Sign In

Remember Me

חלם זה כאן

כל תרבות מצאה דרך משלה לבטא טיפשות בדרך של תיוג אוכלוסיית עיר כלשהי כעיר של טיפשים. ביוון העתיקה היה מדובר על אנשי העיר אבדרה, באנגליה באנשי הכפר גות'אם ולפי אגדות יהודיות העיר הפולנית חלם (Chełm) הייתה מעוז הטיפשות. תושביה קיבלו את הכינוי "חכמי חלם" בשל החלטותיהם האבסורדיות ומעשיהם הבלתי־הגיוניים.

דוגמא לטיפשותם היתה שחכמי חלם ביקשו להימנע מעלוּת התקנת פנס־רחוב, ולכן כיסו גיגית מים שבה השתקפה הלבנה, תוך מחשבה שיוכלו להסיר את הכיסוי ולהשתמש במאור הלבנה בלילות האפלים. היום כמו אז, אנחנו נתקלים בהחלטות ממשלה מגוחכת במקרה הטוב ומסכנות חיי אדם במקרה הגרוע.

האם ייתכן ישראל היא מדינת חלם?

30,000 הרוגים בתאונות דרכים על כבישי ישראל מאז קום המדינה הם סיבה טובה להקדיש לכך מדור נפרד.

שלושים אלף הרוגים (שלא לדבר על מאות אלפי הפצועים!) הרבה יותר מכל חללי מערכות ישראל הוא השירות לאזרח שמעניקה המדינה דרך תשתית לקוייה, אכיפה לא יעילה (רק לשם הכנסת כסף לקופת המדינה), לימודי נהיגה לוקים בחסר, משרד תחבורה בירוקרטי ועוד. למרות שהסיכויים שלך למות בתאונת דרכים גבוה ב- 80% בהשוואה לאנגליה המדינה תבזוז את כספך עם מס כבד על רכישת רכב חדש ובטיחותי יותר, בדלקים במיסוי יקר, בעלויות רישוי מופקעות ועוד. מה הפלא שמשרד התחבורה מקבל את הציונים הנמוכים ביותר בסקרי שביעות רצון.


Subscribe
Notify of

2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עטרה
Guest
4 years ago

אנחנו לגמרי חלק מארץ חלם הגלובלית.ואיש לא מתעורר לסליחות.במה מועילים חכמי חלם לא ברור.העיקר שהם חושבים שהם חכמים.כולם חושבים שהם חושבים ברוב טיפשותם. לחיי חלם.

עטרה
Guest
4 years ago

והמדינה מודה בחלמאותה על גבי מסמך מוצהר של ישראל.עד לאן רשעים יעלוזו ועד מתי