, מציע לך לחפש מקום אחר בא"י שיש בה הרבה סוגי אקלים במקומות שונים,משא"כ למשל ברוסיה הגדולה שמאות קמ באותו אקלים.

Kek
Guest
Reply to  י.סופר
2 years ago

ממש! תעשה טובה אם הפאקינג נציונאליזם שלך!

יאיר
Guest
6 years ago

ביולי-אוגוסט אני יושב בבית כמו אסיר במזגן. יוצא רק בבקרים ובלילות. אבל קיבלתי זאת כמציאות נתונה. העור שלי נולד לאירופה. מצד שני החורף נעים.

nati levin
Guest
6 years ago

I know that feel sis.
moving to the Netherlands in august
much love and health
<3 🙂

מהגג בנחת
Guest
6 years ago

דמדומי הקיץ ורוח ערבית נושבת עייפתי מהחום הלוהט גם המזגן מעיק.אתה כלוא בבית כאסיר עצמי.נמלט מהחום לבית ומרגיש נורא.והנה הקיץ נגמר עוד מעט הסתיו יגיע.לו אני מחכה בשקיקה.שיגאל אותי מיסורי החום.אני תוהה לרגע קט ומנסה להבין למה מחכים כולם לקיץ.ולא מצליח.החום מעיק.השמש מטגנת אותך.יובש בעיניים.הצוואר החשוף צורב.הפיח משדרג את החום לנורא יותר.כולם עצבנים.מצפצפים בטירוף.מפלס האלימות עולה בקיץ.כל הנוער ברחוב מבוקר עד ליל.שותים.משתכרים.משתגעים. אוי סתיו יקר מתי תגיע אני שואל ומחכה לך בכל כוחי.חלומי הרטוב.ללבוש חולצה ארוכה להתענג על הקרירות שלך.בוא בוא.

Northstar
Guest
6 years ago

צודקת כרגיל… גם אם נצליח לפתור את כל הבעיות בישראל (אממ, פחחחח!) את מזג האוויר אי אפשר לשנות.

גם אני סבלתי קשות מהחום הישראלי, עם שלל סימטומים כמוך, עד שעברתי למדינה צפונית וקרה. הקיץ כאן נמשך משהו כמו חודשיים, ואם הטמפרטורה עולה מעל ל26 מעלות זה נחשב חום קיצוני, אנשים הולכים ברחוב בתחתונים ובוכים על כמה שחם להם…המקומיים כאן צוחקים עליי כי אני היחידה שאוהבת את הקור והשלג…

החום
Guest
6 years ago

החום בארץ נוראי.ורבים סובלים ממנו.אצלך זה ממש קיצוני.ואת חייבת להגר למדינה קרה.הבעיה שגם מדינות קרות יש להם קיץ חם ומהביל.אז אני לא יודע איך זה יעזור.במקרה שלך את צריכה בקיץ להיות במדינה שיש בה חורף.כלומר לחיות בשתי מדינות.וזה אפשרי אם יהיה לך אזרחות זרה.אנ אישית סובל מהקיץ ואני מזרחי.הקיץ גומר אותי.אני מתייבש.מזיע.חם לי.אני בגהינום.שמעתי שבוונקובר יורד הרבה גשם בקיץ.צריך לבדוק.