Sign In

Remember Me

וורוצוואב אהובתי?

וורוצוואב אהובתי?

הקדמה: וורוצוואב הינה העיר הרביעית בגודלה בפולין. העיר נוסדה במאה ה- 10. בוורוצוואב מתגוררים כ- 630,000 תושבים. כמעט כולם פולנים, וישנו מיעוט גרמני קטן. העיר נמצאת בדרום מערב פולין (dolny śląsk), לא רחוק מגרמניה ומצ'כיה. בהתאם לכך, העיר ספגה השפעות גרמניות, בין אם זה בארכיטקטורה, במנטליות ובכלל באופן כללי.

וורוצוואב היא העיר עם המזג אוויר החם ביותר בפולין, עקב מיקומה הגאוגרפי. מזג האוויר יחסית נוח.

אוכל

לדעתו של חבר שלי, שמתגורר בפולין, הוא ביקר בעיר ופחות אהב את האוכל בוורוצוואב. אני נוטה להסכים איתו, יש פחות מסעדות פולניות בוורוצוואב, ובMleczno bar שאכלתי בו בוורוצוואב (Różowa Krowa Bar Mleczny) לא רחוק מקניון Renoma שנמצא במרכז העיר – האוכל היה פחות טעים מזה שאכלתי בוורשה, קרקוב וערים אחרות בפולין. זה לא שהאוכל היה מגעיל או לא טעים, הוא כן טעים, אבל הוא מהגרועים ביותר בפולין, בהשוואה לערים אחרות. אם כי ישנן מסעדות פולניות טובות בהרבה מזו בוורוצוואב, אך לא יצא לי לנסות אותן. גם הPączek (סופגניה פולנית) שאכלתי לא רחוק מהמלצ'נו בר שעליו דיברתי קודם, לא היה כל כך טעים, והיה מוצלח בהרבה יותר בערים אחרות שביקרתי בהן, כמו למשל קרקוב, קיילצה ווורשה.

אם כי בסופרים הרגילים (Carrefour, biedronka וכ') ובקיוסקים (כמו żabka למשל) יש מעט מאוד הבדל, אם בכלל. והמוצרים באופן כללי זהים וכמו בערים אחרות בפולין.

קניונים, שופינג ושאר ירקות

בוורוצוואב יש שפע של קניונים, אווטלטים, מקומות לעשות בהם שופינג ולא חסר בעיר דבר – יש בעיר לא מעט קניונים גדולים, קטנים, מרכזי אווטלטים למותגים במחירים זולים ואף מצחיקים, מרכזים מסחריים ועוד ועוד. יש בערך בין 7 ל10 קניונים בעיר למיטב זכרוני, בערך 7 מהם גדולים ו- 3 קטנים אבל לא הספקתי לבקר בכולם. הקניונים המרכזיים ביותר והמוכרים ביותר בעיר הינם "galeria dominikańska" ו"Arkady" ושלושתם נמצאים באזור מרכז העיר, באזור של התחנה המרכזית והעיר העתיקה. הם לא צמודים אחד לשני, אבל הם די קרובים. אני אכתוב על כל המקומות שהייתי בהם עם פירוט לגבי כל אחד מהם:

Galeria dominikańska

זהו אחד מהקניונים היותר מרכזיים בוורוצוואב, הקניון נמצא ממש ליד העיר העתיקה של וורוצוואב. אני לא יודע אם זה הקניון הגדול ביותר בוורוצוואב, אך הוא באופן כללי הוא נחשב גדול ויש בו בתי קפה כמו למשל קוסטה קופי, נרו גרין קופי, חנויות בגדים וסופר גדול וזול. בקומה למעלה יש מוצרי אלקטרוניקה בשם Mediamarket, אפשר לקנות שם מחשבים, מחשבים ניידים, טלפונים, אייפדים, ובעצם, כל דבר שקשור לתחום. החנות יותר זולה מישראל ואפשר למצוא שם פלאפונים ומחשבים ניידים במחירים נוחים. למרבה הצער, השירותים בתשלום בקניון למיטב זכרוני.

Renoma

זהו לא קניון מאוד גדול, אבל הוא נמצא במיקום מרכזי וברחוב מרכזי בשם "Podwale", הוא גם לא רחוק מהעיר העתיקה ומהתחנה המרכזית (Dworzec główny).

יש בו סניף של Biedronka, רשת סופרמרקטים פופולארית בפולין עם מחירים נוחים ומגוון מוצרים. ישנו גם סניף של חדר כושר בשם "Calypso fitness", אם כי ההרשמה היא רק לטווח ארוך ולא לתקופות קצרות, כששאלתי את הפקיד של החדר כושר. ישנה אפשרות להירשם לשבועיים ניסיון בחינם דרך אתר האינטרנט שלהם, שכוללת הרשמה לשנה לאחר מכן, אך עם אפשרות לביטול. אם כי לא הייתי ממליץ, מכיוון שאני באופן אישי לא נוטה להאמין במתנות בחינם ואין לי ניסיון עם ההליך הזה ולא עברתי לעומק על התקנון שלהם, תנאי הביטול והאותיות הקטנות. אם אתם מחפשים חדר כושר, עדיף לכם ללכת ל"Fitness academy" שעליו ארשום בהמשך מאמר זה. ליד החדר כושר ישנה חנות מגניבה עם מלא חטיפי חלבון במחירים זולים, אבקות חלבון, גיינרים ומגוון רחב של תוספי מזון במחירים זולים שבחיים לא תמצאו בישראל (לשם השוואה, חטיף חלבון עולה 6 ש"ח כשבישראל עולה 16 שח). ישנם גם כמה חנויות בגדים בקניון, ויש חנות בשם "TK MAX", עם מגוון מוצרי מטבח, כלי בית, אוזניות – חנות כללית כזו עם מגוון מוצרים כאלו או אחרים.

Arkady

קניון גדול ואחד מהמרכזים ביותר בוורוצוואב. נמצא לא רחוק מהתחנה המרכזית

Wrocław outlet

אווטלט ממש שווה שנמצא לא רחוק משכונת Nowy Dwór ושדה התעופה של וורוצוואב. לאחר הכריסטמס יש בו מגוון הנחות על בגדים עד 80% הנחה! אפשר למצוא שם חולצות ב100 ש"ח במחיר של 20 ש"ח בלבד, גינסים של Calvin Klein בשליש מחיר ואף פחות אפילו. יש מגוון עשיר של מותגים ואף ניתן למצוא אותם במחירים מצחיקים. מומלץ בחום. יש גם סניף גדול של רשת Carrefour. קו 106 מגיע לשם.

Pasaż Grunwaldzki

זהו אחד מהקניונים הגדולים ביותר בוורוצוואב. הוא לא נמצא באזור הכי מרכזי בוורוצוואב, אבל, הוא לא בשולי העיר ונמצא במרחק סביר מהמרכז. יש בו סופר גדול, בתי קפה, חנויות בגדים, קניון גדול ודי רגיל. מקום נחמד בסך הכל. גם פה יש סניף של Fitness academy, למיטב זכרוני.

Magnolia wroclaw

קניון גדול שנמצא רחוק מהמרכז. יש בו הרבה חנויות, בתי קפה, חנויות בגדים. קניון פולני קלאסי כזה.

Ferio Gaj

קניון קטן בדרום וורוצוואב. אין בו הרבה מיוחד או מעניין, מעין מרכז שכונתי קטן שכזה.

Sky tower

לא יצא להיות במגדל הגבוה הזה שמשקיף על העיר, שכולל בתוכו גם קניון ומרכז מסחרי. אבל ניתן לראות את רשימת החנויות באתר האינטרנט שלהם.
לפי האתר, ניתן לראות כי ישנו סופרמרקט גדול בשם "Piotr i pawel", קוסטה קופי, מקדולנס, סאבוואי, סטארבאקס וכ'. ישנם גם חנויות פלאפונים כמו למשל חברת "Play", יש גם כמה סניפי בנק וסניף של "Fitness academy", זוהי רשת של חדרי כושר בפריסה רחבה בוורוצוואב, שעליה אכתוב בהמשך המאמר.

דברים שימושיים שכדאי לדעת בעיר

חדרי כושר וספורט: ישנם כמה חדרי כושר, כמו למשל: Calypso fitness, Mcfit, fitness academy ועוד. על Calypso דיברתי קודם לכן.

Mcfit: שיש להם סניף ממש ליד העיר העתיקה, נכון לינואר 2019, יש להם מבצע זמני של 39 שקלים בלבד למנוי שנתי. כלומר, הרשמה לשנה (עם התחייבות וללא אופציה לביטול) כשבכל חודש התשלום הינו 39 שקלים. עם זאת, לרוב האנשים אופציה זו אינה רלוונטית מכיוון שזה בלתי אפשרי לשלם לשנה ללא חשבון בנק פולני. גם המבצעים רק בתקופות מסויימות ולא תמיד, ויש לבדוק זאת היטב. ישנה אפשרות להירשם לחודש אך זה יקר בהרבה.

אני אישית הכי ממליץ על Fitness academy. יש להם פריסה עירונית של סניפים ברחבי וורוצוואב, ואף למיטב זכרוני ישנם כמה סניפים ברחבי פולין מחוץ לוורוצוואב. באחד מהסניפים שלהם, זה שנמצא ברחוב Braniborska 14, ישנו מכון איגרוף בחדר כושר שמקיים אימוני איגרוף 3 פעמים בשבוע. מקום ממש נחמד וחדר כושר מאוד טוב לדעתי.
מצעים: ניתן לקנות מצעים כמו סדין, שמיכה, כרית וכ' ברשתות JYSK. במקומות הבאים: Braniborska 14 וברחוב Swieradowska 51/57, כלומר במרכז המסחרי Ferio gaj שציינתי קודם.

אני עלול לפספס מקומות ולהחמיץ הרבה מידע, אני הייתי רק שבוע בעיר ואמנם טיילתי בה די הרבה, אך בשבוע אני לא יכול להכיר עיר שלמה של 630,000 תושבים אז הבאתי באופן כללי מידע שהיה רלוונטי לי כשהייתי בעיר והוא עלול להיות רלוונטי לרוב האנשים שמתכוונים לבקר או לגור בה.

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית נוחה וטובה ברוב שעות היום, אך יש להיזהר לצאת בשעות העומס מכיוון שעלולים להיות פקקים עצומים בשעות מסוימות
ישנם כמה מקומות בעיר שניתן לעשות בהם כרטיס חופשי חודשי במחיר של 96 שקלים בלבד, יש לגשת לאחד מהסניפים הבאים:

שימושי: קו 106 מגיע מתחנת Dworcova (ליד התחנה המרכזית) אל שדה התעופה של וורוצוואב, ואותו הדבר הפוך כמובן. הקו עובר דרך קניון Renoma, שכונת Nowy Dwor, האווטלט הגדול של וורוצוואב ועוד.
אל העיר העתיקה יש לקחת קו K, שנמצא צמוד לתחנה המרכזית.

דיור

אני באופן אישי מצאתי דיור ב700 ש"ח עם עוד כמה שותפים, וורוצוואב היא אחת מהערים היותר יקרות בפולין, אך על אף פי כן, הדיור זול בהרבה מישראל וממדינות מערב אירופה.
דירת חדר סבירה יכולה לעלות בסביבות ה200,000 אלף שקל, לקנייה כמובן.

אם אתם שוהים בתור תיירים, אני ממליץ על "Amnezja hostel". הוסטל זול, נוח, נקי וקרוב למרכז וממש ליד העיר העתיקה. מומלץ לשלם דרך בוקינג.קום
ניתן לחפש דירות לקנייה או לשכירות באתרים הבאים: OLX.PL GUM TREE.PL GRATKA.PL OTODOM,PL
או לחילופין לרשום mieszkanie wroclaw בגוגל.

מפגשים חברתיים ואיפה להכיר אנשים

ישנם מפגשי Exchange language בעיר העתיקה של וורוצוואב. לא יצא לי להגיע למפגשים לצערי, הייתי במפגש אחד לפני שנתיים אבל זה היה מזמן. ממה שזכור לי, לא התלהבתי במיוחד, אבל קשה לי לומר כי לא הייתי במספיק מפגשים כדי לגבש חוות דעת על חיי החברה בעיר הזו. אבל מההיכרות שלי עם האוכלוסיה פה, לא חוויתי יחס אדיב או חם במיוחד, אני אישית פחות התחברתי למנטליות ולאוכלוסיה פה באופן כללי. ניתן למצוא את המפגשים בקישור הזה בפייסבוק. ואני מניח שניתן למצוא עוד מפגשים מסוג זה בעיר על ידי חיפוש בקבוצות בפייסבוק בגוגל, אם כי אני לא בקיא מספיק בעיר.

בנוסף לכך, ישנה קבוצה שנקראת "Wroclaw exchange language" שאפשר להכיר בה אנשים. אנשים מפרסמים בה פוסטים כאלו או אחרים, כמו למשל "My English for your polish", "My polish for your german or hebrew" וכדומה. יצא לי לעבור על הפוסטים וראיתי מישהי שמעוניינת ללמוד עברית בתמורה לפולנית, שלחתי לה הודעה וקבענו להיפגש, אבל מה שקרה שנתקעתי בפקקים באופן בלתי צפוי ובגלל כל הלחץ שהייתי בו טעיתי ב2 אוטובוסים והיא חיכתה שעה וללא הצלחתי להגיע, והיא חזרה הביתה ואמרה שהיא שונאת יהודים ושאני לא אדבר איתה יותר בחיים. ניסיתי להסביר לה במהלך הנסיעה שאני תקוע בפקקים נוראיים ושתבוא למקום שיהיה לי יותר קל להגיע אליו, אבל היא התעקשה לא להגיע ושאבוא אליה. לא הצלחתי להכיר בעיר הזו אפילו חבר אחד או מכר אחד, לי באופן אישי יש חוויה שלילית מהאוכלוסיה פה, אבל זה עניין סובייקטיבי כמובן.

אוכלוסייה ומנטליות

האנשים בעיר לרוב סגורים למדי, אנשים בעיר לרוב לא אוהבים שפונים אליהם, לא אוהבים סמול טוק ונדיר למדי לראות אנשים מחייכים בעיר. יש פה מנטליות שדוגלת בהגנה על הפרטיות ומונעת כל אינטרקציה אפשרית עם אנשים בעיר הזו. וגם אם יש פה אינטרקציה כלשהיא, היא לא תמיד נעימה ואנשים לא אוהבים שמטריחים אותם. לפני כמה ימים כשהייתי בעיר, שאלתי את המוכרת בקיוסק איך לעשות את הכרטיס נסיעות החודשי בעיר. מכיוון שהפולנית שלי לא הייתה כל כך טובה, המבוגרת חטפה עליי התמוטטות עצבים מכיוון שנאלצה לחזור על עצמה יותר מפעם אחת והיא התחילה לצרוח עליי כמו משוגעת. ובמקרה אחר שלקחתי מעט מהאבקת כביסה של השוטף שהיה גר איתי בדירה, הוא התחיל לצעוק עליי וחטף התמוטטות עצבים "You are first day here and see what you are doing! How would you feel if I stole your phone?!" אני מבין שאולי זה לא היה הכי בסדר מה שעשיתי, אבל מהניסיון של עם האוכלוסיה פה, הם לרוב לא נוטים להסביר דברים והם חסרי סבלנות, הרבה אנשים פה נוטים להיות חמי מזג ולהיות מאוד מתנשאים. עוד מקרה שקרה לי, התקשרתי למספר בטלפון שראיתי כדי לשאול אם הדירה רלוונטית, ובעל הדירה פשוט החל לצעוק עליי כמו פסיכופט ואמר לי ללכת להזדיין וקילל אותי ממש, ולא עשיתי שום דבר מוזר או לא תקין, רק שאלתי אותו אם הדירה רלוונטית. אדיבות זה לא הצד החזק של האנשים פה, בלי הכללה כמובן. אנשים בעיר הזו נוטים להתעצבן ולהיות חסרי סבלנות, והתודעת שירות של האנשים פה ברמה ירודה, אם כי יש ויש, ישנם מקומות שהם כן בסדר וקיבלתי בהם שירות יחסית טוב. אבל בממוצע, תודעת השירות פה די ירודה ויש מעט מאוד אינטרקציה בעיר הזו, אם בכלל. בשורה התחתונה, המנטליות פה מתאימה לאנשים מאוד סגורים, שלא אוהבים שום אינטרקציה עם אף אחד ומעדיפים להיות עם האוזניות שלהם מהבוקר עד הלילה ושאף אחד לא ידבר אליהם ויפנה אליהם. אם אתם אוהבים שקט, פרטיות ואת ה"בועה" שלכם, העיר הזו תפורה עליכם.

סיכום

לסיכום: החוויה האישית (והסובייקטיבית) שלי הינה שלילית. העיר אמנם נוחה ברוב שעות היום – ישנה תחבורה ציבורית נוחה, זולה ונגישה, יוקר המחייה בה נמוך בהרבה מישראל וממערב אירופה, העיר ירוקה ויש הרבה טבע, מים נקיים, בערך 10 קניונים בעיר, שפע של בתי קפה, אווטלט מדהים עם מותגים של Calvin klein וכאלו או אחרים במחירים מצחיקים (במיוחד לאחר הכריסמס! 80% הנחה), חדרי כושר כמעט בכל קניון ובכל חור אפשרי ועוד שפע של יתרונות שעליהם דיברתי בפוסט. עם זאת, האנשים בוורוצוואב נוטים להיות קרים ומנוכרים, אין כמעט אינטרקציה עם הסביבה, וגם אם ישנה אינטראקציה, אז לא תמיד היא נעימה ונוחה, ואנשים בעיר נוטים לצעוק ולהיות נוקשים למדי לעיתים. כמובן שאם החוויה שלי היא שלילית אז המטרה שלי היא כביכול לא להמליץ על העיר אם לא אהבתי אותה, אבל מכיוון שאני מבין שזה עניין סובייקטיבי ויש אנשים שכן יאהבו ויתחברו לעיר – אז אני מציג את היתרונות והחסרונות של העיר כדי שהקורא (כלומר, אתם) יוכל להחליט אם זה מתאים לו או לא.

בשורה התחתונה, פולין לא נחשבת יעד הגירה פופולרי במיוחד, ורוב המהגרים הזרים הולכים לוורשה או לקרקוב. אם אתם לא מסתדרים עם מנטליות גרמנית, ההמלצה שלי היא שתנסו ערים אחרות בפולין (קרקוב וקטוביצה יותר ידידותיות, על וורשה אני אישית פחות ממליץ אבל אפרט בפוסט אחר) ובמערב פולין אל תגורו אם אתם לא מסתדרים עם מנטליות גרמנית. אם כי אתם לא חייבים דווקא להישאר בפולין, אבל במידה ואתם ממש מתעקשים לגור בפולין ואתם לא מסוגלים בשום אופן להתפשר, קרקוב וקטוביצה הינן ערים עם אוכלוסיה יותר נעימה באופן כללי, לדעתי לפחות ולדעת חברים שלי.

אני בן 25. נולדתי בפתח תקווה. אוהב לקרוא ולכתוב ספרים. בעבר התאמנתי 4 שנים בקראטה קיוקושין וכיום באיגרוף. אני מחבר הספר "הישראלי המכוער", ספר אשר מעביר ביקורת על החברה הישראלית וערכיה.

Subscribe
Notify of

28 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ofer
Guest
2 years ago

בואנה – כל הכבוד על המאמר – השקעה רצינית, אני אישית חי בוורשה כבר 4 שנים ואפילו הרעיון של לעזוב עושה לי בחילה וסחרחורת…. כפי שאמרת, הכל סובייקטיבי

אור
Guest
5 years ago

ההתרשמות שלי מורוצלב הייתה שונה לחלוטין.
קודם כל מדובר בעיר יפייפיה,מרכז העיר צבעוני, מקסים ונעים להליכה.
האנשים קרים,אין ספק,אבל כל עוד פונים בנימוס לא נתקלתי בגסות רוח,אלא דווקא בנחמדות.
אני פחות אוהב אוכל פולני אז לא ניסיתי, אבל אני יכול לציין שהבשר (כמו בכל פולין) זול ומצוין, כנ"ל סטקיות למיניהן.

אנונימי
Guest
5 years ago

הספר שלך עדיין לא מופיע ב"נטבוק"…

פוקהונטס
Guest
5 years ago

כשהייתי בפולין פגשתי אנשים מאוד נחמדים אולי בגלל שאני בחורה וקל יותר להסתדר בכל מקום.
ב. אנשים היום מפחדים לדבר עם זרים
זה לא משהו נגדך לכן אל תקח את זה באופן אישי. לא כולם יודעים ומפחדים לדבר באנגלית.
ג. ממליצה לקרא את הספר "כיצד לרכוש ידידים והשפעה"
ד. בהצלחה.

Reply to  הישראלי המכוער
5 years ago

@הישראלי המכוער –

שאלה: "איפה אפשר להשיג אותו?".
תשובה: בחנות ספרים.

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
5 years ago

אולי לפולנים נמאס מבחורות בלונדיניות ולכן היו מאוד נחמדים. 🙂

Reply to  פוקהונטס
5 years ago

@פוקהונטס – המלצה מצויינת 🙂 קראתי את הספר "כיצד לרכוש ידידים והשפעה" לפני המון זמן בגיל 17.

הוא אחד הספרים שחוללו מהפכה בתפיסה שלי על החשיבות הגדולה שיש ליחסים בין אנשים. הבנתי שאני יכול לשלוט ביחסים אלו כי בני אדם "בנויים" פחות או יותר אותו הדבר ובעזרת החוקים הנכונים אפשר לשתף פעולה ולהצליח יחד.

אבל הספר הטוב ביותר היה "חשוב והתעשר", גם אותו קראתי בגיל 16, הבנתי שבכוחי לשלוט על החיים שלי, והם לא תלויים בגורל או בכוח עליון.

מאז הרעיונות של הספרים האלו חלחלו לתוך ה- DNA המחשבתי והמעשי שלי ואולי שווה לכתוב עליהם מאמר.

תודה על השיתוף!

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

מדהים. גם אני קראתי אותו בגיל הנעורים. ןכמובן לואיז היי
דר ויין. עדיף לקרא בשפת המקור באנגלית.
לגבי עושר זאת לא המטרה שלי בחיים.

Reply to  פוקהונטס
5 years ago

@פוקהונטס – השם של הספר מטעה. הוא מדבר על 13 חוקים של ההצלחה, זה יכול להיות בנוגע לנגינה על כינור, זוגיות ומעבר של מבחן נהיגה. כשאני התחלתי ליישם אותו ברצינות הייתי חייל בצבא וקיבלתי מה שרציתי: תנאים טובים, חופשות ואת התפקיד הנחשק ביותר ביחידה בזמנו: סמב"צ ומש"ק מודיעין 🙂 שום דבר שקשור לכסף, אבל בהחלט אפשר לנצל את חוקיו לעשיית כסף…

אבדוק על לואיז היי דר ויין 🙂 תודה!

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

הבנתי. זה קשור לכוח המשיכה .
דר ווין מדבר על זה הרבה. קראתי כמעט את כל הספרים שלו וגם של לואיז.
אגב דר ווין היה אמור לבוא לישראל בהפלגה מארהב אבל לצערי הרב נפטר בדיוק לפני הנסיעה.
הוא תמיד דיבר על זה שהחלום שלו לבקר בארץ הקודש. והחלום שלי היה לפגוש אותו.
חברים טובים שלי ראיינו בתוכנית הרדיוי שלהם את אחת הבנות שלו וזה היה מאוד מרגש.

Reply to  פוקהונטס
5 years ago

@פוקהונטס – אני זוכר את תמונת הכריכה של 'איזורי המשגה שלך' חבל תלייה לאשך…
זה המשגה הגדול ביותר שעשתה הוצאת הספרים!

מצטער על ד"ר וויין וו. דייר, אך הספרים שלו ימשיכו את רעיונותיו לנצח 🙂

אגב, החלום שלי היה לפגוש בזמנו את רוברט קיוסאקי שכתב את 'אבא עשיר אבא אני' ואכן נפגשנו באיזה אירוע בארץ והיה נחמד למדיי.

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

אשלח לך לינק מעניין של ויין דייר כשיהיה לי זמן.
ספריו. תוכניות שלו מוקלטות ברדיו וכמובן סרטונים ביוטויב.
וכמובן תמיד ישאר בליבי לנצח

Admin
5 years ago

מאמר יפה מאוד! מושקע ומפורט 🙂 עם הרבה מידע לאנשים שרוצים שקט. שביקרתי בוורשה שמאי שנה שעברה ראיתי את מה שאתה כותב עליו, הפולנים, בהכללה גסה, נראים דיכאוניים, כעוסים, ממורמרים או בעצם כל דבר שהוא היהפך משמח, משהו במנטליות הקומוניסטית. אני יכול לומר את זה גם על הפולנים בישראל, שפתיחות וחום לא הצד החזק שלהם, לפחות על הדור המבוגר. ידעת שלרשת סופר פארם הישראלית יש סניפים בפולין? וכן, המחירים זולים, בטח בהשוואה ללונדון והאוכל היה טוב דווקא. אני מסכים עם מדרידאי, למה בעצם לא ביקשת רשות להשתמש באבקת הכביסה, זה נראה שאתה מכניס את עצמך למצבים לא נעימים בכוונה (כמו… Read more »

Kek
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
5 years ago

מדינה קומוניסטית ? ממתי ? לא מאז שנות ה-90.

Reply to  Kek
5 years ago

נראה לי שהישראלי המכוער התכוון למנטליות הקומוניסטית בארצות האלו. אני מבחין באנשים (צעירים) ממזרח אירופה שהיגרו ללונדון וגם להם יש מנטליות "קשוחה" ולא מסבירת פנים, אבל זה משתנה לטובה מאז התפרקות הגוש הקומונסטי…

Kek
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

זה נראה לי לא קשור לאידאלוגיה(בכללותה) עוד פעם אין שום קומוניזם חוץ מבמפלגות קומוניסטיות ,במזרח אירופה. בד"כ אומרים שאנשים שבאו מארצות קרות הם בדייכ אנשים יותר סגורים ו…קרים(נגיד זאת כך). אך מבחינתי כל זה יחסי ברמה האינדווידואלית.

Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

גם לדעתי אין שום קשר למנטליות קומוניסטית. בין הצ'כים יש אנשים מקסימים ויש לא, כנ"ל עם פולנים, מזרח-גרמנים, כל הברית מועצות לשעבר וכו'. זה ממש לשייך סטריאוטיפ שהוא לא נכון.

Reply to  ברלינאית
5 years ago

מה זאת אומרת? זה לא המורשת של לנין וסטלין? בברית המועצות היה משטר אימים שפגע באופן בסיסי בזכויות האזרחים שלו, זה גרם לאנשים לא להאמין לאף אחד. החבר הכי טוב שלך היה יכול להלשין לשלטון שקנית כיכר לחם בשוק השחור והיית נחקר על ידי המשטרה וחקירות היו תמיד מלוות באלימות. החיים במדינות הגוש הקומוניסטי היו קשים, והמטרה הייתה לשרוד ולא מעבר לכך. חינוך נוקשה ואלים היה נהוג בכל המדינות ועד כמה למדתי דווקא כאן בלונדון. רוב האנשים הצעירים שהכרתי ממזרח אירופה בלונדון עברו התעללות אלימה מצד הוריהם, בדרך כלל אביהם. רובם סיפרו שהאב היה שיכור והיה נותן להם מכות עם… Read more »

Kek
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

אבל הם אינם כבר בכלל משנות ה-90 המוקדמות. הסיפורים ששמעת אינם אומרים על הכלל רק בגלל שכמה אנשים קבלו התעללות מהוריהם,אז מיליוני אנשים עברו אירועים דומים. יש סיבות רבות לכך . לא הכל כל כך פשוט.

Flying Dutchman
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
5 years ago

אחלה מאמר כתבת.. וכן, המדינות האלו במזרח אירופה (לא בהכללות גורפות) זה מדינות קרות ולא מסבירות פנים לזרים ולתיירים. בנוסף לכל הצרות שלהם, הם גם כושלים כלכלית וזה לא מפתיע שאפילו מהגרים מזרח תיכוניים לא רוצים להגר למדינות האלה. אני ביקרתי בצ'כיה בקיץ האחרון ושם באמת האווירה טובה והאנשים אדיבים יותר ושמחים הרבה יותר מהפולנים שתיארת, למרות שבשדה התעופה בפראג, הפקידים בביקורת דרכונים היו די חמוצים ואנטיפתים. ככה גם האנשים בהונגריה, שגם שם הייתי. לא רק שרובם אנטיפתים, גם לא כולם יודעים אנגלית ואין להם חשק להסתכל עליך בכלל למרות העובדה שהם עובדים באתרים תיירותיים. ואם אתה כבר בצ'כיה ואתה… Read more »

מדרידאי
Guest
5 years ago

לא כל כך נעים הסיפור עם השותף, האם ביקשת רשות להשתמש באבקת כביסה שלו, אם לא, אז הוא בצדק התעצבן, גם אני הייתי מתעצבן, במיוחד אם זה ביום הראשון שלך בדירה.
לגבי הבחורה שרצתה ללמוד עברית, נראה לי ממש מוזר שבתור אחת שרוצה ללמוד עברית פתאום היא מתהפכת על כל הגזע היהודי בגלל שאחרת לה… לא?
מה בדיוק מושך אותך בפולין, נשמע שהמקום לא הכי מזמין, לא?

Reply to  הישראלי המכוער
5 years ago

אני חושבת שהדבר הכי חשוב בפוסט הזה הוא שאתה מתלבט לאן לעבור ובודק לעומק את היעדים. לפעמים יותר חשוב לבדוק למה לא לעבור, מאשר להצדיק חלום ולעבור למקום שאתה לא תשתלב בו. בהצלחה!