Sign In

Remember Me

10 עובדות ומיתוסים על גרמנים, ברלינאים ושאר ירקות

10 עובדות ומיתוסים על גרמנים, ברלינאים ושאר ירקות

פוסט קצת הומוריסטי, לניפוץ/חיזוק עובדות ומיתוסים לגבי גרמנים וברלינאים:

  1. גברים גרמנים משתינים בישיבה – לא כולם, אבל הרבה מאוד מהם. יש אפילו כמה וכמה מקומות שאני מכירה שתלו מדבקות עם הסברים איך לשבת ואוסרים על גברים להשתין בעמידה. הטענה הכי נפוצה ששמעתי היא ש"זה נקי יותר ולא מסתכנים בלהשפריץ מסביב". לא בדקתי את הטענה, אבל באמת נראה שזה יותר נוח, ובטח לי, שאני לא צריכה להתווכח עם בעלי על הרמת/הורדת מושב בשירותים..
  2. גרמניה זו ארץ מה נקייה ועשירה – מהיכרותי עם גרמניה, אולי יש איזה מקום אחד שבטוח יותר מלוכלך מברלין, אבל רוב המקומות מצוחצחים למשעי. על עשירה ועניה אין ויכוח. אחוזי האבטלה בברלין מרקיעים לשחקים והם נושא לדיון בכל מערכת בחירות (בעיקר משום שאין שיפור ממשי בעניין).
  3. חושך, חושך, חושך – בקיץ השמש זורחת ב-4 בבוקר ושוקעת ב-10 בלילה. בחורף השמש זורחת ב-9 בערך ושוקעת ב-3 בצהריים. אני בגן עדן.
  4. יש שלג בברלין – לא ממש. ברלין היא שטוחה ואי אפשר להבטיח שבכל שנה יהיה שלג כבד. לפני שלושה חורפים היה לנו שלג מטורף, בשנה שאחרי היה יבש, ובחורף האחרון התרגשנו מהנכונות של פתיתי השלג להישאר ברחובות לכמה ימים. רוצים שלג? צפון ודרום גרמניה יותר אטרקטיביות מברלין.
  5. גרמנים הם אפקטיביים ודייקנים – לדעתי מקורו של המיתוס ביהודים הגרמנים שהגיעו לישראל, ובמזרח גרמנים. כמו כן, יש הרבה מקומות במערב גרמניה שניתן להגדיר את האוכלוסייה כגרמנית על פי המיתוס. ב(מערב) ברלין לא שמעו על זה, אלא רק כמה וכמה בודדים. מצד שני, אוכלוסייה של 87 מיליון גרמנים, 4 מיליון מהם בברלין… בטוח יש כמה שכן עונים למיתוס.
  6. גרמנים הם אפקטיביים ודייקנים, ולכן שירות הלקוחות נפלא – גרמניה היא אחת המדינות בהן נתקלתי בשירות לקוחות מזעזע, הן בברלין והן מחוצה לה. כמובן שזה תלוי נותן השירות, אבל באופן כללי די זוועה. מבטיחה להקדיש לעניין פוסט נפרד…
  7. לגרמנים אין חוש הומור – יש כאלו עם חוש הומור בריא, ויש כאלו שיסתכלו עליך במין מבט של "באמאש'ך, מה אתה רוצה ממני?". אז יש ויש. כנ"ל לגבי בדיחות שואה. הרבה מאוד לא מקבלים את סוג ההומור הזה בהבנה, מן הסתם.
  8. גרמנים אוהבים שמש וים, כי אין להם ברוב השנה – שאלוהים תשמור. אין הרבה שמש בגרמניה, זה נכון (וזו אחת הסיבות שבחרתי לעבור לכאן). יש אגמים, יש ים באיזה כמה צדדים, יש נהרות. הגרמנים לא מרוצים אף פעם ורוצים תמיד עוד שמש וים. הם תיירים קבועים בריזורטים ובמדינות שמש וים. אחד המקומות שהכרתי בזכות בעלי הגרמני הוא פורטו ונטורה, אי מהאיים הקנריים, שבדרומו מרוכזת חצי מאוכלוסיית גרמניה בזמנים מסוימים (טוב, לא 46 מיליון איש, אבל מלונות מפוצצים בגרמנים, בקבלה מדברים גרמנית ולא אנגלית, כל השלטים והבידוריאדה בגרמנית. הבנתם את הכוונה…). עכשיו אני ובעלי בדיונים על החופשה הבאה, ומסתמן ניצחון שלי: לפלנד!
  9. גם לגרמנים יש אמונות טפלות – העיקרית שבהן: אסור לומר לאדם יומולדת שמח אפילו שניה לפני יום ההולדת כי זה מביא מזל רע…
  10. גרמנים קרים ומנוכרים – אז זהו, שעם כזו כמות אוכלוסייה אי אפשר באמת להכליל. יש כאלה ויש כאלה. עם זאת, להרבה מהגרמנים קשה להיפתח לאנשים חדשים. בשביל להיכנס לקטגוריית "חבר" של גרמנים בדרך כלל צריך זמן וסבלנות. לפני זה אתם כנראה בקטגורית "מכר" או "קולגה", תלוי מאיפה אתם מכירים. "קולגות" מהעבודה, למשל, לא יוזמנו לאירועים פרטיים, מכיוון שזה עירוב עבודה בחיים הפרטיים. עם "קולגות" לא מדברים על דברים אישיים ולא מדברים על ענייני השעה. מדברים על עבודה. אחרי העבודה יש חיי משפחה וזמן פרטי. לא האמנתי שזה קיים עד שלא ראיתי במו עיניי.

כמו תמיד, שאלות יתקבלו בברכה 🙂

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

3 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
The Lost European
Guest
6 years ago

למה כל הגרמנים לא נוסעים בקיץ לישראל? (סרקאזם)

דוד
Guest
6 years ago

שלום לך מכיון שזה פוסט הומוריסטי אז אני אגיב בהומור את אומרת שהגרמנים אוהבים שמש אז אולי שיעשו ביקור בישראל בקיץ חוץ מזה כתיבה מדהימה