Sign In

Remember Me

ביבי הפחדן מפחד מאירן – פרצופו האמיתי

ביבי הפחדן מפחד מאירן – פרצופו האמיתי
תמונת מאמר – Copyright © Steve Bell 2012

מי שחקר את מעשיו ותגובותיו של ראש הממשלה ביבי נתניהו, יגלה שבמשך כל 16 שנות שלטונו, הוא התחמק בשיטתיות ובכל מחיר מקבלת החלטות עקרוניות שעשויות להיות להן השלכות שליליות נגדו בבחירות או בדעת הקהל. ביבי חזק על חלשים – את חברי הכנסת הוא מכופף, בשרים מתעתע ולמשפחות החטופים עושה תרגילים, אבל שזה מגיע לתמיכתו הפושעת בבן טיפוחיו, החמאס, הוא נעמד דום ומציית. ביבי זוכר לטובה את חמאס שבשנת 1996 ביצע פיגועי התאבדות באוטובוסים בת"א, כך הפסיד שמעון פרס בבחירות, וביבי שהסית נגד פרס ורבין (שנרצח על ידי יהודי שומר תורה ומצוות) זכה. מאז ועד יום שמחת תורה של 2023 ביבי המשיך לתת לחמאס לגיטימציה או אישר את העברות הכספים שימשו את משנתו הפוליטית לחזק את החמאס ובמקביל את שלטון הימין בהנהגתו בכל פעם שהחמאס מבצע פיגועים על אש קטנה.

ובקשר לחיסול נסראללה? ראשית, למה ביבי המלך העירום לא חיסל את אותו ב- 1996? כי היה לו נוח מאוד שהוא מנהיג החיזבאללה במשך כל שנות שלטונו, הורג כמה חיילים בצפון, יורה כמה קטיושות לצפון, אבל לא יותר מדיי, בדיוק מאותה סיבה שהוא תמך בהמשך קיומו של החמאס. החיזבאללה עזר פוליטית לביבי, ואחרון עזר לחיזבאללה בכך שלא חיסל את הבכירים, הסכמה שבשתיקה. אך כיוון שביבי נדחק לפינה אז שלא יהיה ספק: הסיבה והקרדיט לחיסול נסראללה מגיעים למערכת הביטחון ולשר הבטחון, שעמלו בשנה האחרונה לבצע את אותם מתקפות מרהיבות עם הביפרים שהתפוצצו להם מול העיניים ועד לחיסולם של כל ההנהגה של החיזבאללה, כלומר, ההצלחה של מערכת הביטחון, שביבי לא הפסיק להאשים אותם במחדליו, היא למרות ביבי ולא בזכותו.

והשבוע האיראנים תקפו בפעם השניה. 181 טילים שוגרו לישראל.
השאלה היא עקרונית, כיצד מגדירה מדינה ריבונית את התקפת הטילים ומה היא עושה בנדון, בעיקר שמסביבה ארגוני טרור שלא מפסיקים להתקיף אותה.
התשובה פשוטה מאוד – זו הכרזת מלחמה.
הפתרון: השמדת ההנהגה האיראנית. האם ישראל יכולה לחסל את ההנהגה הפוליטית, הצבאית והדתית של אירן? אני לא בטוח, אולי בעזרת ארה"ב כן, אבל לא לבד.
למרות זאת היא יכולה לפגוע בה קשה מאוד.

העניין הוא עקרוני, והשיקול חייב להיות טובת האינטרסים של אזרחי המדינה עליו מופקד ראש הממשלה, לכן, הפתרון עשוי להיות, לפי סדר עדיפויות –

1. חיסול ראשי המערכת הפוליטית האיראנית, כולל חמנאי בעצמו.
2. השמדת מבנה הפרלמנט האירני ועוד עשרה מבני שלטון שמזוהים עם המשטר האירני שהעם האירני יראה את חולשת שלטונו ויערער אותו.
3. השמדת כל יכולת הפקת הנפט האירני, במטרה להקטין לאפס את ההכנסות המדינה מנפט. (וזה בכלל לא רלוונטי שמחיר הנפט יעלה.)
4. פגיעה בנכסים של הצבא האירני כולל במפקדה הבכירה. חיסול הצמרת של החיזבאללה הוא מודל לחיקוי.
5. פגיעה ביכולת הגרעין של אירן. (עדיפות אחרונה והכי פחות מומלצת, אלא רק בתנאי שהפעולות הקודמות יישמו, אחרת זו פעולה שנובעת משיקול פוליטי זר שנוגד את האינטרס של אזרחי ישראל).

בכל אופן, לאחר הכרזת המלחמה של אירן, ביבי הפחדן התקשר לגורו ולמודל לחיקוי שלו, ניסה לדבר לליבו של פוטין בתקווה שהבריון הרוסי יעזור לו. ברור שהכלבלב ביבי מנסה למצוא חן בעיניי פוטין העריץ, אולי ישלח לו איזה עצם, בפועל ככל שישראל מתחנפת לרוסיה כך רוסיה עוזרת יותר לאירן. שימו שיקולי מוסר בצד, אני יודע שזה לא מעניין את מרבית הערסים הישראלים, אבל חייבים להודות שרפיסותה של ישראל מול רוסיה מאז תחילת המלחמה עם אוקראניה לא עזרה לה. ומשום שביבי הפחדן פחד להעביר נשק התקפי לאוקראינה, התוצאה הישירה שהרוסים עוזרים לאירן, כי הרוסים מבינים רק כוח. כטורקיה העבירה נשק לאוקראניה, הרוסים רעדו וכיבדו את הטורקים. במילים אחרות, אני טוען שאילו ישראל היתה שולחת טנקים, מטוסים, טילים ונשק התקפי מתקדם לאוקראינה ואפילו משמידה בעצמה את הגשר שמחבר בין רוסיה לאי קרים כאות הזדהות עם העם האוקראני, ייתכן שבכלל לא היתה מתקפה האיראנית. אבל הפחדנות, השיקולים הזרים ומאפייני האישיות הדומים של ביבי לפוטין מובילים לשורה של החלטות רעות.
משום מה כשאירן תוקפת את ישראל בטילים, הממשלה בירושלים זועקת! אבל שרוסיה תוקפת את אוקראינה, זה בסדר כי אין עקרונות מנחים, כי אין טובים ורעים, רק "אנחנו והם" – כך מפסידים במלחמה.
שאלה מוסרית: למה לישראל מגיעה תמיכה בינלאומית אם היא סירבה לסייע לאוקראניה ועמדה בצד של רוסיה? להזכירכם, לאוקראינים יש כל יום את "7 באוקטובר" כולל התקפות טילים וכטב"מים (מתוצרת איראנית), חטיפת עשרות אלפי ילדים, אונס, עינויים, רצח, בזיזה. מה שעשו החמאס זה קטן לעומת רוסיה הנערצת וישראל היהירה מתעלמת.

כיצד ביבי ומנהיגים דיקטטורים חושבים?

משום שהשיקול הוא טובתו האישית ולעולם לא עקרוני או ערכי – אתם תראו שהתגובה הישראלית תיהיה מתוך שיקול פוליטי של שרידות שלטונו בלבד. שהוא מדבר על "ניצחון טוטאלי", הוא מכוון את המסר לקהל הבוחרים האידיוטי שלו, אבל אין שום כוונה ליישם את העיקרון, להיפך.

ברגע שמבינים את תפיסת העולם והמניעים קל מאוד לצפות את ביבי.

  • הצבא המליץ לחסל את נאסרללה. זה עניין עקרוני. ביבי פחד מהאפשרות של כישלון, אבל נכנע ללחץ מערכת הביטחון. החיסול אושר והצליח. ביבי רץ להתרברב בתקשורת והתחזק בסקרים – הישראלים שוב הוכיחו שהם קלי השפעה.
  • צה"ל נכנס ללבנון. חייל הרוג אחד. הללויה! הרוג אחד מחזק את שלטונו. הישראלים רוצים נקמה. הרוג אחד שאף אחד לא מכיר הוא סיבה למסיבת עיתונאים שביבי יכול להסיט את הציבור, ולחזק את כוחו בסקרים עוד יותר.
  • עוד שבע חיילים הרוגים תוך פרק זמן קצר. זה מתחיל לאיים עליו. מכיוון שהשיקולים שלו לא עקרוניים, אלא שרידות השלטון היא האינטרס היחיד, הוא עשוי להורת לצה"ל להוריד הילוך, לדאוג שפחות חיילים יהרגו (למרות שצריך להעלות הילוך, גם בסיכון של חיילים מתים) אז מה אם המלחמה תתמשך? אז מה אם זה יאפשר לחיזבאללה (או לחמאס) להתארגן מחדש. מה שחשוב הוא שרק קצת "דם יהודי-ישראלי" ישפך, אבל לא יותר מדיי. זה האיזון הנכון. מלחמה על אש קטנה שתאפשר לו לשלוט בלהבות. וחלילה לא כמו שהיה ביום שמחת תורה, שהחמאס בן טיפחו הגזים.
  • פיגוע כלכלי המוני שיוביל למותם של אלפי ישראלים – ביבי השפן מתעלם, מתחמק ומאשים: "כשהמלחמה תיגמר הדירוג יעלה", מי יודע? מה שבטוח שעוד מאות ואולי אלפי ישראלים ימותו כתוצאה מכך. הנקודה, שברגע שהוא אחראי לאסון הוא בורח מאחריות, זה טבעו ומנהגו. לא מפתיע שהוא מתנגד לוועדת חקירה ממלכתית…

 

חזרה לאירן. אהבתו האובססיבית. על מה ינאם ביבי באו"ם ללא אירן??!
מה השיקולים של ביבי? אף פעם לא עקרוניים או ערכיים. אלא הדאגה ששלטונו המושחת ימשך עד הבחירות הבאות ואחריהם. כך הוא יכול לדחות את וועדת החקירה הממלכתית של יום שמחת תורה שתמצא אותו אשם, וכך הוא יכול למוסס את התביעות המשפטיות נגדו. זה בנוסף לשררה, המשכורת המנופחת, התהילה וכל היתרונות שנלווים לתפקיד ראש הממשלה.

בימים אלו הישראלים מתמוגגים ונלהבים מהחיסול של צמרת החיזבאללה. ולכן, הוא לא ימהר לעמוד בעקרון לתקוף באירן משום שיש בכך סיכון. אתה מתחיל מלחמה ולא יודע איך היא תיגמר. יכול להיות, גם אם הסיכוי קלוש, שהאיראנים יצליחו להפיל מטוס ויתפסו טייס כשבוי מלחמה – זה ירסק את ביבי בסקרים: הוא משקשק מפחד! הוא מעדיף שיהיה להם נשק גרעיני אבל רק לא להפסיד בבחירות. לביבי יש אובססיה על אירן, אם כך למה שלא לחסל את חמנאי? לעולם לא יעשה זאת – כי ביבי הפחדן מפחד מהאיסלם! הוא צריך את האיום האירני להצדיק את שלטונו.

לכן, אנחנו רואים כתבות שקריות ומעוותות בעיתונות הישראלית שישראל ניצחה בכך שאירן תקפה אותה. איזה קשקוש, שקרים שסביבתו של ביבי מפיצה כדי להפחית את הלחץ הציבורי לתקוף. הוא מחכה, הציבור המטומטם ישכח את מתקפת הטילים האירנית, והוא יכול לבצע איזה פעולה סימבולית ולא מזיקה נגד אירן ולהתהדר שהוא מנהיג חזק.

התקווה היחידה היא שהאמריקאים המנותקים יצטרפו, אם הם תוקפים את אירן ביחד עם ישראל, יש סיכוי לשינוי, אבל אני פסימי, קשה לראות את האמריקאים שואפים לשינוי המשטר באירן שזו העדפות העליונה של ישראל (והמערב). אני מייחל שהאמריקאים יצטרפו, אולי אז נראה התקפה משמעותית יותר…

ביבי הפחדן מפחד מתימן

במשך שלטונו ותחת אחריותו, ישראל איבדה את כל ההרתעה שלה. חמאס תוקף, החיזבאללה, אירן כבר לא מפחדת, מעירק ואפילו התימנים…

כשאין עקרונות מנחים, והשיקול היחיד הוא שרידות שלטונית – הוא יעשה כל מה שנדרש כדי לשמר את שלטונו גם אם זה אומר שתימן תתקוף שוב. אולי ההתקפות של החותים משרתים את מטרותיו הפוליטיות, כך הוא יכול לטעון באוזניי בוחריו חמומי המוח "שכולם נגדנו". כשחיל האוויר השמיד איזה מבנה בנמל של החותים, זה נבע משיקולים של יחסי ציבור. הוא קיווה שהציבור יחגוג, אבל החותים תקפו שוב, ושוב, אז חיל האוויר חזר והשמיד עוד כמה מבנים ומיכל נפט. אבל חלילה לא לגרום ליותר מדיי נזק, כי ביבי הפחדן מפחד מתימן.

פחות משבוע אחרי ההתקפה השניה של חיל האוויר, החותים תקפו שוב… ביבי בזיון, אבל מה הציבור מבין. כל עוד התמיכה בסקרים מתגברת, זה ניצחון לביבי והפסד של ישראל. נדמה שאם חיל האוויר ישמיד איזה ספינת דייג תימנית, ובעיתונות הישראלית יכתבו "תקיפה עוצמתית", הציבור הישראלי יבלע את הפיתיון כי כתבו את המילה "עוצמתית" והרגשות של עוצמה ימלאו את הישראלי המוכה, כי האמת המרה, שגם לציבור לא איכפת מעקרונות, זו מלחמה רגשית, של אגו ו"אנחנו נראה להם שהזין הכרות שלנו, גדול יותר מהזין הכרות שלהם". מה עם כל אותם חיילים ואזרחים ישראלים שמתו לשווא? ממתי איכפת לממשלה בישראל??! שימתו, נשלם להם פיצויים ושישתקו. החטופים בעזה? אויי, שכחנו…

היטלר, סטאלין, ביבי ופוטין – מנהיגים חזקים!

בדיעבד, קל לשפוט את היטלר וסטאלין, הם ביצעו פשעים נגד האנושות; רצחו, עינו, השמידו חיים, במטרה לדאוג לשרידות שלטונם. העם הגרמני לא עניין את היטלר, והרוסים, ממתי לסטאלין היה איכפת ממליוני רוסים? שימותו בייסורים.

אבל אם נחזור אחורה בזמן, לאותה תקופה בה הדיקטורים האלו חיו, נגלה שהרבה גרמנים תמכו בהיטלר ורוסים בסטאלין. יתרה מזאת, גם בארץ ישראל, תמכו מפלגות השמאל בסטאלין, ובכו שהמנהיג הדגול מת. רוצה לומר, שהמנהיגים בחיים קשה לראות את התמונה באופן אוביקטיבי. זה בדיוק מה שקורא ברוסיה של פוטין. הרבה רוסים מעריצים אותו, ובתקווה שיעלם מהעולם כמה שיותר מהר, ברגע שהוא איננו, פתאום הרוסים יתחילו להאשים אותו, פתאום נשמע קולות מרוסיה שבעבר תמכו בו, "שלא היתה להם ברירה ולכן ביצעו פשעים" ועוד תירוצים.

וכאן מגיע ביבי "מנהיג חזק!" שמתהדר בחברו פוטין. אגב, אילו היטלר היה בחיים, אולי גם היה מחפש בקרבתו? אני לא יודע, אבל אני טוען כשהמנהיג בחיים יש יותר מדיי כוחות שתומכים בו, בדיוק כמו שהיה עם היטלר וסטאלין. כל מערכת הביטחון הישראלית, הצמרת הכלכלית, האנשים שקרובים לצלחת, עובדי מערכת הציבור, חברות ממשלתיות, העייריות, עמותות ועוד רבים אחרים ניזונים מהממשלה: משכורות והטבות. יש להם אינטרס להמשך שלטונו של ביבי, ולכן, אנחנו לא רואים ביקורת או מרד כלפיו בהיקף מסיבי, כי ישראלים רבים יפסידו אם מכיסא ראש הממשלה הוא יכנס לכלא.

אנחנו לא מופתעים שהיטלר, סטאלין דאז, ופוטין של היום מתעתעים במערב, מרמים ומשקרים, אבל מעניין לקרוא את הכתבה הזאת – האם 'ביבי הרמאי מרמה את עמיתיו'? אחר כך הישראלים משתוממים למה הבריטים מגבילים את מכירת הנשק לישראל. כי הבריטים לא יכולים לסמוך על ישראל, מדינה ידידה, שמועלת באמון.

מנהיג פוליטי ראוי הוא מנהיג שמניעיו ומעשיו הם עקרוניים וערכיים. הוא לא יחשוש לקחת סיכון, כדי להשיג את עקרונותיו, גם במחיר של פגיעה במעמדו הציבורי, כי הוא מעמיד את טובת עמו בראש מעינייו.
מנהיג ראוי ישתף את ציבור בוחריו במטרות, בשיקולים, בסיכויים ובסיכונים, תוך יצירת דו-שיח גלוי עם הציבור.

על פי תורת המשחקים, נראה שלביבי יש אינטרס פוליטי שלאירן יהיה נשק גרעיני מצומצם תחת משטר האייטולות. זה יאפשר לו להמשיך ברטוריקה ההרסנית, המסיתה והמרעילה שלו שהחזיקה אותו מעל המים כראש ממשלה עוד כמה שנים טובות. ביבי מסוכן לישראלים צעירים, חילונים ומשכילים שרוצים שיעזבו אותם בשקט ויתנו להם לחיות.

הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם

משום שבסופו של דבר זה הציבור שבוחר את נציגיו בכנסת ולממשלה, הוא יאכל את הדייסה שבישל. רוב הישראלים; מסורתיים, דתיים, חרדים ומתנחבלים, לא באמת רוצים מדינה חופשית, עשירה ומשגשגת, להיות סינגפור? חס וחלילה! הם רוצים דם בעיניים! הם רוצים מלחמה כי כך כתוב בתורה! "שְׁפֹךְ חֲמָתְךָ אֶל־הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא יְדָעוּךָ וְעַל־מַמְלָכוֹת אֲשֶׁר בְּשִׁמְךָ לֹא קָרָאוּ. שְׁפָךְ־עֲלֵיהֶם זַעֲמֶךָ וַחֲרוֹן אַפְּךָ יַשִּׂיגֵם. תִּרְדֹף בְּאַף וְתַשְׁמִידֵם מִתַּחַת שְׁמֵי יְיָ."

לכן, למיעוט החילוני והרציונלי בישראל יש רק אפשרות אחת – להגר.

ואם אין לכם דרכון אירופי או אמריקאי, זה לא נורא. אני, למשל, גר בתאילנד – אין כאן חרדים או מוסלמים, אין כאן "תהילים נגד טילים", אבל יש מלא בנות, בנים ולידיי בוי טובות לב, חמודות ויפות תואר עם רגלים רזות, שיער שחור, ארוך וחלק שמגיע עד הישבן…

גילוי נאות: המאמר נכתב ב- 4 לאוקטובר, לפני פעולת התגמול הישראלית. אני אמתין ואעדכן במאמר. נראה אם אני צודק, אבל אשמח אם אני טועה.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

9 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
eternitytech
Guest
11 days ago

אתה מאוד מאוד צודק.
אנחנו הישראלים(שיכולים מחר להיות גם גרמנים בברלין) רוצים לחיות, אבל בישראל אין חיים(ולא פנאי, ולא תרבות, ולא נימוסים) אלא רק הישרדות. היצע העבודות נמוך בהרבה מן הביקוש, יוקר המחייה לא תואם את המשכורות, וכל חלקה טובה שהייתה פה נחרבה מזמן. פה החיים הם בחרוק שיניים ולא בחיוך.

Member
11 days ago

מרתק וכרגיל כתוב מצוין! יש לי רק השגה אחת והיא גם נקודה מעניינת למדי שחשבתי עליה לא מעט לאורך השנים. היטלר לא היה פוליטיקאי רגיל. הוא היה במובן מסוים יותר איש של עקרונות (מטומטמים אבל עדיין עקרונות). נכון שהוא נסחף אחרי הקיצוניים בממשלה שלו (בפרט הימלר) אבל בפועל ההחלטות שקיבל היו עקרוניות ואמיצות מאוד. לצאת למלחמה נגד כל העולם במטרה לכבוש שטח. להשמיד מיליונים בתאי גזים. זה החלטות שלא מקבלים אלא מתוך עקרונות ברורים. ביבי במובן הזה לא מתקרב לקרסוליים של היטלר. הוא גרסה נחותה יותר של היטלר. כי הוא צורר בעמו. אבל אפילו לא מתוך עיקרון מדיני אלא סתם… Read more »

Reply to  הישראלי הנודד
11 days ago

אגב סוגיה מעניינת נוספת בהקשר הזה: ביבי עד כדי כך אינטרסנט ואגואיסט שהוא אפילו לא מריץ ביוזמתו את בנו יאיר להיות ממשיכו. מי שמריצים אותו זה הכסילים בליכוד וכל הלקקנים מסביב, אבל ביבי ביוזמתו לא דוחף את יאיר ומקדם את מלכותו. ביבי היה יכול בקלות רבה להגיד מתישהו שאחרי שהוא ימות יאיר הוא הבן אדם היחיד שיכול להמשיך את דרכו. והקהל כמובן יריע. הוא לא עושה את זה כנראה כי הוא חושש שאולי יאיר יפיל אותו מכסאו עוד בימי חייו אם יעשה זאת. או שהוא פשוט אגואיסט כל כך שלא מעניין אותו מה יהיה אחרי שלטונו אפילו ברמה של אם… Read more »

פונקציית זטא
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
11 days ago

ה״יתרון״ של יאיר הוא הבנתו ושליטתו בשיטת הפופוליזם. הוא כבר הוכיח שיודע להפריח סיסמאות ותאוריות קונספירציה שתופשות מהר וחזק בקרב ביביסטים. יתכן שלמד מארתור פינקלשטיין שפעם יעץ לאביו. החסרונות של יאיר, שבהם ביבי בוודאי מבחין, הם האימפולסיביות שלו, ואמירות שמסכנות אותו כלכלית (הוא כבר הפסיד וחוייב מספר פעמים בבית משפט). אילו יאיר היה פוליטיקאי שאחראי על משהו אמיתי עם משמעויות מעשיות בעולם האמיתי (מזל שלנו שלא), יש סיכוי רב שהיה נכשל ונכווה פוליטית. מאחר וביבי מבחין בחסרונותיו של בנו, ישנן מספר אפשרויות שניתן לשער: אולי ביבי מקווה שבנו יתבגר נפשית ושיכלית בהדרגה, או אולי ביבי פשוט מוותר עליו כעל יורשו,… Read more »

פונקציית זטא
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
11 days ago

הנוסע המתמיד, זו הבחנה מאד מעניינת וחשובה. אם נבין ונסכים שביבי פחדן, הרי שהוא בכלל לא דומה לאישיות של היטלר, סטאלין, ופוטין, שהיו/הם מנהיגים שחותרים בכל מחיר לאיזשהי אמת מזעזעת שהם מאמינים בה, מעוותת ככל שתהיה. לכן, אני מסביר את ההססנות של ביבי, שתוארה במגוון הדלפות מקבינט המלחמה בשנה האחרונה, וראיונות של ראשי שב״כ שכיהנו תחתיו בעבר, ע״י האגואיסטיות שלו ואהבתו ושל אישתו למנעמי השלטון: ביבי מפחד שכמו שהוא מסוגל להורות להתנקש (לחסל) מנהיג פוליטי זר כמו נסראללה וכמו מנהיגי איראן, כך אחד מאוייבי ישראל יורה על חיסולו שלו. הוא (ביבי) יצטרך להסתגר ולהזהר עוד יותר מאשר היום, אפילו ששומרים… Read more »