Sign In

Remember Me

גיל ההסכמה המותר ביחסי מין בישראל ובעולם

לתת למחוקקים מבוגרים ושמרנים לחוקק חוקים בעיניי סקס בהכרח יגרום לבלאגן. ואכן במשפט הפלילי גיל ההסכמה המותר לקיום יחסי מין הוא מסובך ומעוות שאני בספק אם האזרח החרמן מתמצא בו.

בחוק יש הבחנה בין בעילה בהסכמה לאי הסכמה, למין שני הצדדים, להפרש השנים וליחסי המרות בינהם.
ברור שיחסי מין לא בהסכמה ובכל גיל נחשב לאונס. אך כאשר הצדדים מסכימים בינהם לקיים יחסי מין המחוקק החליט להתפרע.

בספרד, יפן, קוריאה וארגנטינה מותר לקיים יחסי מין מגיל 13 ובמקסיקו מגיל 12.

גיל ההסכמה בישראל אורגיה של עיוותים

החוק: מתחת לגיל 14 יחסי המין אסורים לכולם.
העיוות: זוג נערים ששוכבים בגיל 13 נחשבים כעבריינים כאשר האחריות הפלילית על אזרח בישראל היא החל מגיל 12. זה משעשע שהמחוקק קבע שבגיל 12 הילד בוגר לאחריות של משפט פלילי אך לקיים יחסי מין הוא לא בוגר.
נקודה נוספת: החוק שיוצא מנקודת הנחה שנער בן 13 הוא פגיע וחסר ישע שאינו מסוגל לקבל החלטה שקולה לגבי רצונו המיני עומד בסתירה למקרה שנערים בני 13 וילד בן 12 ביצעו מיוזמתם מעשה מגונה בילדה באזור השרון. לפתע הנער חסר הישע הפך לפושע שעשה מעשה "זוועה". אמנם ההתייחסות לנער השתנתה בגלל גיל הקורבן, אך מקרה כזה מוכיח שגיל ההסכמה (14) שקבע המחוקק בישראל מנותק מהמציאות.

החוק: מגיל 14 עד גיל 16 יחסי המין מותרים כל עוד בין הצדדים נשמר פער של עד 3 שנים ואין יחסי מרות בניהם. מעבר לפער זה יחסי מין אסורים.
העיוות: אם נערה בת 14 שוכבת עם בחור בן 17 זה חוקי, אבל אם הוא בן 18 הוא הפך למפלצת. החוק מגדיר זאת כבעילה אסורה בהסכמה אל אף שהפער הגילאים בניהם הוא 4 שנים בעוד שפער של 42 שנים נחשב כחוקי אם הנערה בת 16 והוא גבר בן 58, ללא יחסי מרות.

ועוד עיוותים:
הוא או היא בני 15 ו- 364 יום והפרטנר לסקס הוא בחור בן 19 זה לא חוקי, אבל אם הוא או היא בני 16 ויום והפרטנר לסקס הוא זקן בן 82 זה חוקי.
היא נערה בת 15 והוא בחור בן 29 זה לא חוקי בישראל אבל חוקי ביפן. האם המחוקק הישראלי רומז שבחורה יפנית בוגרת יותר מישראלית?
היא בת 15 והוא גבר בן 39 זה לא חוקי, אבל אם הם מחליטים להתחתן אז פתאום מותר. מה הקשר??!
הוא נער והיא אישה. אופס! כאן אנשים מתבלבלים כי הם שבויים בתפיסה שרק הגברים חרמנים וזה לא הגיוני שאישה תחשוק בנער. במקרים כאלו מתרחשים עיוותים מעניינים כמו למשל החידה הבאה: הם היו שלושה בני 15 שהזדיינו בכיף עם אישה שחשקה במגע של שלושתם, את מי עצרה המשטרה? את הנערים! למרות שלשיטת המחוקק זו האישה שעברה על החוק. הצביעות וההבחנה שהמערכת מגלה כלפי המעורבים שעברו על החוק באופן זהה מעידה שהחוקים היום אינם נותנים מענה למצב האמיתי במיטה. (גבר ששוכב עם נער בן 15 בהסכמה יחשב לסוטה מין אכזר ומסוכן שיש לכלוא אותו. גבר ששוכב עם נערה בת 15 בהסכמה יחשב כעבריין אבל לא מסוכן. אישה ששוכבת עם נער בן 15 בהסכמה, כאן אנשים יעדיפו להדחיק או להסתפק בעבודות שירות…)

כיום הפרמטר היחיד לקביעת האחריות האישית הוא פרמטר הגיל. הוא ברור ונוח למחוקק, למערכת המשפט ולמשטרה אך מכליל וגורף תוך פגיעה בזכויותיהם של חלק מבני הנוער הבוגרים. הרי לא כולם בוגרים במידה שווה, חלקם בוגרים יותר לגילם ואחרים פחות. ישנם בנות 18+ שהן ילדותיות ובנות 14 שבוגרות מהן, כנ"ל בנים. המחוקק התעלם מהמצב הנפשי של הצדדים ולכן החוק בהכרח מעוות.

תוך כדי כתיבת הפוסט עלה לי רעיון שהמועד המותר ליחסי מין צריך להיות משוקלל ממספר פרמטים, למשל; שילוב של גיל ומצב בגרות נפשית. כך שייתכן מצב שנער/ה בני 15 ובוגרים נפשית יורשו לשכב עם בני/ות 24 בעוד שבני 17 לא בוגרים לא יורשו.

גיל ההסכמה בעולם

רוב המדינות קובעות את גיל ההסכמה בטווח הגילאים שבין 14 ל-18, למרות שניתן למצוא גם מדינות שקבעו גילאים צעירים כמו 9 ו-12, ומדינות שקבעו גילאים בוגרים כגון 20 ו-21. גיל ההסכמה משתנה לעתים גם לפי אופי וסוג יחסי המין ולעתים על פי מין האדם הנדון (ראה מפה אינטראקטיבית למעלה).

ולכם, יש לי רק עצה אחת: עשו אהבה! בכל זמן ומקום 🙂

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.