Sign In

Remember Me

הטסת חיות לאוסטרליה כדוגמא

כמובן שאוסטרליה היא רק דוגמה, אבל מהדוגמה הזו ניתן להבין את התהליך, שאין בו הרבה הבדלים ממדינה למדינה. עם זאת, חשוב מאוד לבדוק את הנהלים הספציפיים למדינת היעד שלכם.

נתחיל בחדשות הטובות: משרד החקלאות האוסטרלי קיצר את זמן ההסגר מ-30 ימים ל-10 ימים בלבד, ובעקבות אוסטרליה, גם ממשלת ניו-זילנד מקלה בתנאי יבוא חיות מחמד אל שטחה.

עד לפני זמן מה, ממשלת אוסטרליה לא אישרה הטסת חיות מחמד ישירות מישראל אלא אם כן המסע כלל שהייה של החיה לפרק זמן של שישה חודשים מינימום במדינה בה דירוג הכלבת גבוה. ישראלים רבים נדרשו למצוא פתרונות מסובכים ויקרים להטסת חיות מחמד למדינות באיחוד האירופי, ארה"ב, קנדה וכיו"ב, מסע הכולל פרידה ארוכה וקשה מחיית מחמד האהובה למשך חצי שנה.

בעקבות מאמצים רבים של הסוכנות הישראלית להטסת חיות ושל משרד הווטרינר הראשי בישראל, אוסטרליה העלתה את דירוג הכלבת של ישראל והסכימה שוב לאשר ייבוא חיות מחמד ישירות מישראל, ובעקבותיה, כאמור, גם ניו-זילנד. בנוסף, הודעה רשמית של משרד החקלאות באוסטרליה מציגה שורת שינויים במדיניות יבוא וייצוא חיות מאוסטרליה.

לדברי ד"ר קריינר, ממייסדי הסוכנות להטסת חיות, קיצור זמן ההסגר הוא חדשות טובות. נדיר שמדינות מקלות בתנאי יבוא-יצוא חיות, ולרוב המגמה היא להקשות ולהחמיר. ואכן, בעוד זמן ההסגר הצטמצם ל-10 ימים (החל מה-3 בפברואר 2014), ישנם עדכונים לא מעטים ברגולציות האוסטרליות המתייחסות לייבוא חיות מחמד. תהליך הנפקת אישור יבוא חיה הוארך, כך שמעתה בעל חיית מחמד צריך להתחיל את תהליך היבוא מוקדם יותר. כמו כן, על מנת לעמוד בתנאי לייבוא חיות מחמד מישראל לאוסטרליה, יש לפעול על פי מספר הנחיות חדשות המחייבות עבודה בלוחות זמנים שונים מבעבר.

ד"ר קריינר: "השתנו הנהלים שמתייחסים לזמני המתנה בין בדיקה לבדיקה ובין טיפול לטיפול, זמני הגשת מסמכים, נוהל הגשת מסמכים וכיו"ב. בעבר המלצנו לציבור הרחב להתחיל את תהליך הטסת החיה לאוסטרליה לא יאוחר מ-3 חודשים טרם מועד הטיסה. כיום אנו ממליצים להתחיל את התהליך כ-6 חודשים לכל הפחות. חשוב לזכור כי אוסטרליה אמנם מקלה על הנכנסים בשעריה עם חיות מחמד אך היא עדיין נחשבת לאחת המדינות המחמירות ביותר בעולם בכל הנוגע לחוקי יבוא וייצוא חיות מחמד. על מנת להימנע ממצבים קשים של עיכובים, קנסות, הסגר ארוך, גירוש החיה ואפילו כתב אישום כנגד הבעלים, יש לפעול על פי החוקים החדשים שהכתיב משרד החקלאות האוסטרלי בדיוק מקסימאלי."

הסוכנות הישראלית להטסת חיות מחמד מעניקה לכל מתעניין שיחת ייעוץ טלפונית – ללא עלות וללא התחייבות – כדי לספק כמה שיותר מידע על הטסת חיה לאוסטרליה. כמו כן, בעלי חיות הנעזרים בשירותי הסוכנות להטסת חיות זוכים לקבל את כל החיסונים הנדרשים על פי חוקי אוסטרליה לייבוא חיות לשטחה – ללא עלות. כל החיסונים הנדרשים יבוצעו בחינם בבית הרופאים הווטרינרי מכבים בימים ראשון עד חמישי כולל.

נכתב על-ידי הסוכנות הישראלית להטסת חיות מחמד
info@terminal4pets.com
www.terminal4pets.co.il

להארות, הערות ועדכונים, אנא פנו אלינו ונעדכן בהקדם!


Subscribe
Notify of

1 תגובה
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments