Sign In

Remember Me

ישראל – מדינה "קומוניסטית" במסווה של דמוקרטיה פרלמנטרית?

ישראל – מדינה "קומוניסטית" במסווה של דמוקרטיה פרלמנטרית?

זה נשמע הזוי בלהודות בכך, אבל לאחרונה יותר ויותר רמזים ואלמנטים גורמים לי לחשוב שישראל היא בעצם מדינה קומיניסטית בסתר, מושפעת בעיקר מעקרונותיה של ברית המועצות. ואני אסביר לכם למה. כמובן זאת דעתי האישית ואתם ממש לא חייבים להסכים איתי, אך בצורה מכבדת וראוייה, כמובן. תודה רבה ל-4 שנות לימוד באוניברסיטה הצרפתית שלימדו אותי כיצד לכתוב מאמרים, וקורסים במדעי המדינה, יחסים בינלאומיים ומשפט פלילי לענייני עסקים שלימדו אותי לנתח את המצב בארץ בצורה יותר טובה.

Pourquoi l'URSS n'a jamais été une terre promise pour les juifs - Russia Beyond FR

  • מדינה סוציאלית על הנייר – אך שלטון אוליגרכי בפועל בעל שחיתות שיטתית

קיבלתי פיקדון צבאי של כמה עשרות אלפי שקלים למרות שעשיתי שירות לאומי, ואבא שלי קיבל משכורת יפה כשהיה בחל"ת במשך כמעט שנתיים בגלל ה"קורונה". כן, לעומת מדינות אחרות, ישראל היא יחסית סוציאלית. אבל האם היא באמת דואגת לאזרחים שלה? לא.

אכפת להם שילדים סבלו ממסיכות במשך שנתיים בבתי ספר? אכפת להם מניצולי שואה שאין להם פת לחם לאכול וכסף כדי לחמם את עצמם בחורף? או מנערים בסיכון, אכפת להם? לא אכפת להם, אבל לפתע להעביר תקציב מכובד ללהטב"ים או לטרנסים זה הרבה יותר חשוב. שאלו אנשים שעובדים, שיש להם כסף. לבדוק תו ירוק ומסיכות לזה יש להם כסף. לממן את המחבלים, יש כסף. למדינת ישראל יש עדיפויות לא ברורות.

בישראל אם אתה לא מספיק חכם לבדוק שמגיע לך זכויות ועזרה מהמדינה, אף אחד לא יטרח להודיע לך זאת. בצרפת, הם מנסים בכל דרך להודיע לאזרח הפשוט איזה זכויות ועזרה מגיעות לו. בהתמחות אני כרגע עובדת על מדריך לשכירים על כל הזכויות והעזרות שמגיעות להם בתור הורים לעתיד והורים צעירים. ויש כלכך הרבה עזרה מהמדינה שאי אפשר כבר לדעת מאיפה להתחיל, כלכך הרבה אינפורמציה, כלכך הרבה חוקים. וזה כל הזמן משתנה. אני צריכה לבדוק מתי זה עודכן, כי אסור לנו להטעות את השכירים. ואז צריך לרשום זאת בשפה פשוטה שהם יבינו. זאת עבודה של ממש, זה מעניין. וזה רק מוכיח לי עד כמה ישראל מדינה זבל.

למרות שהמערכת הצרפתית סובלת מבעיות רבות ורוב האנשים לא יודעים לעבוד, כמו בכל אדמיניטסרציה, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שבצרפת יש הרבה יותר עזרה מישראל. ובסופו של דבר, יותר אכפת להם מהאזרחים מישראל. אפילו מזרים אכפת להם. איך זה שאני בתור סטודנטית ישראלית בצרפת, ללא אזרחות נוספת, קיבלה כמה עזרות כספיות מממשלת צרפת במהלך הקורונה? ואני מדברת על סכומים מכובדים ! לא אכפת להם מאיפה באתי ומה האזרחות שלי, איך שהם ראו שאני לומדת בצרפת, הם נתנו לי עזרה. אבל בישראל נדמה שאם אתה לא בעל אזרחות ישראלית או לא יהודי, אתה אזרח סוג ב'.

בישראל, רק אליטה אוליגרכית חיה כמו שצריך. איך הגענו למצב שההורים שלי, ששניהם עובדים עם משכורות טובות, עם דירה משלהם, בקושי גומרים את החודש? ומה עושים אלו שאין להם אפילו את זה? איך אנשים מסתדרים בארץ כשהם מרוויחים שכר מינימום? המדינה לא מפסיקה לשחוק את מעמד הביניים. המעמד הכי חשוב. המעמד שעובד, המעמד שמריץ את הכלכלה. אני יודעת שהעניים, מתחת לסכום מסויים, מקבלים עזרה. הייתי עדה לכך. למשל דודה של אבא שלי במשך זמן רב עבדה בחצי משרה והייתה צריכה לטפל בסבתא רבא שלי, היא הייתה מקבלת אוכל מעמותות בחגים, עזרה כספית רבה מהמדינה, שלקחה על חשבונה חצי משכר הדירה שלה, והיא חיה בדירה גדולה ומרווחת, עם כמה חדרים. והייתה כל הזמן מארחת את המשפחה אצלה.

ויש כמובן את המעמד העליון, שנהנה מפריוולגיות רבות, כי הוא הבן של, הבת של… כמובן. אין זה מפתיע כשאתה רואה מאיפה באים השחקנים בסדרות ישראליות עלינו גדלנו, לרוב זאת מישהי שנכנסה לשם כי אבא שלה פוליטקאי, או אמא חברת כנסת. למשל איך נועה קירל התפרסמה כלכך? אבא עשיר. אחרי הכל, זה לא אומר שהם לא משחקים טוב, זה פשוט מעצבן שלאזרח הפשוט אין סיכוי להגיע למקומות האלו. כאילו הכישרון שווה לתחת. צריך להכיר את הבן אדם הנכון.

שלא נדבר על עובדי המדינה. כדי לעבוד בממשלה, צריך קשרים. בצרפת, כדי לעבוד בתחום הציבורי, צריך לעבור מבחני קבלה. יש קורסים של הכנה של שנה מראש, אפילו ממוננים על ידי המדינה ! בניגוד לארץ, בצרפת כדי לעבוד אצל הקבינט של השר לא צריך להכיר מישהו שם למעלה. מספיק לעבור מבחני קבלה, וזהו. לפי האתר הממשלתי של השירות הציבורי הצרפתי, כדי לעבור את מבחני הקבלה צריך מינימום תואר ראשון (3 שנות לימוד במוסד אקדמאי מוכר, למשל אוניברסיטה או מכללה) ואזרחות *צרפתית*. זהו. לא שום קשרים, לא אבא שר, לא אמא בפרלמנט.

מכאן ניתן להסיק שישראל בעלת שלטון אוליגרכי, דבר שמאפיין את ברית המועצות, וכל מדינה קומוניכסטית שמכבדת את שמה. מוכרים לנו שהמדינה סוציאלית, ואכן יש עזרה, לכמה שכבות מהאוכלוסיה, אבל כמו בבירת המועצות, מעמד הביניים תמיד נדפק. ורק המקורבים לשלטון חיים כמו שצריך. או הממש עניים (תקנו אותי אם אני טועה). כאילו יש רצון ליצור 2 מעמדות חברתיים בעלי פערים עצומים – העשירים והעניים.

בנוסף, השנה היה לי קורס של משפט פלילי לענייני עסקים שמאוד אהבתי. והמרצה לא הפסיק לדבר על מדינות שסובלות משחיתות שיטתית, כגון רוסיה וברזיל. לפי ויקיפדיה, שחיתות שיטתית נובעת מחולשת הארגון או התהליך. בין הגורמים שמעודדים שחיתות שיטתית ניגוד עניינים, כוחות מונופוליסטיים, העדר שקיפות, משכורות נמוכות ותרבות שפוטרת מעונש. במצב של שחיתות שיטתית השחיתות היא הכלל ולא היוצא מהכלל. וזה המצב של הארץ.

הוא אפילו אמר שצרפת יכולה להיחשב כבעלת שחיתות שיטתית, אך כיוון שהגישה לעבודות בשירות הציבורי (לא בהיכרח במשרד הפנים, אלא בקבינט של שר, אצל חבר פרלמנט וכד') נעשת על ידי מבחנה קבלה שפתוחים לכל אחד אם הוא ממלא 2 דרישות שציינתי למעלה. וזה למה צרפת לא בידיוק סובלת משחיתות שיטתית. אז אם אתה בא משכונת עוני בצרפת ושיש לך תואר ראשון ואזרחות צרפתית, ועברת את מבחני הקבלה, תוכל לעבוד בקבינט של השר. גם הלימודים הם כמעט בחינם. ויש מלגות לסטודנטים שבאים ממשפחות קשות יום. ובישראל ? לא. פשוט לא.

אך ישראל כן, כי ההתנהלות בישראל ממש דומה להתנהלות בצרפת, באופן יותר גרוע וכמובן, הגישה לעבודות ממשלתיות מותנת בלהכיר את הבן אדם הנכון. בצרפת הלימודים ציבוריים בחינם, כניסה לאוניברסיטה ללא מבחני קבלה קשים והזויים, ולא דורשים ממכם ציונים מוגזים ותעודת הצטיינות כדי להתקבל לאוניברסיטה. ישראל מגעילה אותי.

לבסוף, מיותר לציין שהעשירים רק ממשיכים להתעשר יותר, והעדיפות הראשונה של ממשלת ישראל במשבר הקורונה הייתה לעלות את שכר חברי הכנסת, כאילו שהוא לא היה מספיק גבוה !!!

בין רנסנס טכנולוגי לאימה דיסטופית: איזה מין עתיד מחכה לנו מעבר לפינה?

  • "אין לנו ארץ אחרת" : פרופגונדה ציונית ושטיפת מוח מגיל קטן בעידוד הממשלה ומשרד החינוך

מי לא זוכר כשהיה קטן, היו חופרים לנו עוד בגן ש"אין לנו ארץ אחרת, גם אם אדמתי בוערת" והיינו שרים זאת. פרופגונדה. מי לא זוכר עד כמה היו חופרים לנו שאנחנו העם הנבחר, ושישראל נמצאת במרכז העולם? נו, כל בן אדם שגדל בארץ יודע על מה אני מדברת.

וזאת פרופגונדה שלא הייתה מביישת כל מדינה קומוניסטית. גם בברית המועצות הייתה להם פרופגונדה כזאת. שהם חיים במדינה הכי טובה בעולם, שיש להם עזרה, שיש להם הכל. ומי שרוצה לעזוב, בוגד !

מיותר לציין עד כמה חופרים לנו שכולם אנטישמים, עוכרי ישראל. ורק בישראל טוב. שאם תיפול ברחוב לא יעזרו לך, שהתקשורת עד היום מפרסמת כתבות על ישראלי שנסע לתחרות באירופה וחזר עם הזנב בין הרגליים כי סבל מאנטישמיות שמה, ואז ושהוא אמר עד כמה "אין לנו ארץ אחרת". שהיה לפני כמה שנים סדרת פיגועים בפריז, ובמקרה בפיגוע אחד אחד ההרוגים היה יהודי, במקרה. אז כמובן התקשורת הישראלית מתחילה לפרסם שהיה פיגוע אנטישמי בצרפת. נו, ברור. הרי כולם אנטישמים. ואנחנו מסכנים, נרדפים באירופה.

הרי איך אפשר להתעלם מהעובדה שכל שנה יותר ויותר אנשים יורדים מהארץ ? ומה שמעניין את ישראל, זה עולים מצרפת שלכולם יש מכנה משותף – דתיים מאוד. הם גם לרוב באים מאותן ערים עם ריכוז מוסלמי גבוה, שאפילו צרפתים לא מוכנים לגור שם. ולא ברור למה הם גרים שמה. אני מדברת על ערים כמו מרסיי, Sarcelles, Pantin, וכד'. ובערים האלו יש אוכלוסיה מוסלמית וענייה גדולה, שאפילו תוקפת צרפתים נוצרים. ומן הסתם שהם תוקפים יהודים. אז העולים אלו מכלילים שכל צרפת ככה. כי הם חיים לצד מוסלמים אנטישמים, אז זה אומר שכל צרפת ככה, ושאפשר ללכלך עלייה שהיא אנטישמי, וזה תורם מאוד לממשלה הישראלית בפרופגונדה שלה, כדי להגיד לנו "תראו כמה עולים יש מצרפת, זאת מדינה אנטישמית! הישארו בארץ!". ואם את מכירים את צרפת טוב כמוני ורואים מאיפה הם באים. אתם מבינים שהכל שטויות. אפילו שאלתי יהודים צרפתים והם הסכימו איתי שעושים מעכבר פיל.

וכמובן, לא שמתם לב שכמעט כולם מזרחים? למה אנחנו כמעט ולא רואים צרפתים אשכנזים שעולים לארץ ? כי האשכנזים נשארים בצרפת. וגם לא חסר יהודים מזרחים צרפתים שחיים בערים נורמאליות, עם ריכוז צרפתי נוצרי או חילוני, שמכבד את הקהילה היהודית. כמו Levallois Perret, פריז, Rueil Malmaison. אבל לנו מראים רק את הצד של הצרפתי היהודי שגדל בSarcelles וסבל מתקיפות אנטישמיות מהשכן המוסלמי ולכן עלה לארץ. כאילו הם לא מסוגלים להבין שיש בעיה בשכונה שהם גרים בה! ולא במדינה עצמה. זה כמו לזרוק בגד כי הוא מלוכלך, במקום לכבס אותו.

אז הגיוני שההאוכלוסיות האלו ירצו לעלות לארץ, הם גרים בשכונות פשע מוסלמיות. ובישראל יש אוכל כשר בכל מקום, בתי כנסת בשפע, וכמובן פרופגונדה יהודית וציונית כמו שהם אוהבים. אבל בתור ישראלית שגרה בצרפת, אני דווקא רואה יותר ויותר ישראלים שבאים לפה. ותאמינו או לא, אפילו מסורתיים ואפילו הכרתי כמה חרדים שעברו לצרפת. שתבינו, אפילו לחרדים נמאס מהארץ !

אני זוכרת שדיברתי עם בחור שהיה איתי בשכבה בכיתה י', והוא אמר לי שמלמדים אירופאים מגיל קטן לשנוא יהודים. היית בהלם. ניסיתי להסביר לו שזה שטויות ושזה לא נכון והוא התחיל להתווכח איתי. הבנתי שהבחור הוא מקרה אבוד ופשוט ויתרתי. ממש התעצבנתי מהריב הזה אבל עכשיו אני פשוט מרגישה רחמים עליו, הבחור עבר שטיפת מוח מגיל קטן כמו בכל משטר קומוניסטי שמכבד את עצמו, הוא סבור שמה שמלמדים אותו בבית ספר הוא טוב ונכון, שהמשטר רוצה לטובתו ואם הוא יעיז להגיד משהו נגד … גולאג. טוב, לא בידיוק. אבל הבנתם את המטאפורה.

העתיד שדומיין: כיצד למנוע דיסטופיה? - ישראל ב-OECD

  • עליית מחירי הנדל"ן כמשל לאידולוגיה נגד רכוש פרטי

מי לא מתלונן על עליית המחירים בארץ, במיוחד עכשיו! וכל אחד יתן לכם תירוץ שונה. "זה בגלל היהודים העשירים שקונים דירות ומשאירים אותן ריקות", "זאת בגלל שזאת מדינה קטנה ואין מקום לכולם". "זה בגלל המיסים"

אבל אני חושבת, שזאת הדרך של הממשלה לומר, "לאף אחד לא מגיע רכוש פרטי, חוץ מחברי המפלגה הקומוניסטית הישראלית". ואלו שקנו דירות בשנות ה-80, וה-90 ואפילו בתחילת 2010 כשהמחירים עוד היו יחסית שפויים להיום, יצאו בנס. אבל מה עם הדור הצעיר, מה איתנו? אנחנו תמיד נדפקים. מה, לא מגיע לי להיות בעלת נכס? מה אני צריכה לממן כל חיי איזה בעל דירה מושחתת שרק מתעשר על חשבוני, ולרוב תמורת דירה זבל ומגעילה, ותמורת מחיר מופקע? בצרפת יש את אותה התופעה, אבל בצרפת יותר זול לקנות מאשר להשכיר. והבנקים נותנים משכנאות יותר בקלות. אבל בישראל, יקר להשכיר ויקר לקנות. כאילו שהממשלה נגד רכוש פרטי.

כמובן, איך שחכנו, את הקיבוצים בתולדות המדינה, שפעלו על ידי מודל קומוניסטי. אין לך רכוש. הכל שייך לכולם. רכוש פרטי זאת כפירה במדינת ישראל. לרצות לקנות דירה זה מותרות. לרצות לחיות לבד בנכס משלך בלי לתת דין וחשבון לאף אחד זה אסור. המדינה רוצה לשלוט בהכל, ואני לא אתפלא אם הם מעלים את המחירים בכוונה. המדינה רוצה ליצור 2 מעמדות חברתיים, עשירים ועניים. וכמה שיותר פערים, כמה שיותר טוב. והכל מתחיל בהעלת כוח הקנייה, והדירות.

הרי אם לא מספיקים לבנות כל הזמן דירות חדשות, ואם 50% מהשטחים מחוץ למרכז לא מנוצלים, למה להמשיך ללכת ראש בקיר עם התירוץ של "אין מקום מספיק לכולם". הרי לא אמרת הרגע שכל יהודי צריך לעלות לארץ ישראל? המדינה סותרת את עצמה. אפילו אין לה את היכולת לספק מחייה נורמאלית ליהודים. לסיכום – פחח

N12 - עליית מחירי הדיור: כך זה נראה ב-10 השנים האחרונות

  • הפטישים ביום העצמאות, התקרבות ישראל לסין והקיבוצים בקום המדינה – עקרונות קומוניסטים בסתר ?

זהו פרט שולי שאף אחד לא שם עליו. אבל למה בכל יום עצמאות חייבים למכור פטישים עם דגל ישראל? זה לא מראה שמנסים להעביר לנו בסתר מסר מסויים? זה דיי מצביע על עקרונות קומוניסטים. מיותר לציין את העלייה הגדולה מברית המועצות, שתרמה לא מעט לביסוס עקרונות קומוניסטים במדינת ישראל.

ובנוסף, בתקופת הקורונה ניתן להבחין שישראל שאבה השראה רבה מסין בנוגע לניהול המשבר. איך לא, מדינה קומוניסטית. אם אני לא טועה, ממשלת ישראל אפילו הביעה בכוונתה להתקרב יותר לסין. כאילו למה שממשלת ישראל, שנחשבת מדינה דמוקרטית עם עקרונות של זכויות אדם וחירויות הפרט, שקרובה לאיחוד האירופאי ולארצות הברית, תצטרך להתקרב דווקא לסין, דיקטטורה במסווה של קומוניזם?

לבסוף, מסתבר שבאמת יש מפלגה קומוניסטית ישראלית. ותאמינו או לא, הסמל שלה לקח השראה רבה מברית המועצות. אנחנו רואים את הפטיש והמגל, והחיטה. מזעזע.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית – ויקיפדיהאין קומוניסטים טובים

מאת
אני לא באה להראות את הצדדים היפים בסיפור ההגירה כפי שרבים נוהגים לעשות. אני באה להראות לכם מנקודת מבט של מישהי צעירה, עד כמה זה קשה ומאתגר להגר. אני רוצה לתת את התקווה לעוד אנשים בגילי וגם צעירים יותר, שלא רואים את עתידם בארץ וחולמים להגר בעתיד.

Subscribe
Notify of

14 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מהארץ
Guest
1 year ago

לא נראה שיש לך הבנה טובה במה זה קומוניזם כלל.
הראיה שלך זה שיש שירים פטרוטיים במדינת ישראל? ומה בצרפת או בארה"ב אין שירים כאלו?

אה יש אליטה תרבותית של שחקנים בני שחקנים? האם שמעת על הוליווד? אותו דבר.

הטענות שלך לקומוניזם בישראל מגוכחות.

Some girl
Guest
1 year ago

כל הכבוד ממשששש!!!! אני שנים חושבת ככה ועזבתי את הארץ פשוט בכרטיס הלוך אחד ולא חזרתי .. ממליצה לכולם לעזוב בחירוף נפש את הבית כלא הזה

אגה
Guest
1 year ago

טריגר – הסתה טרנספובית בטקסט על "מידע" לא מבוסס בעליל.

Reply to  אגה
1 year ago

נראה שבעולם שלך אין מקום לחופש הביטוי, כל רמז קלוש שמעמיד בסימן שאלה את האמונה שלך הוא הסתה. כי אסור יותר להתבטא נגד שום דבר, כי תמיד יהיה מישהו שיפגע, והרי הרגשות, ולא ההיגיון, מובילים אותך למסקנה מהי האמת ומה נכון. או במילים אחרות, את אומרת שאם הרגש שלך נפגע אז את בהכרח צודקת. לכותבת המאמר יש זכות להתבטא נגד תיעדוף תקציבים להטב"ים, זו לא הסתה. זו דעתה ואת חולקת עליה וזה בסדר. אני נגד תקציבים לישיבות ומוסדות תורה, האם זו הסתה אנטישמית נגד היהודים? בבקשה, להתבגר. אף אחד כאן לא נגד טרנסים, במיוחד שבעל האתר הזה (אני) הוא חלק… Read more »

אנון
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 year ago

כותבת המאמר לא רק "מתבטאת נגד תיעדוף תקציבים להטב"ים", היא משווה באופן ישיר בין שתי אוכלוסיות נפרדות לחלוטין, כך שמשתמע להט"בים "מרוויחים" על חשובנם של ניצולי שואה מקופחים. בין אם מדובר בהסתה או לא – זוהי אמירה נגועת שנאה ושקרית לחלוטין. הלכה למעשה, זה כמעט נשמע כמו טיעון ציונאצי קלאסי, כפי שניתן לשמוע מן הסמוטריצ'ים למיניהם – שמתלוננים על "השתקה להט"בית" ומשליכים את כישלונם לדאוג לאוכלוסיות מוחלשות על אוכלוסיה שחוותה אפליה במשך עשרות שנים – מתוך מטרה ברורה להסית את תומכיהם נגד להט"בים. אגב, גם אמיר אוחנה הוא "חלק מהקהילה הגאה". זה לא מונע ממנו להיות שותף בבריתות פוליטיות עם… Read more »

מרגיש לא שייך...
Guest
1 year ago

אהבתי לקרוא את המאמר שלך, את ממש יותר מצודקת, מישהו כתב בתגובות על הטלוויזיה בשחור לבן, הוא מדבר על שנות השבעים, כשכמעט כל העולם יש טלוויזיה בצבע, בישראל חובה טלוויזיה בשחור לבן עם מחיקון, ואנשים שמו מחשיר אנטי מחיקון, זאת בדיוק ההגדרה של קומוניזים, שכולם יהיה בדיוק אותו הדבר חוץ מהשילטון כי לשילטון מותר, ישראל זאת מדינת עולם שלישי במסווה של מדינה נאורה, "עולם ראשון" או משהו כזה, זאת מדינה שרוצה ולפעמים מצליחה "לכלא" את אזרחיה במדינה כדי שלא ירדו מהארץ, שיהיה לה במי לשלוט, אנשים, ששכדי לרדת מהארץ אוכלת יושביה, צריכים להתעמץ יותר מכולם. אני לדוגמה, לא יכול לעשות… Read more »

Admin
1 year ago

אהבתי את התמונות! והמאמר מפתיע. הרבה נקודות העלת במאמר ואני אתייחס לחלקן, ואנסה למצוא את החוט המקשר ביניהם. נתחיל עם "קומוניזם" – אז ישראל הוקמה כמדינה סוציאליסטית שהמפלגות הקומניסטיות כמו אלו שציינת היו חלק מהמפה הפוליטית. בזמנו, בשנות החמישים, אנשים מערביים התלהבו מהרעיון הקומינסטי של ברית המועצות משום שהאידאלים קסמו להם, כמובן אלו שחיו בתוך ברית המועצות רצו לברוח ממנה, אבל אותם קומונסטים מערביים התעלמו מהעובדות במשך עשרות שנים עד שברית המועצות קרסה והאמת נחשפה. ישראל שהוקמה על בסיס כלכלה סוצאליסטית יצרה עוני משתק של דורות, לאנשים היה אסור לקנות טלווזיות צבעוניות (למען השיווין שכולם יראו שחור לבן), אז המדינה… Read more »

Last edited 1 year ago by הישראלי הנודד
Reply to  Venus
1 year ago

שירן סיפר לי שבפריז הוא הולך לרופא פרטי והם מחזירים כסף. הוא יכול לבחור את הרופא הפרטי שהוא מעדיף, שלכל אחד יש אחוז שונה של החזר. אני חושב שבדרך כלל ההחזר הוא 75% החזר, אבל אני לא בטוח. הרופאים ברפואה הפרטית יותר מקצועיים ואדיבים אז ממליץ לך 😀

Last edited 1 year ago by הישראלי הנודד
Het Paard
Guest
1 year ago

יחסית לאדם שלמד במוסד אקדמאי בצרפת, לא נראה שאת ממש יודעת להגדיר את המילה "קומוניזם", אם כן, אנא ממך, איך את מגדירה אותה?

Reply to  Het Paard
1 year ago

ממה שאני מבין, המאמר מציין את המגמה שישראל הופכת בהדרגה להיות סוציאליסטית יותר ועובדתית זה נכון. בשנים האחרונות ישראל התרדרה במדד החופש הכלכלי וההתערבות של המדינה בחיי הפרט התעצמה.

המאמר הזה לא בא לפרש את המונח 'קומוניזם', אלא הוא מאמר דעה אישי ולכן ההגדרה המדוייקת של "קומוניזם" לא העיקר במאמר, אלא המגמה שישראל הופכת להיות מדינת משטרה-סוציאליסטית.

Last edited 1 year ago by הישראלי הנודד
Member
1 year ago

ממש נהניתי לקרוא. אני חושב בכל זאת שלהגיד שישראל זאת מדינה קומוניסטית זה קצת סטרץ', אפילו שהמדינה שולטת בהכל ועם כמה שזה מגעיל אותי, אנחנו עדיין לא שם (דגש על עדיין). מה שבשבילי יותר משמעותי ולדעתי כתבת על זה ממש יפה זה הפרופגנדה. אני גם כתבתי על זה פוסט באתר, והשיר הזה (אין לי ארץ אחרת), הוא לדעתי אחד השירים הכי מזעזעים שאי פעם נכתבו, וזה שזה נחשב קלאסיקה ומשמיעים את זה בכל טקס אפשרי מגן ועד סוף בית ספר עושה לי בחילה (אחת מהסיבות דרך אגב שאני עוזב את בית ספר בסוף י"א). נחזור למבנים של מוסדות השלטון, זה… Read more »