Sign In

Remember Me

לטייל ולעבוד מסביב לעולם…

לטייל ולעבוד מסביב לעולם…

כן, כן, קראתם נכון. אפשר להתפרנס מהאינטרנט! אבל (!!) זוהי בעצם עבודה כעצמאי, ועבודה כעצמאי דורשת משמעת עצמית והתמדה. לכן, היא לא מתאימה לכל אחד ואחת. הרבה אנשים מעדיפים את הביטחון שעבודה כשכירים נותנת (שמונה עד חמש, לפעמים גם יותר…). אנחנו אומרים – עבור חירות צריך להילחם.
אם אתם רוצים לנסות, תתחילו כבר בישראל: פתחו חשבונות, התנסו, תכשלו, תלמדו ותצליחו. כדי להצליח אתם צריכים לרכוש ניסיון וללמוד ולקבל פידבקים חיוביים מלקוחות. אם תתמידו ההכנסות שלכם יגדלו עד לשלב בו לא תהיו תלויים יותר בעבודתכם כשכירים ואז תוכלו לנדוד בעולם בלי דאגות של פרנסה.
יש רבים וטובים שעושים את זה 🙂

היתרון הכי גדול בעבודות עצמאיות באינטרנט הוא שהן חוקיות לחלוטין בכל המדינות, גם אם אתם מגיעים למדינה עם ויזת תייר או סטודנט. מדוע? כי השכר לא משולם לכם ממעסיק מקומי ולא נוצר בשטחה של המדינה. במילים אחרות, אם הכסף שהרווחתם מ- PayPal נכנס לחשבון הבנק שלכם בישראל (או בכל מדינה אחרת) מהמכירות באינטרנט זה יהיה חוקי. מאוד מאוד חשוב – אמנם העבודות הן דרך האינטרנט, אבל חובה לדווח על הכנסות אלו לרשויות המס במדינה בה אתם חיים.

יש כמה סוגים של עבודה באינטרנט: (מדורג לפי רמת הסיכון מהנמוך לגבוה)

  • עבודות פרילנסר

    אתם יכולים לעבוד מבית הקפה ברומא או מהדירה שלכם בניו-יורק, ובעצם בכל מקום עם גישה לאינטרנט. פרסמו את כישוריכם באתרי הפרילנסרים הבינלאומיים, קבלו הזמנות ותשלומים דרך PayPal ושלחו ללקוחות את העבודות המוכנות דרך המייל. כן, זה באמת פשוט כמו שזה נשמע. דוגמאות לעבודות כאלו: עבודות כתיבה ותרגום, עיצוב ובניית אתרים ועוד.
    דוגמאות לעבודות כאלו: עבודות כתיבה ותרגום, עיצוב ובניית אתרים ועוד. ראו באתרים: freelance, freelancer, elance
    פרק הזמן הנדרש ללימוד: שבועיים עד חודש
    רמת הכנסה:
    $

    רמת סיכון הכלכלי: נמוכה

  • מסחר בסחורות

    הלקוחות שלכם לא יכולים לדעת שאתם גרים בלונדון. הם יבצעו את ההזמנה ולאחר שישלמו לכם דרך PayPal אתם תזמינו את המוצר שהלקוחות קנו מהספק שלכם בסין, שיארוז וישלח אותו ללקוחות בארה"ב תמורת עמלה (Drop shipping). אם יש לכם כישרון אומנותי תוכלו למכור גם מוצרים משלכם, וכך יהיה לכם פיקוח הדוק על איכות המוצרים וזמני המשלוח שאתם שולחים ללקוח.
    דוגמאות לעבודות כאלו: מסחר ב- eBay או etsy
    פרק הזמן הנדרש ללימוד: חצי שנה עד שנה
    רמת הכנסה: $$$
    רמת סיכון הכלכלי: בינונית

  • שיווק באינטרנט

    אם אין לכם מוצר משלכם, אתם יכולים לשווק מוצרים ושירותים של אחרים ולקבל עמלה תמורת תנועה, הפניות או מכירות. חפשו תכניות שותפים באינטרנט (Affiliate Programs), פרסמו מודעות (ad-words) במנועי החיפוש הגדולים או באתרים משלכם.
    דוגמאות: פרסום מוצרים דיגטליים ב- ClickBank, תוכנית השותפים של Amazon.
    פרק הזמן הנדרש ללימוד: חצי שנה עד שנה
    רמת הכנסה: $$
    רמת סיכון הכלכלי: בינונית עד גבוהה

  • מסחר בניירות ערך

    הרבה מאוד אנשים מתנסים במסחר בניירות ערך. חלקם מרוויחים, רובם מפסידים, אבל אין דבר יותר מפתה מלנחש את מחיר המניה בחודש או בשנה הבאה. עם זאת, חברות רבות יציעו לכם את מערכת המסחר שלהם "רק" אם תפקידו כמה דולרים כדי לסחור באופציות בינאריות/דיגיטליות (רמאות) או בשיטת הניתוח הטכני (בלוף), ובדרך להתעשרות תגלו שהפסדתם את כל כספכם. מתוך ניסיון של יותר מעשר שנים אנחנו עדיין מוצאים את השוק אקראי מדי ולכן הדרך להרוויח בו לתקופות קצרות בקביעות כרוכה ביכולת (ובמזל) ששמורה רק למעטים.
    דוגמא: חברת הברוקרים בארה"ב מאפשרת לכם לסחור במניות, אופציות, חוזים עתידיים, סחורות ועוד – אפשרי אך לא מומלץ לרוב האנשים..
    פרק הזמן הנדרש ללימוד: חמש שנים לפחות
    רמת הכנסה: $$$$
    רמת סיכון הכלכלי: גבוהה מאוד עד בלתי מוגבלת (כתיבת אופציות)

שימו לב שהעבודות האינטרנטיות האלו חוקיות לחלוטין בכל המדינות, למרות שאתם נכנסים למדינה בויזת תייר או סטודנט, זכותכם להתפרנס מהעבודה באינטרנט כי השכר לא משולם לכם ממעסיק מקומי ולא נוצר בשטחה של המדינה. במילים אחרות, אם הכסף שהרווחתם מ- PayPal נכנס לבנק שלכם בישראל מהמכירות בחו"ל זה חוקי. (אך ברור שעליכם לדווח על הכנסות אלו לרשויות המס בישראל).

בהצלחה! 🙂

הערה: מעודכן לשנת 2011


Subscribe
Notify of

32 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments