Sign In

Remember Me

חיילים וחיילות בשירות סדיר

[stextbox id="info"]את הדף הזה אני מקדיש לחיילי וחיילות צה"ל לאחר שקיבלתי מכתב אישי מחייל קרבי לשעבר שהסכים לפרסמו בעילום שם:[/stextbox]

שלום,
שמי — בן 21 מ — כרגע עדיין חייל בצה"ל.
כשנכנסתי לאתר שלך אחרי מחשבות רבות על לעזוב את הארץ מצאתי כאן המון תכנים ודעות שנורא משקיפות את הדעות שלי לגבי המדינה.
הזיקה שלי לרדת מהארץ החלה על היום הראשון שהתגייסתי, כבר הרגשתי שמשהו כאן חשוד לי, בהתחלה מכרו לי סיפורים על גבורה וכבר אתה מדמיין סרטי פעולה שאתה משתתף בו, אז הלכתי לקרבי, פחות מחודש עזבתי עקב קשיי ההסתגלות הנפשיים שלי לאינטנסיביות והזלזול בכבוד האדם. עברתי לבסיס בתור חובש תומך לחימה ועד היום אני שם.

כשהמוח התחיל להירגע ולהתאזן התחלתי לראות הכל בבירור, איך כולם כאן במדינה כמו זומבים מדברים על הגנה על המולדת ואין לי ארץ אחרת ועוד קלישאות מעצבנות וחלולות שיוצאות לחייל שנפל בפח של השלטון. התחלתי לראות כמה כל מה שאני עושה הוא בזבוז זמן יקר שלי, מסדרי בוקר עם הרסר רק בשביל שהוא יוכל לגדל ולנפח את האגו שלו, פקודת חדשות מסמחט חדש, רק בגלל שהוא חדש והוא צריך להראות את עצמו ועוד המון דברים שדירדרו אותי נפשית ולא השאירו לי שום סיבה להישאר בצבא. התחלתי להתעניין מעט בכלכלה בישראל, לפני שאני משתחרר לראות מה הולך כאן, ראיתי שלא כלכך טוב, אנשים מנסים להילחם על יוקר המחייה ולהוריד מחירים אבל מה שהם לא מבינים זה שהדבר לא אפשרי, הרי המדינה הזאת חושב על צבא והגנה 7/24 כל היום מחמשת ובונה עוד בסיסים משקיעה עוד מליוני שקלים אם לא מליארדים על טילים והגנה והשאר בשביל דתיים שבכל זאת אנחנו מדינה דתית, צריך לתפעל את המפעל הדתי שיתפלל יום וליל לא?

העניין נתן לי פרספקטיבה שונה לנושא והגעתי למסקנה שאין מה לעשות עם המדינה הזאת, תמיד יהיו בא מלחמות ומחסור בכסף עקב זה, ואף פעם לא נוכל לחיות כאן כמו בני אדם שבסך הכל רוצים לחיות בשקט ולא כל היום להתעצבן על פוליטיקה, אנחנו מדינה הרוסה מהיסוד.

ועכשיו לפני השיקולים האחרונים לירידה מהארץ עלו לי שאלות אישיות שאף אחד לא יכול לענות לי עליהם, כמו-
מה עם המשפחה, אני לא אתגעגע אליהם?
חוץ ממה שאני שומע ורואה בסרטים אני לא מכיר שם כלום.
אני מתחיל שם מאפס, לא מכיר אף אחד ושום מקום כמו בישראל איך אני מתקדם בנושא?

כמובן שאת השאלות האלו אני לא יצליח לגלות את התשובה להם עד שאני לא אגיע לשם בעצמי
וכאן השאלה שלי
חשבתי רבות לעבור לארה"ב, כמובן שאני עדיין פתוח לכל מדינה אחרת באירופה גם. ורציתי לדעת עוד על קבלת אזרחות אך ורק על ידי היותי אזרח טוב שלא עובר על החוק. איך אנשים יכולים למצוא עבודה במשך כל הזמן הזה שאתה טוען שהוא לוקח שנים רבות (כמה?) והאם לימוד השפה האנגלית בארה"ב יכול להיחשב כאישור של שהיה בארה"ב לעוד זמן? אני יודע אנגלית טוב אפילו טוב מאוד אך עדיין אני לא מאמין שאני יוכל ללמוד תואר או כל לימודים אחרים בלי לדעת לשלוט בשפה 100%

תודה רבה ומקווה שהבנת את כל מה שרשמתי! (קשה לי לשמור על סדר שאני מתבטא בכתב)
יום טוב 🙂

אני מקווה שהמכתב של החייל האמיץ הזה חיזק אותך. אתה לא לבד, כמוך יש עוד עשרות אלפים שרוצים לעזוב אבל לא מעיזים.

אחרי שתשתחרר מהצבא, תחשוב מה אתה רוצה לעשות בשנתיים הבאות. להחלטה שלך תיהיה השפעה על המשך העשור.

לשירותך,
ליב ישראל ^_^

עבור ל:
עד 20 21 עד 34 (או רווקים) 35 ומעלה (או נשואים)
האם גיוס בכפייה מוסרי?

קישורים רלוונטים:


Subscribe
Notify of

7 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments