Sign In

Remember Me

הודעה: אירן מחזיקה בנשק גרעיני. מזל טוב!

אם תשאל את ראש הממשלה, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, מהי הסכנה הגדולה ביותר שמרחפת מעל ישראל הוא יאמר לך מנופח בביטחון:

נשק גרעיני בידי אירן הוא סכנה קיומית למדינת ישראל!

כולם חושבים כשהאירנים יחזיקו בנשק להשמדה המוני זה יהיה אסון. ארה"ב, אנגליה, צרפת, האו"ם ואפילו סעודיה חוששים – אנחנו לא לבד.
אני לא זוכר ששמעתי מישהו שחושב אחרת, לפחות לא בצד הישראלי, ולכן אני לא אופתע ש- 100% מהישראלים חושבים שנשק גרעיני בידי אירן הוא רע, רע מאוד.

לפעמים אני תוהה מדוע לצרפת, סין, רוסיה, בריטניה, ישראל ואפילו לפקיסטן שהיא מדינה מוסלמית מותר להחזיק נשק גרעיני אבל לאירן אסור? יתרה מכך, אף אחד לא מעיז לפקפק בזכותה של המדינה היחידה בעולם שהשתמשה בנשק גרעיני ורצחה מאות אלפי יפנים להחזיק בנשק כזה, ארה"ב. אז לכולם מותר, אבל לאירן אסור, למה? מכיוון שלאף מנהיג אין את האומץ לומר את האמת אז אני מרשה לעצמי לומר: אם יש בעיה היא לא נשק גרעיני בידי אירן, הבעיה היא המשטר האירני – אם המשטר האירני הוא הבעיה אז צריך לרסק אותו. אבל אני לא רואה מנהיג שיש לו ביצים לעשות את זה. להערכתי זו שאלה של זמן עד שאירן תפתח נשק גרעיני, יש לה זכות טבעית כמו לכל מדינה בעולם לפתח נשק להשמדה המוני, בדיוק כמו צרפת או ישראל בחשאי. אגב, לישראל אין שום יכולת צבאית מכרעת במלחמה עם אירן. זה לא נשמע נעים לדעת שהפודמנטליסים הדתיים שונאי ההומואים האלו באירן יותר חזקים מישראל, אבל זו עובדה (שאם אתה קצין מודיעין בצה"ל סביר שתתכחש לכך).

אני אנסה להציג גישה מנוגדת: כיצד נשק גרעיני בידיי אירן יכול לתרום ליציבות במזרח התיכון ולחזק את ישראל:
כל עוד צד אחד חזק משמעתית מהצד השני, לא ייתכן שלום בניהם. באופן טבעי החזק ינצל את כוחו כדי להטיב עם עצמו על חשבון החלש וזה בדיוק מה שקורה במזרח התיכון. מי שלא הבין: ישראל היא הבריון. כל עוד צה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון שיכול להכריע כל מדינה אין שום אינטרס לדרג המדיני ללכת לשלום עם הצד השני. רק כאשר יעמוד מול ישראל כוח שווה בחוזקו, שיחזיק כמו ישראל בנשק גרעיני יופיע מאזן אימה כמו במלחמה הקרה בין ארה"ב לברית המועצות, או בין הודו לפקיסטן היום. (וגם אחרי מלחמת יום הכיפורים – הסכם השלום עם מצרים).

נשק להשמדה המוני בידי אירן יביא את ישראל לשולחן המשא ומתן ולאחר יותר משישים שנה שהמנהיגים שלנו נכשלו בכך

נשק גרעיני בידיי אירן הוא אינטרס ישראלי מובהק. ואם יש להם זכות להחזיק בנשק גרעיני כמו ככל המדינה, אז למה שארה"ב לא תבנה להם כור גרעיני (תמורת תשלום) שלפחות יהיה בטוח לשימוש?

הערה: למי שחושש מתקיפה אירנית בנשק להשמדה המונית – אני יכול להרגיע שהם יודעים שאם וכאשר האירנים יתקפו – ישראל תחריב את אירן. זה נקרא מאזן אימה.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

27 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments