Sign In

Remember Me

איך לכתוב קורות חיים למשרה בחו"ל?

curriculum-vitaeהמאמר הזה הוא נספח של איך למצוא עבודה חוקית בחו"ל?

שלוש שנים מיינתי קורות חיים של מועמדים לחברת השקעות ולאחר מכן העסקתי פרילנסרים לעסק עצמאי משלי. כך אני נוהג לבחון קורות חיים.

ראשית, אני בוחן את העיצוב הכללי של המסמך: רוחב השוליים, סוג הפונט, גודל הפונט, צבע הפונט, האיזון בין הטקסט לחלק הלבן, מבנה הפסקאות ועוד.
שנית, אני מתעניין כיצד סידר המועמד את קורות החיים: ראשי פרקים, סימני פיסוק נכונים, שגיאות כתיב.
ובסוף אני קורא את התוכן.

נדמה שיותר מעסיקים כיום שמים את הדגש על הניסיון המקצועי של המועמד ופחות על ההשכלה הפורמלית שלו. ציין את מקומות העבודה הרלוונטיים לתפקיד שעבדת בהם, פרויקטים שיצרת או השתתפת בהם ואפילו תפקידים  התנדבותיים.
את ההשכלה הפורמלית שלך פרט מתחת לניסיון תעסוקתי (אבל יש שיחלקו עליי). ציין דברים משמעותיים שלמדת או עשית בזמן הלימודים. חשוב שהפרטים יתאימו לתפקיד.

אם יש לך אתר או בלוג משלך או אתה כותב, מצייר, מתכנת, ויצירותיך מופיעות באינטרנט, אפילו ביוטיוב, אתה יכול להוסיף קישור בקורות החיים. יש מועמדים שמוסיפים את דף הפייסבוק שלהם (לא חובה).

אפשר להוסיף פסקה קצרה מאוד בחלק העליון של הדף, מתחת לפרטים האישיים, שמתארת במשפטים ספורים ובשפה חופשית מדוע אתה מעוניין במשרה או כל דבר אחר שימשוך וייחד את קורות החיים שלך מאלה של מאות אחרים.

[stextbox id="warning"]התאמת קורות החיים [/stextbox] היות ולכל מדינה ישנו פורמט שונה לכתיבת קורות חיים, עליך להתאים את שלך למדינה שתהגר אליה.
באתר גוגל של המדינה שלך (למשל, אם אתה בספרד, google.es) בחן מספר "קורות חיים תבניות (או) לדוגמה" ועצב את קורות החיים שלך לפי הפורמט המקובל במדינה.

לאחר מכן התייעץ עם דובר שפת אם כדי שיבדוק את הניסוח ויתקן שגיאות כתיב אם ישנן.

שים לב שלכל משרה ראוי לפנות בפנייה אישית לחברה: היא מעידה על רצינות ומקצועיות. שליחת קורות חיים משוכפלים לעשרות ומאות משרות משדרת עוד מועמד שמחפש עבודה, אך פנייה אישית משדרת שהמועמד מעוניין בתפקיד מסוים בחברה.

[stextbox id="info"]הריאיון הראשוני בשיחת טלפון[/stextbox] למועמדים המעניינים אני מתקשר בטלפון (כך נהוג בחו"ל), מציג את עצמי ושואל אם יש להם כמה דקות לשוחח. מראיין טוב לא ילחיץ את המועמד כי אז יקבל רושם מוטעה. אם אינך יכול להתפנות לשוחח עמו באותו הרגע, שאל אותו אם אפשר שיתקשר אליך בעוד רבע שעה כי אתה עסוק – זה לגיטימי.

דבר ברור וענה בצורה ממוקדת על שאלותיו. כימיה טלפונית טובה תוביל אותך לשלב הבא: ריאיון פנים מול פנים.

טיפ: מעבר לווידוא הפרטים ולשאלת שאלות רלוונטיות אני מקשיב לקולו של המועמד: האם הוא נלהב ומלא חיים או אדיש ומנומנם? מועמד נלהב זוכה ליתרון.

למד איך להתכונן לראיון עבודה בחו"ל?


Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments