Sign In

Remember Me

מלחמה עכשיו!

ישראל: נשיב את סוריה לתקופת האבן (ynet)
סוריה: נחזיר ישראל לימי האדם הקדמון (ynet)

ישראל

מאז מלחמת ששת הימים מתהדרת ישראל בתואר הבריון של השכונה. בשנות השישים כבריון המתנשא, היהיר והשחצן שספג מהלומה במלחמת יום הכיפורים ונרגע מעט בחתימת השלום עם מצרים. בתחילת שנות השמונים חזרה המדיניות הבריונית כשצה"ל פלש ללבנון והמשיך בכיבוש על מליוני פלסטינים בגדה המערבית וחבל עזה מתוך אמונה בעליונות הגזע היהודי על הערבים הפלסטינים. באמצע שנות התשעים, לאחר תבוסות רצופות בלבנון (כמאה חיילים הרוגים בשנה) ושנים של אינתיפדה (מרי אזרחי נגד כוחות כובשים) השטחים הכבושים בערו וההנהגה הישראלית הבינה ששלטון זר לא יכול לשלוט על אוכלוסיה בכוח לאורך זמן – הבריון הלך לישון. ניסיון הידברות אמיתי הגיע מהצד הישראלי אך נרצח על ידי יהודי שומר תורה ומצוות שעשה את דבריי רבניו שמקבלים תמיכה כספית מהמדינה.
מאז כשלו כל ממשלות ישראל במשא ומתן אמיתי לשלום, לא משום שלא יכלו, אלא משום שלא רצו – הבריון התעורר משנתו וחזר לנהל את המדינה.

מדינות ערב

מדינות ערב, מאז הקמת מדינת ישראל, התחרו בינהם להעמיד בריון שיביס את ישראל. לפני שנים הבריונים היו מצרים ועירק, אך מאז הם התחלפו לסוריה, חיזבאללה וחמאס בהנהגת אירן.
תיאור היסטוריה של המזרח התיכון מעיד על אופייה של האומה הערבית:
מלחמת אירן-עירק הביאה למותם של מיליוני אנשים, רצח המוני של שחורים נוצרים בסודן על ידי שלטון איסלמי, עירק פלשה לכווית ואיימה גם על ערב הסעודית, בשנות השישים מצרים השתמשה בגז רעיל נגד תימן, אסד רצח עשרות אלפים מאזרחי ארצו בשבוע אחד באל חמה שבסוריה מחשש שמרד אזרחי (ולאחרונה אסד הבן מבצע טבח אכזרי בעמו), הטליבאן באפגניסטן משליט שלטון טרור איסלמי על אזרחי המדינה, הפיגוע במטוס פאם-אמריקן בידי לוב, רצח ראש ממשלת לבנון, אל-חרירי, בידי סוריה וסיוע לחייזבאלה מטעמה, ההפיכה הצבאית של החמאס בעזה ועוד…
האומה הערבית נכשלת, שליטיה המיתו הרס ועוני על אזרחיה, החברה הערבית עניה, שבטית ודתית – כדי להסית את כשלונותיהם בניהול המדינה הם מאשימים את ישראל, למרות שברוב המכריע של המקרים לישראל אין קשר למצבם העגום ולהישגיהם הדלים.

נמאס מהמשחק הזה של בריונים שמתקוטטים בינהם

כל עוד השיח בישראל הוא מיליטריסטי, כל עוד הצמרת הפוליטת בישראל מורכבת מגנרלים – אין סיכוי לשלום, פריחה ושגשוג. ההוצאות הביטחוניות התופחות יכבידו על כלכלת ישראל, הלך הרוח הצבאי יעודד פגיעה בזכויות האדם (המאגר הביומטרי למשל). אם נמאס גם לכם – פשוט תהגרו.


Subscribe
Notify of

4 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments