Sign In

Remember Me

הבהרת מדיניות התגובות באתר

כחלק מתהליך חשיפתה של ליב ישראל לציבור הרחב החלטתי לעדכן ולהבהיר את מדיניות התגובות באתר.

מדיניות זו נכתבה בהתאם לרעיונות שמופיעים במאמר המצויין הזה שאחד הגולשים רשם אותו כתגובה – תודה לאותו גולש אנונימי 🙂

טרולים רושמים תגובות שפוגעות במטרת האתר ובחווית הגלישה.

מחיקת תגובות טרול באתר איננה "פגיעה בחופש הביטוי" של אף אחד. היא בסך הכל הגנה לגיטימית לגמרי על טריטוריה.

הנזק שנגרם מתגובות טרולים:

  • יצירת רושם שלילי. אמינותו של כל עמוד נפגעת אצל הקורא הממוצע, זה שמנהל העמוד לא מכיר אישית, כאשר הוא רואה דברי שיטנה.
  • פגיעה בתפוצת המידע שברצונך להוציא. אנשים ישתפו פחות תמונות או פוסטים בהם יש קללות ונאצות בתגובות. מעבר לתחושה המלוכלכת שתגובות כאלו משאירות אצל הקורא הממוצע, אף אחד לא רוצה לחשוב שיש לו חברים שיסכימו עם הנאמר שם.
  • יצירת פקפוק באמצעות כלים רטוריים בסיסיים. ההתמחות של הרטוריקה הטרולית היא במשפטים קצרים ופשוטים אשר ניתן להפריך בקלות – אבל באמצעות מאמרים בני עשרות שורות. הקורא הנבון מוזמן לנחש לבד מה מזה נשאר לקורא התגובות הממוצע בראש.
  • הרחקת אנשים רציניים יותר מדיון\אירוע בגלל הרושם שליוצרי הדיון\אירוע אין שליטה על הקהל שלהם. אף אחד לא לוקח ברצינות את מי שנראה כאילו איננו יכול לנהל אפילו מאמר.

דוגמאות של תגובות טרולים:
המאמר שכתבתי "חופשה בפרנקפורט" נכתב כדי לשתף את הקוראים בחלק מהחוויות מהחופשה שלי בגרמניה שבא לעודד מהגרים חדשים לקחת חופשה מההגירה (ולהנות קצת). המאמר נכתב ברוח טובה ובהומור עד שהגיע הטרול שהשאיר את התגובה הבאה: (שאגב אין לה שום קשר למאמר)

טרול:
"נו, אז הלוזר הגיע ללונדון, שכר חדר אצל מהגרים דלפונים בשכונת עוני, נרשם במרפאה שתפקידה לטפל בעניים והומלסים, ואפילו פתח חשבונות בנק ופייפל (השג!). עכשיו הוא הולך ללמוד אנגלית, דבר אותו היה צריך לעשות בתיכון על ידי צפייה בסימפסונס. בין לבין, הוא מספר לנו על בחורה שפגש ולה במקרה שם כמעט זהה לשלו (לא צריך להיות פרויד בשביל להבין מה קורה פה) ועל כך שהוא חושב לפתוח עסק.

בחייכם, קוראים, הגירה מישראל הינה דבר חשוב מדי מכדי לקבל עליו עצות מלוזר הומלס פושט רגל בריבוע (פעם בישראל, פעם בגרמניה) שמתגלגל ממדינה למדינה וחוזר הביתה לאימא כל פעם שהחרא פוגע במאוורר. רוצים להגר? ישנן שלוש דרכים עיקריות לעשות זאת:

1. לימודים (מוציא אתכם מישראל מוקדם, מקל על כניסה לשוק העבודה ועל קבלת אזרחות קבע או אשרות, אבל עלול להיות יקר (תלוי במדינה))
2. עובדים מנוסים (אתם כבר מנוסים ועל כן מבוקשים, אבל תהיו תקועים בישראל עוד כמה שנים)
3. אנשי עסקים: קבוצה קטנה יחסית של אלו שיש להם כבר עסק רץ או תוכנית *רצינית* להקמת עסק.

מצטער, אבל הקבוצה הרביעית—אלו שעוזבים בלי כסף, תוכניות, כישורים או קשרים וחיים בסרט של מציאת אהבה ופתיחת עסק—מצליחים רק לעיתים נדירות. קחו את עצמכם בידיים, קוראים, והתחילו לשפר את חייכם במקום לקרוא פנטסיות ילדותיות של תמהוני שמתגלגל בעולם בחוסר מעש ומספר מעשיות על אתרים עמוסי כוסיות שרק מחכות לו."

כל מטרתו של הטרול הזה להסיט את הדיון מהפוסט, לבזות את האתר ובעליו והכי גרוע לגרום למבקר המזדמן להסתלק. הוא עושה את זה במסווה של טיפים משלו אך מטרתו היא לגרום למבקר לנטוש ולא לשוב יותר. (תגובתו נמחקה מהאתר, אך התיעוד נשמר).

בבקשה השאירו תגובות שקשורות לתוכן המאמר – תגובות שאינם רלוונטיות יימחקו.

דוגמא נוספת: (של אותו מגיב)
טרול:
"ברצוני לתת אזהרה צנועה למבקרי אתר זה, במיוחד בנושא העצות שהוא נותן בנושאים פיננסיים, עסקיים, וכיוצא בזה: בעל האתר, שהוא גם הבעלים של אתר "capitalist", מדבר רבות (כאן ובמיוחד שם) על עשיית כסף, המאון העליון, ניהול עסק, הצלחה כלכלית, וכדומה. ארצה להסב את תשומת ליבכם לעובדה שדי קל להסיק שהוא בעצמו לא כל כך מצליח כלכלית: הוא טס ב "easy jet", לן בדירה שמצא ב "אייר ב נ ב", מחפש לשכור בית עם שותפים, עושה קניות ב"POUNDLAND", ומחפש כרטיסי נסיעה בהנחה ברכבת התחתית. אין מה להתבייש בהתנהגויות נבונות אלו, אך הן לא בדיוק מראות שהוא ביזנס מן אמיד או חבר במאון העליון לו הוא סוגד. טיפים לגבי הצלחה פיננסית מוטב לקבל מאלו שמצליחים פיננסית ולא מאלו שרוקנו את ארנקם בעת שקנו אתר.

כמו כן, יטיב בעל האתר לספר לקוראיו כמה חברות היו בבעלותו בעבר שכבר אינן קיימות, וכמה הצליחו חברות אלו (או לא), בדיוק כמו שנותן עצות בענייני דיאטה מוטב שיגלה לקוראיו את משקלו ."

תשובתי – היה מוטב אילו הייתי מוחק מייד את תגובתו אך בזמנו איפשרתי לטרולים להשאיר תגובה והגבתי אליהם בתגובה משלי.
הישראלי הנודד:

בכל הקשור לעצות פיננסיות ועיסקיות, זה לא בדיוק האתר המתאים להן. מידיי פעם אני משתף בגלוי לב את הגולשים בעלויות הכרוכות בהגירה (כמו easyJet, airbnb וכדומה), אך לא הייתי מתייחס אליהם כאל עצות פיננסיות או עיסקיות, אלא מתוך כוונה לחשוף בפני המהגר המצוי, שאין הפרוטה בכיסו, את התמורה המשתלמת ביותר ביחס לעלות-מחיר. בד"כ אני משתמש בשירותים שעליהם אני כותב ואנני מתבייש לטוס באחת חברת התעופה הזולות, היעילות והרווחיות בעולם, או לגור, כמעט בחינם, עם משפחה אפריקאית נפלאה. נהפוך הוא, אני אנרכו-קפיטליסט מוצהר!

באתר זה לניסיון ההגירה, לעצות ולמידע השימושי יש את החשיבות הגדולה ביותר לגולשים.
באתר קפיטליסט *אין* עצות פיננסיות או עיסקיות כפי שציינת בתגובתך, אלא הסבר תיאורטי על העליונותה של הפילוסופיה הקפיטליסטית ששואבת את כוחה מטבע האדם, לשם כך אני לא צריך להיות "ביזנס מן אמיד או חבר במאון העליון", כלומר, מצבי פיננסי והעיסקי אינו רלוונטי.

בהתייחס לבקשתך לפרסם את ההיסטוריה העסקית שלי עליי להזכירך שהעסקים בבעלותי הינם פרטיים, ולכן לא חלה עלי חובת דיווח כלשהי לציבור (אלא רק לרשויות המס).
ואם בשל כך, מישהו מהגולשים מפקפק באמינותי זאת הבעיה שלו. אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי בליב ישראל בכלל ובקפיטליסט בפרט.


הטרול אינו מתעניין בתשובה, יש לו אינטרס נסתר – לפגוע במטרת האתר לעודד הגירה ובחווית הגולש ולכן תגובות כאלו ואחרות שמפרות את המדיניות המעודכנת ימחקו מהאתר.
בנוסף, שימו לב שהתגובה שלכם רלוונטית לתוכן הפוסט, למשל, אם הדיון בפוסט מתמקד ב"איך למצוא עבודה בחו"ל?" והגולש ישאיר תגובה על "מזג האוויר" תגובתו עשוייה להימחק. (
שימו לב שכאשר תגובה לא רלוונטית נמחקת באתר, ייתכן שהתגובות שהתייחסו אליהם ימחקו גם הן או יערכו = ימחק הטקסט הלא רלוונטי). כנ"ל פירסום לינקים לאתרים אחרים ללא רשות בעל האתר עשויים להימחק בהתאם לשיקול דעתי.

אני אשאיר מקום לתגובות אישיות, הומורסטיות, משעשעות וביקורתיות כל עוד הן יהיו ענייניות ובגבול הטעם הטוב. אך אם מחקתי את תגובתך, זה לא אישי, הכל ברוח טובה במטרה לשפר את חווית הגלישה באתר. אם תגובתך נמחקה ואתה חושב שהיא רלוונטית וראויה לפירסום אנא צור עימי קשר.

תודה – Tany

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments