Sign In

Remember Me

הגירה לתאילנד

הגירה לתאילנד

תאילנד היא יעד מועדף לטיול של אחרי צבא, ותיירים מטיילים במדינה בין חודש לשנה. תאילנד יפה וקסומה, והסרט "החוף", בכיכובו של לאונרדו דה-קפריו אף צולם באי קופיפי. כמו בכל מדינה, הכל עניין של טעם – יש כאלו שמעדיפים את האיים על פני בנגקוק וערים מרכזיות אחרות במרכז וצפונה. אבל הגירה לתאילנד זה לא טיול ארוך.

במאמר זה נסקור את תאילנד כמדינה, על נתוניה, יתרונותיה וחסרונותיה, כך שתוכלו לקבל תמונה רחבה יותר של המדינה, אם אתם שוקלים להגר אליה. המאמר לא כולל רק "נתונים יבשים", אלא גם אנקדוטות מחיי היומיום בתאילנד והבחנות שרק מי שגר כאן יכול לספר לכם.

דרכון מדינה – תאילנד

בתאילנד חיים יותר מ-68 מיליון איש (נכון לסוף 2016), והיא מאוכלסת ברוב אזורי המדינה, העירוניים והכפריים. העיר הגדולה ביותר היא בנגקוק. תאילנד היא מונרכיה דמוקרטית, והמלך הוא דמות סמלית בלבד. במדינה יש שלוש זרועות שלטון, כמו בישראל. השפה העיקרית היא תאית. 95% מתושבי תאילנד הם בודהיסטים, כך ששלווה פנימית וחיים רגועים אמורים להיות הערך העליון בחיי התושבים. בפועל, תלוי איפה אתם חיים – בבנגקוק הרבה יותר עמוס, הן מבחינת תושבים והן מבחינת תיירים, ובאיים יותר רגוע וחביב.

מבחינת אקלים, תאילנד מאופיינת בעיקר באקלים טרופי (חם ולח). "העונה החמה" היא אפריל עד מאי ו"העונה הגשומה" (גשמי מונסונים) היא מיוני עד אוקטובר בדרך כלל, למרות שיש מונסונים לאורך רוב השנה. "העונה הקרה" היא לא בהכרח קרה (אלא נוחה), ונמשכת מנובמבר עד מרץ.

בעיקרון, תאילנד נחשבת למדינה ענייה, למרות שהיא עשירה יותר, יחסית, מקמבודיה, אבל עדיין רבים מהתושבים חיים באיכות חיים מאוד ירודה. התושבים הזרים, לעומת זאת, יכולים להרשות לעצמם איכות חיים יותר גבוהה, בדרך כלל משום שהם מגיעים ממדינות יותר עשירות מתאילנד. מבחינת משכורות, הטווח מאוד תלוי מקצוע והחברה הספציפית בה תעבדו. אם החברה היא בינלאומית והגעתם על ויזת עבודה, המשכורת תהיה גבוהה יותר. אם הגעתם ואתם מתכוונים לעבוד בתיירות, המשכורת תהיה משמעותית נמוכה יותר, אבל בחישוב נכון תספיק למחיה נוחה.

בערים המרכזיות בתאילנד ניתן לנוע באמצעי תחבורה מגוונים – מאוטובוסים, רכבות ועד טוק-טוקים. בסופו של דבר, האמצעי הנוח ביותר הוא מוניות לפי מונה, גם מכיוון שהמחיר סביר, וגם מפני שהזמינות היא גדולה יותר. בין הערים מערכת התחבורה לא ידידותית בכלל. גם תשתיות הכבישים לא מוצלחות במיוחד.

באופן רשמי הלימודים בתאילנד הם חינם בין הגילאים 7-15, אבל באזורים הכפריים ילדים רבים אינם מבקרים בכלל בבתי הספר. מערכת החינוך נחשבת לטובה מאוד וכוללת שש שנים בבית ספר יסודי וחמש שנים בבית ספר תיכון. בתאילנד פועלות 22 אוניברסיטאות. יש בתי ספר פרטיים בתאילנד, והחינוך שם נחשב למצוין. עם זאת, שכר הלימוד בבתי הספר הפרטיים הוא גבוה (ואפילו מאוד), ונע בין 60 אלף באט ל-100 אלף באט.

חשוב להבין את ההבדל בהגירה עם משפחה לתאילנד, והגירה לבד או כזוג ללא ילדים, בעיקר מבחינת יוקר המחיה. משפחה שעוברת לתאילנד כדי לחיות טוב בפחות כסף קצת משלה את עצמה, משום שהחיים לזרים יותר יקרים מאשר לתאילנדים המקומיים. ההבדל נובע בעיקר מצרכים אחרים ומודעות גבוהה להבדלים בין המדינות השונות. בנוסף, הרבה מהמשפחות עוברות לבנגקוק משום שהמחיה שם נוחה יותר, אבל יש גם שעוברות לאיים. חשוב לזכור שלעבור עם משפחה ולחיות על חסכונות זה לא ריאלי בתאילנד, על המחירים הזולים שבה.

הקהילות הישראליות והיהודיות הפעילות ביותר נמצאות בבנגקוק ובאיים הדרומיים כגון פוקט וקוסמוי, אבל יש גם קהילות קטנות במקומות אחרים במדינה. הקהילות תומכות מאוד בתושבים חדשים, והוותיקים עוזרים להתאקלמות מהירה. אפשר למצוא אותם בפייסבוק, בבלוגים ובאתרים השונים ברחבי הרשת.

הישראלים מתרכזים בשני מיקומים עיקריים – בנגקוק והאיים. עם זאת ואף על פי שלא נעים לשמוע, ידוע שבנגקוק משמשת יעד מועדף לגברים מבוגרים ש"קונים" בנות זוג תאילנדיות, בעיקר עניות, שצריכות מעין "שוגר דדי" שיפרנס אותן ואת ילדיהן/משפחתן. כך, הגברים מוצאים חברה שתטפל בהם ותדאג להם מכל בחינה, והם תומכים בה כספית. הנ"ל אמור גם לגבי נערים צעירים ו/או "ליידי בויז". מערכות היחסים יכולות להימשך שנים, ויש כאלו שמחליפים "חברות"/"חברים", משום שההיצע של הנשים הנסחרות הוא אין-סופי.

מכשולים אפשריים: למי שלא מפריע מזג האוויר, החיסרון הבולט ביותר אצל ישראלים הוא הפער בין הציפיות למציאות. משפחות רבות יוצאות לחופשה משפחתית חלומית בתאילנד, ואז חושבים על הגירה לכמה שנים, כי זו בטח תהיה חופשה מתמשכת. אין דבר הרחוק יותר מן האמת. על מנת להתקיים בתאילנד, חייבים לעבוד בעבודה שתבטיח חיים נוחים למשפחה, ועבודות כאלו אינן כה נפוצות, וגם לא בכל התחומים.

אם אתם מוכנים נפשית לעבור את כל המכשולים – לכו על זה!

מידע נוסף:

  • מידע על סוגי הויזות השונות לאלו שאינם אזרחי תאילנד ניתן למצוא כאן.
  • מידע משגרירות תאילנד בישראל ניתן למצוא כאן.
  • מידע לגבי קבלת אזרחות תאילנדית ניתן למצוא כאן.

Subscribe
Notify of

11 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יהודה 444
Guest
1 month ago

בושה של אתררר לרדץ מהארץ??? לאן הגענו

...
Guest
Reply to  יהודה 444
1 month ago

הגענו ל#@^%%#$% שלך ((:

זיו לוי
Guest
1 year ago

האם בגיל 50 אני יוכל להשאר בבנגקוק ללא יציאה במדינה אחרת משהו יודע מה התהליך

רונן
Guest
2 years ago

חי בתאילנד כבר 5 שנים, תענוג, לא מבזבז יותר מאלף דולר בחודש והאיכות חיים ממש טובה.

גולו
Guest
2 years ago

ישנה אופציה להגר לתאילנד לתקופה של כמה שנים ולא לעבוד שם? כסף למחייה יגיע מהארץ

אולג
Guest
5 years ago

לא הבנתי למה אתם עשיתם את זה אבל ב"מידע נוסף" אין שום מידע… מידע על סוגי הויזות השונות לאלו שאינם אזרחי תאילנד ניתן למצוא כאן…ואין תאילנד ברשימה. מידע לגבי קבלת אזרחות תאילנדית ניתן למצוא כאן… ושוב פעם אין תאילנד. לא נראה טוב, זה דווקה כן מידע שימושי לדעתי.

Reply to  אולג
5 years ago

זה לשימוש עתידי, ויהיה שם מידע ברגע שנשב ונרכז את המידע. אנחנו עובדים על האתר בהתנדבות, ולמרבה הצער זה בא לידי ביטוי באפשרות שלנו לעבוד על תוכן נוסף.

אמירה
Guest
5 years ago

בהמשל להודעה הקודמת אשמח למיידע גם בנושא לימודי מוסיקה

אמירה
Guest
5 years ago

היי
כנראה אעבור לשנה לתאילנד לצרכי עבודה באזור שדה התעופה הישן don mueang. יש לי ילדה בת 13. מבחינת בתי ספר בדקתי ואשמח לעזרה בנושא מגורים.

שמש חיליק
Guest
6 years ago

יקר

אדלר סופיה
Guest
6 years ago

מעוניינת לעבור לתיאלד לפחות לשנה, מחפשת בית ספר אמריקאי לילד בכיתה י , היכן? עלויות?