Sign In

Remember Me

גן עדן לגיקים

גן עדן לגיקים

אוטוטו נהיה פה שנה ורק עכשיו הבנתי שהגענו למקום המושלם עבור גיקים.

אני בטוחה שאוכל למצוא שלל פעילויות גיקיות ברחבי העולם ובערים גדולות, אבל ממש לידנו, העיר ה"גדולה" סנט ג'ון המונה כ-100K איש מציעה כל כך הרבה אפשרויות ויש לי תחושה שאגלה שיש יותר ממה שכבר גיליתי.

המקום הראשון שגילינו היה "לייזר טאג" – אזור מושלם לקרבות לייזר בין שניים או יותר. הבן שלי התאהב בקונספט ומצאנו עצמנו מבלים ובעיקר מזיעים בקרב. מהר מאד התגלה לנו שיש מקום יותר טוב מהמקום הראשון ולשלישי שהבנו שקיים פשוט עוד לא הלכנו. מבחינת המחיר, 6$ (קנדי) עבור 12 דקות משחק לכל שחקן ויש אופציה להאריך את הזמן ל-36 דקות במחיר של 12$. לא הכי זול, אבל לא משחקים כל יום.

 

את המקום הגיקי השני חצי גילינו (הייתה פרסומת שהתעלמתי ממנה) והוא החדר בריחה – במתחם אחד ישנם שישה חדרי בריחה אשר על פי המפעילים הם מתכננים להחליף את הקונספט של כל חדר מדי כשישה חודשים. הרעיון הוא לאפשר לחזור אל המקום שוב ושוב. אני הלכתי בפעם הראשונה לחדר בריחה במסיבת פרידה שעשיתי מהחברות בישראל. לאחר מכן, הלכנו עם הבן וחברים שלו כשהם נפרדו (אם אתם בישראל, החדר בנהריה מומלץ לכל המשפחה והנושא הוא מצרים העתיקה).

ההבדלים בין חדרי הבריחה מעניינים (אגב, גם בחופשה בישראל היינו באחד) ומתבטאים במחיר ובמדיניות הנוקשה. בעוד שבישראל יש סיכוי שייתנו לנו להישאר בחדר עוד חמש דקות, פה זה "על השנייה." בחדר השני שהיינו נשארה לנו חידה אחת אבל הוציאו אותנו החוצה… הבדל שני הוא המחיר (מה חדש?) עלות לשחקן בוגר היא 16$ (בערך ולפני מס) וצעירים מקבלים הנחה. כשהלכתי עם הבן שלי וחברים שלו לכבוד יום ההולדת לא שילמתי כי אני "רק מלווה" ואלה הכללים שלהם. אהבתי.

 

המקום השלישי התגלה במקרה והוא מקום משחקים – כן. פשוט כך. המקום נקרא בשמו המלא והלא קצר "Offline Board Cafe" וכל הכבוד למי שבחר לשים שם ארוך שכזה על שלט ירוק. גילינו את המקום ממש במקרה לאחר שחשבנו שיש פסטיבל (גיקי) אחר בספריה ושני נציגי המקום לימדו אנשים, ללא כל עלות, אך כפרסומת, משחקים.

התחלנו עם משחק בשם "הטירה" ונתנו לנו כרטיס כניסה חינם למקום. אנסה לתאר את המקום כדי להצליח להבין איך קרה שבילינו, הבן שלי ואני, במשך 4.5 שעות רצופות בשישי האחרון. המתחם לא גדול ולא קטן, יש בו כורסאות ישיבה עם שולחנות כמו בכל בית קפה. ישנו אפילו תפריט בסיסי מאד ומסביב מדפים עמוסים שלל משחקים (ועוד משחקים שלא מוצגים בתוך החלל המרכזי אבל אפשר לבקש לשחק בהם). עלות הכניסה: למבוגר 5$ לילד 3$. נכנסים ומשחקים בכל משחק שרוצים ללא כל הגבלה. באמצע הילד ביקש שוקו וקיבל. מסביב היו קבוצות שחקנים וזוגות שפשוט הגיעו לבלות בדרך קצת אחרת. בקיצור, מגניב ומאד גיקי.

 

את המקום הרביעי גילו לנו במקום השלישי – בחור מקסים בשם אנטוני לימד אותנו משחקים חדשים והבן שלי נפתח לפניו (כלומר דיבר ודיבר). בין היתר הוא סיפר על YoGiHo (בבקשה תגידו שכתבתי נכון) ואותו אנטוני סיפר שיש עוד מקום בעיר ושם משחקים את המשחק. לאחר שהתקשרתי הגענו אל המקום שנמצא לשמחתי לא רחוק ממגרשי הטניס (ואיזה כיף שיש טניס בדיוק באותו יום) ולאחר תשלום של 5$ הילד הצטרף לטורניר.

כשבאתי לקחת אותו ראיתי חיוך ענק שליווה אותו גם למחרת. הילדים הגדולים ממש טובים (לטענתו) והם נחמדים, מלמדים ועוזרים להשתפר. מבחינת התפאורה, גם כאן יש שולחנות במרכז (אבל פחות איכותיים ולמי אכפת) ומסביב שלל משחקים למכירה כמו D&D ואחרים (שונים מזה של החנות הקודמת). בקיצור, חגיגת גיקיות במיטבה.

למקום החמישי בו משחקים פוקימון כנראה לא נלך.

 

בקיצור, עיר כל כך קטנה עם שלל אפשרויות ולדעתי עוד לא גילינו את כולן ויש לנו עוד מלא זמן לגלות.

תיהנו, אוטוטו מגיע הקיץ ושנת הלימודים מסתיימת וייתכן ואעשה גם סיכום שנתי שכזה.

מיטל.

מאת

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments